Γιατί σοβαροί άνθρωποι «νομιμοποιούν» τηλεσκουπίδια; Από την Π. Στασινοπούλου

4086 Views
Γιατί σοβαροί άνθρωποι «νομιμοποιούν» τηλεσκουπίδια; Από την Π. Στασινοπούλου Γιατί σοβαροί άνθρωποι «νομιμοποιούν» τηλεσκουπίδια; Από την Π. Στασινοπούλου

Η απορία μου είναι ειλικρινέστατη, καθόλου ρητορική, και με απασχολεί από καιρό. Γιατί μου είναι αδύνατο να χωνέψω, πώς είναι δυνατόν σοβαροί - και όχι σοβαροφανείς- άνθρωποι της τέχνης, του πολιτισμού, της επιστήμης ή γενικότερα, να «νομιμοποιούν» με την παρουσία και συμμετοχή τους ευτελείς εκπομπές στην κατηγορία των τηλεσκουπιδιών. Μου είναι αδύνατο να κατανοήσω, πώς είναι δυνατόν καταξιωμένοι καλλιτέχνες, πρόσωπα του χώρου και όχι μόνο, γνωστά για το ήθος και τους χαμηλούς τόνους επί χρόνια που ουδέποτε κατέφυγαν σε γελοία επικοινωνιακά τερτίπια και ουδέποτε απασχόλησαν τη δημοσιότητα με τεχνητά «σκανδαλάκια», να παραχωρούν πχ. «αποκλειστική και άκρως αποκαλυπτική» συνέντευξη σε εκπομπή τύπου «Αποκαλυπτικά».
 
Μπορώ να κατανοήσω το γεγονός ότι συνεργάτης της εκπομπής ξεροσταλιάζει – όπως όλοι ανάλογων εκπομπών-  έξω από πρεμιέρες, καλλιτεχνικά events, κοσμικές μαζώξεις, γάμους και βαπτίσεις, και μόλις εντοπίσει από ημιδιάσημο (λέμε τώρα) σούργελο μέχρι αξιοπρεπή σοβαρότατο καλλιτέχνη, να χώνει στη μούρη του το μαρκούτσι για μια «δήλωση» στο πόδι… που μπορεί να αφορά σε ό,τι κατεβάσει η κούτρα του τρικυμισμένου με το περίσσιο θράσος που του δίνει η εξουσία του μαρκουτσιού, και οπωσδήποτε μια δήλωση για το τρέχον κουτσομπολιό της ημέρας. Σε αυτή την περίπτωση, ο αιφνιδιασμένος σοβαρός άνθρωπος, έχει δύο επιλογές: ή να αγνοήσει τον φαιδρό με ένα ευγενικό «ευχαριστώ, δεν θα πάρω» και να στρέψει την πλάτη εισπράττοντας το ξεφωνητό της ζωής του «η σνομπαρία, ο καβαλημένος, το ψώνιο» και πάει λέγοντας, ή χωρίς καν να γνωρίζει πάνω στον αιφνιδιασμό πού ακριβώς απευθύνεται, να πει από ευγένεια δυο ζορισμένες κουβέντες, οι οποίες βεβαίως και ανάλογα με την εμβέλεια του προσώπου, θα πλασαριστούν ως «αποκλειστική και άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη του τάδε που δεν δίνει ΠΟΤΕ συνεντεύξεις και τίμησε ΜΟΝΟ την εκπομπή μας»! 
 
Παρόμοιες περιπτώσεις «υφαρπαγής» και λαμογιάς σε βάρος του ανίδεου σοβαρού επώνυμου, μπορώ να τις κατανοήσω, παρότι εκτιμώ περισσότερο τη στροφή της πλάτης με τίμημα το ξεφωνητό, διότι προερχόμενο από σούργελα γιατί να αγγίξει οποιονδήποτε νοήμονα; Αυτό που ΔΕΝ κατανοώ είναι η κανονική, κλασική συνέντευξη με κλεισμένο ραντεβού, ενός αξιοπρεπούς, σπουδαίου καλλιτέχνη με ιστορία, στο χώρο του θεάτρου, του κινηματογράφου, της μουσικής, της συγγραφής κλπ., σε έναν τυχάρπαστο της εν λόγω εκπομπής ή αντίστοιχης του φτηνιάρικου είδους. Διότι στην προκειμένη περίπτωση αγαπητοί, δεν υπάρχει κανένας αιφνιδιασμός και δεν δικαιολογείται καμία άγνοια για την εκπομπή που θα σας φιλοξενήσει. Υποθέτω λοιπόν λογικά, ότι έχοντας λάβει γνώση ως οφείλετε, συμφωνείτε και με ελεύθερη βούληση παραχωρείτε συνέντευξη, έτσι;
 
Με δεδομένα κάποια στοιχεία  που πιστοποιούν πέραν μιας σπουδαίας καριέρας, επιπλέον ήθος και αξιοπρέπεια, γνώσεις και μυαλό, παιδεία και καλλιέργεια, θέλω να ρωτήσω… γιατί θα σκάσω! Πόσο σίγουρο είναι ότι έχετε πλήρη εικόνα της εκπομπής στην οποία εξομολογείστε;;;; Έχετε όντως συναίσθηση σε ποιους εμπιστεύεστε προσωπικές μαρτυρίες να τις προβάλλουν στο κοινό;;; Αν ναι, πώς είναι δυνατόν με τα δικά σας προσόντα να προκύπτει θετική αξιολόγηση ώστε να συμμετάσχετε και με το κύρος σας να «νομιμοποιείτε» αυτό που για τη κρίση του μέσου θεατή κατατάσσεται στα τηλεσκουπίδια;;; Πώς είναι δυνατόν με τη δική σας παιδεία και ήθος να ΜΗ βλέπετε τον απόλυτο ευτελισμό  που βλέπουμε όλοι;;;
 
Διότι δεν γίνεται να έχετε απέναντί σας στη συνέντευξη έναν κλασικό εκπρόσωπο της υποκουλτούρας, εντελώς ανίδεο και εντελώς ξένο με αυτό που εσείς εκπροσωπείτε, εντελώς αδιάβαστο για το πρόσωπο που συναντά και την ιστορία του, με μόνη έννοια να προσπεράσει ως αναγκαίο κακό και να ξεπετάξει με βαριά καρδιά όσα σημαντικά σας αφορούν ως καλλιτέχνη ή δημιουργό για να περάσει με  λάμψη στο μάτι, στα «άκρως αποκαλυπτικά»… ήτοι έρωτες, γάμους, διαζύγια, παμπάλαιες ίντριγκες, συν βεβαίως τις must ερωτήσεις - φωτιά του τύπου «πώς σας φαίνεται ο Λιάγκας;», «πώς βλέπετε φέτος τη Μενεγάκη;», «συμφωνείτε με το μαλλί της Μελέτη;»,  «θα μείνει η Σπυροπούλου στο Survivor;»… μακάρι να βρίσκεται απέναντι η Αρβελέρ! Η οποία αν, λέμε ΑΝ, παρεμπιπτόντως δεν έχει ιδέα περί των ιερών τεράτων της επικαιρότητας, ο γελοίος ρεπόρτερ μετά το σοκ του ξαφνιάσματος, θα επιδείξει όλη την απαιτούμενη υπομονή να εξηγήσει, προκειμένου να αποσπάσει τη δήλωση- κόλαφο που θα τον οδηγήσει στην υποψηφιότητα για Πούλιτζερ…
 
Δεν γίνεται επίσης, όλοι εσείς οι σοβαροί άνθρωποι της τέχνης και του πνεύματος, μετά την προβολή της συνέντευξης, μαγνητοσκοπημένης ή ζωντανής, να ακούτε τον σχολιασμό της από φαιδρούς πανελίστες, που είτε θα καταλάβουν ό,τι το φτωχό τους μυαλό επιτρέπει… είτε θα κανιβαλίσουν απροκάλυπτα ή καλυμμένα εστιάζοντας στο «ζουμί» που πουλάει…  είτε θα γλείψουν εκεί που πιθανότατα πριν δυο εκπομπές έφτυναν… είτε θα βγάλουν φτηνιάρικη μελούρα για ένα προσωπικό δράμα που εσείς χειριστήκατε με σεβασμό… Κυρίως όμως θα ακούσετε σχολιασμό των λεγομένων  σας δια στόματος/ σκεπτικού/ συντακτικού/ λεξιλογίου του παρουσιαστή Φουρθιώτη, συνοδευόμενο πιθανότατα από ανάλογη ερμηνεία υψηλής υποκριτικής τέχνης,  κάτι που και να χτυπιέστε δεν μπορείτε να αποφύγετε από τον μέγα τιμονιέρη της εκπομπής που εμπιστευτήκατε!
 
Επικηρυγμένο από καιρό για τη στυγνή δολοφονία της ελληνικής γλώσσας και επιπλέον ό,τι πιο σουργελοειδές πέρασε ποτέ από τηλεοπτική οθόνη με βύσμα γιγαντιαίων διαστάσεων… που ενώ κλήθηκε να πουλάει (χάρη στη θαυμαστή ευφράδεια λόγου) την πραμάτεια πανηγυρτζίδικου πάγκου σε καθαρή εκπομπή τηλεμάρκετινγκ, κάποιοι ηθικοί αυτουργοί του επέτρεψαν ανάμεσα σε κρέμες, ματζούνια και μπιχλιμπίδια, να παρουσιάζει και κανένα κουτσομπολιό για πιασάρικο γέμισμα. Κι επειδή «δώσε θάρρος στο χωριάτη να σ’ ανέβει στο κρεβάτι», ο εν λόγω βυσματοφόρος κρετίνος με πλήρη άγνοια του κρετινισμού του, πήρε αέρα (κοπανιστό) στο ακατοίκητο κρανίο και με θράσος μεγατόνων… παρουσιάζει «θέματα»! Χώνοντας μεταξύ κολλαγόνου και εμμονών με ΛιαγκοΜενεγάκη, λίγο αχταρμά από αστυνομικό δελτίο, οικογενειακά δράματα, ανεξιχνίαστα μυστήρια, ξώφαλτση (παρα)πολιτική…  Με το αξεπέραστο στυλάκι του εγκεφαλικά ανάπηρου, δίνοντας γελοίες παραστάσεις κλάψας ή τσαμπουκά (!) με άπαιχτο συντακτικό, που σε κάνουν να ξερνάς αν δεν βρίσκεται δίπλα το τηλεκοντρόλ.
 
Και επανέρχομαι στο αρχικό ερώτημα προς αποδεδειγμένα σοβαρούς συνεντευξιαζόμενους, που επιλέγουν εν γνώσει τους να μετέχουν σε ΑΥΤΟΝ τον οχετό της ξεφτίλας, της εμπορευματοποίησης των πάντων, της υποκριτικής δηθενιάς, της απίστευτης αμορφωσιάς... Γιατί το κάνετε;;; Έχετε άραγε ανάγκη μετά από μια σπουδαία διαδρομή που σας καταξίωσε, την προβολή μέσω ενός χυδαίου τηλεοπτικού προϊόντος; Δεν αντιλαμβάνεστε ότι με το προσωπικό σας κύρος, προσφέρετε άλλοθι και νομιμοποιείτε παρόμοια τηλε-εκτρώματα, προσβλητικά για τον θεατή, για το πρόσωπό σας και την υστεροφημία σας; Ποιο κίνητρο είναι ικανό να παραβλέψει όλα τούτα τα εμετικά για λίγα λεπτά στο γυαλί, μετά από μια μεγάλη καριέρα; Ας μου λύσει κάποιος την απορία και τί στον κόσμο! 

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Π. Στασινοπούλου
Π. Στασινοπούλου
Δεν ξέρω ποιος είπε το ευφυές «αν δεν μπορείς να αποφύγεις ένα βιασμό, κάτσε κι απόλαυσέ τον»! Είναι αλήθεια ότι οι βιασμοί τριγύρω σε όλα τα επίπεδα, δεν μετριούνται καν… είναι επίσης αλήθεια ότι όσο κι αν προσπαθείς να τους αποφύγεις, μάταιος κόπος… ε, ΟΧΙ όμως φίλε μου και να τους «απολαύσω»! Θα κραυγάζω την ώρα που «βιάζομαι» κι ας ενοχλώ τα ευαίσθητα ή βουλωμένα αυτιά. Κι αν θέλεις να μοιραστούμε τον πόνο μας… kal.stassinopoulou@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Νέες παραστάσεις για το επιτυχημένο «Γράμμα στον πατέρα» στην σοφίτα του Μπενσουσάν.
Νέες παραστάσεις για το επιτυχημένο «Γράμμα στον πατέρα» στην σοφίτα του Μπενσουσάν.
με 0 Σχόλια 330 Views

 Μετά τη θερμή υποδοχή του κοινού της Θεσσαλονίκης και την ολοκλήρωση ενός επιτυχημένου κύκλου παραστάσεων, το «Γράμμα στον πατέρα» του Φραντς Κάφκα από την ομάδα Θέατρο Πρόταση σε σκηνοθεσία Στέλιου Βραχνή, επιστρέφει 

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή