«Talent shows» και 7 κλισέ απαράβατα! Γράφει η Πίτσα Στασινοπούλου

304 Views
«Talent shows» και 7 κλισέ απαράβατα! Γράφει η Πίτσα Στασινοπούλου «Talent shows» και 7 κλισέ απαράβατα! Γράφει η Πίτσα Στασινοπούλου

 «Talent shows» και 7 κλισέ απαράβατα! Γράφει η Πίτσα Στασινοπούλου

       Δεν ξέρω  τί έπαθαν φέτος τα κανάλια και τα τάλεντ σώου ως λαίλαπα μας έζωσαν από παντού! Με τη ντουζίνα στους δέκτες, το ένα καπάκι στο άλλο, κι όποτε ανοίξεις τη ρημάδα, θα πέσεις πάνω τους! Η μισή βδομάδα είναι κατειλημμένη επί τετράωρο από τον… Ντάνο και την ντεμέκ «επιβίωση» (της γελοιότητας)  και ό,τι απομένει το μοιράζονται λοιπά ταλέντα: στο τραγούδι, το χορό, τη μίμηση και τα συναφή… Όπου βέβαια τη μερίδα του λέοντος κατέχουν τα τραγουδιστικά ταλέντα, μετρώντας 3-4 αντίστοιχα σώου μέσα σε μια σεζόν! Προφανώς τα μισά και βάλε  μέλη κάθε ελληνικής οικογένειας τραγουδούν δημοσίως, άσε που από την κατάχρηση της «λάμψης» έχουμε στραβωθεί και τα ακουμπάμε στους οφθαλμίατρους. Θα μου πεις, πρόκειται για τη χαρά του έμπορα… Φτηνή πρώτη ύλη και μάλιστα από πηγή που μοιάζει αστείρευτη, με βαρβάτο κέρδος,
 
       Ωστόσο πρόκειται για συναλλαγή επί ίσοις όροις μεταξύ των δύο συμβαλλομένων, παρότι και ο πιο ηλίθιος συμμετέχων αντιλαμβάνεται ότι οι υποσχέσεις «καριέρας» αφορούν σε φαιδρό ανέκδοτο: το κανάλι εκμεταλλεύεται το «εμπόρευμα» μοσχοπουλώντας το και το «εμπόρευμα» εκμεταλλεύεται τη δημοσιότητα και ό,τι ήθελε προκύψει… Από συμβόλαιο της πλάκας με ξοφλημένη δισκογραφική σε περίπτωση διάκρισης, μέχρι πιθανές εμφανίσεις στο μπαράκι της γειτονιάς ή δέκατο όνομα στο μπουζουκο- σχήμα της σταρούμπας ή στη συναυλία της Άνω Πετρομαγούλας,  και πάντως το όνειρο από το κυνήγα- κυνήγα, κάποτε το τσακώνεις, ενίοτε (και) το τσαλακώνεις.  Διότι είσαι προϊόν και η τηλεπώληση δεν είναι παίξε- γέλασε σε συνθήκες ανηλεούς ανταγωνισμού. Για να πετύχει θα μηχανευτεί λογής τερτίπια και ιδού το πρώτο κλισέ της συνταγής:

Η ψαγμένη κριτική επιτροπή 

       Εντάξει, δεν στήνουμε δα καμιά ακαδημαϊκή ειδικών να γνωματεύσει περί ταλέντων…μη τρελαθούμε!  Εμποροπανήγυρη στήνουμε και θέλουμε τζέρτζελο για να μοσχοπουληθεί η πραμάτεια, οπότε τα κριτήρια είναι ανάλογα. Θα βάλουμε ίσως για ξεκάρφωμα κάποιον σχετικό- συνήθως από τα αζήτητα, αλλά το πράγμα θα εστιάσει στον αποδεδειγμένα γραφικό με τα «κατάλληλα» προσόντα. Ήτοι σταθερή ξινίλα, το «έχω μια κακή κουβέντα για τον καθένα», βαριά κι ασήκωτη μαγκιά,  ακατάσχετη μπουρδολογία,  υπεράνω υφάκι του «χάρη σας κάνω μαλάκες», ροπή στο καραγκιοζιλίκι, την πρόκληση,  την ξεφτίλα γενικώς και λοιπά παρεμφερή…Η κριτική ικανότητα ΔΕΝ τον αφορά, για άλλο λόγο βρίσκεται στην καρέκλα του κριτή και οφείλει να δικαιολογήσει την επιλογή και την αμοιβή του, άλλωστε δεν έχτιζε τζάμπα τόσα χρόνια το φαιδρό προφίλ του ως «επαγγελματικό προσανατολισμό». Υπάρχει όμως και το άλλο άκρο, που από το πολύ κανάκεμα, ο ταλαντούχος και το μπάζο, ουδέποτε θα αντιληφθούν τη διαφορά…

Ο υποταγμένος διαγωνιζόμενος- φυτό

       Και απέναντι σε παρόμοιου φυράματος «επιτροπή», εσύ ο διαγωνιζόμενος βαράς προσοχή σεβασμού και περιμένεις καρτερικά σαν δαρμένο σκυλί ένα ξεροκόμματο κριτικής, όχι απαραίτητα θετικής, που όμως αυτονόητα να αφορά στην επίδοσή σου, διατυπωμένη ευπρεπώς. Αντ’ αυτού ακούς «ό,τι του φανεί του Λωλοστεφανή», από αδιάκριτα σχόλια μέχρι περισπούδαστους γρίφους και από ξεκατινιάσματα μέχρι χυδαιότητες για το τηλε-θεαθήναι, μένοντας βουβός και υποταγμένος χωρίς την παραμικρή αντίδραση, φτάνοντας να ψελλίζεις μέχρι κι… ευχαριστώ! Λοβοτομή να σου έκαναν, τόση απάθεια/ αδράνεια δεν θα εκδήλωνες! ΓΙΑΤΙ ανέχεσαι αδιαμαρτύρητα να σε εξευτελίζει κάθε κομπλεξικός/ κακιασμένος/ τρικυμισμένος, τύπου Καρβέλα, Κωστόπουλου, Μουρατίδη, Στόκα κλπ; Ακόμα κι αν είσαι ατάλαντος, σου αξίζει  πανελλήνιος διασυρμός; Σε τέτοια περίπτωση- του «είδα φως και μπήκα για το τέταρτο δημοσιότητας που μου αναλογεί», δεν είναι πιο έντιμο να σου πουν ευγενικά ότι «δεν το έχεις» και να τελειώνει εκεί; Περιμένεις να φας και μπουνιά για να ανοίξεις το ρημάδι;

Η «λάμψη» (και καλά) του παρουσιαστή/ τριας

       Μπορεί από φυσικού του να ανήκει στο «πιο μέτριος πεθαίνεις» και το μόνο λαμπερό πάνω του να είναι το λαμέ συνολάκι, αλλά λέγε- λέγε. όλο και κάποια ανταύγεια θα σκάσει ως υποβολή. Πρέπει δε να σημειώσουμε τελευταία μια εμφανή στροφή προς το ανδρικό φύλο, καθότι οι ξανθιές σε πρώτο πλάνο πολυφορέθηκαν, όμως προς Θεού, παραμένουν σταθερή αξία, απέναντι σε φίρμες σαν τον χιουμορίστα  Ρουβά με τις πολικού ψύχους ατάκες ή «λαμπερούς» σαν τον καβαλημένο Λιάγκα με την γαλατική ευγένεια, ή το αξιοθρήνητο καρτούν Φουρθιώτη- στυγερό δολοφόνο της γλώσσας, που πάνω από 5λεπτο, ΜΟΝΟ με βαρβάτη αποζημίωση συν τα έξοδα νοσηλείας παρακολουθείς, αν και «πάνω απ’ όλα η υγεία» ασυζητητί! Ωστόσο, λίγο τα λεκτικά μαργαριτάρια, λίγο το φωσφοριζέ πέτο, λίγο το γκλίτερ στο μακιγιάζ, λίγο κανά στρασάκι στην τιράντα… πού θα πάει, η άτιμη λάμψη θα σκάσει! Και μας βρίσκει απροετοίμαστους, χωρίς προστατευτικό γυαλί…

Οι ευφάνταστες ατάκες εκατέρωθεν

       Δεν φαντάζεσαι κειμενογράφε της εκπομπής, πόσο σε μακαρίζω! Έχεις βάλει το προϊόν στον αυτόματο πιλότο, πατάς το play της χιλιοπαιγμένης κασέτας αλλάζοντας μόνο  ονόματα, ακολουθείς χρόνια τον τυφλοσούρτη κι έχεις ξενοιάσει! Τώρα αν σου κάτσει και παρουσιαστής/στρια με ανέλπιστη χαριτωμενιά κι «αυτοσχεδιάζει» με σαλχαμαρίτσες, το καλύτερό σου! Σιγά μη χαραμίσεις φαιά ουσία για εμπνευσμένες ατάκες στην εμποροπανήγυρη! Άσε που και να τις γράψεις, στο στόμα του σαχλαμάρα θα πάνε άπατες, οπότε πολύ μάγκα σε βρίσκω. Άλλωστε δεν μπορείς εσύ να βάζεις φαντασία κι απέναντι η επιτροπή να επαναλαμβάνεται αυτιστικά – σε σημείο που πριν ανοίξουν το στόμα ξέρεις επακριβώς τί θα πει ο καθένας, ούτε να έχεις δίπλα τον διαγωνιζόμενο- φυτό να ψελλίζει μονότονα σε οτιδήποτε «ευχαριστώ», Πορεύεσαι με τις γελοίες κοινοτυπίες, τα στημένα  αστειάκια και σε όποιον αρέσει!

Η «οδυνηρή» στιγμή της αποχώρησης 

       Α, όλα κι όλα, εδώ υπάρχει κορύφωση, υπάρχει τραγωδία και το δραματικό ταλέντο του παρουσιαστή δίνει ρέστα! Κομμένα με το μαχαίρι αστειάκια, γελάκια, σαχλαμαρίτσες… όσο διασκεδάσαμε- διασκεδάσαμε, τώρα είναι η μεγάλη, πονεμένη ώρα της αποχώρησης και ο παρουσιαστής οφείλει να συμμεριστεί το δράμα που επιβάλλουν οι κατάπτυστοι κανόνες. Όσο κι αν ξεφάντωσε ή χαριεντίστηκε πριν ένα λεπτό, τώρα θα σκοτεινιάσει ακαριαία, θα πάρει ύφος μοιρολογίστρας ενόψει μακαρίτη, θα κοιτάξει το φακό με απελπισία στο βλέμμα να σου σπαράζει την ψυχή και θα ανακοινώσει την ετυμηγορία των ενόρκων για τον κατάδικο, αφού όμως του βγάλει την πίστη – πριν το εκτελεστικό απόσπασμα, παρατείνοντας το μαρτύριό του με παύσεις «αγωνίας» που προλαβαίνεις να φτιάξεις μουσακά κι η ετυμηγορία ακόμα… ενόσω η θρίλερ μουσική- βόμβος δοκιμάζει το νευρικό σύστημα όλων…

Η παιδική χαρά του backstage 

       Διότι κάπως πρέπει να αξιοποιήσουμε και την ξανθιά που μας περίσσεψε, καθότι οι λοιποί χρωματισμοί κόμης δεν προσφέρονται για έξτρα λάμψη. Ο δε ρόλος της καθοριστικός για το σώου και δεν είναι τυχαία η εμφάνιση υπερπαραγωγή, κοντράροντας στα ίσια τον κεντρικό παρουσιαστή, άσχετα που η άτιμη κενωνία (και διαπλοκή) την έριξαν στα παρασκήνια. Διότι θα θέσει ερωτήσεις-βόμβα στον διαγωνιζόμενο περί του πώς νιώθει που τραγούδησε, θα πάρει απρόβλεπτες απαντήσεις- φωτιά, θα κάνει ναζάκια με τα «παιδιά» στην παιδική χαρά, θα διαβάσει τα tweets των ευσεβών ανεγκέφαλων περί του θεϊκού σώου και της θεάς αυτοπροσώπως, θα πασχίσει φιλότιμα να δείξει το καταπιεσμένο ταλέντο της στο απόλυτο… τίποτα! Αντιμετωπίζοντας πάντα με λαμπερό (μη ξεχνιόμαστε) χαμόγελο, την υπόγεια υποτίμηση του κεντρικού…

Το «αλαλάζον» ζωντανό κοινό 

       Να κι ένας συντελεστής του σώου, που αξίζει με το παραπάνω τα λεφτά του: ο floor manager ή αλλιώς ο δυστυχής που έχει την ευθύνη για τις «αυθόρμητες» αντιδράσεις του ζωντανού κοινού. Που τρέχει πάνω- κάτω να δίνει σήμα για τον αλαλαγμό, ώστε να δικαιολογεί κάθε φορά την κλισαδούρα «σήμερα έχουμε απίστευτο κοινό!» Ευτυχώς που του τυχαίνουν συνήθως πιτσιρίκια με φυσική ροπή στα ξεφωνητά και η δουλειά του ευκολύνεται. Με αποτέλεσμα να ακούς κάθε τρεις και λίγο στο άσχετο, υστερικές τσιρίδες, κραυγές, σφυρίγματα κι ο «τραβάτε κι ας κλαίω» παρουσιαστής να «παραπονιέται» για ησυχία… που αν κατά λάθος προκύψει (ίσως επειδή ο φλορ πήγε για τσιγάρο) θα ζητήσει «δυνατό χειροκρότημα» άνευ λόγου, έτσι για να «ζωντανέψουμε» την παπάρα…
 
       Κι εσύ τεμπέλη, γρουσούζη τηλεθεατή, άσε τις μίζερες κριτικές που έτσι κι αλλιώς τις έχουμε γραμμένες και κάνε καμιά δουλειά, Πιάσε το κινητό και ψήφιζε αβέρτα, μέχρι να πεις «ήμαρτον»!
 
#Κουλτουρόσουπα  #kulturosupa  #Γκρίνιες #ΠίτσαΣτασινοπούλου  #ΤηλεοπτικάTalentShows  #Τηλεκριτές  #Τηλεπαρουσιαστές #ΔιαγωνιζόμεναΤαλέντα
==============

Kάντε like στη σελίδα του Kulturosupa.gr στο facebook και ακολουθήστε μας στο twitter για να βλέπετε πρώτοι όλα τα νέα και όλους τους νέους μας διαγωνισμούς.
.
Δείτε & αυτά:

-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ 2017. [Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος & Σεπτέμβρης] Θέατρο, συναυλίες, φεστιβάλ και άλλα πολλά. ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ - ΕΔΩ
-Θέατρο Δάσους & Θέατρο Γης 2017: Θεατρικές παραστάσεις και συναυλίες -ΕΔΩ
-Καλοκαιρινές θεατρικές περιοδείες 2017 - ΕΔΩ
-Καλοκαιρινές Συναυλίες 2017 -ΕΔΩ
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα. Πρόγραμμα παραστάσεων -ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ - ΕΔΩ
-Σινεμά με Θέα 2017 στο Μέγαρο Μουσικής: Πρόγραμμα προβολών – Ταινιών -ΕΔΩ
-ΕΙΔΑΜΕ θεατρικές παραστάσεις & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ -ΕΔΩ
-ΕΙΔΑΜΕ μουσικές συναυλίες & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ -ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Π. Στασινοπούλου
Π. Στασινοπούλου
Δεν ξέρω ποιος είπε το ευφυές «αν δεν μπορείς να αποφύγεις ένα βιασμό, κάτσε κι απόλαυσέ τον»! Είναι αλήθεια ότι οι βιασμοί τριγύρω σε όλα τα επίπεδα, δεν μετριούνται καν… είναι επίσης αλήθεια ότι όσο κι αν προσπαθείς να τους αποφύγεις, μάταιος κόπος… ε, ΟΧΙ όμως φίλε μου και να τους «απολαύσω»! Θα κραυγάζω την ώρα που «βιάζομαι» κι ας ενοχλώ τα ευαίσθητα ή βουλωμένα αυτιά. Κι αν θέλεις να μοιραστούμε τον πόνο μας… kal.stassinopoulou@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Borat Subsequent Movie film»: Ό,τι πρέπει για το καταθλιπτικό 2020. Είδαμε και σχολιάζουμε
«Borat Subsequent Movie film»: Ό,τι πρέπει για το καταθλιπτικό 2020. Είδαμε και σχολιάζουμε
με 0 Σχόλια 1914 Views

Στα χειρότερά του αμήχανο, στα καλύτερά του πανέξυπνο και ξεκαρδιστικό, ίσως η πιο αστεία ταινία της χρονιάς. Είδε ο  Γιώργος Κελεσίδης και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή