Η «συγγραφεύς» Δ. Λιάνη και η «κότα με τα χρυσά αυγά»… Από την Πίτσα Στασινοπούλου

332 Views
 Η «συγγραφεύς» Δ. Λιάνη και η «κότα με τα χρυσά αυγά»… Από την Πίτσα Στασινοπούλου Η «συγγραφεύς» Δ. Λιάνη και η «κότα με τα χρυσά αυγά»… Από την Πίτσα Στασινοπούλου

 Η «συγγραφεύς» Δ. Λιάνη και η «κότα με τα χρυσά αυγά»… Από την Πίτσα Στασινοπούλου

       Ότι η ιστορία θα επεφύλασσε στον Ανδρέα Παπανδρέου, πέραν των άλλων, να διαδραματίσει και  ρόλο  «κότας με  χρυσά αυγά» για τη χαροκαμένη χήρα του… ούτε στους εφιάλτες του! Η οποία χήρα όταν έλεγε μεμψιμοιρώντας ότι δεν της άφησε τίποτα σπουδαίο στη διαθήκη του, αλλά γι αυτήν η μεγαλύτερη περιουσία ήταν το όνομά του, ήξερε ΠΟΛΥ καλά τί εννοούσε, άσχετα αν  οι αφελείς το εκλάβαμε μεταφορικά/ρομαντικά και δεν πιάσαμε το βάθος του υπονοούμενου. Βέβαια όταν είδαμε την πρώτη παραβίαση της μέγιστης δήλωσης «μετά τον Ανδρέα έκλεισα ως γυναίκα», αρχίσαμε να ψυλλιαζόμαστε για τη «ρομαντικότητα» του πράγματος γενικώς… Και όταν είδαμε το πρώτο βιβλίο της «συγγραφέως» με αντικείμενο τον Ανδρέα, επιβεβαιωθήκαμε πλήρως ότι Δήμητρα Λιάνη και ρομαντισμός… ουδεμία σχέση!
 
       Και καθώς η «ζωή με τον Ανδρέα» πουλάει σαν φρέσκο κουλούρι και καθώς είναι «πολλά τα λεφτά Άρη», η χήρα Παπανδρέου συνεχίζει δυναμικά τη συγγραφική πορεία της με σταθερό προσανατολισμό – πού αλλού; Στην… «χρυσοτόκο κότα», την οποία ήδη φρόντισε να «αρμέξει» πρόσφατα και η πρώην σύζυγος Μαργαρίτα. Όμως μια τόσο σημαίνουσα προσωπικότητα είναι σε θέση να παράγει αφειδώς «χρυσά αυγά», υπεραρκετά να θρέψουν και τις δύο επίσημες συντρόφους και σίγουρα μερικές… ανεπίσημες, άσχετα αν οι τελευταίες δεν επιδίδονται – μέχρι στιγμής- στη συγγραφική τέχνη δημοσίως, ίσως επειδή δεν αντιμετωπίζουν – μέχρι στιγμής- οικονομικά προβλήματα. Αν όμως ζοριστούν, ξέρουν πού θα βρουν τη λύση, αρκεί να το επιλέξουν! Και δεν απαιτείται ιδιαίτερο συγγραφικό ταλέντο εν προκειμένω, μια απλή παράθεση γεγονότων και ένας καλός επιμελητής που θα τα «σουλουπώσει», φτάνουν και περισσεύουν.  Ούτε καν προμόσιον, αρκεί στον τίτλο να υπάρχει το όνομα Ανδρέας.
 
       Κάπως έτσι προέκυψε και το τελευταίο πόνημα της χήρας με τίτλο «Η οργή του Ανδρέα!» (το θαυμαστικό της συγγραφέως, όχι της αρθρογράφου, για να μη μπερδευόμαστε) Που πιο πιασάρικος δεν μπορούσε να γίνει και μεταξύ μας απορώ γιατί έμεινε στο ένα θαυμαστικό ενώ θα μπορούσε να τον εμπλουτίσει με τρία και φαρμακερά. Κάτι που υποθέτω της  πρότεινε ο εκδότης, ως βοηθητικό των πωλήσεων, αλλά η ίδια, γνωστό μετριοπαθές άτομο- λάτρης των χαμηλών τόνων,  το απέρριψε προς τιμήν της.  ΟΧΙ, δεν διάβασα το βιβλίο και ούτε θα το κάνω, ακόμη κι αν κάποιος φίλος για να μου κάνει φάρσα και να γελάσει, μου το φέρει δώρο στη γιορτή μου. Οι λόγοι πολλοί, μα ο κυριότερος έχει να κάνει με το πρόσωπο της γράφουσας, που στη συγκεκριμένη περίπτωση φρόντισε η ίδια να μου το κάνει γνωστό από καιρό, από την καλή και την ανάποδη. Κι εγώ έχω ένα ελάττωμα… Δεν μπορώ να διαχωρίσω το δημιούργημα από τον δημιουργό.
 
        Δεν μπορώ να απομονώσω το έργο κάποιου από αυτόν τον ίδιο ως προσωπικότητα, ως χαρακτήρα, εφόσον μου έκανε ευρέως γνωστές αυτές τις παραμέτρους. Επηρεάζομαι υποσυνείδητα από το «ποιον» του και μέσα από αυτό το πρίσμα κρίνω αθέλητα το όποιο έργο του, έστω κι αν σε στιγμές υποτιμώ ή υπερεκτιμώ μη αντικειμενικά. Απλά ΔΕΝ μπορώ να κάνω αλλιώς σε ανθρώπινο επίπεδο, ΔΕΝ μπορώ να λειτουργήσω ως «ψυχρός εκτελεστής». Άλλωστε, σε τελική ανάλυση ΤΙ σημαίνει «αντικειμενικά» σε ό,τι αφορά τη σκέψη ή το συναίσθημα; Για να επανέλθω όμως, επειδή  το πρόσωπο Δ. Λιάνη έχει εδώ και χρόνια εκτεθεί ποικιλοτρόπως με τρόπο απαξιωτικό για το άτομό της, μου είναι  αδύνατο να εκτιμήσω τα γραφτά της, έστω κι αν πρόκειται για… διαμάντια σκέψης ή  γραπτού λόγου. Με λίγα λόγια, ακόμα κι αν… απειληθώ να το διαβάσω, θα το κάνω με αρνητική προκατάληψη ασυνείδητα και δεν έχω λόγο.
 
       Οπότε είναι προφανές ότι ΔΕΝ με αφορά επί του παρόντος το περιεχόμενο ενός βιβλίου που ούτε διάβασα ούτε έχω πρόθεση, αλλά το γεγονός της συγγραφής του συγκεκριμένου από το συγκεκριμένο πρόσωπο. Μια γυναίκα μετριότατη με απωθημένα προβολής που δεν πρόλαβε να κορέσει και προσπαθεί εναγωνίως να  ικανοποιήσει,  εκμεταλλευόμενη  κατά το δικό της «δοκούν» το ιστορικό όνομα ενός ηγέτη. Μια αριβίστρια γεμάτη ματαιοδοξία  και δηθενιά που «βρέθηκε» στο πλευρό ενός σημαντικού πολιτικού άνδρα, καταφέρνοντας με τα «έργα και ημέρες» της να ευτελίσει την υστεροφημία του. Και αφού δεν κατάφερε να εξαργυρώσει το βαρύ- δανεικό επώνυμο,  ούτε στην πολιτική, ούτε στη showbiz- παρά το λυσσαλέο φλέρτ, επέλεξε να βιοπορίζεται/ προκαλεί, κοινοποιώντας μέσω βιβλίων όσα η ίδια με το φτηνιάρικο επίπεδο μιας τηλεπερσόνας  κρίνει ως «κοινοποιήσιμα». Όπου εν μέσω ευπώλητου, κατινίστικου κουτσομπολιού, κάνει αναφορές στην κατά Λιάνη «πολιτική σκέψη» του Ανδρέα! Είναι μετά να μην… «οργίζεται» ο εκλιπών;
 
       Κλασική, θλιβερή περίπτωση ετερόφωτων που πασχίζουν να φωτιστούν κλέβοντας ψήγματα από τη λάμψη άλλων, γιατί ποτέ δεν θα μπορούσαν να υπάρξουν ως αυτόφωτοι. Καπηλευόμενοι μνήμες και εμπορευόμενοι σκέψεις άλλων, γιατί απλά δεν έχουν δικές τους ή γιατί οι ανούσιες δικές τους ΔΕΝ αφορούν κανένα. Και μοιραία το κάνουν άκομψα, περνώντας τα αλλότρια μέσα από τα δικά τους ευτελή φίλτρα… Και συνήθως χωρίς όρια, ξεζουμίζοντας την ξένη λάμψη μπας και καταφέρουν να βγουν από τη δική τους θλιβερή σκιά. Ανδρέα από εκεί ψηλά… άραγε «αναπαύεσαι εν ειρήνη»; Ή μήπως σε βασανίζει η επουράνια αυτοκριτική σου; Ή μήπως οργίζεσαι με την «οργή» σου;

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Π. Στασινοπούλου
Π. Στασινοπούλου
Δεν ξέρω ποιος είπε το ευφυές «αν δεν μπορείς να αποφύγεις ένα βιασμό, κάτσε κι απόλαυσέ τον»! Είναι αλήθεια ότι οι βιασμοί τριγύρω σε όλα τα επίπεδα, δεν μετριούνται καν… είναι επίσης αλήθεια ότι όσο κι αν προσπαθείς να τους αποφύγεις, μάταιος κόπος… ε, ΟΧΙ όμως φίλε μου και να τους «απολαύσω»! Θα κραυγάζω την ώρα που «βιάζομαι» κι ας ενοχλώ τα ευαίσθητα ή βουλωμένα αυτιά. Κι αν θέλεις να μοιραστούμε τον πόνο μας… kal.stassinopoulou@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Η δίκη των 7 του Σικάγο»: Μια υπόθεση που επανέρχεται για να προβληματίσει. Είδαμε & Σχολιάζουμε.
«Η δίκη των 7 του Σικάγο»: Μια υπόθεση που επανέρχεται για να προβληματίσει. Είδαμε & Σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 443 Views

Μια ταινία η οποία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν τα τέλη της δεκαετίας του 1960 στο Σικάγο των Η.Π.Α.  Είδε και σχολιάζει η Ελένη Μαντίκου για την Κουλτουρόσουπα.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή