Ο «Σκάϊ» έκοψε «μαχαίρι» τα χαριεντίσματα τού ζεύγους Γκουντάρα-Κάκκαβα

1842 Views
Ο «Σκάϊ» έκοψε «μαχαίρι» τα χαριεντίσματα τού ζεύγους Γκουντάρα-Κάκκαβα Ο «Σκάϊ» έκοψε «μαχαίρι» τα χαριεντίσματα τού ζεύγους Γκουντάρα-Κάκκαβα

 Ο Μικροαστισμός καταποντίζει το εμβληματικό ριάλιτι τής Παγκόσμιας Τηλεόρασης.


«Η καλή μέρα φαίνεται από το πρωΐ…», λέει ο θυμόσοφος λαός,
και η συγκεκριμένη ρήση βρήκε εφέτος την απόλυτη επιβεβαίωσή της
Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute
στο εμβληματικό ριάλιτι τής Παγκόσμιας Τηλεόρασης.
 
Ο «Big Brother», ο «Μεγάλος Αδελφός»,
η επινόηση τού κοινωνικού προφήτη Τζορτζ Όργουελ
που στο δυστοπικό μυθιστόρημά του με τίτλο «1984»
περιέγραψε ένα τυραννικό κράτος που παρακολουθεί διαρκώς τούς πολίτες του
και καταλύει την ιδιωτικότητά τους,
οδήγησε στη δημιουργία ενός συγκλονιστικού concept
που στηρίζεται στους ανθρώπινους χαρακτήρες
και στις μεταβολές που αυτοί υφίστανται
υπό συνθήκες εγκλεισμού και αδιάλειπτης καταγραφής τής ζωής τους.
 
Όπως γίνεται ευκόλως αντιληπτό,
μιλάμε για πρόγραμμα υψηλών απαιτήσεων σε όλα τα επίπεδα·
η σκηνογραφία που δίνει στα άψυχα ψυχή,
η σκηνοθεσία και το μοντάζ που θα (πρέπει να) παραγάγουν αξιοπιστία,
η επιλογή τής φωνής
που θα αντιπροσωπεύει επάξια στο Συλλογικό Φαντασιωσικό τον «Big Brother»
και -πάνω από όλους κι από όλα- οι άνθρωποι που θα συμμετάσχουν,
ξεδιπλώνοντας τις προσωπικότητές τους και έχοντας πολυποίκιλα κίνητρα
(μεγάλο χρηματικό έπαθλο, δημοσιότητα, δοκιμασία προσωπικών ορίων, 
κοινωνικοποίηση, ηχηρή δήλωση τής ύπαρξης, κ.λπ.).
 
Και βεβαίως,
εξόχως κομβικό ρόλο -για την επιτυχία ή την αποτυχία τού προγράμματος- έχει η Παρουσίαση.
 
Οι ανθρώπινες συμπεριφορές
-από τις πιο απλοϊκές και αναγνώσιμες, έως τις εξαιρετικά δυσανάγνωστες-
χρήζουν σωστής ανάγνωσης, μεταχείρισης, διαχείρισης, διεισδυτικότητας,
προκειμένου να μετατρέψουν το κράμα των συγκατοίκων
σε προϊόν που θα έχει ενδιαφέρον και θα ιντριγκάρει παντί τρόπω τα τηλεοπτικά ένστικτα.
 
Ως εκ τούτου,
η παρουσίαση τού «Big Brother» δεν είναι μία διαδικασία
που δύναται να φέρει εις πέρας κάθε πρόσωπο με σχετική εμπειρία στο «γυαλί»·
τουναντίον,
ελάχιστοι είναι οι άνθρωποι που μπορούν να αναλάβουν ετούτο το πυρηνικό project  
και να το φέρουν εις πέρας με επιτυχία.
 
Διόλου συμπτωματικώς,
από το 2001 που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις οθόνες μας ο «Μεγάλος Αδελφός»,
ο μοναδικός που εμπόρεσε να ανταποκριθεί και να απογειώσει την εν λόγω εκπομπή,
ήταν ο Ανδρέας Μικρούτσικος·
ο ευφυής, επικοινωνιακός και διορατικός Ανδρέας,
είχε το χάρισμα να ξεδιπλώνει τούς χαρακτήρες
και να υποδαυλίζει τις εξελίξεις με χειρουργική ακρίβεια,
ενώ οι επίγονοί του
-δηλαδή, η Τατιάνα Στεφανίδου, η Ρούλα Κορομηλά και εσχάτως ο Χάρης Βαρθακούρης- 
κεραυνοβολήθηκαν από αυτήν την ιδιότυπη «ηλεκτρική καρέκλα».
 
Κι όμως, παρά τις διδαχές τού μακρινού αλλά και τού πρόσφατου παρελθόντος,
ο «Σκάϊ» είπε φέτος να τερματίσει την Αποτυχία.
Έτσι, επέλεξε ως παρουσιαστές τού «Big Brother» το ζεύγος Γκουντάρα-Κάκκαβα.
 
«Η καλή μέρα φαίνεται από το πρωΐ…».
Εν προκειμένω, το «πρωΐ» δεν ήταν η επιλογή τού συγκεκριμένου ζεύγους,
αλλά όσα προηγήθηκαν…
 
Στις 6 Ιουνίου ο δημοφιλής τραγουδιστής Γιώργος Τσαλίκης επιστρέφει από την Αυστραλία,
όπου είχε μεταβεί για να έδινε μία σειρά συναυλιών στη μακρινή ήπειρο.
Προς γενική έκπληξη, λοιπόν,
όντας άρτι αφιχθείς στο αεροδρόμιο,
κάνει μία απρόσμενη δήλωση στα τηλεοπτικά συνεργεία,
καθώς αποκαλύπτει -και μάλιστα, με λεπτομέρειες-
ότι έχουν ήδη πέσει οι τζίφρες με το κανάλι τού Φαλήρου..:
«Έχω υπογράψει συμβόλαιο με τον “Σκάϊ”,
πριν φύγω (για τις συναυλίες), εδώ και δύο μήνες,
και χαίρομαι που θα ξεκινήσουμε.
Είμαι ο κεντρικός παρουσιαστής τού “Big Brother”.
Το συμβόλαιο είναι (για) 1+1 χρόνο· ένα ισχυρό συμβόλαιο.».
 
Επικρατεί αμηχανία.
Τι σόϊ πρεμούρα είν’ αυτή; Τι σπασμωδικότητα; Τι βιαστική προαναγγελία;
Τέτοιου είδους ανακοινώσεις είθισται να γίνονται από τα γραφεία Τύπου των σταθμών
και όχι από τον (εκάστοτε) μελλοντικό συνεργάτη.
Απ’ την άλλη, στα τόσα χρόνια τής δημόσιας πορείας του,
ο Γιώργος Τσαλίκης ουδέποτε έχει εκδηλώσει αντίστοιχη συμπεριφορά.
Είναι σαφές, λοιπόν, ότι εδώ κάποιον λάκκο έχει η φάβα…
 
Και πράγματι, έτσι ήταν…
Εν τη απουσία τού Τσαλίκη,
οι ιθύνοντες τού «Σκάϊ» έσκαβαν τον λάκκο τού αγαπημένου καλλιτέχνη
κάνοντας διαπραγματεύσεις με τούς Γκουντάρα-Κάκκαβα
για να τον αντικαθιστούσαν πριν καν εξεκινούσε η εκπομπή,
εκείνος ενημερώθηκε για την ποταπή μεθόδευση που εξυφαινόταν εις βάρος του
και έτσι προέβη -για την έτι περαιτέρω νομική κατοχύρωσή του-
στη φαινομενικώς πρόωρη ανακοίνωση
(πλέον, η υπόθεση πρόκειται να βρει τη λύση της στις δικαστικές αίθουσες,
με τον τηλεοπτικό σταθμό να βρίσκεται σε εξαιρετικά δυσμενή θέση
έχοντας να αντιμετωπίσει την κατηγορία τής αθέτησης συμβολαίου).
 
Εν κατακλείδι, το «πρωΐ» που έδειξε πώς θα επήγαινε κι η υπόλοιπη μέρα,
είναι η εμπλοκή ανάμεσα στον Γιώργο Τσαλίκη και στον «Σκάϊ».
Πάμε τώρα και στο «μεσημέρι»
(όπου «μεσημέρι», οι παρουσιαστές που έφεραν το απόλυτο σκότος στο «Big Brother»).
 
Ο Γρηγόρης Γκουντάρας και η Ναταλί Κάκκαβα ανακοινώθηκαν πανηγυρικώς·
αυτοί θα ανελάμβαναν το τιμόνι στο «Reality των Realities».
 
Γελοία πράγματα·
ένας «εκ φύσεως πανελίστας» και μία πάλαι ποτέ παρουσιάστρια δελτίων καιρού,
χρίζονταν πρωταγωνιστές ενώ μόλις και μετά βίας αντέχουν τον ρόλο τού δευτεραγωνιστή.
 
Το «Ζευγαράκι τής Αγίας Μικροαστίλας»
(όπως τούς είχα προσδιορίσει με το ομότιτλο πόνημά μου
στην κριτική μου για την πρεμιέρα τους, στις 30 Αυγούστου)
οι άνθρωποι που -σε επίπεδο προσέγγισης των προσώπων και των πραγμάτων-
είναι ικανοί να οδηγήσουν μόνο «Yugo»,
εκλήθησαν τώρα να οδηγήσουν «Ferrari».
Το θέαμα τραγικό, τα αποτελέσματα καταστροφικά.
 
Η πρεμιέρα τους, λοιπόν,
ήταν «“Βατερλό” τής Αισθητικής» και Καταβαράθρωση τής Τηλεοπτικότητας.
Ευρισκόμενοι σε έναν άτυπο ανταγωνισμό ανεπάρκειας μεταξύ τους,
εκκωφαντικά ετερόφωτοι και οι δύο,
επίστεψαν ότι θα ημπορούσαν να κρύψουν το σεισμικό τρέμουλό τους,
χρησιμοποιώντας ως πλεονέκτημά τους
το στοιχείο που στην πραγματικότητα είναι το συντριπτικό μειονέκτημά τους.
Έτσι, η επιτηδευμένη συζυγική οικειότητα και η κίβδηλη ερωτική ζήλια,
έγιναν τα συστατικά που προεκάλεσαν στομαχικές διαταραχές
στη μεγάλη πλειοψηφία των τηλεθεατών.
 
Οι τρυφερές προσφωνήσεις τύπου «Αγάπη μου» και «Μωρό μου»,
τα πιασίματα «χεράκι-χεράκι», τα κάθε είδους αγγίγματα και οι σωματικές επαφές,
οι φτηνιάρικες σεξιστικές ατάκες τύπου
«Τι τυχερός που είσαι να βρίσκεσαι ανάμεσα σε τρεις γυναίκες…»,
επαναλήφθηκαν κατά κόρον σε εκείνην την πρώτη εκπομπή.
 
Ο Γκουντάρας και η Κάκκαβα,
σύζυγοι στη ζωή και συμπαρουσιαστές στο «Big Brother»,
είχαν δημιουργήσει έναν θλιβερό αχταρμά που εξελισσόταν μπροστά μας·
ο Γκουντάρας και η Κάκκαβα ενόμιζαν ότι βρίσκονταν στο μικροαστικό «σαλονάκι» τους,
ή σε βραδινή έξοδο με -αντίστοιχου «lifestyle»- έτερο ζευγαράκι,
ή σε κάποιο λιβάδι όπου είχαν μεταβεί για να μαζέψουν χαμομηλάκι,
ή στον Εθνικό Κήπο για να ταΐσουν τις πάπιες.
Αυτό που αντικρίζαμε ΔΕΝ ΗΤΑΝ «Big Brother».
 
Τα μαύρα μαντάτα για τον «Σκάϊ» ήρθαν αμέσως·
το πρώτο «live» απείχε παρασάγγας από τις προσδοκίες των (δήθεν) επαϊόντων τού σταθμού,
αφού -με το «Καλημέρα»- το πρόγραμμα είχε εξαιρετικά χαμηλή θεαματικότητα.
 
Κι αν η 29η Αυγούστου ήταν μόνον η αρχή,
ήρθε και η άκρως οδυνηρή συνέχεια
που δεν άφηνε την παραμικρή αμφιβολία για τα μελλούμενα·
επί καθημερινής βάσεως, η εκπομπή καταποντιζόταν στις τηλεθεάσεις.  
 
Τότε, το κανάλι έκανε την ύστατη προσπάθεια για ανάκαμψη,
προσπαθώντας να επαναφέρει το βάρβαρα τρωθέν κύρος τού προγράμματος.
Έτσι, στα δύο επόμενα «lives» διεπιστώσαμε ότι,
ως διά μαγείας -για την ακρίβεια, ως… διά ροπάλου-  
είχαν εξαφανιστεί τα «σαλιαρίσματα» μεταξύ τού Γκουντάρα και τής Κάκκαβα.
 
Τα χαριεντίσματα, τα γλυκόλογα και τα αγγίγματα απουσίαζαν παντελώς,
αφού, όχι μόνο δεν απετελούσαν ελκυστικό πλαίσιο,
αλλά επί τής ουσίας παρήγαγαν απώθηση
και -συνεπαγωγικώς- αναρίθμητες διαδικτυακές αντιδράσεις με αρνητικό πρόσημο.
Ναι, η Τρυφερότητα -είτε λεκτική, είτε σωματική- είναι υπέροχη συναισθηματική έκφραση,
αλλά όταν χρησιμοποιείται ως «Μέσο Συλλογικού Χειρισμού» 
και για να καλύψει προσωπικές αδυναμίες,
καθίσταται εν τέλει ψεύτικη και αποκρουστική.
 
Όμως, η ζημιά είχε γίνει ανεπιστρεπτί,
διότι το σφάλμα ήταν δομικό και ως εκ τούτου ολέθριο.
Από την πρώτη μέρα του, έως και σήμερα,
το «Big Brother» ουδέποτε κατέφερε να ορθοποδήσει
και πλέον φαντάζει εγκλωβισμένο σε μία κατάσταση μεταξύ φθοράς και… φθοράς.
 
Ο Γρηγόρης Γκουντάρας και η Ναταλί Κάκκαβα απέδειξαν ότι δεν μπορούν
και μετέφεραν την ολίγιστη κοινή αύρα τους σε μία εκπομπή υψηλών προδιαγραφών.
Βεβαίως, αυτά είναι ψιλά γράμματα για το «Ζευγαράκι τής Αγίας Μικροαστίλας»,
που -ακόμη και τώρα που έχει θεσμικό ρόλο στην εκπομπή-
συνεχίζει να παίρνει μεροληπτικές θέσεις στο «Twitter»
και να τσακώνεται με τούς χρήστες τού Διαδικτύου
όταν εκφράζουν ομοβροντηδόν τις αιχμηρές κριτικές τους.
 
Επιμύθιο:
Είναι πανεύκολο να τουϊτάρεις μανιωδώς για το «Big Brother»,
είναι πανδύσκολο να το παρουσιάσεις.
 
Ας είναι όμως·
πριν είχαμε μόνον αποχρώσες ενδείξεις, τώρα έχουμε και τις αποδείξεις.
 
Γρηγόρη Γκουντάρα και Ναταλί Κάκκαβα,
είστε τα επιχειρήματα των επικριτών σας
και η επιβεβαίωση ότι -δεοντολογικώς, αλλά και τηλεοπτικώς-
στη θέση σας έπρεπε να βρισκόταν ο Γιώργος Τσαλίκης.
 
Γρηγόρη Γκουντάρα και Ναταλί Κάκκαβα,
πήρατε μία θέση που δεν σάς άξιζε, αλλά εν τέλει παίρνετε αυτό που σάς αξίζει.
Απεδόθη Δικαιοσύνη!
 

Ο Υπο-Κοσμικός
(Twitter: @Ypokosmikos
https://twitter.com/Ypokosmikos)

Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Τα αχαχούχα

Αρθρογραφος

Περσεφόνη Παπαδάκη
Περσεφόνη Παπαδάκη
Τι ακούν τα αυτάκια μου και βγάζουν φλόγες και τι βλέπουν τα ματάκια μου και αλληθωρίζουν… Ελλάς το μεγαλείο σου!

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Το κανιβαλίζειν εστί φιλοσοφείν | Ρένα Καλπάκη | «Από την καλή κι από την ανάποδη».
Το κανιβαλίζειν εστί φιλοσοφείν | Ρένα Καλπάκη | «Από την καλή κι από την ανάποδη».
με 0 Σχόλια 2217 Views
«Ο άνθρωπος είναι έλλογο ον, προικισμένο με τον λόγο, που δεν είναι μόνο η #λογική μα και η δυνατότητα έκφρασης. #Τρώμε τις #σάρκες μας λοιπόν καθημερινά και όσο πιο πολύ «βιάζουν» τόσο πιο πολύ ικανοποιούνται..   Γράφει η Ρένα Καλπάκη για την Κουλτουρόσουπα.
Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή