Η εγωιστική πλευρά του αλτρουισμού. Απο τον Αριστείδη Καρεμφύλλη.

284 Views
Η εγωιστική πλευρά του αλτρουισμού. Απο τον Αριστείδη Καρεμφύλλη. Η εγωιστική πλευρά του αλτρουισμού. Απο τον Αριστείδη Καρεμφύλλη.

Η εγωιστική πλευρά του αλτρουισμού. Απο τον Αριστείδη Καρεμφύλλη.

#I_dont_run_marathon_cause_I_dont_like_fake_charities 
Αγαπητά μου ελληνόπουλα, θύματα κάθε πολιτικής marketing και κάθε συρμού, πότε επιτέλους θα μάθετε να αναγνωρίζετε την ουσία της φιλανθρωπίας; Ζώντας στα χρόνια της κρίσης, οικονομικής και συνάμα ανθρωπιστικής, προσπαθούμε να δείξουμε ότι ακόμη διαθέτουμε ψήγματα ανθρωπιάς μέσα μας. Κατά πόσο, όμως, το κάνουμε με τον σωστό τρόπο;

Η Εθνική ψευτοαρωγός των παιδιών!
Για μέρες η αρχική σελίδα του timeline μου γέμισε με τα περιβόητα χάσταγκς που μας ενημέρωναν ότι όλοι τρέχουν μαραθώνιο. Άλλες φορές σκέτα, άλλες φορές ντυμένα με επεξηγηματικό κειμενάκι, κάποια με φωτογραφία και κάποια άλλα με βίντεο με προέτρεπαν να συμμετέχω κι εγώ, να κάνω ανάρτηση, να δώσει η καλή μου η Εθνική κάποια λεπτά του ευρώ στα παιδάκια που το έχουν ανάγκη.

Πάρα πολύ σύντομα, βέβαια, έκαναν την εμφάνισή τους οι έξυπνοι της παρέας. Αυτοί που δεν τον έτρεξαν τον μαραθώνιο γιατί από νωρίς αντιλήφθηκαν την απάτη και το μπαλαμούτι. Αλλά, άρχισαν να το χάνουν. Στόλισαν τους υποστηρικτές με κάθε είδους κοσμητικά επίθετα, εμπνευσμένα από το ζωικό βασίλειο, το λιμάνι, το καλντερίμι, την στάνη και τον πλουραλιστικό χαρακτήρα της παγκοσμιοποίησης.

 Καθώς η καμπάνια είναι δομημένη με τέτοιο τρόπο, ώστε μόλις φτάσουν τις δέκα χιλιάδες κοινοποιήσεις να σταματήσει, γίνεται αντιληπτός ο σκοπός της ενέργειας. Και δεν συμφωνώ καθόλου, με τα άτομα που λένε ότι έστω κι αυτά τα λίγα θα αποτελέσουν μια σημαντική βοήθεια για την Στέγη. Γιατί, τρέχοντας αυτήν την εκστρατεία, έχει κερδίσει μια δωρεάν διαφήμιση μεταξύ των νέων, που ενδεχομένως να αποτελέσουν και μελλοντικούς πελάτες της. Κατάφερε να δείξει την κοινωνική πολιτική που ακολουθεί, ενώ στην ουσία ως τραπεζικό ίδρυμα, προσπαθώντας να διαφυλάξει τα κέρδη του, καθημερινώς προβαίνει σε κατασχέσεις και υπογράφει υποθήκες για να πουλήσει τα προϊόντα της. Μα κυρίως, μετά από αυτό, θα κερδίσει την πολυπόθητη φοροαπαλλαγή που προσφέρεται στα «φιλάνθρωπα» ιδρύματα.

Το άτομο ψευτοαρωγός των παιδιών.
Καθημερινά, περνώντας από τους κεντρικούς δρόμους της πόλη, συναντάς κανείς αστέγους. Όταν κάνεις το τσιγάρο σου στο μπαλκόνι, απολαμβάνοντας τον ήλιο, βλέπεις τον απέναντι να ψάχνει τον κάδο μπας και βρει τίποτα να τρώγεται. Καθώς ψωνίζεις στο σούπερ μάρκετ, βγαίνοντας θα δεις τα παιδάκια που δεν απολαμβάνουν αυτά που εσύ είχες ως παιδί. Μα κυρίως, στην γειτονιά σου πολύ πιθανόν να έχεις κάποιο ίδρυμα.

Πόσες φορές, έμπρακτα βοήθησες έστω και κάποια από τις παραπάνω ομάδες; Μην απαντήσεις * δεν σε κρίνω. Ούτε εγώ το κάνω. Μα σκέψου, πόσο υποκριτικό είναι από την ζεστασιά του σπιτιού, την αναπαυτική καρέκλα, το φιλόξενο πληκτρολόγια και την ψεύτικη πραγματικότητα που μας κάνει δημοφιλείς να δείχνουμε το αλτρουιστικό πνεύμα που μας διακατέχει.

Η εφήμερη αυτή χαρά του να νιώθεις φιλάνθρωπος. Το απόλυτο εγωιστικό «εγώ» που νιώθει πληρότητα όταν υποτίθεται ότι βοηθάς. Τα status σου που παίρνουν likes και εσύ που σιγά-σιγά γίνεσαι δημοφιλής. Ανέβασες την φωτογραφία με τον καφέ με την στέβια, έβαλες το χάσταγκ, βοήθησες με την σειρά σου.

Πού πάνε οι φιλανθρωπίες όταν τελειώνουν;
Στις 8 του μήνα ο εξαντλητικός αυτός μαραθώνιος τελειώνει. Στις  8 Δεκέμβρη ποιος θα τον θυμάται;

Στο πρόσφατο παρελθόν, είχαμε εκείνη την υπέροχη τάση μες στο κατακαλόκαιρο. Ice bucket challenge θαρρώ λεγόταν. Όλοι τότε, είχαν επιδοθεί σε ένα άνευ προηγούμενου μπουγέλο που εκτός από την υπερκατανάλωση νερού, τα ηλίθια βίντεο και τις τόσες χιλιάδες κοινοποιήσεις, υποτίθεται πως παράλληλα βοηθούσαν τους πάσχοντες από αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση. Πόσοι το θυμόμαστε; Πόσοι είχαν κάνει και το απαραίτητο donation εκτός από το δροσιστικό μπουγέλομα  μες στον καύσωνα;

Η βοήθεια στις μέρες μας είναι μια πολύτιμη κίνηση. Μην την ευτελίζουμε με απλές πράξεις ανάδειξης. Είναι το ίδιο εύκολο να κάνουμε κάτι χειροπιαστό. Μα κυρίως, είναι πολύ πιο χρήσιμο.

Υ.Γ. Η τόσο προσεγμένη κίνηση της Εθνικής Τράπεζας είναι αξιέπαινη, και ειλικρινά μπράβο στους επικοινωνιολόγους και τους υπευθύνους μάρκετινγκ που διαθέτει. Ελπίζω  ότι δεν θα μείνει σε αυτό το ευτελές ποσό και θα βοηθήσει πραγματικά!


Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
In Tempo με τον Νίκο Χρηστίδη: «Μας μένει μόνο η ελπίδα, στην οποία έχουμε επενδύσει τη μισή μας ζωή».
In Tempo με τον Νίκο Χρηστίδη: «Μας μένει μόνο η ελπίδα, στην οποία έχουμε επενδύσει τη μισή μας ζωή».
με 0 Σχόλια 337 Views

Παρά τις δυσκολίες της εποχής, συνεχίζει να ελπίζει και να παραμένει πιστός στη μεγάλη του αγάπη, που δεν είναι άλλη από την τραγουδοποιία και τις ενορχηστρώσεις. Με μεγάλη χαρά αυτόν τον μήνα φιλοξενούμε στο InTempo τον Νίκο Χρηστίδη, έναν εξαίρετο μουσικό-τραγουδοποιό της πόλης. Συνέντευξη στη Βένια Αδαμάκου για την Κουλτουρόσουπα.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή