Η «εκπροσώπησή» μου στη Γιουροβίζιον με παρούσες όλες τις γκλαμουράτες προσωπικότητες, όλων των τηλεοπτικών ζωνών και καναλιών

395 Views
Η  «εκπροσώπησή»  μου  στη  Γιουροβίζιον με παρούσες όλες τις γκλαμουράτες προσωπικότητες, όλων των τηλεοπτικών ζωνών και καναλιών Η «εκπροσώπησή» μου στη Γιουροβίζιον με παρούσες όλες τις γκλαμουράτες προσωπικότητες, όλων των τηλεοπτικών ζωνών και καναλιών

Η «εκπροσώπησή»  μου  στη  Γιουροβίζιον με παρούσες όλες τις γκλαμουράτες προσωπικότητες, όλων των τηλεοπτικών ζωνών, όλων των καναλιών…

      Πάει κι αυτό! Το φέραμε σε πέρας. Μπορεί να μας στοίχισε λιγότερο κόπο, χρόνο, αναλύσεις, αντιδικίες και παρασκήνια, από ότι το «πρωτογενές πλεόνασμα», αλλά όσο να πεις ήταν κι αυτό ένας εθνικός στόχος που επετεύχθη και το “success story”  δικαιώνεται άλλη μια φορά πανηγυρικά! Σε μια «σεμνή» τελετή της Δημόσιας Τηλεόρασης, με παρούσες όλες τις γκλαμουράτες προσωπικότητες, όλων των τηλεοπτικών ζωνών, όλων των καναλιών και με φάτσα-κάρτα τους «γιουροβιζιονολάγνους» και εξειδικευμένους αναλυτές του θεσμού, επιλέχθηκε το άσμα που θα… μας εκπροσωπήσει ως χώρα στον διαγωνισμό. Δεν υπάρχει ουδείς λόγος να αναφερθώ στα «της τελετής», καθώς επί 15νθήμερο και βάλε, θα αναλύονται φουστάνια, κιλά, μακιγιάζ, κόνσεπτ, ντεκολτέ, ατάκες, χάσματα, η άνεση της Βανδή ή το «καλάμι» του Καπουτζίδη, καθώς οι δαιμόνιοι – εξειδικευμένοι – λάγνοι αναλυτές με το μάτι «ακτίνα Χ» και το IQ «ραδικιού», σε όλα αυτά διαθέτουν γνώσεις επιπέδου μεταπτυχιακού, ικανές να βγάλουν άνετα και μονοθεματικά τις υπόλοιπες εκπομπές της σεζόν, μέχρι βέβαια τον μεγάλο διαγωνισμό και… φτου κι απ’ την αρχή! Άλλωστε θα ήμουν πολύ σκληρή να τους στερήσω τη χαρά του… οργασμού που εμφανώς βιώνουν στη διάρκεια των σχετικών αναλύσεων.
      Εκείνο που εμένα με «προβληματίζει» (λέμε τώρα!), είναι αυτή η λέξη: «εκπροσώπηση»… Ότι και καλά δηλαδή, το συγκεκριμένο συγκρότημα και το συγκεκριμένο άσμα, αλλά και κάθε παρόμοιο στο παρελθόν και το μέλλον, εμένα κι εσένα ως Έλληνες, μας «εκπροσωπούν» συνολικά. Και ότι το τραγούδι του Άγγλου, του Γάλλου, του Ολλανδού κλπ. εκπροσωπεί ολόκληρη τη χώρα του. Με το άλλοθι ότι ψηφίζονται από το κοινό και η «ψήφος» μετράει κατά το 50% στην επιλογή. Είμαστε  δηλαδή, υπεύθυνοι  κατά το ήμισυ της συγκεκριμένης τραγουδιστικής επιλογής της χώρας μας. Λογικά βέβαια θα μου πεις, τί ποιο δημοκρατικό από αυτό και παρόμοια είναι η λογική των εκλογών γενικότερα. Όμως…
-        Όταν οι επιλογές, μέσα στο σύνολο της μουσικής παραγωγής, είναι δεδομένες και δεν γνωρίζω τα κριτήρια επιλογής…
-        Όταν στην ανακοίνωση του αποτελέσματος δεν έχω κανένα επίσημο δεδομένο ψηφοφορίας, ποσοστό συμμετοχής και κατανομή ψήφων… τα οποία κι αν τα βρω, αμφιβάλλω αν υπάρχει διασφάλιση για την τεκμηρίωση…
-        Όταν, ακόμη κι αν η συμμετοχή στην ψηφοφορία είναι μεγάλη, κι ο τελευταίος αδαής ξέρει ότι αυτή προέρχεται κατά βάση από ένα συγκεκριμένο φαν κλαμπ και καλά κάνει…
      ΔΕΝ μπορούμε κ. εκπρόσωποι του θεσμού να μιλάμε για «εκπροσώπηση» ολόκληρης χώρας. Δεν μπορεί ο κάθε χθεσινός ή τυχαίος, ή ατάλαντος ή με καλά «κονέ» ή με απήχηση στη μειοψηφία ενός κλάμπ καλλιτέχνης, με τις παραπάνω αμφιλεγόμενες προϋποθέσεις να χρήζεται «εκπρόσωπος» χώρας. Μπορεί άνετα να εκπροσωπεί τον εαυτό του, ΚΑΤΑΓΟΜΕΝΟΣ από την τάδε χώρα. Και επιτέλους να αλλάξουν τα γελοία πανευρωπαϊκά στερεότυπα περί διαγωνισμού «δήθεν» χωρών, αντί διαγωνισμού καλλιτεχνών με «καταγωγή από την εκάστοτε χώρα». Είναι από κάθε άποψη πιο κοντά στην πραγματικότητα και πιο μακριά από την υποκρισία. Μπορεί όταν καθιερώθηκε ο θεσμός πριν 59 χρόνια να είχε νόημα ως ρομαντική «ευρωπαϊκή συνύπαρξη» της μουσικής κουλτούρας των λαών και μεγάλη συμμετοχή του κόσμου, αλλά με τα σημερινά δεδομένα όλο αυτό είναι τουλάχιστον γραφικό και ανυπόστατο. Με αποκορύφωμα φαιδρότητας βέβαια την «ευρωπαϊκή συνύπαρξη», από κάθε άποψη, πολιτική ή μη! Για να μην αναφερθούμε στις «μουσικές κουλτούρες» των λαών ή το καρακιτσαριό των συμμετοχών… που μπορούν «ελαφρά τη καρδία» να γελοιοποιούν μια ολόκληρη χώρα, δήθεν «εκπροσωπώντας» την!  Και μην ακούσω «σύνελθε κοπελιά, για τη Γιουρίζιον μιλάμε, όχι για το Ευρωκοινοβούλιο!» ή «πας καλά; τόση πρεμούρα για το πανηγύρι!» γιατί, ακόμα και για το πανηγύρι, η σημειολογία είναι σημαντική και σε πολλά επίπεδα. Τώρα βέβαια, το γεγονός ότι το Ευρωκοινοβούλιο είναι τελικά πολύ χειρότερο πανηγύρι επί της ουσίας, εν τούτοις αυτό δεν εμποδίζει τους «πολιτικά ορθούς» εταίρους, να τηρούν τουλάχιστον τα προσχήματα και μια νομοθετημένη διαφάνεια. Για να μπορούν στη συνέχεια να «ψυχαγωγούνται» άνετα με παρωχημένες φιέστες, γελοίες καρικατούρες, αθώα παιχνιδάκια εντυπώσεων στις «ψηφοφορίες» (με μουσικά πάντα κριτήρια!), ως διάλειμμα της σοβαρής ενασχόλησής τους για την επίτευξη της... δίκαιας, αλληλέγγυας, ισότιμης «Ενωμένης Ευρώπης των λαών»!
      Και για όποιον δεν κατάλαβε… το συγκρότημα των νεαρών, ο ωραίος, η καλλίφωνη και η άφωνη προτιμώ να εκπροσωπούν τους εαυτούς τους ως Έλληνες και όχι την Ελλάδα. Τώρα… καημό που τον έχω κι εγώ, ε; Αλλά είπα.. μήπως συγκινηθεί η ελληνική προεδρεία και μεριμνήσει για τα… σοβαρά ζητήματα του πανηγυριού!

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Πίτσα Στασινοπούλου
Πίτσα Στασινοπούλου

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Πέρσες» του Αισχύλου από την Ομάδα Σημείο Μηδέν σε καλοκαιρινή περιοδεία.
«Πέρσες» του Αισχύλου από την Ομάδα Σημείο Μηδέν σε καλοκαιρινή περιοδεία.
με 0 Σχόλια 2179 Views

H Ομάδα Σημείο Μηδέν συνεχίζει την έρευνά της στα θεμελιώδη κείμενα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας παρουσιάζοντας αυτή τη φορά τους «Πέρσες» του Αισχύλου.

Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερη Παράξενη ζωή