ΕΥΓΕ κ. ΤΣΑΚΝΗ για το άσμα «για τα πανηγύρια» στη Γιουροβίζιον! Γράφει η Π. Στασινοπούλου

135 Views
ΕΥΓΕ κ. ΤΣΑΚΝΗ για το άσμα «για τα πανηγύρια» στη Γιουροβίζιον! Γράφει η Π. Στασινοπούλου ΕΥΓΕ κ. ΤΣΑΚΝΗ για το άσμα «για τα πανηγύρια» στη Γιουροβίζιον! Γράφει η Π. Στασινοπούλου

ΕΥΓΕ κ. ΤΣΑΚΝΗ για το άσμα «για τα πανηγύρια» στη Γιουροβίζιον! Γράφει η Π. Στασινοπούλου.

       Αυτό το ΕΥΓΕ ανήκει εξ ολοκλήρου και εξ αδιαιρέτου στον «έντεχνο» διευθυντή της ΕΡΤ με την υψηλή κουλτούρα, για την προσωπική του επιλογή.Που φέτος έκανε την ανατροπή, παρέκαμψε όλα τα σαχλά- δήθεν «δημοκρατικά» περί ψηφοφορίας και ανέθεσε απευθείας το τραγούδι που θα εκπροσωπήσει τη χώρα στη Γιουροβίζιον σε συγκεκριμένο συγκρότημα με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Και όταν παρέλαβε την «παραγγελιά», την ΕΝΕΚΡΙΝΕ δια τα περαιτέρω…Την οποία παρεμπιπτόντως άκουσε και ο (ατυχής) λαός, τον οποίο υποτίθεται εκπροσωπεί, άσχετα αν ουδόλως ελήφθη υπόψιν η γνώμη του. Ούτε καν με μια ενδεικτική έστω και εντελώς ανέξοδη ηλεκτρονική ψηφοφορία. Διότι από τη στιγμή που στο τιμόνι της  κρατικής ΕΡΤ βρίσκεται αριστερός  μουσικοσυνθέτης, στρατευμένος στην έντεχνη… τέχνη, η γνώμη του άμουσου λαού περιττεύει και «διευθυντού παρόντος, πάσα αρχή παυσάτω»! Παραδοσιακή δημοκρατική πρακτική.
 
       Μένοντας στη διαδικασία και το οξύμωρο της υπόθεσης, είναι προφανές τα τελευταία χρόνια  ότι η κρατική τηλεόραση με τα λογής «ποιοτικά» κόμπλεξ ή μη που κουβαλά, σνομπάρει τον εν λόγω διαγωνισμό. Τον οποίο αποφεύγει να αποκαλέσει επίσημα «πανηγυράκι», αλλά το υπονοεί με τα συμφραζόμενα και την απαξιωτική στάση ξινίλας. Όσο για τον νυν  διευθυντή της αριστερής κουλτούρας, βιώνει επιπλέον σχιζοφρένεια- ευρέως διαδεδομένη στο πολιτικό σκηνικό - που ούτε στον εχθρό του! Κάτι σαν  «τί μου έμελλε να πάθω του αριστερού! Να εκπέσω από το ποιοτικό μου βάθρο για μια φτηνιάρικη υποκουλτούρα, ίσα για να δώσει ο φορέας το παρόν…» Κάτι σαν «αναγκαίο κακό», που θα του αφήσει σίγουρα ψυχικά τραύματα. Δεν ξέρω βέβαια και ουδόλως με απασχολούν οι κανονισμοί, αλλά βάσει κοινής λογικής ρωτάω:  Αν μια χώρα ΔΕΝ γουστάρει να συμμετέχει… η ποινή ποια είναι;Η συμμετοχή εκβιάζεται με πιστόλι στον κρόταφο; Ρωτάω…ψυχική υγεία είναι αυτή!
 
       Εκτός  αν τα «ανταποδοτικά οφέλη» μέσω τηλεθέασης ή άλλων συμφωνιών είναι υπολογίσιμα, οπότε… σκας και κολυμπάς! Χωρίς να μιζεριάζεις. Κρατάς το εμπορικό κομμάτι ως ρεαλιστής και αφήνεις κατά μέρος τις φαιδρότητες περί «εθνικών» μηνυμάτων κλπ. Έχουμε μάτια και βλέπουμε και αυτιά και ακούμε. Σε ένα διαγωνισμό που από χρόνια έχει χάσει την αίγλη  και τον αμιγώς καλλιτεχνικό χαρακτήρα του… έχει μεταλλαχθεί σε φτηνό παιχνίδι εντυπώσεων και πολιτικών συμμαχιών… έχει φιλοξενήσει γελοίες ακρότητες με αποθέωση του κιτς…  είναι τουλάχιστον ανόητο να επενδύεις σοβαρά περιμένοντας να κριθείς αμερόληπτα με αισθητικά κριτήρια! Όσο αγνές προθέσεις κι αν έχεις, είναι σίγουρο ότι θα χαθούν μέσα στο απίστευτο συνονθύλευμα και τις σκοπιμότητες. Η μόνη έννοια σου είναι να εντυπωσιάσεις, να προκαλέσεις στα… κόκκινα, να ξεσκιστείς στις δημόσιες σχέσεις  και βεβαίως να εξασφαλίσεις «συμμάχους» - ψηφοφόρους. Καρατσεκαρισμένα από χρόνια και οι ειδικοί αναλυτές- γιουροβιζιολάγνοι τα ξέρουν καλύτερα…
 
       Εν μέσω λοιπόν όλων  τούτων των φαιδρών, έρχεσαι κ. Τσακνή να εκδηλώσεις αφελώς το ενοχικό σου σύνδρομο ως «καταπιεσμένου αριστερού»!  Να ζητήσεις  με την «αριστερή» ευαισθησία σου για το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ χάπενινγκ, ένα τραγούδι που να μεταφέρει εις τας Ευρώπας μήνυμα περί προσφυγιάς! Το κατάλληλο πράγμα, στην κατάλληλη θέση, την κατάλληλη στιγμή! Διότι αν δεν εκφράσει η Ελλάδα παρόμοιο μήνυμα στην όλο αυτιά και αποτελεσματική Γιουροβίζιον, ΠΟΥ θα το κάνει; Στα πανηγύρια των ευρωπαϊκών συμβουλίων και στα τραπέζια των διαπραγματεύσεων; Μη τρελαθούμε! Εκεί θα ανταλλαγούν από φιλοφρονήσεις μέχρι μπουνίδια, θα καταναλωθούν ροφήματα και καφέδες και στην καλύτερη η Ελλάδα θα αποχωρήσει με φιλικό χτύπημα στην πλάτη ή με περιποιημένο φάσκελο και οι λοιποί Ευρωπαίοι με τον αέρα του… κλειδοκράτορα των συνόρων. Ενώ στο μείζον… πολιτικό βήμα της Γιουροβίζιον, το μήνυμά της θα ακουστεί ηχηρό- οπωσδήποτε με νταούλια,  ικανό να κλονίσει τους ανάλγητους «κλειδοκράτορες», να συγκινήσει την κοινή γνώμη των φανς και να επιφέρει τελικά την ποθούμενη ευαισθητοποίηση! Α να γειά σου!
 
       Άλλωστε τελευταία το προσφυγικό τείνει να «αναβαθμιστεί» από ευφυείς εγκεφάλους σε… λάιφ στάιλ, αποτελώντας έμπνευση από καρναβάλια μέχρι φωτογραφίσεις «ευαισθητοποίησης». Θα μείνει απέξω η Γιουροβίζιον και οι φανς της; Αλίμονο! Οπότε «προσφυγιά» ζήτησες κ. Τσακνή, «προσφυγιά» έλαβες από το ποντιακό συγκρότημα της επιλογής σου. Το οποίο φρόντισες να μετονομάσεις, γιατί είναι αλήθεια ότι οι κολλητοί σου μια έφεση στη μετονομασία γενικώς την έχετε.Και επίσης ως καλοπροαίρετοι δεχόμαστε τη διαβεβαίωση ότι η ταύτιση των επιθέτων της τραγουδίστριας και της πρώην συζύγου σου είναι απλή σύμπτωση.  Θέλω όμως να σε ρωτήσω: Το τραγούδι το ενέκρινες ΑΦΟΥ το άκουσες ή ό,τι κι αν σου φέρνανε η έγκριση ήταν δεδομένη; Όταν το άκουσες, η ακοή και τα μουσικά αντανακλαστικά σου λειτουργούσαν επαρκώς; Το μελέτησες ως ειδήμων – στιχουργικά και συνθετικά- και είπες «Μπράβο! Αυτό ακριβώς ήθελα! Επιτέλους ένα τραγούδι ποιοτικό, με το κατάλληλο μήνυμα, άξιο να εκπροσωπήσει τη σημερινή Ελλάδα!» Έτσι έγινε; Διότι αν μου πεις ότι πίεσες τον εαυτό σου να δεχτεί την «πατάτα» που πια ΔΕΝ είχες περιθώριο να πάρεις πίσω, τουλάχιστον θα περισώσεις την τιμή σου ως μουσικού. Αν όμως το αποδέχθηκες αυθόρμητα, υπάρχει θέμα «τιμής»…
 
       Γιατί μεγάλο μέρος του λαού που το συγκεκριμένο «κατασκεύασμα» καλείται να εκπροσωπήσει, απλά έχει σαλτάρει με την παραγγελιά σου! Για την ακρίβεια βρίσκει το άσμα εντελώς «για τα πανηγύρια» με τον πιο επιεική χαρακτηρισμό. Έναν απίστευτο αχταρμά, που απορείς πώς κατάφεραν να μπλέξουν τόσο τα… μπούτια τους, γλώσσες, ρυθμοί, όργανα! Ελληνικά, ποντιακά, αγγλικά, λύρες, νταούλια, κιθάρες, μπαλάντες, χιπ- χοπ, ραπ, πυρίχειοι… Ενώ τα παραπονεμένα ζεϊμπέκικο- τσιφτετέλι- καλαματιανός και μια σειρά από διαλέκτους, ζητούν επίμονα μερίδιο στο κουλουβάχατο. Με αφελέστατους, ασύντακτους στίχους νηπιαγωγείου- ο θεός να τους κάνει, με ποντιακή μοντερνιά- προσβλητική της παράδοσης, με αντιγραμμένη οπτικοποίηση- αισθητικής ερασιτέχνη. Μένει η προβολή ως σταθερό φόντο του Down town εξώφυλλου. Αν ήμουν πόντια, θα είχα έναν παραπάνω λόγο να εξοργιστώ για το ανήκουστο μπαστάρδεμα- κακοποίηση της μουσικής μου παράδοσης και έχω ειλικρινή απορία για τη γνώμη των ποντίων. Αλλά και σαν… σκέτη Ελληνίδα, όσο κι αν απαξιώνω το «πανηγυράκι», ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ κ, Τσακνή που θα ακούω ότι αυτό το «πράγμα» με εκπροσωπεί! Που όχι μόνο στερείται οποιασδήποτε ταυτότητας, αλλά πιο καρκατσουλιό πεθαίνεις! Τέτοια σούπα με ΟΛΑ τα υλικά στο μπλέντερ, ΔΕΝ καταπίνεται η άτιμη! Σε βαθμό να  φαντάζει λύτρωση… ο Ρακιντζής και το S.A.G.A.P.O του!
 
        Επειδή όμως – και λυπάμαι κ. Τσακνή που ταράζω την αριστερή μακαριότητά σου- το «προσφυγικό» μήνυμα, υπό παρόμοιες φαιδρές συνθήκες, έτσι κι αλλιώς θα πήγαινε ΑΠΑΤΟ, τουλάχιστον θα εκπροσωπηθεί επάξια, εντός κλίματος και σε όλο του το μεγαλείο ο «αχταρμάς» της ελληνικής πραγματικότητας  και εδώ κολλάει δίκαια το εύγε της επιλογής. Μια χώρα- έρμαιο χωρίς προσανατολισμό και ταυτότητα που δεν ξέρει πού πατάει, πού βρίσκεται, πού πηγαίνει, πού στοχεύει, είναι πολύ φυσικό να εκπροσωπείται από άτεχνα μπασταρδέματα της συμφοράς κι ας το πάρουμε απόφαση. Όλα μια θολή σούπα στο μίξερ και ούτε καν… Κουλτουρόσουπα!  Οτιδήποτε διαφορετικό θα ήταν μια UtopianLand, οπότε πάω πάσο και σκάω…
κ
ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΟ ΑΣΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΚΛΙΚΑΡΕΤΕ ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Π. Στασινοπούλου
Π. Στασινοπούλου
Δεν ξέρω ποιος είπε το ευφυές «αν δεν μπορείς να αποφύγεις ένα βιασμό, κάτσε κι απόλαυσέ τον»! Είναι αλήθεια ότι οι βιασμοί τριγύρω σε όλα τα επίπεδα, δεν μετριούνται καν… είναι επίσης αλήθεια ότι όσο κι αν προσπαθείς να τους αποφύγεις, μάταιος κόπος… ε, ΟΧΙ όμως φίλε μου και να τους «απολαύσω»! Θα κραυγάζω την ώρα που «βιάζομαι» κι ας ενοχλώ τα ευαίσθητα ή βουλωμένα αυτιά. Κι αν θέλεις να μοιραστούμε τον πόνο μας… kal.stassinopoulou@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Θάλασσα, Χοροί, Μελωδίες, Πολιτική και ένας Αρλεκίνος:  Πανόραμα της ελληνικής μουσικής» στο Τελλόγλειο
«Θάλασσα, Χοροί, Μελωδίες, Πολιτική και ένας Αρλεκίνος: Πανόραμα της ελληνικής μουσικής» στο Τελλόγλειο
με 0 Σχόλια 174 Views

 «Θάλασσα, Χοροί, Μελωδίες, Πολιτική και ένας Αρλεκίνος: Πανόραμα της ελληνικής μουσικής» είναι ο τίτλος της μουσικής εκδήλωσης που διοργανώνεται στο αμφιθέατρο του Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών Α.Π.Θ.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή