Thessaloniki wants to break free… και φεστιβαλικά! (ΓΚΛΑΤ ταινιών & Πικνίκ urban)

790 Views
Thessaloniki wants to break free… και φεστιβαλικά! (ΓΚΛΑΤ ταινιών & Πικνίκ urban) Thessaloniki wants to break free… και φεστιβαλικά! (ΓΚΛΑΤ ταινιών & Πικνίκ urban)

 

Πήγε είδε και σχολιάζει ο Νίκος Παπαδόπουλος
 
Ανάμεσα στις, για άλλη μια φορά, πολλές προτάσεις που παρείχε η πόλη της Θεσσαλονίκης στους κατοίκους της (Oktober fest Ferstival στη Γερμανική Σχολή, έναρξη Δημήτριων κ.ά) το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε (28, 29/9), επιλέξαμε να περάσουμε συγκεκριμένα το απόγευμα του Σαββάτου βλέποντας ταινίες μικρού μήκους στο 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ΓΚΛΑΤ ταινιών και να απολαύσουμε τo βιογραφικό Bohemian Rhapsody στο πλαίσιο του πικνίκ urban festival που διοργανώθηκε για μια ακόμη φορά στην καρδιά της πόλης.
 
21ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ΓΚΛΑΤ ταινιών
Το Φεστιβάλ ξεκίνησε την περασμένη Τετάρτη (25/9) και ρίχνει αυλαία σήμερα Κυριακή στις 29. Βρεθήκαμε στο χώρο προβολής, στην Αποθήκη 1, στο λιμάνι, στην αίθουσα Σταύρος Τορνές και παρακολουθήσαμε το session των ταινιών μικρού μήκους που προβάλλονταν από τις 18:00.
 
Δηλαδή, το «Ο Ήλιος λάμπει τη Νύχτα» του Carey Kight (Ην. Βασίλειο), «Σιάο Σιάν» του Jiajie Yu (Ισπανία), «Ο Δρόμος της Επιστροφής μας» του Mose Rosenthal (Ισραήλ), ο οποίος παρευρισκόταν στο χώρο και είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με το κοινό μετά το πέρας των προβολών, και τον «Πολυέλαιο» του Αντώνη Γλάρου (Ελλάδα).
 
.
Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίσαμε την ιστορία των δύο αντρών που ανακαλύπτουν το τίμημα της απόκρυψης της ερωτικής σχέσης τους με έναν δραματικό τρόπο (Ο Δρόμος της Επιστροφής μας) καθώς συνιστούσε μια αρκετά ολοκληρωμένη, πυκνή αφήγηση με απότομες και δυνατές εναλλαγές συναισθημάτων, συγκινητικές ερμηνείες και ευαίσθητους περιβαλλοντικούς σκηνοθετικούς συμβολισμούς. Ο Ήλιος λάμπει τη Νύχτα ήταν ένας ήλιος αργός, αμήχανος, με μια ξεκάθαρη δύση μεν αλλά με μια ανατολή αναίτια νεφελώδη και βαρετή. Το Σιάο Σιάν, η εξιστόρηση του κρυφού πόθου μιας κοπέλας για την αμφιφυλόφιλη φίλη της μας άφησε με αρκετά καλή εντύπωση κυρίως ως προς την ερμηνεία της πρωταγωνίστριας που αποτύπωνε στο πανέμορφο, μα αναβλύζον τραγικότητα πρόσωπό της, την καταπίεση, την απογοήτευση και την ελπίδα.
.
Τέλος, η ελληνική συμμετοχή του Πολυέλαιου όχι μόνο μας άφησε δυστυχώς την αίσθηση ότι προσπάθησε να ακολουθήσει τη πεπατημένη συνταγή μιας κοινότυπης μαύρης κωμωδίας αλλά μας έκανε και να ψάχνουμε το νόημα της συμπερίληψής της στο συγκεκριμένο φεστιβάλ. Ομολογουμένως, ακόμα και μετά την τελευταία, υποτίθεται επεξηγηματική σκηνή, δεν έχουμε βρει τα ίχνη του….
 
 
ΠΙΚΝΙΚ URBAN FESTIVAL 2019: The show must go on
 
Την ώρα που φτάσαμε στην Αρχαία Ρωμαϊκή Αγορά, τον χώρο του Φεστιβάλ, που το Σάββατο διένυε την δεύτερη του μέρα, στη σκηνή ήταν οι Sailing Tomatoes, μια εφταμελής μπάντα, που, ναι, αν ξανάρθουν στην πόλη θα πάμε να τους ξανακούσουμε. Βρήκαμε να κάτσουμε, στην αρχή πάνω σε σακούλες, μετέπειτα στο παραδοσιακό καρό πικνικ τραπεζομάντηλο, και μέχρι να φάμε τις κρέπες είχε ήδη τελειώσει η προβολή μιας μικρού μήκους ταινίας κινουμένων σχεδίων, που μάθαμε ότι προβλήθηκε στη φετινή διοργάνωση του Animasyros, το Διεθνές Φεστιβάλ ταινιών animationτης Σύρου. Κάτι οι κρέπες, λίγο η καθυστερημένη προσπάθεια εγκλιματισμού στον υπέροχο υπαίθριο χώρο και δεν μπορέσαμε να προσέξουμε την παράξενη ιστορία του κουνελιού που (μάλλον), ως άλλος Φρανκενσταϊν, έδωσε πνοή σε ένα καρότο.
 
.
Η προβολή του Bohemian Rhapsody επιτέλους ξεκινά. Δεν είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την ταινία στην αρχική περίοδο προβολής της και τώρα αδημονούσαμε να δούμε συν τοις άλλοις και μακριά από τις διαφημιστικές κορώνες που συνήθως συνοδεύουν τις πρώτες προβολές αν ανταποκρίνεται, κατά τη γνώμη μας πάντα, σε εκείνη την θετική πρώτη υποδοχή. Πρωταγωνιστής (Rami Malek) και σκηνοθέτης (Bryan Singer) μας έπεισαν ότι ο Freddie Mercury ήταν ένας άνθρωπος ευγενικός, ισχυρογνώμων και πάντα χαμένος στο δάσος. Το ότι είναι θρύλος, απίστευτα ταλαντούχος και επικοινωνιακός το ξέραμε από πριν.
.
Η ταινία επιμένει στη μουσική των Queen (σε αυτό που μένει πάντα άλλωστε) με τον ταραχώδη ιδιωτικό βίο του καινοτόμου performer και leadingsinger να ακολουθεί στο σεναριακό παρασκήνιο. Αν και η παραγωγή θεωρούμε ότι υπερέβαλε στο θέμα δόντια, ο Malek ήταν συγκινητικός, ανθρώπινος και γεμάτος ενέργεια. Το αποτέλεσμα ήταν να συμπαθήσουμε τόσο τον ίδιο όσο και την ιστορία ζωής του καλλιτεχνικού του alterego,που το χάρισε και το χρυσό αγαλματίδιο. Στους υπόλοιπους ρόλους είδαμε τους Lucy Boynton, Gwilym Lee, Ben Hardy και σε μια guest εμφάνιση τον Mike Myers.

.
Δείτε αυτά:
  
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη, κλικ εδώ.
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
.
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία, κλικ εδώ.
.
Ακολουθήστε μας στα social media
      
 


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Ασάφειες στο «Τop girls» - Είδαμε και σχολιάζουμε.
Ασάφειες στο «Τop girls» - Είδαμε και σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 473 Views

Το έργο «Τοp girls» έχει κέντρο του τη γυναίκα και χρησιμοποιώντας τόσο υπερρεαλιστικά όσο και ρεαλιστικά μέσα, πραγματεύεται τα συστατικά της κοινωνικής της επιτυχίας. Είδε και σχολιάζει ο Πρόδρομος Μαυρίδης.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή