Η μουσική αποκτά ψηφιακή υπόσταση μέσα από το Άυλο Μουσικό Όργανο.

294 Views
Η μουσική αποκτά ψηφιακή υπόσταση μέσα από το Άυλο Μουσικό Όργανο. Η μουσική αποκτά ψηφιακή υπόσταση μέσα από το Άυλο Μουσικό Όργανο.

Η μουσική αποκτά ψηφιακή υπόσταση μέσα από το Άυλο Μουσικό Όργανο.
Μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση οργανώθηκε από το Εργαστήριο Τεχνολογίας Πολυμέσων και Γραφικών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας σε συνεργασία με τη Μονάδα Επεξεργασίας Σήματος και Βιοϊατρικής Τεχνολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πραγματοποιήθηκε στις αρχές του Δεκέμβρη εις διπλούν, στο ΙΕΚ Θέρμης και στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμαριάς.

Το θέμα της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση, η παρουσίαση και η επίδειξη μιας καινοτόμας ηλεκτρονικής πλατφόρμας που στοχεύει στη διάδοση και στη διατήρηση της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Τέτοιου είδους πλατφόρμα είναι το Άυλο Μουσικό Όργανο (ΑΜΟ). Είναι ένα σύστημα αισθητικοκινητικής μάθησης.

Καταγράφει χειρονομίες και συναισθήματα που συμβάλλουν στη μάθηση μουσικού οργάνου χωρίς την παρουσία ειδικού. Έγινε επίδειξη χρήσης του οργάνου και στη συνέχεια δόθηκε ευκαιρία στους σπουδαστές που συμμετείχαν να το δοκιμάσουν και οι ίδιοι. Θετικές ήταν οι εντυπώσεις τους όπως καταγράφηκαν από τους ίδιους στα ερωτηματολόγια που τους μοιράστηκαν στο τέλος.  

Η δράση αυτή καθώς και άλλες που θα ακολουθήσουν, εντάσσονται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος i–Treasures. Στο ερευνητικό αυτό πρόγραμμα αξιοποιούνται τα τεχνολογικά μέσα με τέτοιο τρόπο ώστε να διαφυλαχτεί και να μεταδοθεί στις επόμενες γενιές η Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά.

Ο όρος αναφέρεται στις ζωντανές πολιτιστικές εκφράσεις που σώζονται από γενιά σε γενιά. Τέτοιες είναι ο χορός, το τραγούδι, το θέατρο αλλά και τα παραδοσιακά τεχνικά επαγγέλματα, για παράδειγμα η αγγειοπλαστική. Κύριος στόχος του I - Treasures είναι να δημιουργηθεί μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που να επιτρέπει την ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ ειδικών και η μετάδοση γνώσης σε μαθητευόμενους.

Το Άυλο Μουσικό Όργανο, το οποίο παρουσιάστηκε στο ΙΕΚ και στο Ωδείο, βασίζεται στην αναγνώριση χειρονομιών και στην αντιστοίχησή τους σε ήχο, λαμβάνοντας υπόψη τη συναισθηματική κατάσταση του εκτελεστή. Σε πρώτο στάδιο ένας ειδικός καταγράφει τις κινήσεις που παράγουν και συνθέτουν ένα κλασικό μουσικό κομμάτι. Δημιουργεί, θα λέγαμε, ένα πρότυπο. Αυτό το πρότυπο προσπαθεί έπειτα, να ακολουθήσει, να μιμηθεί ένας μαθητευόμενος και να παράγει με τις δικές του κινήσεις το σωστό ήχο. Με τη σωστή καθοδήγηση πετυχαίνεται εξοικείωση με τη μουσική και κυρίως με την αισθητικοκινητική δράση που απαιτείται.

στον κύριο Τσούκαλη Ανέστη, τελειόφοιτο του τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του ΠΑ.ΜΑΚ.
Το ΑΜΟ εμπνέεται από το πιάνο όχι για να το αντικαταστήσει εικονικά, αλλά για να διευρυνθεί ο ορίζοντας των δυνατοτήτων όλων των μουσικών οργάνων και να δημιουργηθεί ένα μέσο μουσικής μελέτης και εκπαίδευσης, κάτι που ως σήμερα απαιτεί πολλά χρόνια σπουδής.
Αναμένονται κι άλλες εκδηλώσεις, ανοιχτές στο κοινό που ενδιαφέρεται για την τεχνολογία, τον πολιτισμό αλλά και την έρευνα προς αυτές τις κατευθύνσεις. Είναι απαραίτητη η συμμετοχή όλων, επιστημόνων και μη, στην προσπάθεια επιστημονικής και τεχνολογικής προόδου. «Πάντων μέτρον άνθρωπος»,  σύμφωνα με τον Σωκράτη ο άνθρωπος είναι το κριτήριο για τα πάντα, αυτός αξιολογεί, αποδέχεται ή απορρίπτει. Εξάλλου, τόσο η επιστήμη όσο και η τεχνολογία αποτελούν προϊόντα πολιτισμού και εξαρτώνται από τα βήματα που κάνει ο καθένας μας μέσα στο χώρο και στο χρόνο, μέσα στην ιστορία.

.ΕΤΠΓ (Εργαστήριο Τεχνολογίας Πολυμέσων και Γραφικών) του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης www.multimedia.uom.gr
Επικοινωνία: ltmi@uom.gr και sotiris@uom.gr
Tηλ: +30 2310 891839,  +30 2310 891898

Θερμές ευχαριστίες σε όσους διέθεσαν γνώσεις και χρόνο ώστε να πραγματοποιηθούν οι εκδηλώσεις στον κύριο Μανιτσάρη Αθανάσιο, καθηγητή του τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκηςστον κύριο Λεόντιο Χατζηλεοντιάδη, καθηγητή του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στην κυρία Βιολιώτη Χριστίνα, υποψήφια Διδάκτωρ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στην κυρία Βασιλική Τσεκουροπούλου, συνθέτρια και καθηγήτρια Ανώτερων Θεωρητικών του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης  στην κυρία Δέσποινα Ευθυμιάδου, τελειόφοιτη του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Α.Π.Θ.στον κύριο Καπετανίδη Μινά, τελειόφοιτο του τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του ΠΑ.ΜΑΚ


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Περιπέτειες σχεδιασμού σε συνθήκες κρίσης», μια διαδικτυακή εκδήλωση του Μουσείου Μπενάκη
«Περιπέτειες σχεδιασμού σε συνθήκες κρίσης», μια διαδικτυακή εκδήλωση του Μουσείου Μπενάκη
με 0 Σχόλια 273 Views

 Με τα μουσεία κλειστά, το Μουσείο Μπενάκη προσαρμόζει τον μουσειολογικό σχεδιασμό του και προτείνει την ομαδική έκθεση 36 καλλιτεχνών με τίτλο «O κύριος Ροβινσώνας Κρούσος έμεινε σπίτι. Περιπέτειες σχεδιασμού σε συνθήκες κρίσης». 

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή