Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17: Μια κατάθεση αγώνα και ψυχής. Είδαμε & Σχολιάζουμε.

328 Views
Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17: Μια κατάθεση αγώνα και ψυχής. Είδαμε & Σχολιάζουμε. Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17: Μια κατάθεση αγώνα και ψυχής. Είδαμε & Σχολιάζουμε.

 Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17: Μια κατάθεση αγώνα και ψυχής. Είδαμε & Σχολιάζουμε.

Ένας ακόμη μονόλογος έκανε την εμφάνισή του στα θεατρικά δρώμενα της Θεσσαλονίκης και φιλοξενήθηκε για τρεις ημέρες στη σκηνή του Θεάτρου Αθήναιον. Ο λόγος για την παράσταση «Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17», μιας αφήγησης της ζωής ενός υπαρκτού μεν προσώπου με τη χρήση μυθοπλασίας δε. Ενός προσώπου που έζησε μαρτυρικά τα τεκταινόμενα του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου και άφησε την τελευταία του πνοή μόλις δεκαεπτά χρονών επειδή αρνήθηκε να καταδώσει στους Γερμανούς τους συνεργάτες του στην αντίσταση.

Ξεκινώντας από τα θετικά (+)  του εγχειρήματος, δεν μπορεί να μην παρατηρήσει κανείς τις αρετές που είχε το ποιητικό κείμενο. Ένα κείμενο που παρά το γεγονός ότι ήταν δραματικό, απέφυγε έντεχνα να γίνει μελόδραμα και η υπερβολή δεν ήρθε ποτέ. Αντίθετα, μέσα από τις γραμμές του ζωντάνεψαν οι εμπειρίες της Χατζηεσμέρ, τα πρόσωπα που συνάντησε, ο έρωτάς της με τον Θωμά αλλά και η σκληρότητα της εποχής. Ένα κείμενο που παρά τη συγκεκριμένη χρονική αναφορά του, σε σημεία κατάφερε να γίνει άχρονο, να δώσει στον θεατή την αίσθηση ότι η ανάγκη για αγώνα και ελευθερία είναι αξίες διαχρονικές και παρούσες ανεξαρτήτως καταστάσεων. Η Θαλασσιά Αντωνοπούλου κατάφερε να αποφύγει τις ακρότητες και αντί αυτού προσέφερε ένα κείμενο που συγκινεί με την ποιητικότητά του μέσα από την αλήθεια του.
,
Η ερμηνεία της Ηλιάνας Μαυρομάτη ήταν υποδειγματική για νέους ηθοποιούς. Η Χατζηεσμέρ της ήταν δυναμική αλλά είχε και την αθωότητα των δεκαεπτά μόλις χρόνων της, είχε την ελπίδα και την θέληση, το όνειρο και το πείσμα ενός ανθρώπου με ιδέες και θέλω, ενός ανθρώπου που πάλεψε και νίκησε. Νίκησε γιατί δεν εγκατέλειψε ποτέ τον αγώνα. Απολαύσαμε τα λιτά ερμηνευτικά μέσα της νέας ηθοποιού και μας εξέπληξε ευχάριστα η εκφραστικότητά της, τόσο στην κίνηση όσο και στην εκφορά του λόγου. Μας έπεισε ότι ξέρει που πρέπει να ανεβάσει τον τόνο της φωνής της και που πρέπει να είναι εξομολογητική, σχεδόν να μιλήσει ψιθυριστά. Η παρουσία της στη σκηνή ήταν κάτι πολύ ευχάριστο.  
 
Το ίδιο ισχύει και για τον μουσικό της παράστασης, τον Ισίδωρο Πάτερο. Η παρουσία του επί σκηνής υπήρξε διακριτική και σίγουρα το τελικό αποτέλεσμα κέρδισε από αυτήν. Η θεατρική δράση πραγματώθηκε ως εξιστόρηση εμπειριών της Χατζηεσμέρ στον μουσικό, ο οποίος συνομίλησε σιωπηλά μαζί της μέσω των μελωδιών του. Οι μουσικές του λειτούργησαν περισσότερο συμπληρωματικά, ντύνοντας κατά έναν τρόπο την αφήγηση με μουσικό μανδύα, κάτι που έδωσε πνοή και ένταση στην απόδοση του έργου.
 
Οι υποβλητικοί φωτισμοί του σκηνοθέτη Σάββα Στρούμπου υπήρξαν ιδιαίτερα βοηθητικοί για την δημιουργία μιας ατμόσφαιρας μυσταγωγικής, η οποία όχι μόνο επιθυμητή ήταν για ένα έργο γεμάτο συναισθήματα αλλά και αναγκαία.
 
 Η σκηνοθετική επιμέλεια (-) του Στρούμπου μας δίχασε. Εκτίμησα την επιλογή του να καταφύγει σε λιτά μέσα, να τοποθετήσει σε ένα περιβάλλον ήσυχο την Μαυρομάτη και να επικεντρώσει όλη την δυναμική της παράστασης σε αυτήν αλλά πιστεύω ότι το όλο εγχείρημα ίσως να φωτιζόταν καλύτερα με κάτι παραπάνω. Θα προτιμούσαμε να δούμε την πρωταγωνίστρια να αφήνεται περισσότερο ελεύθερη στη σκηνή και να δίνει την εντύπωση στον θεατή ότι η σκηνή γεμίζει. Ο περιορισμός των δύο προσώπων σε έναν χώρο νοητά περιορισμένο νομίζω ότι αδίκησε την θεατρικότητα της παράστασης και ίσως να κούρασε, ειδικά σε σημεία που η αφήγηση δεν χαρακτηριζόταν από κορυφώσεις. Το έργο και η ηθοποιός ήταν αρκετά δυνατοί για να σταθούν γυμνοί στον θεατή αλλά αν βοηθούνταν σκηνοθετικά θα προκαλούσαν πιο έντονα συναισθήματα στην πλατεία.
 
Καταλήγοντας (=)
η γενικότερη προσπάθεια της ομάδας κρίνεται επιτυχημένη καθώς κατάφερε να φέρει στην πλατεία την ευαισθησία του κειμένου. Η αξιόλογη ερμηνεία της Μαυρομάτη και η μουσική επένδυση του Πάτερου έφεραν στη σκηνή μια παράσταση λιτή αλλά ενδιαφέρουσα. Ίσως με άλλες σκηνοθετικές επιλογές το εγχείρημα να αποκτούσε ακόμη περισσότερη ψυχή.
 
Βαθμολογία:
6/10
 
-Φωτογραφίες, Ευτυχία Πλαζουμίτη, περισσότερες θα βρείτε ΕΔΩ
-Αναλυτικές πληροφορίες για τη παράσταση θα βρείτε ΕΔΩ
΄΄
#Κουλτουρόσουπα #Kulturosupa #Θεατρομανία #Είδαμεκαισχολιάζουμε #ΘέατροΑθήναιον #Αθηνά Χατζηεσμέρ #ΓρυλλάκηςΝίκος
=================================================================================

7α Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης 2017 
ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ - ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2016 – ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΙΟΝ
Πρώτες πληροφορίες για τη μεγάλη βραδιά – Προσκλήσεις: ΕΔΩ
=================================================================================
Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα.
Πρόγραμμα παραστάσεων ΕΔΩ
 ==================================================================================

ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ

===========================================================================


Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Σούπερ απολαυστικό «Το τρελό μικρό πράγμα που ονομάζεται Έρωτας»! Είδαμε και σχολιάζουμε.
Σούπερ απολαυστικό «Το τρελό μικρό πράγμα που ονομάζεται Έρωτας»! Είδαμε και σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 606 Views

Ένα σταθερό μειδίαμα ευφορίας συνοδεύει καθ’ όλη τη διάρκεια μια καλοστημένη, έξυπνη, απολαυστική κωμωδία, από μια άξια ταλαντούχα ομάδα… Είδε και σχολιάζει η Πίτσα Στασινοπούλου.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή