Γιάννης Τσιαβός, σκηνοθέτης: «Λόγος ή βία; Δικαιοσύνη ή ελευθερία, απασχολούν την παράσταση «Ecce Homo».

2149 Views
Γιάννης Τσιαβός, σκηνοθέτης: «Λόγος ή βία; Δικαιοσύνη ή ελευθερία, απασχολούν την παράσταση «Ecce Homo». Γιάννης Τσιαβός, σκηνοθέτης: «Λόγος ή βία; Δικαιοσύνη ή ελευθερία, απασχολούν την παράσταση «Ecce Homo».

.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ: ΣΑΒΒΑΤΟ 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟ ΣΤΟΥΝΤΙΟ 29Α
 ,
Για την παράσταση «Ecce Homo» Θέσαμε 10 βασικές –θεατρικές- ερωτήσεις στον συγγραφέα και σκηνοθέτη Γιάννη Τσιαβό ώστε να ξέρετε τι θα δείτε από το Σάββατο 24 Νοεμβρίου στο Studio 29A
 
1.    Ποιο είναι με δυο λόγια το θέμα που πραγματεύεται η παράσταση;
Πραγματευόμαστε την πορεία του ανθρώπου, ως πολιτικό ον μέσα στον ιστορικό χρόνο, σαν μια σπειροειδή τροχιά που τον οδηγεί στο μηδενισμό. Αυτή θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι η παράσταση σε μία φράση.
 
2.    Τί θα μπορούσατε να αποκαλύψετε από την υπόθεσή της;
Πέρα από το ότι είναι μια ιστορία εκδίκησης, δυστυχώς όχι πολλά πράγματα. Μιλάμε για ένα πρωτότυπο κείμενο του οποίου η συγγραφή βασίστηκε σε σύγχρονες τεχνοτροπίες, όπως ας πούμε η μη γραμμική αφήγηση και τα flashbacks, δηλαδή το παρελθόν των ηρώων και τα κίνητρα τους ξεδιαλύνονται στην πορεία του έργου. Θα έλεγα γενικά πως είναι ένα αρκετά "κινηματογραφικό" κείμενο, οπότε οτιδήποτε περισσότερο πω θα θεωρηθεί "spoiler" και δεν είμαι τέτοιος άνθρωπος...
 
3.    Ποια ήταν η αφορμή που ενέμπνευσε τη συγγραφή ή το ανέβασμά της;
Η παράσταση δημιουργήθηκε με αφορμή το ποίημα του Friedrich Wilhelm Nietzsche "Ecce Homo" που σημαίνει "Ιδέ ο Άνθρωπος", για να αναδείξει τη φιλοσοφία του Επαναστατημένου Ανθρώπου του Albert Camus και αυτή του Tractatus Logico Philosophicus του Ludwig Wittgenstein. Κατά κάποιον τρόπο η συγγραφή καθώς και η θεατρική δουλειά πάνω στο κείμενο ήταν μια μελέτη πάνω στην ανθρώπινη κατάσταση.
 
4.    Μιλώντας για τον στόχο, τί θα θέλατε να μεταφέρετε στον θεατή;
Στο θέατρο που είναι ένα ζωντανό μέσο θεωρώ ότι ο βασικός στόχος είναι να καταφέρεις να "αγγίξεις" τον θεατή, να τον κάνεις να συναισθανθεί την κατάσταση της αναπαράστασης. Σε δεύτερο επίπεδο προσωπικός στόχος είναι να φέρουμε σε επαφή το κοινό με την φιλοσοφία που προανέφερα, δίχως διδακτισμούς, μέσα από μια φαντεζί ιστορία εκδίκησης.
 
5.    Υπάρχει αναφορά στο σήμερα και πόσο σημαντικό θεωρείτε αυτό το στοιχείο;
Θεωρώ πολύ σημαντικό μια παράσταση να ανήκει στην εποχή της με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Το Ecce Homo, όπως υποδεικνύει και ο τίτλος, είναι μια παράσταση για τον άνθρωπο. Για την ιστορία του ανθρώπου ως κοινωνικό και ειδικότερα ως πολιτικό ον. Μιλά για τη δύναμη του να εξελίσσεται και να προχωρά, ακόμα και όταν παγιδεύεται στις αναπόφευκτες ανακυκλώσεις που προκαλούν οι αντιφάσεις της ίδιας της ύπαρξής του. Λόγος ή βία; Δικαιοσύνη ή ελευθερία; Αυτά τα διλήμματα - μεταξύ άλλων - θα απασχολούν για πάντα τον άνθρωπο, ακριβώς γιατί είναι παράγωγα προϊόντα του φαντασιακού του. Αυτό το φαντασιακό, που στη σύγκρουση του με τη σωματική παρόρμηση των ενστίκτων, γεννά αυτή την τιτάνια μάχη του ανθρώπου να ορίσει τη φυσική του θέση σε έναν παράλογο κόσμο. Στο ίδιο σημείο είναι που γεννιέται και η τραγωδία. Οπότε ναι, μιλάμε για το σήμερα και όχι μόνο για αυτό. Μιλάμε ταυτόχρονα για το χθες, το σήμερα, το αύριο... και μέσα σε όλον αυτόν το θλιβερό θόρυβο αφουγκραζόμαστε με νοσταλγία μια σιωπή ανάμεσα τους που δεν υπήρξε ποτέ.
.
 .
6.    Αν σας ζητούσαμε να την «κατατάξετε σε κατηγορία», πώς θα τη χαρακτηρίζατε;
Το teaser μας αποδεικνύει πόσο πολύ δυσκολευτήκαμε να κατατάξουμε σε μια συγκεκριμένη κατηγορία την παράσταση. Αλλά ναι, ας πούμε πως είναι τραγωδία, όπως κάθε ανθρώπινη ιστορία, όπως η ίδια η ανθρώπινη ιστορία...
 
7.    Ποιο θεωρείτε το πιο δυνατό της σημείο και γιατί;
Ότι καταφέραμε να εμποτίσουμε μια απλή ιστορία εκδίκησης, που βλέπεται σχετικά ευχάριστα καθώς μεταξύ άλλων έχει και αρκετά κωμικά στοιχεία, όλες αυτές τις φιλοσοφικές ανησυχίες. Δουλέψαμε πολύ σε αυτό το σημείο, η παράσταση να είναι απλή και κατανοητή στη βασική της δομή, αλλά ταυτόχρονα να μπορεί να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό θεατή που θα θέλει να "παιδέψει" περισσότερο το μυαλό του σε δεύτερο επίπεδο με τις ιδέες που κρύψαμε κάτω από το χαλί της πρωτότυπης ιστορίας. Είναι όντως μια παράσταση για όλους και για κανέναν.
 
8.    Τί σας δυσκόλεψε περισσότερο κατά την προετοιμασία;
Το ίδιο το δυνατό της σημείο. Ήταν αρκετά δύσκολο να εξαλείψουμε το βάρος όλων αυτών των ιδεών, και να καταφέρουμε να επικρατήσει η "ελαφρότητα" της βασικής ιστορίας δίχως καλλιτεχνικές εκπτώσεις.
 
9.   Θέλετε να μοιραστείτε κάτι ενδιαφέρον από τα παρασκήνια της παράστασης;
Sorrysorrysorrysorrysorry... δε μπορώ να πω κάτι παραπάνω. Τα εσωτερικά αστεία των παρασκηνίων μιας παράστασης δύσκολα "μοιράζονται", αλλά μπορώ με βεβαιότητα να σας πω, πως ξέρω πως θα διασκεδάσω τους συνεργάτες μου στην ανάγνωση αυτού του σημείου της συνέντευξης.
 
10.  Αν ήσασταν θεατής για ποιους λόγους θα την επιλέγατε;
Δύσκολο να απαντήσω αντικειμενικά. Ποια μάνα δε θα παινέψει το παιδί της. Παρόλαυτα θα αρκεστώ σε αυτό. Έχουμε καταθέσει όλοι οι συντελεστές ένα ειλικρινές μέρος από τη ψυχή μας για να την κάνουμε αυτή την παράσταση αληθινή, υπό την έννοια του ότι προσπαθήσαμε να κατασκευάσουμε ένα θέαμα που δύσκολα θα είναι ικανό να λησμονηθεί... από οποιονδήποτε την δει... είτε του αρέσει είτε όχι το τελικό αποτέλεσμα. Και αν αυτή μας η εγγύηση δεν αρκεί, θα καταφύγω ξανά στο tagline μας. Αλήθεια ποιος δε θέλει να μάθει αν είναι όλοι ή κανένας;
 
Σας ευχαριστώ, καλή επιτυχία.
.
-k-
.
STUDIO 29A
«ECCE HOMO» του Γιάννη Τσιαβού.
Πρεμιέρα: Σάββατο 24 Νοεμβρίου, στις 21.00
 
Το Ecce Homo (Ιδού ο άνθρωπος) πραγματεύεται την πορεία του ανθρώπου, ως πολιτικό ον μέσα στον ιστορικό χρόνο, σαν μια σπειροειδή τροχιά που τον οδηγεί στο μηδενισμό.
 
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Κάθε Σάββατο & Κυριακή. Ωρα 21:00

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Γιάννης Τσιρόγλου
Γιάννης Τσιρόγλου
Διευθυντής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa2@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
Ο μονόλογος «Δυο γυμνά άσπρα χέρια» με τη Μ. Μποτέλλη «Πέρα από αυτό που βλέπεις»…  Από την Νέλη Βυζαντιάδου.
Ο μονόλογος «Δυο γυμνά άσπρα χέρια» με τη Μ. Μποτέλλη «Πέρα από αυτό που βλέπεις»… Από την Νέλη Βυζαντιάδου.
με 0 Σχόλια 415 Views
Ο θεατρικός μονόλος «Δυο γυμνά άσπρα χέρια» σε κείμενο, σκηνοθεσία και ερμηνεία της Μελίνας Μποτέλλη παρουσιάστηκε με επιτυχία στο Βαφοπούλειο θέατρο, γιατί «Πέρα από αυτό που βλέπεις»... θα δοθούν όλες οι απαντήσεις με τη ματιά της Ψυχοθεραπεύτριας Νέλης Βυζαντιάδου. 
Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή