Θείος Βάνιας: Μια παράσταση σαν παλιό, καλό κρασί μα χωρίς δυνατή γεύση! Είδαμε και σχολιάζουμε.

277 Views
Θείος Βάνιας:  Μια παράσταση σαν παλιό, καλό κρασί μα χωρίς δυνατή γεύση! Είδαμε και σχολιάζουμε. Θείος Βάνιας: Μια παράσταση σαν παλιό, καλό κρασί μα χωρίς δυνατή γεύση! Είδαμε και σχολιάζουμε.

Θείος Βάνιας:  Μια παράσταση σαν παλιό, καλό κρασί μα χωρίς δυνατή γεύση! Είδαμε και σχολιάζουμε.

          Μετά από τις  παραστάσεις στο θέατρο “Δημήτρης Χορν” της Αθήνας,  Ο Θείος Βάνιας με έναν  θίασο αξιών: Γιάννης Φέρτης, Γιάννης Βόγλης, Στέλιος Μάϊνας, Έρση Μαλικένζου, Μαρίνα Ψάλτη, Μελίνα Βαμβακά, Αλεξία Καλτσίκη, Χάρης Χαραλάμπους, σε παραγωγή της Λυκόφως του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου, ανέβηκε στο Θέατρο “Αριστοτέλειον”  για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
 
          Η υπόθεση του έργου: Ο Βάνιας, αδερφός της πρώτης συζύγου του γέρου καθηγητή Σερεμπριάκωφ είναι υπεύθυνος για το κτήμα του καθηγητή και το φροντίζει μαζί με τη Σόνια, κόρη του καθηγητή από τον πρώτο του γάμο και ανιψιά του. Πρόσφατα ο καθηγητής έχει εγκατασταθεί μαζί με τη νεαρή και ελκυστική δεύτερη σύζυγό του, Ελένα, στο κτήμα, προκαλώντας πλήθος προβλημάτων, καθώς οι ισορροπίες αλλάζουν δραματικά. Ο Βάνιας είναι απελπισμένα ερωτευμένος με την Ελένα. Το ίδιο και ο γιατρός Αστρώφ που επισκέπτεται συχνά το κτήμα. Η Σόνια υποφέρει βουβά από έρωτα για τον γιατρό Αστρώφ. Η Ελένα πανέμορφη και αδιάφορη κινεί τα νήματα δίχως να ενδιαφέρεται για τα αισθήματα των επίδοξων εραστών. Όταν ο καθηγητής θα συγκεντρώσει όλη την οικογένεια για να ανακοινώσει το σχέδιο του να πουλήσει το κτήμα, τίποτα δε θα μείνει πια το ίδιο...
          Η παραπάνω ιστορία και οι χαρακτήρες της πήραν σάρκα και οστά από ένα καστ ηθοποιών παλαιάς αλλά και νέας γενιάς δημιουργώντας ένα συνονθύλευμα θεατρικής εμπειρίας και ταλέντου! Ο Γιάννης Βόγλης στο ρόλο του ιδιόμορφου καθηγητή, απόλυτα φυσικός και οριοθετημένος, προκαλώντας έντονη συγκίνηση με την παρουσία του, στο φιλοθεάμων κοινό.
Ο Γιάννης Φέρτης στον ομώνυμο ρόλο του έργου, ως θείος Βάνιας υπήρξε στέρεος αλλά υπέδειξε άναρχη υπερβολή στις στιγμές κορύφωσης και αδιέξοδου του χαρακτήρα του.
Η Έρση Μαλικένζου μετέφερε στην σκηνή την εμπειρία χιλιομέτρων που έχει διανύσει στο θεατρικό σανίδι αποδίδοντας μια τρυφερή ερμηνεία και ο Χάρης Χαραλάμπους ως “βάφλας” παρουσίασε τον ρόλο του ικανοποιητικά και ευχάριστα.
H Μελίνα Βαμβακά ήταν διεκπεραιωτική και  η  Μαρίνα Ψάλτη, ως Έλενα ήταν η πιο αδύναμη ερμηνεία της παράστασης μην κατορθώνοντας να βρει την ιδιοσυγκρασία της μοιραίας αυτής γυναίκας   και τα συναισθήματα που πήγαζαν μέσα από αυτήν.


          Οι ερμηνείες (+) που ξεχωρίσαμε ήταν αυτές του Στέλιου Μάϊνα, ως γιατρός Αστρώφ και η Αλεξία Καλτσίκη ως Σόνια που έγιναν ένα με τους χαρακτήρες που υποδύονταν, προβάλλοντας ερμηνευτική ένταση. Ο δε Σ. Μάϊνας ενσωμάτωσε στον ρόλο του την αντισυμβατικότητα και τα στοιχεία ενός ονειροπόλου, ελεύθερου πνευματικά ανθρώπου και από την άλλη η Α. Καλτσίκη καθήλωσε  με τα αποχαιρετιστήρια λόγια της σε ένα τέλμα μιας ζοφερής ζωής λέγοντας:   - Θ' αναπαυτούμε! Θα δούμε πως όλη μας η κακία εδώ κάτω στη γη, όλα μας τα πάθη, όλοι μας οι πόνοι, θα αφανιστούνε μέσα στο έλεος που θα πλημμυρίσει όλο τον κόσμο. Όμως περίμενε, θείε Βάνια, περίμενε... Θ' αναπαυτούμε. Θ' αναπαυτούμε!

Η σκηνοθετική επιμέλεια του έργου ανήκει στην Λίλλυ Μελεμέ, όπου παρουσίασε μια κλασική, ξεκάθαρη σκηνοθεσία δημιουργώντας μια “τσεχωφική” ατμόσφαιρα με τη βοήθεια μουσικής (Σταύρος Γασπαράτος)  και σκηνικού (Αριάδνη Βοζάνη ). Το σκηνικό αυστηρό και γκρίζο, μουντό συμβολίζοντας την ασφυξία του χώρου μα και των ίδιων των χαρακτήρων που ζούσαν εκεί.
.
Ένσταση μας(-) για τη συγκεκριμένη σκηνοθετική καθοδήγηση είναι το γεγονός ότι σε ένα βαρύ, ηθογραφικό έργο όπως αυτό του Τσέχωφ που προβάλει μια σκιαγράφηση χαρακτήρων τοποθετημένους μέσα σε ένα κοινωνικό σύνολο, απαιτείται μια εμπνευσμένη σκηνοθεσία που να τρέχει το έργο. Μια σκηνοθεσία που να κάνει την βάση του, την καρδιά του να πάλλεται. Είτε χρησιμοποιώντας σύγχρονα στοιχεία δημιουργώντας μια παραβολή για το σήμερα, είτε ενσωματώνοντας πιο έντονα στοιχεία σε μια παλαιάς κοπής σκηνοθετική επιμέλεια.
        
Εν ολίγοις[=],

Για το λόγο που αναφέραμε στις παραπάνω γραμμές το έργο υπήρξε υποτονικό με ελάχιστες στιγμές κορύφωσης που δεν κατάφεραν να αλλάξουν το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Παρακολουθήσαμε όμως ερμηνείες αξιών και μια αξιοπρεπέστατη και φιλότιμη προσπάθεια παρουσίασης όλης της παράστασης. Ο ίδιος, ο Άντον Τσέχωφ είχε γράψει : "Λέτε πως κλάψατε στα έργα μου. Εγώ, όμως δεν τα έγραψα για αυτό. Εγώ ήθελα να πω τίμια στους ανθρώπους: Κοιταχτείτε, κοιτάξτε πόσο άσκημα και πληκτικά ζείτε όλοι σας"!

Βαθμολογία :

6 στα 10
.

-ΒΙΝΤΕΟ ΑΥΛΑΙΑ ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΜΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ 13 ΜΑΙΟΥ 2015 ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ

-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΔΩ


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Νάντια Νικολού
Νάντια Νικολού

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Οι πρωτοεμφανιζόμενες υποψήφιες ομάδες στα 10 ΘΒΘ μιλούν στην «Κ» - Ας τις γνωρίσουμε καλύτερα.
Οι πρωτοεμφανιζόμενες υποψήφιες ομάδες στα 10 ΘΒΘ μιλούν στην «Κ» - Ας τις γνωρίσουμε καλύτερα.
με 0 Σχόλια 498 Views
Στα πλαίσια προώθησης και προβολής των φετινών υποψηφίων των 10ων Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης, απευθυνθήκαμε στο πιο ζωντανό και ελπιδοφόρο θεατρικό δυναμικό, στο «αύριο» του θεάτρου μας. Οι θίασοι που διεκδικούνν το Βραβείο Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης Ομάδας της Χρονιάς 2020, μιλούν στην Κουλτουρόσουπα 

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή