Θεατρική Θεσσαλονίκη 2017/2018 – Η μεγάλη ανασκόπηση της χρονιάς με λόγια Κουλτουροσουπέικα...

3468 Views
Θεατρική Θεσσαλονίκη 2017/2018 – Η μεγάλη ανασκόπηση της χρονιάς με λόγια Κουλτουροσουπέικα... Θεατρική Θεσσαλονίκη 2017/2018 – Η μεγάλη ανασκόπηση της χρονιάς με λόγια Κουλτουροσουπέικα...

.

Θεατρική Θεσσαλονίκη θεατρική περίοδος 2017 - 2018

– Η μεγάλη ανασκόπηση της χρονιάς με λόγια Κουλτουροσουπέικα...

Όχι, η θεατρική περίοδος 2017-2018 δεν θα καταγραφεί ως μια σεζόν που είδαμε πολύ καλές παραστάσεις. Κυριάρχησαν οι μετριότητες και οι αρπαχτές. Καμία απολύτως δεν μας συνεπήρε. Όλες μα όλες είχαν τα θεματάκια τους και ελάχιστες ήταν αυτές που ξεχώρισαν. Αν ήσασταν από αυτούς που δεν προλάβατε να δείτε αρκετές μην κατηγορείτε τον εαυτό σας, τα 3ήμερα και 2ήμερα είναι πια ένα πλήγμα για τη θεατρική Θεσσαλονίκη όταν δεν πραγματοποιούν έναν νορμάλ κύκλο παραστάσεων. Λόγω συνθηκών, προφανώς δεν τους ενδιαφέρει. Με τη στάση τους προσβάλουν το κοινό μειώνοντας την ίδια τους την παράσταση. Από την άλλη δεν υπήρξε κανένα συνταρακτικό γεγονός... και αυτό είναι ανησυχητικό... Στα θετικά ο οργασμός των τοπικών θιάσων/ομάδων που χρόνο με το χρόνο δραστηριοποιούνται όλο και περισσότερο, και δεν μιλώ για ποιότητα.
.
Παρακάτω καταγράφουμε όλη, ή τα πιο ενδιαφέροντα γεγονότα της θεατρικής Θεσσαλονίκης, εκφράζοντας βέβαια και την προσωπική μας άποψη. 

ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ
«Θησέας και Αριάδνη στο Νησί των Ταύρων» είναι η νέα παράσταση της δις πλεον βραβευμένης στα θεατρικά βραβεία Θεσσαλονίκης  Σ. Σπυράτου στο Κολοσσαίον. Και σκίζει καθόσον έως το πριν το Πάσχα συρρέουν 40 χιλ. πιτσιρικάδες με τις μανάδες τους να δουν τα ανδραγαθήματα του μυθικού ήρωα. Το νούμερο είναι απίστευτο (και τα φράγκα!) και για Θεσσαλονίκη φαινόμενο σπάνιο...


-Κότσαρε ο Άνθιμος Κατιρτζόγλου ένα μισό και επανήλθε ως «Νευρικοί εραστές 2 ½» ξεκινώντας τη δική του θεατρική περίοδο στο Σοφούλη. Με το νέο έτος η νέα του παράσταση τιτλοφορείται «60 λεπτά», ενώ έκπληξη προσκαλεί η φωτογράφιση του θιάσου 
(αχ αυτοί οι χορηγοί…) μέσα σε -μακριά από δώ φέρετρα…
 
-Το δίδυμο Μάκης Παπαδημητρίου και Γιώργος Χρυσοστόμου καρβέλια ονειρεύονται και έχουν το θράσος να εμφανιστούν από 22 Σεπτεμβρίου στο 800άρι Θέατρο Αριστοτέλειον μετά τα απολύτως φυσιολογικά sold out στο 100άρι Θέατρο του Νέου Κόσμου, όπου έπαιζαν. Η παράσταση λέγεται «Πέτρες στις τσέπες τους» και ενώ το αποτέλεσμα οικτρά απογοητεύει, το ξιπασμένο σε προβεβλημένα πρόσωπα κοινό, σπεύδει, και τα «καρβέλια» εν τέλει μεταφράζονται και σε φουλ θέσεις.
 
-Το θρυλικό «Τι απέγινε η Μπέημπι Τζέην» παρουσιάζεται υπό την ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη, με δυο σημαντικές ηθοποιούς, τη Ρούλα Πατεράκη στο ρόλο της Μπέημπι Τζέην και τη Μπέτυ Λιβανού στο ρόλο της Μπλανς. Να, μια παράσταση που όσοι δεν είδατε, πραγματικά χάσατε.
 
ΟΚΤΩΒΡΗΣ
.
-Στις πρεμιέρες του μήνα ξεκινά «Η αυλή των θαυμάτων» του Ιάκωβου Καμπανέλλη στους Λαζαριστές (με καλή πορεία έως Μάρτη, αλλά όχι όπως τις άλλες φορές), στα μέσα του μηνός η απείγραπτη «Ρώσικη Επανάσταση» του Τσέζαρις Γκραουζίνις (που πάει και άπατη), ενώ επαναλαμβάνονται δυο πολύ καλές παραστάσεις και είναι το «Γκιακ» του Δημοσθένη Παπαμάρκου και η «Οικογενειακή Γιορτή» των Τ. Βίντερμπεργκ, Μ.Ρούκοφ, Μπ. Χρ.Χάνσεν. «Τα Ανεμοδαρμένα Ύψη» της Έμιλυ Μπροντέ, έχουν πρεμιέρα στις 26/10 αλλά δεν συγκινούν ιδιαίτερα, ενώ διχάζει η «Θεία Κωμωδία» του Δάντη από την Α. Χιώτη και τους Vasistas. Πολύ λογικό μου φαίνεται...
 
-Μια πολύ ιδιαίτερη χαοτική όμως κωμωδία, της bijoux de kant, βλέπουμε στο Δημοτικό της Καλαμαριάς και είναι το «Αμάραντα» με τους Αλέκο Συσσοβίτη, Μαρία Σκουλά, Μπέττυ Βακαλίδου και Αλέξανδρο Παπαϊωάννου. Πέρα από το χάος, την γλύκα την είχε...

-Δεν αρέσει «Ο Άνδρας με την πουά γραβάτα» που σκηνοθετεί ο Γιάννης Λαζαρίδης στο Σοφούλη και όπου φύγει – φύγει για το «Άλλος για Survivor». Για μας μιλάμε, γιατί το μέγα πλήθος δεν αντιστέκεται στο άνθρωπο που όλα τα σφάζει και όλα τα μαχαιρώνει Μάρκο Σεφερλή, γεμίζοντας για πολλοστή φορά το Ράδιο Σίτυ.
.
-2 μετριότατες, το λέμε ευγενικά.. παραστάσεις έχουν θέση τον Οκτώβριο και είναι το «Παγκάκι» στη σκηνή του Θεάτρου Τ και οι «Χελώνες» της Σάσας Νάτση στο Vis Motrix… Αντιθέτως αρέσει η «Σιρλεϋ Βαλεντάιν» Ελένη Καστάνη (θέατρο Αυλαία) και η απολαυστική κωμωδία «Εκκλησιάζοντες» των Δαρνάκη - Λαφτσίδου επιστρέφει στο Θέατρο Αυλαία ενώ ένταση σημειώνεται από παρα-θρησκευτικούς, τους λές και κάφρους, έξω από το θέατρο επιχειρώντας να διακόψουν την παράσταση.
Το ίδιο συμβαίνει και για την «Ώρα του Διαβόλου».

 
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
/
-Μετρήστε ντόπιες πρεμιέρες: «Λίλια» του Χρήστου Χαρτοματσίδη στο Δημοτικό Καλαμαριάς, «Υπέρ Κλυταιμνήστρας» από το Σύγχρονο Θέατρο Πρόταση στο Αυλαία, το ψυχολογικό θρίλερ «Στον Πάγο» στο Τ, το «Σπιρτόκουτο» του Γιάννη Οικονομίδη από την Εταιρεία Θεάτρου Γκραν Γκινιόλ στο Αυλαία, το έργο "Εκλιπαρώ" της Χρύσας Τσουμάνη από τους Omerta Theatre στο Σοφούλη, «Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας» απο την νεοσύστατη Πειραματική ομάδα Ντόμινο στο Θέατρο Σοφούλη, ενώ για λίγες παραστάσειςι επαναλαμβάνεται η "StringΛΑ",  το  «Σπαγγέτι αλά Γαλλικά» και “Η Συνέντευξη” της Ομάδας Θεάτρου Partisans.

-Από τα λεγόμενα φιρμάτα… ο μονόλογος του Γιάννη Σκαραγκά η «Κυρά της Ρω» με την Φωτεινή Βαλαβάνη στο  Εγνατία και ο «Ριχάρδος Β'» με Σερβετάλη στο Αριστοτέλειον. Ο τελευταίος διώχνει απίστευτο κόσμο…
 
-Το σημαντικό διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Ο Γάμος του Καραχμέτη» σε σκηνοθεσία της Όλιας Λαζαρίδου έρχεται φυσικά για λίγες παραστάσεις Θεσσαλονίκη και αρέσει πολύ. 
 
-Με τον «Οδυσσέα» του Τζέιμς Τζόυς, το Σχήμα εκτός Άξονα γιορτάζει τα 10χρονά του και είναι η πρώτη φορά στο Σχήμα, που ο Νίκος Βουδούρης και η Αναστασία Θεοφανίδου ενώνουν τις δυνάμεις τους και συνεργάζονται σε διαφορετικούς ρόλους (σκηνοθέτη και ερμηνευτή).

 
-«Σπίτι της» ονομάζει ένας νέος τοπικός θίασος και είναι ο τρίτος κατά σειρά μετά τη δημιουργία του Ελεύθερου Θεάτρου Θεσσαλονίκης και του Σύγχρονου Θεάτρου Πρόταση.
 
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
-
-Μια εξαίρετη παράσταση παρουσιάζεται αρχές του μήνα στο Vis Motrix. Πρόκειται για το αιρετικό έργο του πολυδιάστατου Ισπανού θεατρικού συγγραφέα Φερνάντο Αραμπάλ, «Φάντο και Λις», σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Ζήκα. Τουναντίον παγερά αδιάφορη «Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ» του Χάινριχ Μπελ, ενώ σε μια μη θεατρική παράσταση πρωταγωνιστεί ο ηθοποιός Στέλιος Μάινας όπου κατά τον τίτλο «συναντά» τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη. Τα απανωτά sold out της «Κάρλας Δεμβριέντες» επιβάλλουν παράταση παραστάσεων στο Ταξίδι Ονείρου και μια παράσταση που ήδη ξεχάσαμε κάνει την εμφάνιση της και αυτή στο Αυλαία, «Εμφύλια Έπη»
 
-Από τις απρόσμενες θετικές εκπλήξεις η θεατρική περφόρμανς «Oι κρημνοί» του εικαστικού Ανδρέα Μπαλαούρα στο Αυλαία.

-Η πρώτη Φρίντα Κάλο της σεζόν είναι με την Έλλη Χρονιάρη που απογοητεύει, ενώ στο κλείσιμο της σεζόν μια άλλη Κάλο συναρπάζει. Η επανάληψη της «Κατσαρίδας» από τον Μικρό Βορρά στον πολυχώρο «ΕΝΩ» συνεχίζει την πορεία [για λίγο μετά και στο Σοφούλη) και στο Αυλαία έρχεται μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές – και σε διάρκεια- επιτυχίες της χρονιάς. Το «Μια Ξεχωριστή Μέρα» σκηνοθετεί υποδειγματικά η Ασπα Καλλιάνη με πρωταγωνιστές την Δήμητρα Ματσούκα και τον Σταύρο Ζαλμά.
 
-Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και οι εορταστικές παραστάσεις που ετοιμάζουν να ανοίξουν αυλαίες είναι: ο εξαίρετος «Γυάλινος Κόσμος» στο Τ, ο απαράδεκτος «Πατέρας του Αμλετ του Μάνου Ελευθερίου με τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη στο Αθήναιον, η μετριο-καλή επιθεώρηση δωματίου «Α-πε-λπι-σί-το» με Λαζόπουλο & Φιλιππίδου και για πολλοστή φορά οι «Άντρες Έτοιμοι για Όλα» στο Ράδιο Σίτυ


ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2018
-
-Για 17η συνεχόμενη χρονιά παρουσιάζεται στην Παράθλαση η θεατρική σειρά μυστηρίου «Κάθε Παρασκευή Κι Ένα Έγκλημα» της Αγκάθα Κρίστι, ενώ λίγο αργότερα ο «αποστειρωμένος» θίασος παρουσιάζει το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο, «Οι γίγαντες του βουνού».
 
-Μια αφήγηση ενός ονείρου, ενός ταξιδιού στον Άδη, τον Άδη των δημοτικών τραγουδιών, όπου ο αφηγητής συναντά δύο νεκρούς και συνομιλεί μαζί τους, συμβαίνουν στην παράσταση «Απόκοπος» του Μπεργαδή στο Τ και 3 δραματοποιημένα διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη στον Πολυχώρο «Ενώ» με τίτλο «Εξομολογήσεις». Για το πρώτο δεν έχουμε άποψη, εξαιρετικά φροντισμένο το δεύτερο.
.
«Κρυφός καημός» του Ανδρέα Καρκαβίτσα παρουσιάζεται από την θεατρική ομάδα Tou senpleman στο Studio 29A και ένα νέο θεατρικό του Άκη Δήμου το «Όσα η Καρδιά μου στην Καταιγίδα», σε παραγωγή ΚΘΒΕ ανεβαίνει στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών και αρέσει. Αυτό που δεν αρέσει όμως παρά τη μικρή εμπορική για το θίασο επιτυχία, είναι τα «Κόκκινα Φανάρια» του Αλέκου Γαλανού από το πάλαι ποτέ πρωτοπόρο, καμιά σχέση με το σήμερα, δυστυχώς, Θέατρο του ‘Αλλοτε.
 
-Η πιο πολυσυζητημένη παράσταση του μήνα είναι αναμφίβολα για το μεγάλο κοινό το «Mamma mia» (αλά ελληνικά και αλά Δέσποινα Βανδή). Η παράσταση αρέσει πολύ, η ελληνική απόδοση τραγουδιών πείθει ξεσηκώνοντας το Ράδιο Σίτυ.
 
-Θύμα ξυλοδαρμού πέφτει η ηθοποιός Σοφία Παυλίδου από τον συνάδελφό της Μ. Παπαγιάννη… Το θέμα ανάβει φωτιές, γίνεται θέμα συζήτησης, πρωτοσέλιδο σε κανάλια και διαδίκτυο, ενώ απογοητευμένο το Χυτήριο σταματά τις παραστάσεις εκφράζοντας την αποδοκιμασία του.
 
-Στο Δημοτικό Καλαμαριάς έρχονται δυο παραστάσεις από το Θέατρο Τέχνης: το «Οίκος ΜΑΚ-ΜΠΕΘ» του  Παναγιώτη Μέντη και ο «Ιωάννης Γαβριήλ Μπόρκμαν» του Ερρίκου Ίψεν από το θίασο Συν-Θηκη όπου κάνει την πανελλαδική του πρεμιέρα. Μια πολύ καλή παράσταση που όμως δεν είχε την απαιτούμενη προσοχή του κοινού.
 
-Ο ακούραστος Γιώργος Ροντίδης μαζί με ένα τσούρμο νέων παιδιών ανεβάζει «Το Προξενιό του κ. Γουρουνάκη» του Μολιέρου στο ομώνυμο θέατρό του.
 
-Το Κρατικό παρουσιάζει μια ανούσια παράσταση που είναι το «ΝΤΑ» του Χιου Λέοναρντ με κύριο υπέυθυνο τον Δημοσθένη Παπαδόπουλο που τα κάνει όλα… μετάφραση, δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία.
 
-Με τεράστια επιτυχία ολοκληρώνεται η πρώτη για τη φετινή θεατρική σεζόν διαδικτυακή ψηφοφορία «Ψηφίστε τις 5 καλύτερες παραστάσεις, Σεπ’ 2017 – Ιαν’ 2018 που διεκδικούν μια θέση στα 8α ΘΒΘ . Την πρώτη θέση καταλαμβάνει η παράσταση «Οι Κρημνοί».

 
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
-
-Σε ιδιαίτερους χώρους, που αποτελούν μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, ταξίδευε η «Σοφία» του Ιγνάθιο Γκαρθία Μάι με τον Φαίδωνα Καστρή. Η επιλογή της Θεσσαλονίκης ήταν στην Casa Bianca. Δυστυχώς δεν είδαμε αλλά ακούσαμε καλά σχόλια. Να μας ξανάρθεται.

 
-Οι αθηναϊκές και «μικρές»  «Lolita Reserved» του Χρήστου Καρασαββίδη στο Αριστοτέλειον, το νέο έργο της Νίνας Ράπη Splinters, στο Τ και στο Αυλαία, παρουσιάζεται για πρώτη φορά η τραγική ιστορία της μεγάλης ηθοποιού «Για την Ελένη» Παπαδάκη, που υποδύεται εξαιρετικά η Μαρία Κίτσου.
 
-«Η Ελλάδα εκδίδεται, συνειδητά και ασύνειδα. Ούτε ένας αθώος. Ανεύθυνος κανένας…» έλεγε η Λιλή Ζωγράφου το 1978 και η ωραία Αλεξάνδρα Παλαιολόγου ανα τακτά διαστήματα περιφέρει το «Επάγγελμα Πόρνη».
.
-Και… έλεγε το δελτίο Τύπου «Η παράσταση που συγκλόνισε κοινό και κριτικούς ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη, μετά την μεγάλη επιτυχία που γνώρισε για 2 συνεχόμενες χρονιές στην Αθήνα!… Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;;; απαντούμε εμείς για την κοροϊδία του «Αφέντη και Δούλου» που μας περίμενε στο θέατρο Αθήναιον.
 
-Στην Καλαμαριά όσοι είδαν ή ξαναείδαν την «Αναφορά στον Γκρέκο» με τον Τάκη Χρυσικάκο διαπίστωσαν πόσο πολύ του ταιριάζει ο χώρος. Και πράγματι, η μικρή απόσταση, η διάταξη, η καλή ακουστική αγκάλιασαν καλύτερα από ποτέ μια υποδειγματική ούτως ή άλλως παράσταση.
 
-Το προκλητικό «Τα Πικρά Δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ» του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, πόθησε να ανεβάσει στο Φουαγιέ το ΚΘΒΕ, αλλά ατύχησε στο μεγαλύτερο μέρος, ενώ «Οι ηλίθιοι» του Νηλ Σάιμον ξεκινάν μια τοπική περιοδεία σε δήμους ξεκινώντας από το Συκεών, τέλος, μια τρίτη πρεμιέρα ήταν προγραμματισμένη στο Βασιλικό Θέατρο με το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σάμουελ Μπέκετ
 
-Μια μοντέρνα κωμωδία υποταγμένη  στις σύγχρονες παθογένειες μιας οικογένειας όπου η συνήθεια και η φθορά της καθημερινότητας  διαταράσσει την ισορροπία  της είναι το μενού του «Για πάντα μαζί, ξανά…» στο θέατρο Σοφούλη, νύχτα, παίζεται το η «Νύχτα» της Ρεμπέκα Πρίτσαρντ στο Αυλαία, αίσθηση προκαλούν «Τα τετράδια της Ανζέλ Κουρτιάν» με την Χριστίνα Αλεξανιάν στο Αθήναιον, αρέσει το «Εσύ και τα σύννεφα σου» στο Θέατρο Άρατος, η Κίρκη Καραλή σκηνοθετεί αρκετά στρωτά τα «Οργισμένα Νιάτα» του Τζον Όσμπορν με ενδιαφέρον καστ, Πέγκυ Τρικαλιώτη, Χάρη Τζωρτζάκη, Σήφη Πολυζωίδη και Ολυμπία Σκορδίλη, ενώ στον ίδιο χώρο, (έχουμε κουραστεί να γράφουμε Αυλαία, Αυλαία και Αυλαία…), μεταμεσονύχτιες παραστάσεις δίδονται για το εκρηκτικό «Σπιρτόκουτο» που αποτελεί τη μεγαλύτερη επιτυχία της ομάδας του Σ. Μαυρόπουλου.
 
-Καλλιτέχνες, δημιουργοί και εργαζόμενοι της τέχνης και του πολιτισμού από κάθε χώρο υπογράφουν στηρίζοντας τον αγώνα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στο Ελεύθερο θέατρο, ενώ λίγες μέρες αργότερα σε κινητοποίηση τους κλειστή θα βρουν την πόρτα της  Αχτσιόγλου…

-Τέλος, ο Φλεβάρης μας επιφυλάσσει 2 πολύ καλές παραστάσεις που άξιζε να δείτε αν δεν είδατε: Τέσσερις διαχρονικές και εξαιρετικά επίκαιρες μονόπρακτες σατιρικές κωμωδίες του Γεωργίου Σουρή σκηνοθετημένες από τον Παύλο Δανελάτο είναι το «Ελλάς, γελάς…» στο θέατρο Σοφούλη και το «Νέριουμ Παρκ» του Γιόσεφ Μαρία Μίρο σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Οικονόμου από τη Θεατρική ομάδα ριSκο  στο Αυλαία.

ΜΑΡΤΙΟΣ
-
-Χάσατε όσοι δεν είδατε το ψυχολογικό θρίλερ «Το σπίτι στη λίμνη» με Κερασία Σαμαρά & Αντώνη Φραγκάκη στο Αθήναιον, απογοήτευσε ο «Γάμος της Μαρίας Μπράουν» του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ με την Λένα Παπαληγούρα στο Αριστοτέλειον, θεματάκια είχε το «Περλιμπλίν και Μπελίσα» του Γκαρσία Λόρκα από την ομάδα Oberon στο θέατρο Τ, μια από τις καλύτερες παραστάσεις του θεάτρου Αρατος ήταν η κωμωδία «Sorry λάθος κρεβάτι» του Βασίλη Τσικάρα στο θέατρο Άρατος, ενώ το αδιαχώρητο παρατηρείται στο μικροσκοπικό βέβαια Θέατρο Ταξίδι Ονείρου, για το  «Όταν ο Πουαρό συνάντησε την Άγκαθα», παράσταση που είναι αφιερωμένη στον Αχιλλέα Ψαλτόπουλο.
 
-Ο σπουδαίος σκηνογράφος και ενδυματολόγος Γιώργος Πάτσας φεύγει από τη ζωή σε ηλικία 74 ετών.

 

-Το υπόγειο πάρκινγκ του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (Μ2) μετατρέπεται σε σκηνή για μια πρωτότυπη παράσταση-εγκατάσταση, πρόκειται για «Το Σπίτι» όπου ήχοι και εικόνες συνθέτουν ένα περίεργο πλαίσιο θεάματος, αλλά θέατρο δεν το λες για να ξηγιόμαστε…
 
-4 επαναλήψεις στο προσκήνιο: «Κοντσέρτο για Μία Μέρα που Πέρασε» με Βεληβασάκη και Αθυρίδη στο Τ, «Το Πεπρωμένο Ονομάζεται Κλοτίλδη», ο «Ήλιος με δόντια» στο Μπενσουασάν και η «Σταματία, το γένος Αργυροπούλου» στο Αυλαία.
/
-Η μαύρη κωμωδία «60 Λεπτά» του Άνθιμου Κατιρτζόγλου κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Σοφούλη και τουλάχιστον από θέμα προσέλευσης κοινού δεν πρέπει να έχει παράπονο. Άλλες παραστάσεις που παρελάσουν για 2ήμερα, 3ήμερ ακόμα και μονοήμερα είναι: «Οι 100 ρόλοι που δεν πρόλαβα να παίξω» με τον Δημήτρη Φραγκιόγλου στη Μαύρη Τρύπα. «Ο Γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος» με τη Χρύσα Σπηλιώτη στο Αθήναιον, «Μία πορνογραφική σχέση» του Φιλίπ Μπλασμπάντ στο Αυλαία και το ανεκδιήγητο «Mellonia» των Φώτη Δούσου και Αλέξανδρου Ράπτη στο Ανετον.

-Ωστόσο η παράσταση που ξεχωρίζει απ΄ όλες τις άλλες –και με διαφορά- είναι το εμβληματικό έργο «Μπράντ» του Ίψεν που παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη από την «Δυιόσκουρος Φοίνιξ» στο Θέατρο Αυλαία. Ένα έργο ταμπού που κανείς δεν τόλμησε να πραγματευτεί και να παρουσιάσει στην χώρα μας, το τολμά ένας ιδιαίτερος και ψαγμένος καλλιτέχνης από τα μέρη μας. Το οποίο ευτύχησε να σκηνοθετηθεί από τον ταλαντούχο Δημήτρη Χατζηθεοδοσίου, με μια προσέγγιση αξιοθαύμαστη που συνδύασε πολλά και εν μέρει… σοκαριστικά, με κυρίαρχο στοιχείο την ευλογημένη έμπνευση.  Εμπορικά όμως, ο κόσμος του γυρίζει την πλάτη... 

 
-Ο αγαπημένος Χρήστος Σιμαρδάνης δεν είναι πια κοντά μας. Φεύγει τη Δευτέρα 12 του μηνός νικημένος και αυτός από τον καρκίνο. Ηταν μόλις 61 ετών. Η Θεσσαλονίκη τον χειροκροτά για τελευταία φορά στη σκηνή στην παράσταση «Γκάμπυ».


-Το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2018 είναι από τον Σάιμον Μακ Μπέρνι, ηθοποιό, συγγραφέα, σκηνοθέτη και συνιδρυτή του Théâtre de Complicité

«Όσο υπάρχουν καλλιτέχνες και ακροατήρια, όλο και θα λέγονται ιστορίες επάνω στη σκηνή, που πουθενά αλλού δεν θα μπορούν να ειπωθούν» σημειώνει ο Σάιμον ΜακΜπέρνι στο μήνυμα του για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου (27 Μαρτίου), στο οποίο κάνει ιδιαίτερη μνεία στην αρχαία Αθήνα και τη συμβολή της στην ανάπτυξη του θεάτρου καθώς επίσης και στον Πολύκλειτο που σχεδίασε το θέατρο της Επιδαύρου
 
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
.
Στα πεταχτά η νέα παράσταση από την ομάδα Mprikia Kollame είναι «Η Κραυγή της σιωπής» του Φιλ Άτλάκον στο Studio 29A, η Μάνια Παπαδημητρίου είναι «Camille Claudel Mudness», τα τηλεοπτικά φυντάνια Φωτεινή Αθερίδου  και  Σπύρος Χατζηαγγελάκης γεμίζουν ασφυκτικά το θέατρο Αθήναιον για το «Σεξ Λεξικόν – Η Επιστήμη του Έρωτα», ενώ άπατη πηγαίνει η Γλύκα Στόιου στον επάνω μικρό χώρο με τη δραματική μαύρη κωμωδία «Life Is A Fairytale», το νέο έργο της Μαρία Στεφάνου «Το 10 το καλό» κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Αλέξανδρος, η Εταιρεία Θεάτρου Θέση επιστρέφει Θεσσαλονίκη, με τη νέα της παραγωγή «Δον Κιχώτης» του Μιχαήλ Θερβάντες σε σκηνοθεσία Ταξιάρχη Χάνου στο Μικρό της Μονής Λαζαριστών και η παράσταση «Ασθμαίνω» στο επαναλαμβάνεται στο Δημοτικό Θέατρο Άνετον.
 
-Εν τω μεταξύ το θεατρικό κελεπούρι… Μάρκος Σεφερλής επανέρχεται και είναι πάλι φουλ... στο Ράδιο Σίτυ με το «Black Friday και 13», ο μαιντανός… Αλέξανδρος Μπουρδούμης, υποδίεται τον «Ράφτη κυριών» του Φεντώ στο Αυλαία και κάλιο αργά παρά ποτέ απολαμβάνουμε την πάντα ποιοτική Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης»  με την «Επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα» του Ζ. Πομμερά (Σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηβασιλείου) στο Θέατρο Τ.
 
-Για το τέλος το ΚΘΒΕ μας επιφυλάσσει μια εξαίρετη παράσταση. Σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά συναρπάσουν τα «Ορφανά» του Ντέννις Κέλλυ (αν δεν είδατε επανέρχεται από τον ερχόμενο Οκτώβρη).

-Η εμπορική αποτυχία της Αθήνας «Η Κατάρα της Ίρμα Βεπ» με Βασίλη Χαραλαμπόπουλο και Φάνη Μουρατίδη έρχεται στους Λαζαριστές και παρότι και εδώ γενικώς δεν αρέσει τα εισιτήρια που κόβει είναι πολύ περισσότερα. Γιατί άραγε;
 
-Αναμενόμενο σουξέ και για την πολυδιαφημισμένη «Μεγάλη Χίμαιρα» στο Μέγαρο Μουσικής, όπως και για τον πολυσυζητημένο «Φάρο» του Μακφέρσον με λαχταριστό ανδρικό θίασο, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Αιμίλιος Χειλάκη, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Νίκος Ψαρράς και Προμηθέα Αλειφερόπουλο.  

-Με τη λήξη και της δεύτερης ηλεκτρονικής ψηφοφορίας (φόρμας + e-mail) ολοκληρώνεται η πρόσκληση των 8ων Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης 2018 προς το θεατρόφιλο κοινό να αξιολογήσει και να ψηφίσει όλες τις παραστάσεις της θεατρικής περιόδου Σεπτεμβρίου 2017 – Απριλίου 2018 που παρουσιάστηκαν στη πόλη της Θεσσαλονίκης. 
 

ΜΑΙΟΣ

-Η Ιωάννα Παππά κάτω από τις σκηνοθετικές οδηγίες του Δήμου Αβδελιώση δίνει ρεσιτάλ υποκριτικής στο «Μόνον Της Ζωής Του Ταξείδιον» του  Βυζηινού (θέατρο Αυλαία), «Της νύχτας τα καμώματα» παρουσιάζονται στο SourLiBooM, το «Φαινόμενο του Θερμοκηπίου» και «Το αγκάθι της ακακίας» στο Σοφούλη, οι «Απατηλές φιλοδοξίες ιδιαίτερων πλασμάτων» στο Αθήναιον, «Καλησπέρα σας κύριε Τσέχωφ!» στο Κέντρο Θεατρικής Έρευνας και δυο πραγματικές φίλες, Φιλαρέτη Κομνηνού και Εφη Σταμούλη ενώνονται στην «Γρανάδα» του Γ. Καλαβριανού στην ΕΜΣ.
 
-Στο Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών τα «γεμίσματα» συνεχίζουν: «Δεσποινίς Τζούλια» του Αύγουστου Στρίντμπεργκ, «Σεράγεβο 1914 – Μου είναι μικρός αυτός ο τάφος» από την Ars Moriendi και «Η βία που μας προστατεύει, μετατρέπεται σε βία που μας απειλεί» υποστηρίζει ο Σοφοκλής στον  «Αία». Στην ΕΜΣ ο Θανάσης Παπαγεωργίου είναι ο «Μάρκος Βαμβακάρης» και η κόντρα των Ηθοποιών καλά κρατεί καταγγέλλοντας –για πολλοστή φορά: «Το ΚΘΒΕ τηρεί χυδαία προκλητική στάση απέναντι στους ηθοποιούς».

 
-Το θέατρο Αυλαία συνεχίζει ακάθεκτο κλείνοντας οποιαδήποτε κενή μέρα/τρύπα του περισσεύει και κάπως έτσι μας έρχεται το «Proof» του Ντέιβιντ Όμπερν με τον Χρήστο Βαλαβανίδη. Ομως τίποτα σπουδαίο.

-Το ξεχασμένο one dead man show «Τα ραδίκια ανάποδα» με το Γιώργο Γαλίτη επανέρχεται στο Ράδιο Σίτυ, όπως και το «Μπαμπά μην Ξαναπεθάνεις Παρασκευή…» με ουρές…

-Το αυστηρώς ακατάλληλο (και ολόγυμνο) αντιπολεμικό δράμα «The Curing Room» μετά από 2 χρόνια στο Βολτ κάνει το πέρασμα του από το Αθήναιον. Μια δυνατή σε εικόνα και γεγονότα παράσταση που δυστυχώς αδικείται κατάφορα στο συγκεκριμένο χώρο, αλλά και ένα μέρος ευθύνης φέρει και ο καλός σκηνοθέτης Δ. Καρατζιάς.


-Η Ελλάδα θρηνεί τον θάνατο του τραμπάκουλα… Χάρρυ Κλυνν.
 
-Μια σπουδαία παράσταση έχουμε την τύχη να δούμε από το Τέχνης στο Αθήναιον και είναι οι "Δούλες" του Ζενέ με Κ. Γέρου, Κ. Τάκαλου, Μ. Κάλμπαρη, στο Θέατρο Αθήναιον. 3 & 4 Μαΐου.

-Η Τελετή Απονομής των 8ων Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης είναι το μεγάλο θεατρικό γεγονός του μήνα. Φέτος η πραγματοποιείται στο θέατρο Κολοσσαίον τη Τρίτη 22 Μαΐου 2018. Μεγάλος νικητής είναι η παράσταση «Φάρος» όπου κατακτά τρία βραβεία: καλύτερης παράστασης της χρονιάς, ερμηνευτικού συνόλου και β΄ ανδρικού για τον Νίκο Ψαρρά. Ο Δημήτρης Χατζηθεοδοσίου, δημιουργός του «Μπράντ» του Ιψεν κερδίζει την σκηνοθεσία, τον πρώτο ρόλο και καλύτερου τοπικού θιάσου της χρονιάς (Διόσκουρος Φοίνιξ). 
 
Στα αξιοσημείωτα, το βραβείο α’ γυναικείου πάει στην Εύη Εμμανουήλ για το «Μαζί Ξανά, μαζί», η ομάδα Ντόμινο κατακτά επάξια το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενης Ομάδας και το πρώτο βραβείο Κοινού πάει στο «Ελλάς Γελάς».
 
Τιμώμενα πρόσωπα της βραδιάς είναι η Κάτια Δανδουλάκη και η Τίνα Στεφανοπούλου. Η βραδιά αφιερώνεται στη μνήμη της Ζωής Λάσκαρη, ενώ το έργο του θεατρικού παραγωγού Γιώργο Λεμπέση τιμούν – μετά θάνατον- τα ΘΒΘ.
 
-Στα τελειώματα του μήνα και της θεατρικής περιόδου, οι παραστάσεις δεν λένε να πάνε σπίτι τους… αφήνοντας τους θεατές να ξεκουραστούν πριν την επέλαση των καλοκαιρινών, παρότι κάποια έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον. Η Εταιρία Θεάτρου «Μικρός Βορράς», σε συνδιοργάνωση με την Διεύθυνση Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη, την τραγωδία εκδίκησης του Σέξπηρ, «Titus Andronicus» σε σκηνοθεσία Τάσου Ράτζου, τα «Ερωτευμένα Άλογα» είναι η νέα παράσταση της καλής ομάδας Εν δυνάμει, οι ήρωες του Αρκά ζωντανεύουν στη «Ζωή Μετά Χαμηλών Πτήσεων» στο Φαργκάνη και μια «Frida Κι Άλλο» από τους Fly Theatre  συναρπάζει στο Θέατρο Τ.
 
 
Λέμε ότι τελειώσαμε.... Τελειώσαμε;;;
 
Καλό καλοκαίρι καλές παραστάσεις να δούμε.
 


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Γιάννης Τσιρόγλου
Γιάννης Τσιρόγλου
Διευθυντής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa2@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
.

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή