Tαξίδι στο Σταυρό του Νότου: Ένα υπέροχο μουσικό σύνολο σε ένα αδύναμο θεατρικό πλαίσιο.. Είδαμε & Σχολιάζουμε

19 Views
Tαξίδι στο Σταυρό του Νότου: Ένα υπέροχο μουσικό σύνολο σε ένα αδύναμο θεατρικό πλαίσιο.. Είδαμε & Σχολιάζουμε Tαξίδι στο Σταυρό του Νότου: Ένα υπέροχο μουσικό σύνολο σε ένα αδύναμο θεατρικό πλαίσιο.. Είδαμε & Σχολιάζουμε

 Tαξίδι στο Σταυρό του Νότου: Ένα υπέροχο μουσικό σύνολο…. σε ένα αδύναμο θεατρικό πλαίσιο.. Είδαμε & Σχολιάζουμε

            Η παράσταση “Ταξίδι στο Σταυρό του Νότου”, σε σενάριο και σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη, ξεκίνησε το ταξίδι της τον Ιανουάριο, στο θέατρο Badminton και συνεχίζει τη καλοκαιρινή της περιοδεία κουβαλώντας στις αποσκευές της, τους ονειρικούς στίχους του θαλασσινού ποιητή Νίκου Καββαδία σε μουσική Θάνου Μικρούτσικου.
 
            Το Δελτίο Τύπου αναφέρει: Οι μουσικές και τα τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου περασμένα πλέον στο DNA της μουσικής μας μνήμης εξακολουθούν να αποκαλύπτουν και να φωτίζουν κάθε φορά, τις διαστάσεις του ποιητικού έργου του Νίκου Καββαδία, που όπως ο ίδιος ο συνθέτης πιστεύει, πρόκειται για έναν ποιητή «που μίλησε για την ελευθερία, για την αξία της ανατροπής, για τη δύναμη της ζωής χωρίς συμβάσεις». Στιγμές από τη ζωή και τη σκέψη του ανασύρονται μέσω της μουσικής και γίνονται οι εικόνες που θα μυήσουν τους θεατές στην ιδιαίτερη προσωπικότητα του και στον έντονο θαλασσινό του βίο.
 
«Θα μείνω πάντα ιδανικός κι ανάξιος εραστής των μακρυσμένων ταξιδιών και των γαλάζιων πόντων / και θα πεθάνω μια βραδιά σαν όλες τις βραδιές, χωρίς να σχίσω τις θολές γραμμές των οριζόντων...».
 
            Η παράσταση για εμάς χωρίζεται σε δύο μέρη, στο μουσικό μέρος και στο θεατρικό. Κάθε μέρος έχει μια διαφορετική κριτική οπτική. Στο πρώτο μέρος αποδίδουμε τα εύσημα, διότι η παρουσία των ερμηνευτών ήταν σχεδόν καθηλωτική. Με πρωτεργάτες, τους Ρίτα Αντωνοπούλου, Κώστα Θωμαϊδη, Μαριάννα Πολυχρονίδη αλλά και τους αξιόλογους μουσικούς επί σκηνής, οι μελωδίες του Θάνου αναστήθηκαν και οι λέξεις του Καββαδία ειπώθηκαν ξανά από την αρχή, σαν πρώτη φορά. Η ερμηνεία τους (ιδιαίτερα των δύο πρώτων καλλιτεχνών) σημειώθηκε ως αριστουργηματική καθώς και η θεατρικότητα τους όπου κινήθηκε σε ένα αξιόλογο επίπεδο. Δυστυχώς η απουσία του Θάνου Μικρούτσικου, στη καλοκαιρινή περιοδεία του έργου, μας στέρησε τη δυνατότητα να ζήσουμε μια μοναδική εμπειρία, γνωρίζοντας με τι πάθος ακουμπάει τα πλήκτρα του πιάνου...  Μια φράση συνοψίζει την αίσθηση, καθώς ακούγαμε το “Σταυρό του Νότου”,  το “Καραντί”, τη “Θεσσαλονίκη”, το “Πειρατικό του Captain Jimmy”,το“Federico Garcia Lorca”...
                                                                
Δόθηκε Ψυχή...
 
            Δυστυχώς το θεατρικό κομμάτι του έργου μας απογοήτευσε..Το σεναριακό υπόβαθρο σε έμπνευση Θέμη Μουμουλίδη, χαρακτηρίστηκε ως στείρο και αρκετά επιφανειακό, στοιχεία που δεν αντιπροσωπεύουν επ'ουδενί τη ποίηση του Νίκου Καββαδία. Το κείμενο προσπαθούσε ατέχνως να ισορροπήσει ανάμεσα στον Νίκο Καββαδία ως προσωπικότητα και στον Νίκο Καββαδία ως ποιητή. Πολλές φορές δημιουργούνταν μια σύγχυση ως προς το ποιος παρουσιάζεται κάθε φορά με  μια ατυχή προσθήκη τραγουδιών στο ενδιάμεσο. Απουσίαζε η βαθιά σεναριακή βάση όπου θα έδινε τη δυνατότητα στους θεατές να κατανοήσουν ποιος είναι ο Νίκος Καββαδίας. Χαρακτηρίστηκε ως ο ποιητής των ναυτικών και όμως διόλου δεν ήταν μόνο αυτό. Η ποίηση του εμπεριείχε πολιτικό σχόλιο, επαγρύπνηση, άφθονη τέχνη, ρεαλισμό μα και συνέπεια στο όνειρο...
k
«Να λυπάσαι όσους δεν ονειρεύονται...»

Σε συνοχή με το επιδερμικό κείμενο της παράστασης και η σκηνοθεσία του έργου από τον Θ. Μουμουλίδη και πάλι .Σε ένα φτωχό σκηνικό(ως κάποιο πλοίο), με κυρίαρχο στοιχείο δυο οθόνες δεξιά και αριστερά της σκηνής όπου εναλλάσσονταν τοπία και εικόνες, χτίστηκε μια σκηνοθεσία με στοιχεία προχειρότητας όπως ακριβώς θα χαρακτηρίζαμε και το σκηνικό του έργου. Μια εντελώς ανώριμη σκηνογραφική επιμέλεια (Γιώργος Πάτσας) που δεν κατόρθωσε να δώσει καμία καλλιτεχνική ανάσα στη παράσταση. Η σκηνοθετική επιμέλεια κινήθηκε στα πλαίσια του κειμένου και έτσι λοιπόν το έργο παρουσιάστηκε με αποσπασματικές πρόζες και άτοπους διαλόγους σε ένα ασύνδετο πλαίσιο με το τραγουδιστικό μέρος. Βιογραφικά δεν κατόρθωσε να παρουσιάσει κανένα ενδιαφέρον και ο Ν. Καββαδίας παρουσιάστηκε μέσα απο ιστορίες ναυτικών, κακόφημα μπαρ, πόρνες και μια σειρά βιωμάτων και τραγουδιών με μηδαμινή αλληλουχία. Οι χορογραφίες του έργου, εξαιρετικά απλοϊκές, προερχόμενες σαν από άλλη εποχή και η εναλλαγή των ηθοποιών στη σκηνή αρκετές φορές αμήχανη. Σενάριο και σκηνοθεσία χαρακτηρίστηκαν από ένα αδιευκρίνιστο καλλιτεχνικό χάος μην δίνοντας τη δυνατότητα στους θεατές να εντρυφήσουν στο αδιαμφισβήτητο μεγαλείο της τέχνης του συγκεκριμένου ποιητή...

-Ένας μέτριος ζωγράφος μπορεί να μας εξηγήσει με λόγια πως δουλεύει. Ένας δημιουργός ποτέ. Είναι μεθυσμένος. Τότε μπορεί να πάρει στα χέρια του ένα χαρτί, ένα αδειανό πακέτο τσιγάρα, ένα μαντήλι, να το παιδέψει για λίγη ώρα συζητώντας, να το στραπατσάρει -με τον τρόπο του- και να τ` αφήσει. Αν αυτός που τα βρει έχει όραση, θα νοιώσει την πνοή, θα χαρεί τη φόρμα. Αν όχι, θα τα πετάξει στα σκουπίδια. Με καταλαβαίνεις;
k
Ερμηνευτικά το έργο ευτύχησε και προέβαλλε αξιοσημείωτες ερμηνείες με μια πλειάδα αξιόλογων ηθοποιών, με κορυφαίους τους Σταύρο Ζαλμά σε μία μεστή ερμηνεία, Στέλιο Μάϊνα με μία αναμφισβήτητη θεατρική υπόσταση (αν και κάπως εκτεθειμένος λόγω σκηνοθεσίας και σεναρίου) και τέλος Ιωάννης Παπαζήσης ως Μποντλέρ σε έναν ρόλο που διαφάνηκε οικείος ως προς τη καλλιτεχνική του ιδιοσυγκρασία και εντυπωσίασε.

Εν κατακλείδι,
           Μια παράσταση που θα ήταν φρονιμότερο να χαρακτηριστεί ως μουσικό αφιέρωμα καθώς η θεατρική δομή της ήταν ελλιπής και αδύναμη ,μην εξελίσσοντας ουσιαστικά ένα από τα κορυφαία έργα των τελευταίων εποχών, το Σταυρό του Νότου και αφαιρώντας με αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα να γνωρίσουμε και να κατανοήσουμε ακόμα καλύτερα τον ποιητή των θαλασσών ,Νίκο Καββαδία, υπό τις μελωδίες του καπετάνιου της μουσικής, Θάνου Μικρούτσικου..

H μελοποίησή μου αποκάλυψε ότι ο Καββαδίας είναι μεν ένας ποιητής που ως πεδίο έχει τη θάλασσα, τη ζωή των ναυτικών, το ταξίδι αλλά, άμα τον μελετήσεις καλά και τον αποκαλύψεις, λέει, ξεκινώντας από το «λυπήσου αυτούς που δεν ονειρεύονται», ότι εσύ, νέε, αν αξίζει που ήρθες σ’ αυτό τον κόσμο είναι για να ξεπεράσεις τα όριά σου, να κατακτήσεις το αδύνατο. Θάνος Μικρούτσικος

Βαθμολογία:
 5,5/10

Πληροφορίες για τη παράσταση θα βρείτε EΔΩ
.
κ

 Δείτε & αυτά: 
 
-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ 2017. [Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος & Σεπτέμβρης] Θέατρο, συναυλίες, φεστιβάλ και άλλα πολλά. ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ -ΕΔΩ
-Θέατρο Δάσους & Θέατρο Γης 2017: Θεατρικές παραστάσεις και συναυλίες -ΕΔΩ
-Καλοκαιρινές θεατρικές περιοδείες 2017 - ΕΔΩ
-Καλοκαιρινές Συναυλίες 2017 -ΕΔΩ
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα. Πρόγραμμα παραστάσεων -ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ - ΕΔΩ
-Σινεμά με Θέα 2017 στο Μέγαρο Μουσικής: Πρόγραμμα προβολών – Ταινιών -ΕΔΩ
-ΕΙΔΑΜΕ θεατρικές παραστάσεις & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ -ΕΔΩ
-ΕΙΔΑΜΕ μουσικές συναυλίες & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ -ΕΔΩ
-Φεστιβάλ Καλοκαιριού 2017 -ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό




Αρθρογραφος

Νάντια Νικολού
Νάντια Νικολού

Γραψε το σχολιο σου

τελευταιες αναρτησεις
Λ. Κονιόρδου: Σε 3 χρόνια θα γίνει επισκέψιμο το μνημείο του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη
Λ. Κονιόρδου: Σε 3 χρόνια θα γίνει επισκέψιμο το μνημείο του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη
με 0 Σχόλια 203 Views

 «Σε τρία περίπου χρόνια θα γίνει επισκέψιμο το μνημείο του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη. Προχωράμε ακάθεκτοι και με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και με το διασυνοριακό πρόγραμμα Interreg»

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή