«Ο Πελεκάνος» από τη θεατρική ομάδα mOmentum. Γράφει η Ζωή Ταυλαρίδου για τον Σωφέρ Θεάτρου.

2015 Views
«Ο Πελεκάνος» από τη θεατρική ομάδα mOmentum. Γράφει η Ζωή Ταυλαρίδου για τον Σωφέρ Θεάτρου. «Ο Πελεκάνος» από τη θεατρική ομάδα mOmentum. Γράφει η Ζωή Ταυλαρίδου για τον Σωφέρ Θεάτρου.

 
Τρεις γιοι και τρεις κόρες, ως δύο πρόσωπα σε ποικίλες παραλλαγές σχέσης, μοιράζονται την ίδια κι απαράλλαχτη μάνα. Η μητέρα τίκτει. Η μητέρα γεννά. Η μητέρα αναθρέφει με το βυζί τα παιδιά της. Η μητέρα αγαπά άνευ όρων και αιτίας. Η μητέρα δεν στερεί. Η μητέρα απλά υποφέρει και φέρει εις πέρας ένα ανομολόγητα ιερό καθήκον, να θυσιάζει την υπόστασή της για χάρη των παιδιών της.
 
Η μητέρα-πελεκάνος απλά τίκτει. Η μητέρα-πελεκάνος δεν γεννά, δεν έχει γάλα, δεν στερείται, δεν υποφέρει, δεν θυσιάζεται, δεν αγαπά άνευ όρων και αιτίας. Αποτελεί ένα πρότυπο μιας άλλης μάνας διαφορετικής, μη κατακριτέας ωστόσο. Η μητέρα-πελεκάνος στερεί από τα παιδιά της, βάζει όρια στον εαυτό της και στην οικογένειά της, βγαίνει από τη “μάχη της θυσιαστικής αγάπης” αλώβητη κι ακμαία. Στη συνείδηση όλων, η μητέρα αυτή δεν έχει μητρικό ένστικτο, δεν μοιάζει με τη δική μας μάνα, δεν θεωρείται ιερή κι αξιοσέβαστη. Αυτή η μητέρα σπαρταρά μόνη της στο πάτωμα. Έχει τις ενοχές της, φοβάται τη μοναξιά, έρχεται σε σύγκρουση με τα παιδιά της, προσπαθεί διαρκώς να αποδείξει. Επιδιώκει να τεκμηριώσει τη συναισθηματική και ηθική βάση της στέρησης και της μη ικανοποίησης των αναγκών των παιδιών της.
 
Η μητέρα-πελεκάνος ερωτεύεται και απιστεί, απομακρύνεται από την ηθική και τη συναισθηματική διάσταση του έγγαμου βίου. Βιώνει και μετουσιώνει στο απόλυτο τα ένστικτά της. Κάνει τη ζωή της πλουσιότερη κι ομορφότερη, αγαπά τις κοσμικότητες και τις απολαύσεις, απολαμβάνει τα ταξίδια και το καλό φαγητό. Αφήνοντας τα παιδιά της να καλύπτουν μόνο τις βασικές τους ανάγκες, καταδικάζεται και ενοχοποιείται. Θεωρείται ένοχη για όλα και σαν αποδιοπομπαίος τράγος διώκεται και περιθωριοποιείται. Δεν θεωρείται μητέρα πλέον. Απεμπολεί τον μητρικό της ρόλο και ισοπεδώνεται ως μια γυναίκα-σκύλα που ανέκαθεν προσανατολίζεται μόνο στις δικές της ανάγκες. Ο σύζυγος-πατέρας δεν υφίσταται πουθενά, παρά μόνο ως ελατήριο στα οικονομικά ζητήματα της οικογένειας. Ο πατέρας θυματοποιείται και αθωώνεται λόγω χαμηλών προσδοκιών και της πάντοτε υποστηρικτικής κοινής γνώμης.
 
Τα παιδιά της μητέρας-πελεκάνου την αμφισβητούν, σκέφτονται, θυμώνουν και ενεργοποιούνται στο να καλύψουν τις ανάγκες τους, βασικές και μη. Τα παιδιά της μητέρας-πελεκάνου ασύστολα και δυναμικά αποχωρούν από τη φωλιά τους. Ρίχνουν κυριολεκτικά μαύρη πέτρα πίσω τους. Τα παιδιά της μητέρας-πελεκάνου αποχωρούν απόλυτα και δίχως καμία ενοχή, για να χτίσουν τη δική τους ζωή.
 
Και ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω.
Εάν δεν αγαπηθεί η μάνα εξάλλου, δεν μπορεί και να αγαπήσει.
 
Η παράσταση “Ο Πελεκάνος” του Αύγουστου Στρίντμπεργκ σε σκηνοθεσία Στάθη Παπουλίδη στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο από τη θεατρική ομάδα mOmentum διαπραγματεύεται με έναν ευφάνταστο σκηνοθετικό τρόπο, αμιγώς χορικό, και σε μια αφαιρετική σκηνή θεάτρου, τον χαρακτήρα της μητέρας-πελεκάνου, μιας μητέρας που αδιαφορεί για την ανατροφή των παιδιών της και θέτει σε προτεραιότητα τις δικές της ανάγκες. Η σχέση με τα παιδιά της αποκλιμακώνεται συναισθηματικά και αμαυρώνεται επικίνδυνα από τους χειρισμούς επιβίωσής της, στο πλαίσιο της ανασφάλειας που δημιουργείται στην οικογένεια μετά τον θάνατο του πατέρα. Η μητέρα αγωνίζεται να περισώσει ό,τι καλύτερο μπορεί, προκειμένου να διατηρήσει το ίδιο επίπεδο ζωής, περισσότερο για την ίδια. Τα παιδιά της, ωστόσο, της γυρνούν την πλάτη και αγωνίζονται να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες. Την απορρίπτουν ως μάνα και διαχειρίζονται τα του οίκου τους προς όφελός τους. Η σχέση των δύο αδελφών γίνεται συνομωτική και εκβιαστική προς τη μητέρα τους, μια γυναίκα που δεν αγαπήθηκε και δεν αγάπησε ποτέ. Το πρόσωπο της μητέρας αποδεικνύεται εξαιρετικά τραγικό. Η μοναξιά της και ο φόβος της για το μέλλον σηματοδοτούν την τραγική της ύπαρξη.
 
Αλίμονο στη μάνα που δεν θυσιάζεται για τα παιδιά της. Αλίμονο στη μάνα που θέτει σε προτεραιότητα τον εαυτό της. Αλίμονο στη μάνα που αμαυρώνει τους άγραφους νόμους της μητρότητας και της συζυγικής πίστης.
 
========
Δείτε & αυτά:

-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Σινεμά με Θέα 2018 στο Μέγαρο Μουσικής ΕΔΩ
-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ 2018. Θέατρο, συναυλίες, φεστιβάλ κ.ά. ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΔΩ
.
-Θέατρο Δάσους & Θέατρο Γης 2018 ΕΔΩ
Τι θα δείτε στη Μονή Λαζαριστών Ιούνιο & Ιούλιο 2018
- Όλες οι συναυλίες ΕΔΩ
-Καλοκαιρινές θεατρικές περιοδείες 2018 ΠΡΟΣΕΧΩΣ
-Καλοκαιρινές Συναυλίες 2018 ΠΡΟΣΕΧΩΣ 
-ΕΙΔΑΜΕ θεατρικές παραστάσεις & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
-ΕΙΔΑΜΕ μουσικές συναυλίες & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
-Φεστιβάλ Καλοκαιριού 2018 ΠΡΟΣΕΧΩΣ

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ζωή Ταυλαρίδου
Ζωή Ταυλαρίδου
Σωφέρ: Ως λάτρης του θεάτρου κατόρθωσα να εντοπίσω τη δική μου αλήθεια.Η αλήθεια μού ξεγλιστρά κι εγώ απλά την κυνηγώ. Το ταξίδι άλλωστε είναι η ουσία. Και μπορώ πλέον με την ιδιότητα του Σωφέρ να απολαύσω τις αλήθειες που αναδύονται μέσα από το θέατρο.Μια περιπλάνηση είναι κι αυτή:8-18-28.

Γραψε το σχολιο σου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Έσπασε ένα μεγάλο «ταμπού» στον Τζέιμς Μποντ
Έσπασε ένα μεγάλο «ταμπού» στον Τζέιμς Μποντ
με 0 Σχόλια 386 Views

  Κατέρρευσε μια παράδοση που τηρείται από το 1962, όταν και γυρίστηκε το «Δρ. Νο», η πρώτη ταινία της σειράς με πρωταγωνιστή τον Τζέιμς Μποντ, τον διαβόητο «πράκτορα 007» και ίσως προοιωνίζεται και άλλες αλλαγές.

Περισσότερα ...
.

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή