H Kulturosupa.gr χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.
Μάθετε περισσότερα για τα cookies
Η Σωφέρ Θεάτρου συζητά με τον Σταύρο Παρχαρίδη στο Θέατρο Μαίωτρον (βίντεο).
03 Ιουλίου 20203459 Views
Η Σωφέρ Θεάτρου συζητά με τον Σταύρο Παρχαρίδη στο Θέατρο Μαίωτρον (βίντεο).
«Σκηνής Διάλογοι».
Η Σωφέρ Θεάτρου εγκαινιάζει μια σειρά συνεντεύξεων με ανθρώπους της σκηνής υπό τη σκιά της οικονομικής και πολιτισμικής κρίσης των ημερών μας. Το θέατρο δεν είναι δυνατόν να υπάρξει ερήμην του ανθρώπου. Αλλά κι ο άνθρωπος δεν έχει την ευκαιρία να ολοκληρωθεί ως προσωπικότητα ερήμην του θεάτρου κι οποιασδήποτε άλλης καλλιτεχνικής ή πνευματικής δραστηριότητας.
.
Βρισκόμαστε ίσως σε μια εποχή “ισχνών αγελάδων” όσον αφορά στον πολιτισμό και την τέχνη. Οι άνθρωποι του πνεύματος -με την ευρύτερη έννοια του όρου- πενθούν για την πνευματική και δημιουργική τους φίμωση. Το θέατρο προς το παρόν παραμένει άδειο δίχως ενέργεια και ψυχή. Γιατί η ψυχή του θεάτρου είναι ο άνθρωπος και μόνο ο άνθρωπος.
Θα γεμίσει όμως ξανά.
Ως δεύτερος σταθμός μας, ο Σταύρος Παρχαρίδης, ηθοποιός, σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, παραγωγός ταινιών μικρού μήκους, δάσκαλο θεάτρου και συν-ιδρυτή του Θεάτρου Μαίωτρον, μας υποδέχεται σε έναν ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό και όμορφο χώρο. Το Θέατρο Μαίωτρον βρίσκεται στις παρυφές της Άνω Πόλης της Θεσσαλονίκης στην οδό Αθηνάς 21, πάνω από την Ολυμπιάδος, στην περιοχή Τουρκικού Προξενείου.
.
Με τη συντροφιά του Σταύρου Παρχαρίδη, κάνουμε ένα ταξίδι στο πώς και το γιατί ιδρύθηκε ο χώρος αυτός, στην ιστορία του, στους ανθρώπους που τον ονειρεύτηκαν και τον δημιούργησαν. Συζητάμε για την κρίση των ημερών μας, για τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στο θέατρο και την κοινωνία γενικότερα και για το πώς η Πολιτεία μπορεί να ενισχύσει τη θεατρική παραγωγή των μικρών σκηνών της πόλης μας. Και βεβαίως γνωρίζουμε βαθύτερα τον Σταύρο Παρχαρίδη τόσο ως θεατρική προσωπικότητα όσο και ως έναν ιδιαίτερα ευαίσθητο, δημιουργικό, ονειροπόλο και κυρίως πνευματικό άνθρωπο των ημερών μας.
Το Λαχείο, ένα έργο πρωτότυπης γραφής και σκηνοθεσίας του ιδίου, και οι Πλανόδιοι Έρωτες, ένα έργο σε πρωτότυπο κείμενο του Άγγελου Κολοκοτρώνη και σε σκηνοθεσία του Σταύρου Παρχαρίδη, έχουν προταθεί, το πρώτο για το βραβείο καλύτερου τοπικού θιάσου και το δεύτερο για το βραβείο πρωτότυπου κειμένου και το βραβείο κοινού στα Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο που δύο έργα-παραγωγές του Μαίωτρον προτάθηκαν για βράβευση! Οι Πλανόδιοι Έρωτες κέρδισαν επάξια το 2ο Βραβείο Κοινού, αποδεικνύοντας την έμπρακτη αγάπη του θεατρόφιλου κοινού της πόλης μας για το θέατρο αυτό.
.
.
Το Θέατρο Μαίωτρον κουβαλά βαρύ φορτίο στις πλάτες του. Η καλλιτεχνική του δραστηριότητα είναι έντονη και συναρπαστική, αντιστρόφως ανάλογη της μικρής του σκηνής. Κι ευχόμαστε να πολλαπλασιαστεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον.
Δείτε όλη τη συνέντευξη στο παρακάτω βίντεο.
1 1
.
Λήψη βίντεο και φωτογραφίες: Τάσος Πέππας
Μοντάζ και επεξεργασία υλικού: Ζωή Ταυλαρίδου
.
Περισσότερες πληροφορίες για τη θεατρική δράση του Θεάτρου Μαίωτρον εδώ
.
Δείτε & αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη μια ζεστή νύχτα. Μεγάλωσα, ζωγραφίζοντας και χορεύοντας τις σκέψεις μου. Από πολύ μικρή αγαπούσα τα παιδιά, κι έτσι έγινα δασκάλα. Ώσπου... ερωτεύτηκα το θέατρο κι άρχισα να με ανα-καλύπτω από την αρχή. Έπειτα, “τρίτωσαν” τα θαύματα της ζωής μου με δύο υπέροχα παιδιά, αγγίζοντας σχεδόν το ιδανικό μου. Έκτοτε, ανακαλύ-πτω τον εαυτό μου μπροστά από σκηνές, μπαίνοντας σε σταθερή πορεία. Παρατηρώ τον κόσμο του θεάτρου, τον περιγράφω, του δίνω σχήμα και ανακαλύπτω τα νοήματά του. Το θέατρο, η δίνη που καταπίνει τα πάντα, πηγάζει από την ακόρεστη ποιητική φλέβα. Γιατί, εν αρχή ην η ποίηση, ο έντεχνος λόγος. Η ποίηση, αυτή η ανυπόμονα γαργαλιστική συνήθεια, αρπάζει τα πάντα και τα με-τατρέπει σε Αλήθεια. Το Θέατρο μορφοποιεί και χρωματίζει την Αλήθεια αυτή και την εξωτερικεύει, την επικοινωνεί στους ανθρώπους πίσω, πάνω και μπρος από τη σκηνή. Και μαγευόμαστε. Και ξυπνάμε. Κι αντιδρούμε
Το θέατρο, η δίνη που καταπίνει τα πάντα, πηγάζει από την ακόρεστη ποιητική φλέβα. Γιατί, εν αρχή ην η ποίηση, ο έντεχνος λόγος. Η ποίηση, αυτή η ανυπόμονα γαργαλιστική συνήθεια, αρπάζει τα πάντα και τα με-τατρέπει σε Αλήθεια. Το Θέατρο μορφοποιεί και χρωματίζει την Αλήθεια αυτή και την εξωτερικεύει, την επικοινωνεί στους ανθρώπους πίσω, πάνω και μπρος από τη σκηνή. Και μαγευόμαστε. Και ξυπνάμε. Κι αντιδρούμε.
H Σωφέρ Θεάτρου και οι Σκηνής Διάλογοι ως στήλες στην Κουλτουρό-σουπα αποκρυσταλλώνουν αυτή ακριβώς την ανάγκη. Η αγάπη μου για το θέατρο έχει αποκτήσει πλέον και μουσικό χρώμα, “έχει ανοίξει” σε άλλα μονοπάτια και φιλοξενείται διαδικτυακά από το Καλλιτεχνικό Ραδιόφωνο του Ερευνητικού Οργανισμού Ελλήνων (https://eoeradio.org/arts/) κάθε Πέμπτη 9-10 το βράδυ! Καλό μας ταξίδι!
Ο Κωστής Μαραβέγιας επιστρέφει και αυτό το καλοκαίρι στη Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Δάσους, με ένα ανανεωμένο και δυνατό show, όπως παλιά, χωρίς περιορισμούς, για να μας ταξιδέψει στη μαγεία των συναυλιών που τόσο μας έλειψαν!
O Σωκράτης Μάλαμας μαζί με την κιθάρα και τα τραγούδια του που σηματοδοτούν την πορεία του μέχρι σήμερα ξεκινάει καλοκαιρινή περιοδεία σε θέατρα και ανοιχτούς χώρους!
Γιατί πρέπει να συνεχίζεται εμμονικά κάτι προ πολλού εκφυλισμένο με αηδές περιεχόμενο που ολοκλήρωσε τον κύκλο του;;; Γράφει η Πίτσα Στασινοπούλου για την Κουλτουρόσουπα.
Τι είναι η «τσόντα»; - Ποια ελληνική ταινία ήταν η πρώτη που εμφανίστηκαν γυμνοί οι πρωταγωνιστές της; - Οι ερωτικές ταινίες της δεκαετίας του 1950 και του 1960