Σκηνή Επί Πόλεως: Και τώρα; Πού; Από πού; Με ποιόν τρόπο;

406 Views
Σκηνή Επί Πόλεως: Και τώρα; Πού; Από πού; Με ποιόν τρόπο; Σκηνή Επί Πόλεως: Και τώρα; Πού; Από πού; Με ποιόν τρόπο;

25 - 28 Ιουνίου & 1 - 3 Ιουλίου 2019, 19.30 -22.30


Το πρόγραμμα LABattoir σε συνεργασία με το Θέατρο Εταιρότητα και την monstrare art group, διοργανώνουν ένα ερευνητικό εργαστήριο υποκριτικής και δημιουργικής αναπαράστασης με στόχο την εξερεύνηση των δυνατοτήτων της φορητής Σκηνής Επί Πόλεως, της τέχνης και της τεχνικής του θεάτρου, σε ανοιχτό και σε κοινή θέα χώρο. Στον συντονισμό και την εμψύχωση ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Θωμάς Βελισσάρης.
.
Περιγραφή:

Με αφορμή το έργο του Bernard – Marie Koltès, «Δυτική Αποβάθρα» (μτφ Βασίλης Παπαβασιλείου, εκδ. ΑΓΡΑ), η Σκηνή Επί Πόλεως θα στηθεί σε εξωτερικό χώρο – στην Δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης - με στόχο να αποτελέσει το πραγματικό στοιχείο στο έργο του Koltès, αλλά και το θεατρικό σημείο αναφοράς του εξωτερικού χώρου.


Στην «Δυτική Αποβάθρα», συναντιούνται τρεις διαφορετικοί κόσμοι που προσπαθούν να συνδιαλλαγούν μπροστά στην είσοδο ενός υπόστεγου. Τρεις κόσμοι που ενδεικτικά αποτελούν το δυναμικό των κατοίκων μιας μεγαλούπολης: αστοί, μετανάστες και ανένταχτοι. Το υπόστεγο είναι ένας τόπος συνάντησης αυτών των ετερόκλητων κόσμων και η αφορμή για να συνομιλήσουν. Εάν δεν υπήρχε το «πέρασμα» ως αφορμή για αναμέτρηση, δεν θα υπήρχε και η αναμέτρηση. Από την συνάντηση, το κέρδος είναι η συνάντηση. Το γεγονός είναι – έστω μέχρι να πέσει η αυλαία, που χωρίζει την σκηνή από την πλατεία και την ημέρα από την νύχτα – η σύμπτωση.

​Με αφορμή την πραγματική συνθήκη μέσα στην θεατρική – και το αντίστροφο – στο εργαστήρι θα τεθούν ζητήματα σε σχέση με το πώς μπορεί κανείς να αποδώσει τις έννοιες – που αναφέρονται πιο κάτω -  στο έργο του Koltès και μετέπειτα τους ρόλους.
Τι είναι ένα σημείο αναφοράς και τι σημαίνει για κάποιον να το έχει χάσει; Τι είναι ένα «πέρασμα» από μία κατάσταση σε μία άλλη; Πώς ορίζεται η μεταιχμιακή κατάσταση τού να παραμένει κανείς στο «υπόστεγο»; Πώς ένας κόσμος μπορεί να πλησιάσει έναν άλλον και να συνυπάρξει χωρίς «προβολές» και προκατασκευασμένες απόψεις; Τι είναι το «εγώ» (και ο ρόλος) όταν βρίσκομαι σε έναν χώρο που δεν μπορώ να συγκρίνω με κανέναν άλλον και που δεν έχω καμία ανάμνηση από αυτόν; Και εν τέλει τι είναι ένας «ρόλος» σε όσο το δυνατόν περισσότερα επίπεδα (κοινωνικά, υπαρξιακά, θεατρικά, πολιτικά); 

Το πρόγραμμα LABattoir τροφοδοτεί το εργαστήριο με το project 
Σκηνή Επί Πόλεως και με την δημιουργική συμμετοχή του Media LAB. Από την ομάδα του Θεάτρου Εταιρότητα συμμετέχουν δημιουργικά (εκτός του Θωμά Βελισσάρη) η σκηνογράφος και ενδυματολόγος Μαρία Καβαλιώτη, η μουσικός και ηθοποιός Ευτυχία Καβαλίκα και ο μουσικός Μανώλης Σταματιάδης. Συμμετέχουν επίσης δημιουργικά και οι ηθοποιοί της ομάδας  monstrare art group και δραματολογικά η Γιάννα Τσόκου.

Η Κοιν.Σ.Επ Πολιτισμού Monstrare – Παραστατικές Τέχνες και Δημιουργική Γραφήιδρύθηκε το 2018 από μία ομάδα δέκα νέων καλλιτεχνών, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και σκοπό της την οργάνωση και εκτέλεση θεατρικών παραστάσεων, την προαγωγή των παραστατικών τεχνών εν γένει, καθώς και την ανάδειξη του σύγχρονου παγκόσμιου θεατρικού λόγου. Βασική επιδίωξή της αποτελεί η οργάνωση ενός συνόλου ποικίλων καλλιτεχνικών δράσεων μέσα στην πόλη, οι οποίες θα ανοίξουν μια δημιουργική συνομιλία με ένα ευρύτερο δίκτυο ανθρώπων, χώρων και μορφών καλλιτεχνικής έκφρασης. Κατά τη θεατρική περίοδο 2019-2020 η ομάδα  έκανε την επίσημη έναρξη των καλλιτεχνικών της δραστηριοτήτων με την παράσταση Ουτοκία – Παραλλαγή στους Όρνιθες σε κείμενο και σκηνοθεσία του Θωμά Βελισσάρη.
.
Συντονισμός:
Ο Θωμάς Βελισσάρης γεννήθηκε το 1977 στην Θεσσαλονίκη.
Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ – 1999, ιδρυτικό μέλος του Θεάτρου Τέχνης «Ακτίς Αελίου», 2000 – 2014 όπως και του Θεάτρου Εταιρότητα, 
όπου το 2014 διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής. 
Το έτος 2008 υπήρξε υποψήφιος για το Βραβείο Νέου Δημιουργού της ένωσης κριτικών θεάτρου, ενώ το έτος 2011 ήταν υποψήφιος για το Βραβείο ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ ερμηνείας ηθοποιού σε ελληνικό έργο.
Ως ηθοποιός, έχει παιξει στις περισσότερες παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης «Ακτίς Αελίου» και του Θεάτρου «Εταιρότητα».
Έχει επίσης συμμετέχει σε παραστάσεις του ΚΘΒΕ και του Εθνικού Θεάτρου.
Έχει σκηνοθετήσει επαγγελματικά στο Θέατρο Τέχνης «Ακτίς Αελίου», στο Θέατρο Εταιρότητα, στο ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, στην παιδική σκηνή Θεσσαλονίκης κ.α. 
Έχει διασκευάσει για το θέατρο έργα των: Αδελφών Γκριμμ, Άλφρεντ Ντέμπλιν, Αριστοφάνη κ.α.
Έχει επίσης γράψει τέσσερα πρωτότυπα θεατρικά έργα.
Διδάσκει υποκριτική, φωνητική, αυτοσχεδιασμό και κίνηση από το 2001 σε θεατρικά εργαστήρια.
​Έχει διδάξει υποκριτική και ορθοφωνία στις σχολές: ΚΘΒΕ, Σύγχρονο Θέατρο – Βασίλης Διαμαντόπουλος, Ανδρέας Βουτσινάς, ΙΑΣΜΟΣ και Ωδείο Αθηνών.
Γιάννα Τσόκου είναι Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου της Βιέννης  όπου σπούδασε Θεατρολογία και Ιστορία της Τέχνης. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής «Επιθεώρηση Δραματικής Τέχνης» της Ρούλας Πατεράκη. 
​Συνεργάστηκε με το ΚΘΒΕ (1989-2003) με αντικείμενο την εκδοτική δραστηριότητα του θεάτρου, εκθέσεις  και την καταγραφή της παραστασιογραφίας του ΚΘΒΕ (1961-2001). Έχει οργανώσει και παρουσιάσει εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολεία. Δίδαξε Ιστορία Θεάτρου στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «Ανδρέας Βουτσινάς» (2008-2017), όπου ίδρυσε το τμήμα «Η Θεατρική Τέχνη στην Εκπαίδευση» ειδικά για εκπαιδευτικούς. Μέλος της Επιτροπής κρίσης για την απονομή «Κρατικού βραβείου συγγραφής παιδικού θεατρικού έργου» του Υπουργείου Πολιτισμού για το 2004. Το 2015-16 οργάνωσε τα μαθήματα του Ανοιχτού Πανεπιστημίου του Δήμου Θεσσαλονίκης με αντικείμενο το θέατρο.
Από το 2011 ορίζεται μέλος της Επιτροπής Θεάτρου του Δήμου Θεσσαλονίκης της οποίας είναι πρόεδρος από το 2014. 
.
Πρακτικές Πληροφορίες:

Το εργαστήριο απευθύνεται, κατ’αρχάς, σε ηθοποιούς, μουσικούς, σκηνογράφους, ενδυματολόγους, χορευτές, εικαστικούς καλλιτέχνες, αλλά και σε όλους όσοι ενδιαφέρονται για το θέατρο, και θέλουν να εξερευνήσουν το αντικείμενο μέσα στην πραγματικότητα και έξω στην πόλη. 

Το εργαστήριο διαρκεί επτά ημέρες (από 25 έως 28 Ιουνίου, και από 1 έως 3 Ιουλίου και τις ώρες 19.30 – 22.30)

Την πρώτη ημέρα το εργαστήρι θα γίνει στα Παλιά Δημοτικά Σφαγεία - έδρα του προγράμματος LABattoir, για μία πρώτη συζήτηση πάνω στο έργο του Bernard – Marie Koltès και μία πρώτη γνωριμία με το LABattoir και το project Σκηνή Επί Πόλεως. 
Θα ακολουθήσει περίπατος και γνωριμία με τον εξωτερικό χώρο, όπου θα πραγματοποιηθεί το εργαστήριο στην πράξη.
Την τελευταία ημέρα (3 Ιουλίου) θα γίνει παρουσίαση του αποτελέσματος.

Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Σκηνή Επί Πόλεως

Αρθρογραφος

Kulturosupa.gr
Kulturosupa.gr
μπές, δες, διάβασε, σχολίασε...

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Μετά τη Θήβα»... τι ήθελε να πει ο ποιητής; Είδαμε και σχολιάζουμε.
«Μετά τη Θήβα»... τι ήθελε να πει ο ποιητής; Είδαμε και σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 1807 Views
Φύγαμε με το μυαλό σκοτισμένο από τη μάταιη προσπάθεια να συνδέσει τα αταίριαστα κομμάτια του παζλ σε έναν σκοτεινό λαβύρινθο παραδοξότητας… Είδε και σχολιάζει η Πίτσα Στασινοπούλου

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή