ΟΧΙ δεν «μπούκαρε» ο Αναστασάκης στο Βασιλικό... ήταν ακόμα πιο τραγικός! Η Κουλτουρόσουπα ήταν εκεί.

8156 Views
ΟΧΙ δεν «μπούκαρε» ο Αναστασάκης στο Βασιλικό... ήταν ακόμα πιο τραγικός! Η Κουλτουρόσουπα ήταν εκεί.   ΟΧΙ δεν «μπούκαρε» ο Αναστασάκης στο Βασιλικό... ήταν ακόμα πιο τραγικός! Η Κουλτουρόσουπα ήταν εκεί.

                        

Διάβασα  την ανακοίνωση των ηθοποιών του ΚΘΒΕ σχετικά με το συμβάν που έλαβε χώρα στο Βασιλικό Θέατρο, μετά το πέρας της παράστασης «Πυρκαγιές», την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου, που συμπτωματικά παρακολούθησα και φυσικά ήμουν παρούσα σε ό,τι διεμείφθη. Στην εν λόγω ανακοίνωση εναντίον του καλλιτεχνικού διευθυντή Γ. Αναστασάκη, σημειώνεται επί λέξει για το συγκεκριμένο γεγονός: «Ενοχλημένος με το κείμενο που οι ηθοποιοί ομόφωνα αποφασίσαμε να διαβάζουμε προς το κοινό, σχετικά με τον αγώνα που δίνουμε εδώ και 4 μήνες για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης, δεν δίστασε να μπουκάρει επί σκηνής, απευθυνόμενος προς το κοινό της παράστασης, φωνάζοντας ότι δεν είναι έτσι όπως τα λέει το κείμενο.» Και η ανακοίνωση συνεχίζει την αιχμηρότατη επίθεση για το γενικότερο ήθος και τη στάση του διευθυντή όλο τούτο το διάστημα της αντιπαράθεσης, απέναντι στους ηθοποιούς…
 
Καθώς υπήρξα αυτόπτης μάρτυς, διαβάζοντας την ανακοίνωση με τον τρόπο που είναι διατυπωμένη, ομολογώ δεν απέφυγα το αρχικό σοκ, μέχρι να λειτουργήσει η σκέψη και να εξάγει συμπεράσματα. Και αυτό διότι ο τρόπος που περιγράφεται το συμβάν, ΔΕΝ έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα, όπως τη ζήσαμε σε απόσταση αναπνοής!!!  Σίγουρα η συγκεκριμένη εμφάνιση του διευθυντή ως ουσία και σημειολογία ήταν θλιβερότατη (για διαφορετικούς λόγους), ωστόσο το να παρουσιάζει κανείς χειροπιαστά γεγονότα που λαμβάνουν χώρα ενώπιον πολυπληθών μαρτύρων, διαστρεβλώνοντας την αλήθεια ώστε να την φέρει στα μέτρα του, είναι εξίσου θλιβερό! Και επιπλέον προκλητικό να υποτιμά τη νοημοσύνη των παρόντων ακυρώνοντας την κρίση τους και διαψεύδοντας τα ίδια τα μάτια και αυτιά τους, προκειμένου να ενισχύσει τις θέσεις του, ακόμα και μέσω μιας «παραμορφωμένης» αλήθειας, χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι στην ουσία πλήττει την ίδια την αξιοπιστία του!
 
Αυτό που πραγματικά συνέβη και μπορούν να επιβεβαιώσουν οι πολυπληθείς θεατές της Πέμπτης 7/2 στο Βασιλικό, ήταν το εξής: Μετά το φινάλε της παράστασης και το έντονο χειροκρότημα, πριν την αποχώρηση των ηθοποιών, ένας εξ αυτών βγαίνει μπροστά με ένα χαρτί στο χέρι και αρχίζει να διαβάζει ξεκινώντας με τη φράση «Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι παίζουμε χωρίς να έχουμε συλλογική σύμβαση και στη συνέλευσή μας αποφασίσαμε μετά το τέλος κάθε παράστασης, να διαβάζουμε στο κοινό το παρόν κείμενο…» Στο οποίο αναλύονται οι γνωστές θέσεις των ηθοποιών, το χρονικό της διαμάχης με τη Διοίκηση, το «αγκάθι» του όρου για την υπογραφή της σύμβασης, όλα όσα έχουν κατά καιρούς δημοσιευτεί για το θέμα, που πολύ σωστά επέλεξαν να κοινοποιούν με αυτό τον τρόπο στο ευρύτερο κοινό που πιθανόν τα αγνοεί. Βέβαια οι γνωρίζοντες τα βασικά της υπόθεσης, αυτό που αυτονόητα περιμέναμε ήταν μια αιτιολογία για την διακοπή των στάσεων εργασίας χωρίς να ικανοποιηθούν τα αιτήματα και να υπογραφεί η σύμβαση, κάτι για το οποίο, παραδόξως, δεν ακούσαμε κουβέντα…
 
Τελειώνει η ανάγνωση του κειμένου, χειροκροτούμε οι θεατές και αίφνης, ανάμεσα από το κοινό, βλέπουμε τον Γ. Αναστασάκη να προχωρά προς τη σκηνή και να στέκεται κάτω από αυτήν, εμφανώς αμήχανος και εμφανώς ζαρωμένος. Με ένα άβολο χαμόγελο και φωνή που μόλις ακουγόταν, σήκωσε τα μάτια στη σκηνή λέγοντας «Καταρχάς παιδιά να σας συγχαρώ για την εξαιρετική παράσταση» και γυρνώντας προς το κοινό με το ίδιο αμήχανο ύφος και περίσσια βιασύνη «Είμαι ο Γιάννης Αναστασάκης… ήθελα να προσθέσω σε όσα ακούστηκαν, ότι οι προτάσεις μας έγιναν δεκτές από τη συνέλευση των ηθοποιών και τους τάδε και τάδε (δεν θυμάμαι ακριβώς) και περιμένουμε να τις εγκρίνει η συνέλευση του ΣΕΗ ώστε επιτέλους να υπογραφεί η σύμβαση εργασίας. Ευχαριστώ» κι αποχώρησε στο λεπτό, τη στιγμή ακριβώς που αποχωρούσαν και οι ηθοποιοί από τη σκηνή. Αυτά είναι όλα όσα έγιναν με πιστή μεταφορά, έχοντας την ευχέρεια να τα παρακολουθώ σε απόσταση αναπνοής, από την τρίτη σειρά. Πέραν τούτων ουδέν!
 
Και ρωτώ τους ηθοποιούς που εξέδωσαν την υπερβολική - παραπλανητική ανακοίνωση: Σε όλα τα ανωτέρω, ΑΚΡΙΒΩΣ όπως έγιναν- καθότι εμείς ως θεατές δεν έχουμε προφανώς κανένα λόγο ή σκοπιμότητα για να διαστρεβλώσουμε την αλήθεια - πού είδατε το «μπούκαρε επί σκηνής», όταν στεκόταν αμήχανα κάτω από αυτήν, έχοντας εσείς την ευχέρεια να τον κοιτάτε «αφ υψηλού» κι αυτός να σηκώνει το κεφάλι να σας δει; Πού είδατε το «φωνάζοντας», όταν μετά βίας ακουγόταν - αφού σας είχε (έστω υποκριτικά) συγχαρεί και με διαρκές (έστω υποκριτικό) χαμόγελο και μετριοπάθεια  στο ένα λεπτό που εμφανίστηκε; Πού είδατε να ισχυρίζεται «ότι δεν είναι έτσι όπως τα λέει το κείμενο», όταν εμείς ουδέποτε το ακούσαμε;;; Πώς είναι δυνατόν να επιχειρείται εξώφθαλμη παραποίηση των γεγονότων, όταν αυτά συμβαίνουν ενώπιον τόσων μαρτύρων και με αποδεικτικά στοιχεία μέσω βίντεο από κινητά εν δράσει; Δεν σκεφτήκατε ότι κάποιοι από εμάς, νιώθοντας μετά την ανακοίνωση προσβολή για την υποτίμηση της νοημοσύνης μας, θα αντιδρούσαμε;;;
 
Ως μάρτυρας της σκηνής όπως πραγματικά συνέβη, αυτό που προσωπικά εισέπραξα, βρίσκεται στον αντίποδα όσων  αναφέρουν οι ηθοποιοί και είναι πολύ χειρότερο! Γιατί είδα έναν Καλλιτεχνικό Διευθυντή απόλυτα απαξιωμένο, απόλυτα απογυμνωμένο από το κύρος της θέσης που υπηρετεί, με ύφος κακομοιριάς και μιζέριας ανθρωπάκου, αμήχανο και υποκριτικά χαμογελαστό για τα προσχήματα, εντελώς «ξένο» με το σώμα των ηθοποιών που καλείται να συνεργαστεί… Ο οποίος αυθόρμητα ή εσκεμμένα, κι ενώ οι ηθοποιοί στην παράστασή τους εξέθεταν χωρίς καθόλου κορώνες  τον καημό που τους καίει εδώ και μήνες, θεώρησε τη στιγμή κατάλληλη να παρέμβει, θέλοντας να έχει την τελευταία λέξη και να κλέψει τις εντυπώσεις από τους ηθοποιούς… αυτός που ως εξουσία έχει όλα τα Μέσα στα πόδια του και μπορεί ανά πάσα στιγμή να προβάλει τις θέσεις του. Όμως όχι, δεν του αρκεί η απεριόριστη προβολή, ήθελε ντε και καλά να καπελώσει με την τελευταία κουβέντα ΚΑΙ αυτή την ενημερωτική δράση των εργαζομένων !
.
Και πώς το έκανε;
.
Ψελλίζοντας μίζερα, βιαστικά, αγχωμένα- και ουδέποτε «φωνάζοντας» ή «μπουκάροντας»- μια φράση από πλευράς Διοίκησης, προκειμένου με αυτόν τον άκομψο, αγοραίο τρόπο «του ποδαριού» ως συνοικιακός μπακάλης, τάχα να βάλει τα πράγματα στη θέση τους, αλλά στην ουσία να μείνει στο κοινό η δική του τελευταία φράση… Και από την άλλη, διαβάζοντας την ανακοίνωση είδα όλο το μέγεθος της δικαιολογημένης απέχθειας των ηθοποιών απέναντι στον καλλιτεχνικό διευθυντή τους, γεγονός που αποδεικνύει ότι αυτό το χάσμα, όσες συλλογικές συμβάσεις κι αν υπογραφούν, είναι αδύνατον να γεφυρωθεί!
 
Είναι αδύνατον αυτά τα δύο «μέρη», κατόπιν όσων ακραίων έχουν λάβει χώρα δημόσια, να μπορέσουν να συνεργαστούν παραγωγικά σε μια έστω μίνιμουμ βάση! Το μέγεθος της αντιπαλότητας που εκδηλώνεται με τόση ένταση και με κάθε τρόπο, καθιστά ακόμα και το γεγονός ότι συνυπάρχουν στον ίδιο χώρο κι αναγκάζονται έστω να διασταυρώνουν βλέμματα… θαύμα! Από αυτά τα θλιβερά «θαύματα» της ανάγκης… ΑΠΟΤΥΧΑΤΕ οικτρά κ. Αναστασάκη! Όσες καλλιτεχνικές ή εισπρακτικές επιτυχίες (λέμε τώρα) κι αν χρεώσετε στη θητεία σας στο ΚΘΒΕ, η μέγιστη αποτυχία σας στον ανθρώπινο παράγοντα, έχοντας χάσει κάθε ίχνος εκτίμησης από τους ηθοποιούς - στενούς συνεργάτες σας κι έχοντας λοιδωρηθεί από αυτούς που σας ξέρουν «εκ των έσω» όσο κανείς άλλος, ακυρώνει οποιοδήποτε έργο! Κι όταν οι πάντες πλέον γνωρίζουμε ότι μια τυχόν «επιτυχία» συνοδεύεται από όλο αυτό το αήθες βρώμικο παρασκήνιο με το δικό σας «πολιτιστικό» στίγμα, ΔΕΝ τη θέλουμε Πολύ απλά, η παραμονή στη θέση σας μόνο κακό κάνει στο Κρατικό Θέατρο και περιμένουμε καρτερικά να το αντιληφθείτε κι εσείς μαζί με εμάς, ώστε να προβείτε στα δέοντα και να ανασάνει η κρατική σκηνή…
 
ΦΤΑΝΕΙ!
.

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Στασινοπούλου Π
Στασινοπούλου Π
Ο «εραστής» οποιασδήποτε τέχνης - εν προκειμένω της θεατρικής, θα κρατά πάντα μαζί της μια σχέση εξιδανικευμένη, ενίοτε παθιασμένη. Επενδύοντας κατά βάση σε συναίσθημα και ένστικτο δουλεμένα με γνώση και εμπειρία… Όταν ο ερασιτέχνης του θεάτρου με χρόνια ενασχόληση μαζί του, από τη θέση του «άρρωστα» θεατρόφιλου εκφέρει γνώμη, δεν χωρά ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ παρά μόνο η αγνή αγάπη του γι αυτό! Και κάποιες φορές, «όποιος αγαπάει παιδεύει»… πάντα με την καλή έννοια! Και απαντά και στο kal.stassinopoulou@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

5 Comments

  1. <strong>Ειρήνη Χατζιεμμανουήλ</strong>
    Ειρήνη Χατζιεμμανουήλ
    Το άρθρο αυτό πρέπει να μοιράζεται στα σχολικά εγχειρίδια ως παράδειγμα κακογραμμένου κειμένου. Αλλού ξεκινάει, αλλού το πάει, για να μας πει τελικά ότι ο Αναστασάκης δε φώναξε, απλά ξεκαθάρισε την κατάσταση. Η Κα Στασινοπούλου ως αντικειμενική μάρτυρας μας περιγράφει τα γεγονότα και μόνο

    Στο υπέροχο φινάλε, πριν ουρλιάξει"ΦΤΑΝΕΙ" με έντονα κόκκινα γράμματα, ο Αυτιάς τη θεατρικής γραφής της Θεσσαλονίκης, ερμηνεύει τα γεγονότα, σταματάει να είναι "αντικειμενική", για όσους ξέρουν τα εκ των έσω (κατέχει κάποια μαγική μυστική γνώση που μας κρατάει σε αγωνία ως αναγνώστες και δε μας τη λέει) και τα χώνει στον Αναστασάκη, λέγοντας ότι απέτυχε οικτρά λόγω του ότι έχει χαθεί η εκτίμηση από τους ηθοποιούς.

    Άρες μάρες κουκουμάρες γενικότητες και στόμφος. Ότι διαβάζουμε δηλαδή συνήθως από την Κα Στασινοπούλου στις θεατροκριτικές , το βλέπουμε και εδώ.

    Keep going
  2. <strong>Martha Mitta </strong>
    Martha Mitta
    επειδη βρεθηκα κ εγω σ παρασταση μονη Λάζαριστων....ενιωσα λίγο αβολα ......στην ανσγνωση τ κειμενου
    θ προτιμουσα ν μοιραζσνε τ εντυπο στην εξοδο τ θεατρου
  3. <strong>TASOS</strong>
    TASOS
    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
  4. <strong>ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ Χ</strong>
    ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ Χ
    Ναι έτσι έγιναν τα πράγματα, αλλά πολλή εμπάθεια με τον Αναστασάκη
  5. <strong>ΠΙΤΣΑ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΥ</strong>
    ΠΙΤΣΑ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΥ
    κ. Χατζιεμμανουήλ, ο "Αυτιάς της θεατρικής γραφής της Θεσσαλονίκης" σας ευχαριστεί που τον διαβάζετε, έστω κι αν αντιλαμβάνεστε λιγότερα από τα μισά που γράφει, έστω κι αν κάνετε πέτρα την καρδιά να παραβλέψετε την απέχθεια στο άτομό του. Θα μπορούσε βέβαια κάποιος να ρωτήσει γιατί το κάνετε αφού σας χαλάει, αλλά είναι αρμοδιότητας ειδικού... Στο δια ταύτα, όταν διαβάζετε στον τίτλο "... ήταν ακόμα πιο τραγικός", εσείς το εκλαμβάνετε ως αντικειμενικότητα και όχι ως καθαρή θέση;;; Προφανώς αδυνατείτε να διαχωρίσετε την (έτσι κι αλλιώς) αντικειμενική περιγραφή του γεγονότος από τον σχολιασμό του και ζητώ συγγνώμη που δεν πήρα την έγκρισή σας για να εκφράσω άποψη ως αρθρογράφος, που δεν περιορίστηκα "στα γεγονότα και μόνο" και το πήγα εκεί που ήθελα χωρίς να σας ρωτήσω. Δεν θα επαναληφθεί, το υπόσχομαι. Όσο για το ότι δεν πήρατε χαμπάρι πού αναφέρεται το "εκ των έσω" και το αποδίδετε ειρωνικά σε μένα, είναι επακόλουθο της μειωμένης αντίληψης και κατανοώ. Επίσης, θα εκτιμούσα να μου υπαγορεύατε πώς ακριβώς θέλετε να γράφω τις κριτικές ώστε να σας ικανοποιούν, γιατί τις διαβάζετε που τις διαβάζετε, τουλάχιστον να μη χαλιέστε, είναι κρίμα. Περαστικά εύχομαι, αν και δεν...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΓΕΝΝΑ ΤΥΡΑΝΝΟΥΣ»… Σοφοκλής. Περί ΚΘΒΕ ο λόγος. Του Σπύρου Σαραφιανού.
«ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΓΕΝΝΑ ΤΥΡΑΝΝΟΥΣ»… Σοφοκλής. Περί ΚΘΒΕ ο λόγος. Του Σπύρου Σαραφιανού.
με 0 Σχόλια 1850 Views

 Με μια σκληρή πολυσέλιδη επιστολή που εστάλη στην Κουλτουρόσουπα, ο γνωστός και αγαπητός στο πανελλήνιο ηθοποιός Σπύρος Σαραφιανός στρέφεται εναντίον της Διοίκησης του ΚΘΒΕ, εξιστορώντας όλα όσα διαδραματίστηκαν τα τελευταία 3,5 χρόνια στην δεύτερη κρατική σκηνή της χώρας μας, χαρακτηρίζοντας, «ουδέποτε στην ιστορία του το ΚΘΒΕ  βίωσε τέτοια εσωτερική κατάσταση»…  Στο ΚΘΒΕ πλέον κυριαρχούν ο φόβος, η εκδικητικότητα, η μόνιμη απειλή, η άνευ προηγουμένου αναλγησία και  ο ρεβανσισμός. Όποιος διεκδικεί απολύεται είναι το πλέον η τακτική του αχαλίνωτου Αναστασάκη».


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή