«Opus» του Χρήστου Παπαδόπουλου - θέατρο Πόρτα: Επιστροφή στις απαρχές της μουσικής και της χορευτικής κίνησης. Είδαμε & σχολιάζουμε.

236 Views
«Opus» του Χρήστου Παπαδόπουλου - θέατρο Πόρτα: Επιστροφή στις απαρχές της μουσικής και της χορευτικής κίνησης. Είδαμε & σχολιάζουμε. «Opus» του Χρήστου Παπαδόπουλου - θέατρο Πόρτα: Επιστροφή στις απαρχές της μουσικής και της χορευτικής κίνησης. Είδαμε & σχολιάζουμε.

«Opus» του Χρήστου Παπαδόπουλου - θέατρο Πόρτα: Επιστροφή στις απαρχές της μουσικής και της χορευτικής κίνησης. Είδαμε & σχολιάζουμε.

"Ο όρος κλασικός προέρχεται από τη λατινική λέξη classicus και την ελληνική κλασικός. Περιγράφει τη συμμόρφωση του ύφους και της σύνθεσης στα πρότυπα της ελληνικής και λατινικής αρχαιότητας. Η έννοια λοιπόν της κλασικής μουσικής παραπέμπει σε μια «ανώτερη» μορφή μουσικής σύνθεσης (opus) με αυστηρή δομή και πολυμορφία. ".

Χρησιμοποιώντας ζωντανή μουσική από τέσσερα όργανα πάνω στη σκηνή: φλάουτο, βιολί, κλαρινέτο και βιολοντσέλο, οι χορευτές αποδομούν και υπακούν στην μουσική μέσα από την κίνηση τους, αναπαράγοντας την μουσική σύνθεση. Αρχική ιδέα λοιπόν της παράστασης είναι η μελέτη της δομής της κλασσικής μουσικής και η αποκωδικοποίηση της μέσα από την κίνηση, οπτικά πάνω στη σκηνή. Επιστρέφουμε έτσι στην μήτρα της χορευτικής κίνησης, παρατηρώντας τα σώματα των χορευτών να υπακούν στις παρτιτούρες του κάθε μουσικού οργάνου. Οι χορευτές ακολουθούν πιστά ο καθένας ένα όργανο το οποίο αναπαριστά, παρουσιάζοντας μια επαναληπτική κίνηση-μοτίβο. Ανάλογα με τις κινήσεις των χορευτών οι θεατές μπορούν πια ξεκάθαρα να αντιληφθούν τις εναλλαγές  της μουσικής και του κάθε οργάνου ξεχωριστά. Θυμίζοντας συχνά την μουσικοκινητική αγωγή του Carl Orf για παιδία, ο θεατής ξαναανακαλύπτει την μουσική ως ένα αποδομημένο σύνολο οργάνων αλλά και ως κινητήριο δύναμη της χορευτικής κίνησης.

Με εντελώς μίνιμαλ κοστούμια και σκηνικά και μια ακόμα πιο μίνιμαλ χορογραφία,
η παράσταση αυτή επιδιώκει να επιστρέψει στης βάσεις και στις αρχικές δομές της χορευτικής κίνησης. Επιδιώκει με έναν αριστουργηματικό τρόπο να διερευνήσει πως η μουσική γίνεται η κινητήριος δύναμη του σώματος και πως το σώμα μπορεί να οπτικοποιήσει την μουσική μέσω της κίνησης. Μέσω της διερευνητικής αυτής προσέγγισης, ο Χρήστος Παπαδόπουλος αφήνει  πίσω τις συναισθηματικές φορτίσεις και την αφηγηματικότητα που διέπει μια χορευτική παράσταση και εστιάζει στον πυρήνα της μουσικής, ως ένα σύνολο ήχων, μουσικών οργάνων και μελωδιών που συντίθενται σε ένα αδιαίρετο μουσικό σύνολο. 

Ξεκινώντας από την σιωπή και εστιάζοντας πότε στο ένα μουσικό όργανο και πότε στο άλλο, η παράσταση αυτή μας επιτρέπει να αφουγκραστούμε την σύνθεση του Μπαχ, μέσα από μια νέα,Βεντελώς διαφορετική αντιληπτικότητα.  Αν και κάποιος θα μπορούσε να πει πως η παράσταση είναι μονότονη, μιας και επαναλαμβάνονται παρόμοια κινησιολογικά μοτίβα μικρών κινήσεων που δεν θα μας οδηγήσουν ποτέ στην κορύφωση, το Opus καταφέρνει να παραμένει πιστό στην κεντρική ιδέα της αποδόμησης, της έρευνας και της  κλασικότητας. Με  απόλυτο συγχρονισμό μουσικής-χορευτών η παράσταση αυτή δεν επιδιώκει να μας αφηγηθεί μια ιστορία ή ένα συναίσθημα αλλά να μας ανοίξει τα μάτια σε ένα νέο τρόπο ανάγνωσης-απόδοσης της μουσικής μέσα από την κίνηση. Κατάφερε μέσα από τα κινησιολογικά μοτίβα που ακλουθούν πιστά την μελωδία να μας ρουφήξει μέσα στις μουσικές παρτιτούρες και σε ένα νέο επίπεδο συνειδητότητας. Αδιαμφισβήτητα είναι ένας χορευτικός πειραματισμός  που αξίζει να παρακολουθήσει κάποιος, είτε ενδιαφέρεται για την μουσική είτε για τον χορό.

Λίγα λόγια για τον χορογράφο
Ο Χρηστός Παπαδόπουλος γεννήθηκε στη Νεμέα. Σπούδασε χορό και χορογραφία στο SNDO (School for New Dance Development Holland), θέατρο στη δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο πανεπιστήμιο. Έχει παρουσιάσει τις προσωπικές δουλειές “De Perdidos”, ”Gandau” και “Counter Reset” (Melkweg Τheater Amsterdam). Ως χορευτής έχει συνεργαστεί με τους Δημήτρη Παπαϊωάννου, Φώτη Νικολάου, Μαριέλλα Νέστορα, Alexandra Waierstall Noema dance company, Kirstin Andersen WEGO Company, Robert Stein, Ria Higler. Ως χορογράφος έχει συνεργαστεί στο θέατρο με τους Θωμά Μοσχόπουλο, Γιάννη Καλαβριανό, Γιάννη Κακλέα, Βασίλη Νικολαΐδη, Βασίλη Μαυρογεωργίου, Κώστα Γάκη. Μέλος της χορογραφικής ομάδας των τελετών έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών αγώνων Αθήνα 2004.

Η περσινή παράστασή του ELVEDON έγινε δεκτή στο πανευρωπαϊκό δίκτυο χορογράφων Aerowaves.Dance Across Europe και απέσπασε την πρώτη θέση ανάμεσα σε 540 περίπου ομάδες χορού, συγκεντρώνοντας τη μεγαλύτερη βαθμολογία. Η παράσταση ξεκινάει πανευρωπαϊκή περιοδεία από το Pilsen της Τσεχίας, στο πλαίσιο του συγκεκριμένου φεστιβάλ. Ακολουθούν δύο παραστάσεις στην Ιταλία- στο Cagliari της Σαρδηνίας και στο Bassano di Grapa –ενώ αναμένονται και άλλες παραστάσεις σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Συντελεστές
Σύλληψη-Χορογραφία: Χρήστος Παπαδόπουλος - Μουσική: Johann Sebastian Bach
Μουσική επεξεργασία: Κορνήλιος Σελαμσής  - Φωτισμοί: Νικος Βλασσόπουλος - Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ

Φωνή 1. Ηλίας Χατζηγεωργίου κίνηση - Ναυσικά Τσάρα, φλάουτο  - Φωνή 2. Γιώργος Κοτσιφάκης κίνηση - Φαίδων Μηλιάδης, βιολί  - Φωνή 3. Αμαλία Κοσμά κίνηση - Κώστας Τζέκος, μπάσο κλαρινέτο - Φωνή 4. Ερμής Μαλκότσης κίνηση - Αλέξης Καραϊσκάκης, βιολοντσέλο

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μέχρι 7 Μαρτίου  στο θέατρο Πόρτα


Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Παλλόμενες, νύχτες, ντυμένες, κομψότατες, μελωδίες,  Jessie Ware, What’s Your Pleasure?
Παλλόμενες, νύχτες, ντυμένες, κομψότατες, μελωδίες, Jessie Ware, What’s Your Pleasure?
με 0 Σχόλια 2732 Views

Με λίγα λόγια: Πρωτοκλασάτο, κομψό κι από καλή φόδρα. Με πολλά λόγια: Τόση φινέτσα και στιλ και υψηλές στροφές δύσκολα βρίσκω να διαπερνά ένα άλμπουμ σαν της Jessie Ware απ’ το πρώτο μέχρι το τελευταίο τραγούδι. Γράφει ο Μανώλης Ιωαννίδης.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή