H Kulturosupa.gr χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.
Μάθετε περισσότερα για τα cookies
Πρεμιέρα για τις «ΝΕΦΕΛΕΣ» του Αριστοφάνη σήμερα στο θέατρο Δάσος.
10 Ιουλίου 20191178 Views
Πρεμιέρα για τις «ΝΕΦΕΛΕΣ» του Αριστοφάνη σήμερα στο θέατρο Δάσος.
Τετάρτη 10 & Πέμπτη 11 Ιουλίου
Η αριστοτεχνική κωμωδία “Νεφέλες” του Αριστοφάνη, ξεκίνησε χθες την πανελλαδική της περιοδεία και σήμερα Τετάρτη 10 & Πέμπτη 11 Ιουλίου θα βρεθεί στο θέατρο Δάσος, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά και μετάφραση Γιάννη Αστερή.
Ο Δημήτρης Καραντζάς καταπιάνεται για πρώτη φορά με το αριστοφανικό έργο και με τη σύμπραξη πολύ σημαντικών ηθοποιών (Γιώργος Γάλλος, Νίκος Καραθάνος, Χρήστος Λούλης, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Παναγιώτης Εξαρχέας, Πάνος Παπαδόπουλος, Γιάννης Κλίνης, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Έμιλυ Κολιανδρή, Ελίνα Ρίζου) χρίζει πρωταγωνίστριες της παράστασης τις ίδιες τις Νεφέλες, που έρχονται να κηρύξουν την αμφισβήτηση της παντοδυναμίας της λογικής και την επιστροφή σε μια χαμένη πνευματικότητα, σ’ ένα αέναο και επικίνδυνο παιχνίδι μεταμορφώσεων.
Οι “Νεφέλες” του Αριστοφάνη παρουσιάστηκαν στα Μεγάλα Διονύσια το 423 π.Χ. και μας αφηγούνται την περιπέτεια ενός ”καθημερινού ανθρώπου” ,του Στρεψιάδη , που προσπαθεί ν’ απαλλαγεί από τα χρέη του.
Αρχικά, ο Στρεψιάδης προσπαθεί να πείσει τον καλοαναθρεμμένο του γιο , Φειδιππίδη , που είναι και η αιτία των χρεών του ,να φοιτήσει στο φροντιστήριο του Σωκράτη, ελπίζοντας ότι έτσι θα μπορέσει να υπερασπιστεί τον εαυτό του στο δικαστήριο γλιτώνοντας από τους δανειστές. Όταν εκείνος αρνείται, αποφασίζει -παρά την ηλικία του-να σπουδάσει ο ίδιος.
Έρχεται σε επαφή με τον κόσμο των Νεφελών και τον Σωκράτη ,αλλά πολύ γρήγορα αποδεικνύεται ανεπίδεκτος μαθήσεως .Μην έχοντας άλλη λύση , αναγκάζει τον Φειδιππίδη να σπουδάσει με το ζόρι. Πατέρας και γιος παρακολουθούν τη σύγκρουση Δίκαιου και Άδικου Λόγου, για το ποιος από τους δύο μπορεί να προσφέρει την καλύτερη εκπαίδευση . Ο Άδικος Λόγος αναδεικνύεται νικητής και ο Φειδιππίδης μεταμορφώνεται σε έναν υποδειγματικό διανοούμενο.
Ξέροντας ότι έχει πια κάποιον να τον υπερασπιστεί στο δικαστήριο ,ο Στρεψιάδης διώχνει κακήν κακώς τους δανειστές του και διοργανώνει μια γιορτή όπου θα διαπιστώσει τα “καλά” της εκπαίδευσης του γιου του. Σε μια αντιδικία τους ο Φειδιππίδης αρχίζει να τον ξυλοφορτώνει, έχοντας μάλιστα “ατράνταχτα” επιχειρήματα, και ο Στρεψιάδης, όλος θυμό, αποφασίζει να καταστρέψει το φροντιστήριο του Σωκράτη σ’ ένα από τα πιο αινιγματικά και τραγικά φινάλε στην αριστοφανική δραματουργία.
Δυο γυναίκες που δεν συναντήθηκαν ποτέ ουσιαστικά, πραγματοποιούν την συνάντηση που «όφειλε» η μία στην άλλη. Μια συνάντηση που «όφειλαν» στις ιστορίες τους. Μια συνάντηση που «όφειλαν» σε όλους και όλες εμάς.
Εκτός από την προτίμησή τους για το αχτύπητο δίδυμο «σουβλάκι-τζατζίκι» εξήραν το γεγονός ότι οι Έλληνες σε αντίθεση με τους Βέλγους σιγοντάρουν τα τραγούδια τους. Είδε και σχολιάζει η Ρένα Καλπάκη.
Μέσα σε μια τρύπα ενώ καθάριζε έναν κισσό - Η αποκάλυψη που είχε κάνει δέκα μήνες πριν από την κλοπή του πίνακα, μια φοιτήτρια των Καλών Τεχνών, η Κλαούντια Μάγκα
Ο λόγος για την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τη Μάρω Κοντού οι οποίες είχαν συνεργαστεί μάλιστα. Ωστόσο, στα προσωπικά τους φαίνεται ότι τα πράγματα δεν ήταν όσο ρόδινα φαίνονταν.
Οι οικονομικές διαφωνίες μεταξύ του ιδιοκτήτη του ακινήτου και των συνιδιοκτητών της επιχείρησης ήταν ο βασικός λόγος που έπεσαν τίτλοι τέλους στο ιδιαίτερα επιτυχημένο Nammos της Κουρσεβέλ.
Επρόκειτο για το θέρετρο Ακτή Salanti, μέσω του οποίου η ευρύτερη περιοχή της Ερμιονίδας μετατράπηκε σε πόλο έλξης τουριστών, που συνέρρεαν από όλη την Ευρώπη (κυρίως τις χώρες του βορρά) για να απολαύσουν τις διακοπές τους όπως ακριβώς τις ονειρεύονταν.
Για πρώτη φορά γυμνές φωτογραφίες της , βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Όταν τις της τράβηξαν ήταν μόλις 22 χρονών, Ασημη, απελπισμένη, άφραγκη και γυμνή Μέριλιν Μονρό!