Μερκούρεια 2020: Πρόγραμμα παραστάσεων στο Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης».

3154 Views
Μερκούρεια 2020: Πρόγραμμα παραστάσεων στο Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης». Μερκούρεια 2020: Πρόγραμμα παραστάσεων στο Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης».

 

«Μερκούρεια» 2020

 
Με μεγαλύτερη συμμετοχή Δημοτικών Περιφερειακών Θεάτρων (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) και εμπλουτισμένο το πρόγραμμα των παραστάσεων έρχονται τα φετινά «Μερκούρεια», με τη μεγάλη και καταξιωμένη θεσμική γιορτή του Θεάτρου και του Πολιτισμού του δήμου Νεάπολης-Συκεών να σηματοδοτεί την επιστροφή στην… κανονικότητα και τη δράση, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας για αποφυγή της εξάπλωσης του κορωνοϊού COVID-19.
 
«Στην εποχή της μάσκας και των αντισηπτικών, που μάθαμε πλέον να ζούμε τηρώντας κανόνεςκαι μέτρα προστασίας, η ζωή συνεχίζεται και όλοι προσπαθούμε να βρούμε τους ρυθμούς μας…», αναφέρει στο μήνυμά του ο δήμαρχος Σίμος Δανιηλίδης. Όπως επισημαίνει, «στο δήμο μας, σε ένα διαφορετικό σκηνικό, αλλά πάντα πιστοί στο ραντεβού μας με τα θερινά πολιτιστικά δρώμενα, επιμένουμε να επενδύουμε στη δύναμη του Πολιτισμού, μεταδίδοντας το μήνυμαότι αποτελεί αναγκαίο συστατικό στοιχείο της ζωής μας, της ύπαρξής μας, της δυνατότητας να σταθούμε όρθιοι και να εμπνευστούμε, και δεν πρέπει να παραγκωνίζεται, ιδιαίτερα μάλιστα σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε».
 
Τα «Μερκούρεια 2020», που η φετινή 26η διοργάνωση συμπίπτει με το «Έτος Μελίνα Μερκούρη», με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση της σπουδαίας Ελληνίδας ηθοποιού, αγωνίστριας και πολιτικού, θα πραγματοποιηθούν από τις 22 Αυγούστου έως τις 2 Σεπτεμβρίου 2020, στο Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης» (Καρόλου Κουν 13, Συκιές).
 
 Στο διάστημα αυτό των δέκα ημερών θα δοθούν 11 θεατρικές παραστάσεις από συνολικά δέκα θεατρικές σκηνές, μεταξύ των οποίων το ΚΘΒΕ, επτά ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. και οι δύο του δήμου Νεάπολης-Συκεών. Να σημειωθεί ότι φέτος οι συμμετοχές των θεάτρων, σε σχέση με την περσινή διοργάνωση, είναι αυξημένη (δέκα έναντι επτά το 2019), όπως αυξημένες είναι και οι παραστάσεις (11 έναντι 7).
 
 
 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣTΑΣΕΩΝ

 
ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020
 
«Ανθισμένες Μανόλιες»  του Robert Harling
(Κεντρική Σκηνή δήμου Νεάπολης-Συκεών)
 
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Ερρίκος Μπελιές
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σταμάτης Στάμογλου
ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Αναστασία Γυλλού
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ-ΗΧΩΝ:Νίκος Παστουρματζής
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ: Σάββας Παντελίδης
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΦΙΣΑΣ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:Αργυρώ Τσιώμου

ΠΑΙΖΟΥΝ: Ελευθερία Τσαρτσαράκη (Αννέλ), Ιωάννα Μαρίνη (Τρούβυ), Ελένη Σεραφειμίδου (Κλαίρη), Πασχαλίνα Γρούτκα(Μαλλύν), Στέλλα Γιαλετζή (Σέλμπυ), Γιώτα Κραβασίλη (Γουίζερ)
 
ΤΟ ΕΡΓΟ: Η υπόθεση του έργου εκτυλίσσεται σε ένα κομμωτήριο μιας μικρής πόλης. Οι γυναίκες που πηγαίνουν εκεί, συζητούν ελεύθερα και αναπτύσσουν έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας.Τα προβλήματα που τις χωρίζουν, με τον καιρό τις ενώνουν και διαπιστώνουν ότι ο κόσμος τις ανήκει αφού μπορούν να του ξαναδώσουν ζωή και ελπίδα. Έτσι καταφέρνουν να νικήσουν τη μοναξιά και να ανθίσουν. Στην παράσταση οι κωμικές καταστάσεις μπλέκονται με δραματικές εξάρσεις, η τρυφερότητα επικαλύπτει τον πόνο και στο τέλος όλες έχουν κερδίσει τη φιλία και τη συμπαράσταση των άλλων.
 
ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020

«Από Θέση Ισχύος/Η δύναμη του δημόσιου λόγου»

(ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών)
 .
.
ΣΥΛΛΗΨΗ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΈνκεΦεζολλάρι
ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ-ΕΡΕΥΝΑ-ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ: Κάτια Σωτηρίου, ΕνκεΦεζολλάρι
ΜΟΥΣΙΚΗ:Γιώργος Ανδρέου.
ΣΚΗΝΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Γιώργος Λυντζέρης
ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:Σοφία Καψούρου
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Κωνσταντίνος Μαυρόπουλος
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Ελπίδα Μουμουλίδου

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Φιλαρέτη Κομνηνού, Αλέκος Συσσοβίτης, Άννα Μάσχα, Καλλιόπη Ευαγγελίδου.

ΤΟ ΕΡΓΟ: Λόγοι και διαγγέλματα που εκφωνήθηκαν σε κρίσιμες καμπές της ελληνικής ιστορίας, από ανθρώπους σε θέση ισχύος. Στο επίκεντρο ο δημόσιος χώρος και ο δημόσιος λόγος. Πολίτες και πολιτικοί μέσα στην ιστορία. Αψιμαχίες, λόγοι που δίχασαν και ένωσαν, που ανέστησαν το ηθικό και κατακεραύνωσαν αντιπάλους. Λόγοι που ενίοτε καθοδηγούν επιμελώς το κοινό αίσθημακαι φλερτάρουν με τη δημαγωγία.
 .
.
Ο πολίτης στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και της ιστορίας. Λόγοι αστικής δημοκρατίας και στρατηγικής ευφυΐας. Ηγέτες με πολιτικές αρετές και ηθική. Αλαζονικοί και στοργικοί, συναισθηματικοί ενίοτε και ψυχροί λόγοι που εκφωνήθηκαν στις πιο κρίσιμες καμπές του Αρχαίου Κόσμου. Θρυλικές μάχες μιας ιστορικής πραγματικότητας που μας περικλείει. Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, η Σικελική εκστρατεία, ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Περικλής, ο Θεμιστοκλής, ο Αλκιβιάδης, παρελαύνουν και εφορμούν, καθοδηγούν και υποδεικνύουν την ατομική ευθύνη στην συλλογική δράση. Φιλοδοξίες και όνειρα, ήρωες και αποστάτες.
 
Η παράσταση, με άξονα τους λόγους αυτούς όπως μας παραδοθήκαν από τον Ηρόδοτο, τον Θουκυδίδη, τον Αρριανό, κ.ά., και με την φόρμα της Αρχαίας Τραγωδίας, γίνεται μια εποποιΐα ιστορικής αναζήτησης στο επίκεντρο της οποίας είναι ο Άνθρωπος-Πολίτης, η αρετή, η συμμετοχή στα κοινά, η ανάγκη για συλλογικότητα.Οι λόγοι των αρχαίων μάς δίνουν τις απαντήσεις που αναζητούμε ακόμα και σήμερα, για τον άνθρωπο, τη δημοκρατία, την αρετή, την ελευθερία. Μας προσφέρουν γνώση ακριβή, και ματιά κριτική απέναντι στην ιστορία και τους κύκλους της, για να φτάσουμε στο σήμερα και να αναρωτηθούμ ετι έχει αλλάξει γύρω μας, τι μάθαμε, τι ενστερνιστήκαμε και τι όχι.
 
ΔΕΥΤΕΡΑ 24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020

«Αχ έρωτα!...»

 (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης)
 .
.
ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νανά Νικολάου
ΣΚΗΝΙΚΑ: Μαίρη Τσαγκάρη
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΕΣ: Αρετή Μώκαλη
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Μελίνα Μάσχα
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Χαρά Τσουβαλά
 
ΠΑΙΖΟΥΝ: Νάντια Μπουλέ, Παναγιώτης Πετράκης, Γιάννης Καλατζόπουλος, Δήμητρα Στογιάννη, Πελαγία Αγγελίδου, Χρήστος Ντόβας, Έφη Σισμανίδου, Δημήτρης Συνδουκάς

Στο ΠΙΑΝΟ ο Κωνσταντίνος Κωτούλας
 .
.
ΤΟ ΕΡΓΟ: Μία παράσταση-σύνθεση τεσσάρων έργων του μεγάλου ποιητή και δραματουργού Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα. Την τριλογία του «Ματωμένος Γάμος», «Γέρμα» και «Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα», μαζί με την λαϊκή κωμωδία «Η Μπαλωματού».«Αχ Έρωτα!...». Ο άνθρωπος μπροστά στις πραγματικότητες που τον τυλίγουν: τη Φύση, τον Έρωτα, την Ζωή και τον Θάνατο! Ένα σεργιάνι στα σοκάκια της Σεβίλιας και της Γρανάδας, που άλλοτε τα φωτίζει ο ήλιος και άλλοτε τα σκοτεινιάζει ο θάνατος. Αλλά πάντα έρχεται το τραγούδι. Παθιασμένο, λυπητερό, ρομαντικό, παιχνιδιάρικο, γιορταστικό. Όπως ο Έρωτας. Γι’ αυτό και στην παράσταση ακούγονται τραγούδια μεγάλων Ελλήνων συνθετών, πάνω στην ποίηση του Λόρκα.
 
«Αχ Έρωτα!...»:  Μία παράσταση-σύνθεση όλων των τεχνών με οδηγό έναν συγγραφέα που σε όλες τις τέχνες εντρυφούσε για να τραγουδήσει τον Έρωτα και τον Άνθρωπο, όπως τον πλησίασε, τον παρατήρησε και τον αγάπησε.
 

«Καλιφόρνια Ντρίμιν»

(ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων)
 
 
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λευτέρης Πλασκοβίτης-ΧρήστοςΧρήστου
ΣΚΗΝΙΚΑ: Αντώνης Χαλκιάς
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Ειρήνη Γεωργακίλα
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Μαρία Κεβρεκίδου.
.
ΠΑΙΖΟΥΝ (αλφαβητικά): Μιχάλης Παπαδημητρίου (Άρης), Δανάη Σταματοπούλου (Κική), Αναστασία Τζελέπη (Γιούλη), Χρήστος Χρήστου (Ντίνος).
 
ΤΟ ΕΡΓΟ: Στη σημερινή καταναλωτική κοινωνία, που όλα θεωρούνται «καθοδηγούμενα» και «προκατασκευασμένα», τέσσερα νέα παιδιά (δύο αγόρια και δύο κορίτσια) κωμικά, αφασικά,απελπισμένα, χαμένα κάπου σε μια μετεφηβική ηλικία, ψάχνουν τρόπο να ξεφύγουν από τη σκληρή πραγματικότητα και να βρουν τη δική τους «Ιθάκη»!
.
.
Με αφορμή ένα έγγραφο της Στρατολογίας που καλεί τα δύο αγόρια να παρουσιαστούν στο στρατό, αποφασίζουν να φύγουν εκτός Ελλάδος για να βιώσουν το δικό τους όνειροή… μια ακόμα αυταπάτη;Το ταξίδι είναι δύσκολο και η μόνη βοήθειά τους είναι οι εαυτοί τους.
 
Έτσι, ο ένας συλλαμβάνει το σχέδιο «απόδρασης» και παρασύρει τους άλλους τρείς της παρέας σε τραγελαφικές περιπέτειες, όπου το κωμικό εναλλάσσεται με το τραγικό, δοκιμάζεται η φιλία τους, οι ερωτικές σχέσεις τους και στο τέλος…
 
ΠΕΜΠΤΗ 27 & ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020
.
«H Γκόλφω» του Σπυρίδωνος Περεσιάδη
(Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος)
 
 
ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Μαρία Καβαλιώτη
ΜΟΥΣΙΚΗ: ΆλκηςΚανίδης
Κίνηση:Θάνος Φερετζέλης
ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ:Χρύσα Τουμανίδου
ΦΩΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Δήμητρα Αλουτζανίδου
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:Τατιάνα Νικολαΐδου
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: Τάσος Θώμογλου
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ:MarleenVerschuuren
ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ: Μανώλης Σταματιάδης
 
ΠΑΙΖΟΥΝ: Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Δημήτρης Μορφακίδης, Χρήστος Παπαδημητρίου, Χρύσα Τουμανίδου, Θάνος Φερετζέλης
 
 
ΤΟ ΕΡΓΟ:
«Τον Τάσο να τον αγαπάς, όπως τον αγαπούσα,
κι αν δεν μπορείς, δεν δύνασαι, δεν φτάνει η καρδιά σου,
σχίσε τα στήθη μου αυτά, πάρε την εδική μου».
 
Η αγάπη είναι «δενδρί βαθύρριζο» μέσα στην καρδιά της Γκόλφως, που όρκοι και γλυκόλογα το έτρεφαν για χρόνια. Μα όταν οι άνθρωποι μάθανε το μυστικό της, η ζήλια και η εκδίκηση βάλθηκαν να το πνίξουν. Είναι η Γκόλφω μια ακόμη ιστορία έρωτα και προδοσίας ή μια διαχρονική αλήθεια που μαρτυρά ότι το τέλος της αγάπης σημαίνει θάνατο; Σε ένα ορεινό χωριό της ελληνικής υπαίθρου ξεκινά ένα βουκολικό παραμύθι, ένα «δράμα ειδυλλιακόν», μια ιστορία έρωτα, λαχτάρας για ζωή, για μοιρασιά, για ένωση. Η πλοκή του ξεδιπλώνεται με σύμμαχο τη φύση και ακροβατεί ανάμεσα σε ευχές και σε κατάρες, σε υποσχέσεις και προδοσίες, σε αποφάσεις της καρδιάς και σε άλλες πιο «μυαλωμένες».
 
 
Ο Σπυρίδων Περεσιάδης έγραψε τη Γκόλφω το 1893. Το έργο έκανε μεγάλη επιτυχία και βρισκόταν σταθερά «στις αποσκευές» των θιάσων που περιόδευαν στην ελληνική επαρχία. Το κείμενο αποτελεί σταθμό στη νεοελληνική δραματουργία και «συναντά» τις εποχές μέσα από τα ανθρώπινα πάθη των ηρώων του. Η ιστορία ενός έρωτα που «τσαλακώνεται» από συμφέροντα και συμβάσεις αλλά που τελικά καταφέρνει να διασώσει το ιδανικό του, μας επιστρέφει σε μια κοινωνία όπου το συναίσθημα μοιάζει τόσο ανόθευτο, αγνό και ακατέργαστο, που φαντάζει μακρινό και ταυτόχρονα σαγηνευτικό μέσα στην αποξένωση της σύγχρονης εποχής. Τα στοιχεία της Φύσης που εναρμονίζονται με τα συναισθήματα των ηρώων, τα «κρυσταλλωμένα» δάκρυα της Γκόλφως που γεμίζουν με χαλάζι τη σκηνή, οι μελοδραματικές πινελιές που ερεθίζουν τα πάθη, όλα αυτά μαζί, καταφέρνουν κάθε φορά να παρασύρουν το κοινό σε ένα δυνατό ταξίδι, σε μια διαδρομή από τον έρωτα στον θάνατο και πάλι προς τη ζωή.
 
 
ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020
 
«Τα Αγάλματα» του Ανδρέα Φλουράκη.
(ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Λάρισας-Θεσσαλικό Θέατρο, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Λάρισας)
 
 
ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ-ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:Κυριακή Σπανού
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: Μαρία Παπουτσή
ΣΚΗΝΙΚΑ:Άση Δημητρολοπούλου
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Ολυμπία Σιδερίδου
ΚΙΝΗΣΗ: Αναστασία Μπρουζιώτη
ΜΟΥΣΙΚΗ: Δεσποινίς Τρίχρωμη
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ/ΒΙΝΤΕΟ/ΤΡΕΙΛΕΡ: Γιάννης Χατζηαντωνίου
ΦΩΤΙΣΜΟΙ:Γιώργος Τέλλος
ΒΟΗΘΟΣ ΦΩΤΙΣΤΗ: Φωτεινή Ματζοπούλου
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ: Νίκος Γεωργάκης
 
ΠΑΙΖΟΥΝ:Θανάσης Ζέρβας, Χρήστος Κορδελάς, Μαρσέλα Λένα, Ανδρομάχη Μακρίδου, Αθηνά Σακαλή, Βάνα Σλέιμαν, Ηρακλής Τζαφέτας, Παναγιώτης Τόλιας.
 
 
ΤΟ ΕΡΓΟ: Το έργο είναι εμπνευσμένο από τημεγάλη επιχείρηση Απόκρυψης των αρχαιοτήτων όλων των Μουσείων της χώρας το 1940, για να προστατευθούν από τους βομβαρδισμούς, τις μάχες και τις λεηλασίες των Ναζί. Πρόκειται για ένα μοναδικό ιστορικό γεγονός, για μια εποποιία των αρχαιολόγων και των αρχαιοφυλάκων όλων των Μουσείων της χώρας που συστηματικά και αποτελεσματικά έκρυψαν σε ειδικά διαμορφωμένα υπόγεια όλους τους αρχαιολογικούς θησαυρούς των Μουσείων.
 
 
Με αναφορά σ’ αυτό το ιστορικό γεγονός, μέσα από μια σειρά κωμικοτραγικών σκηνών της σύγχρονης ζωής, τίθεται το ερώτημα: «Τί πολύτιμο διασώζω σε συνθήκες απειλής και κινδύνου; Εμείς σήμερα θα σώζαμε τα αγάλματα και την αρχαία κληρονομιά;». Αυτούς τους καιρούς, που όλος ο πλανήτης βρίσκεται σε τρομερή αναστάτωση (πολιτική, κοινωνική, και κλιματική) είναι κρίσιμο να αναρωτηθούμε πάλιτΊ αξίζει να διασώσουμε για τις επόμενες γενιές.
 
Αφετηρία της παράστασης είναι η στιγμή ενός υπέρτατου κινδύνου.Υπάρχει μια μεγάλη «απειλή». Μια ιδιότυπη επιχείρηση απόκρυψης πολύτιμων αρχαιοτήτων αλλά και προσωπικών αντικειμένων βρίσκεται σε εξέλιξη.  Για κάποιους είναι ευκαιρία πλουτισμού, για άλλους μια σωστική επιχείρηση, πολλοί δεν καταλαβαίνουν το νόημά της, ενώ άλλοι θάβονται οικειοθελώς μαζί με τα’ αγάλματα. Εν τω μεταξύ ένα πρόσωπο ανακαλεί τη μεγάλη επιχείρηση απόκρυψης του 1940.
 
 
ΚΥΡΙΑΚΗ 30 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020

«Οδυσσέως σχεδία»

(ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας)
 
 
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Δημήτρης Μαρωνίτης
ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ-ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΥΗ: Πλάτων Μαυρομούστακος, Γιάννης Μαργαρίτης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιάννης Μαργαρίτης
ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΜΟΥΣΙΚΗ:Δημήτρης Οικονομάκης
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Ελένη Μανωλοπούλου
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Αλέκος Αναστασίου
 
ΠΑΙΖΟΥΝ: Κώστας Αρζόγλου, Χρυσάνθη Δούζη, Νίκος Καρδώνης,  Στάθης Κόικας
 
 
ΤΟ ΕΡΓΟ: Η «Οδυσσέως σχεδία» είναι βασισμένη σε ραψωδίες της «Οδύσσειας» του Ομήρου, σε μετάφραση Δημήτρη Μαρωνίτη. Η «Οδύσσεια» είναι ένα άκρως γοητευτικό παραμύθι με φιλοσοφικά και μυστικά μονοπάτια, που εύκολα διαβαίνει όποιος ταξιδευτής επιθυμεί, μέσα από την αφήγηση, να γίνει συνοδοιπόρος του Οδυσσέα. Είναι ένα κείμενο αρχετυπικό, ποιητικό, που μπορεί να διαβαστεί σε πολλαπλά επίπεδα. Μύηση στην ενήλικη ζωή. Επώδυνη διαδρομή προς τη γνώση, πορεία προς την ουσιαστική ενηλικίωση, καταγραφή ενός περάσματος από την προϊστορία των ηρώων και των κατορθωμάτων τους όπως καταγράφονται στα Έπη, στην εποχή της ιστορίας του νοήμονος όντος. Πέρασμα από τη βουκολική οικονομία του ανταλλάξιμου προϊόντος στην πρώιμη καπιταλιστική οικονομία του οικογενειακού ιδιοκτησιακού καθεστώτος και δικαίου. Αγώνας για την επιστροφή στη μήτρα και την αναγέννηση.
 
Στην πρωτόγνωρη συνθήκη της πανδημίας, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας προτείνει την παράσταση «Οδυσσέως σχεδία», το εγγενώς αυτό διαχρονικό έργο με τους βαθείς συμβολισμούς για «τη συνεχή πάλη με τις δοκιμασίες στη ζωή του ανθρώπου, που με επιμονή και υπομονή καταλήγει σοφότερος στην αγκαλιά της γενέθλιας γης και πατρίδας». Ένα ταξίδι ενηλικίωσης μέσα από τον ποιητικό λόγο του Ομήρου, σε μια παράσταση όπου η αφήγηση, η μουσική και η εικόνα θα συνθέσουν μια μοναδική θεατρική εμπειρία.
 
Ο τίτλος της παράστασης «Οδυσσέως σχεδία» είναι αναφορά στην πρώτη παρουσίαση της ραψωδίας E, με τη μορφή θεατρικού αναλογίου, από τον μεταφραστή του έργου Δημήτρη Μαρωνίτηκαι τη Μάγια Λυμπεροπούλου, στο Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας το 1988.
 
ΔΕΥΤΕΡΑ 31 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020

«Μια Ιλιάδα» της Λίζα Πήτερσεν και του Ντένις Ο’ Χέαρ
(ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κέρκυρας».
 
 
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Βαρβάρα Δούκα
ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ: Γιώργος Βασιλαντωνάκης
ΣΚΗΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ:Ακης Χειρδάρης
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Μαρίτα Αρβανίτη
.
ΕΡΜΗΝΕΥΤΗΣ: Νίκος Αρβανίτης.
ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ: Νίκος Μεταλλληνός.
 
ΤΟ ΕΡΓΟ παντρεύει με τον απλούστερο τρόπο την αφήγηση της Ιλιάδας,από έναν αφηγητή-ραψωδό, μια μεταφορική παρουσία του ίδιου του Ομήρουμε το σήμερα, για να καταλήξει σε μία ατελείωτη, εντυπωσιακή ονοματολογία όλων των πολέμων που έζησε ποτέ η ανθρωπότητα.
 
Τον συγκλονιστικό μονόλογοσυνοδεύει ένας μουσικός-ορχήστρα εν είδει «Μούσας» μεταμορφώνοντας με τη ζωντανή μουσική την αφήγηση σε ένα ζωντανό ποίημα.Το έργο διαχειρίζεται με τον πιο σύγχρονο τρόπο το μεγαλείο της αρχετυπικής αφήγησης του Ομήρου, αποδεικνύοντας τη διαχρονικότητα του πολέμου και του πόνου που προξενεί ανά τους αιώνες.
 
 
ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Μποστ
 (Δήμος Νεάπολης-Συκεών/Θεατρικό Εργαστήρι «ΘΕΣΠΙΣ»
 
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γιώργος Κιουρτσίδης
ΜΟΥΣΙΚΗ: Κώστας Βόμβολος
ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Άννα-Μαρία Αγγελίδου
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: Άννα-Μαρία Αγγελίδου
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Γιώργος Κιουρτσίδης
.
ΠΑΙΖΟΥΝ:Αντώνης Τσιγερίδης, Βασιλική Τσέκου, Μαρία Φαρμάκη, Ελπίδα Σαββίδου, Θεοδώρα Πολυμέρη, Χριστίνα Ζαχαροπούλου, Ευστρατία Καλογερούδη, Κατερίνα Ζεφτερίδου, Κατερίνα Καρακάση, ΚορνηλίαΚορφίτη, Δανάη Κυριακίδου, Έλλη Συμεωνίδου, Σοφία Τσουβαλτζή, Γιώργος Βαρθόπουλος
 
ΤΟ ΕΡΓΟ: Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα του Μποστ είναι ίσως η πιο ξεκαρδιστική κωμωδία του συγγραφέα. Με όπλο το χιούμορ, τησάτιρα και την ειρωνεία, ξεδιπλώνει τον «αθώο» έρωτα των δυο νέων μέσα σε μια διεφθαρμένη κοινωνία. Πρωταγωνιστής του έργου είναι ο δεκαπεντασύλλαβος, ο οποίος υψώνει το έργο σε μια αριστοφανική διάσταση, καταδεικνύοντας τα «στραβά» της κοινωνίας.
 
Στην παράσταση γίνεται μια καυστική κριτική στα κακώς κείμενα της σύγχρονης εποχής, διατηρώντας ταυτόχρονα τον σουρεαλισμό του συγγραφέα, τηρομαντική αθωότητα, αλλά και την αυθεντική λαϊκότητα του έργου.
 
ΤΕΤΑΡΤΗ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020

«ΜΗΝΙΣ»,Project στην Ιλιάδα του Ομήρου
(ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής)
 
 
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ-ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: Άννα Μαχαιροπούλου
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Ιωάννης Ν. Καραγκιουλμέζης
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Γιάννης Τζατζανάς
ΜΟΥΣΙΚΟΙ: Βασίλης Φλώρος – Γιώργος Κελεσίδης
.
ΠΑΙΖΟΥΝ: Γιώργος Κουκαλιώτης, Άννα Μαχαιροπούλου, Βούλα Παναγιωτίδου


ΤΟ ΕΡΓΟ: Τρείς ηθοποιοί και δύο μουσικοί καταπιάνονται με μια ξεχασμένη γλώσσα, μια αρχαία γραφή, έναν παλιό κόσμο, που είναι όμως ακόμα παρών. Ως σύγχρονοι αοιδοί μιας αρχαίας ιστορίας, πλέκουν ο καθένας την τέχνη του και την παρουσία του, με την τέχνη του άλλου σε έναν διάλογο τόσο μεταξύ τους όσο και με το κείμενο και με το κοινό.Πόσο μας αφορά η «Ιλιάδα»; Μπορούμε άραγε να διακρίνουμε τον μικρό ανθρώπινο κόσμο μας μέσα εκεί; Δεν υμνεί καμιά νίκη του καλού πάνω στο κακό η «Ιλιάδα», ή κάποιο τρόπαιο που κατακτήθηκε μετά από νικηφόρο αγώνα, μόνο ξεσκεπάζει την ανθρώπινη αδυναμία που είναι η πηγή όλων των κακών και καταστρέφει τον κόσμο ολόκληρο γύρω της. Οργή, θυμός, αλαζονεία, τιμή, κατάχρηση εξουσίας σπέρνουν μόνο πόνο, για να μάθουμε ότι τίποτα δεν είναι πιο πολύτιμο από την ανθρώπινη ζωή.


INFO:

-Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης»
Καρόλου Κουν 13, Συκιές
-ΤΗΛ.: 2313.313 125, 2313.329 540, 2310.631 305 (ισχύει τις ημέρες και ώρες των παραστάσεων)
 -ΑΣΤΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ:
(23) Στάση Βίτσι, (28) Στάση Δεδέογλου, (18) Στάση Νηπιαγωγείο
 
 
.
Δείτε & αυτά:
 

ΦΕΣΤΙΒΑΛ:

.
ΘΕΑΤΡΟ: 

.
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
΄΄
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλίακλικ εδώ.

.
Ακολουθήστε μας στα social media
      


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Kulturosupa.gr
Kulturosupa.gr
μπές, δες, διάβασε, σχολίασε...

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Δήμος Θεσσαλονίκης: συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας προς τους πληγέντες της Βηρυτού
Δήμος Θεσσαλονίκης: συγκέντρωση ανθρωπιστικής βοήθειας προς τους πληγέντες της Βηρυτού
με 0 Σχόλια 439 Views

 Ο Δήμος Θεσσαλονίκης οργανώνει συλλογή ανθρωπιστικής βοήθειας προς τον δοκιμαζόμενο λαό του Λιβάνου μετά τις ανυπολόγιστες καταστροφές στην πρωτεύουσα Βηρυτό.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή