3 λεπτά πριν το τρίτο κουδούνι! Μια καταγραφή πραγματικότητας για να καταλάβουμε την παράνοια των ηθοποιών!

3063 Views
3 λεπτά πριν το τρίτο κουδούνι! Μια καταγραφή πραγματικότητας για να καταλάβουμε την παράνοια των ηθοποιών! 3 λεπτά πριν το τρίτο κουδούνι! Μια καταγραφή πραγματικότητας για να καταλάβουμε την παράνοια των ηθοποιών!

 

Από τη στήλη «Η Ιδέα μου είναι;», του σκηνοθέτη ηθοποιού, συγγραφέα, Κρίτωνα Ζαχαριάδη. 

 
 
Καλησπέρα - Καλησπέρα - Καλησπέρα! Πώς είστε; Πού σας πετυχαίνω εσώκλειστους; 
 
Μου λείψατε πολύ... Μια οι πρόβες μου για «Το Παλτό», μια οι παραστάσεις, τώρα η καραντίνα..  πλέον θα έχουμε αρκετό χρόνο για να τα λέμε και να γνωριστούμε καλύτερα. Όπως κάνω και με τα ντουλάπια μου, τα ράφια μου, τα συρτάρια μου… Τα ανοίγω και δεν πιστεύω τι ρούχα, πράγματα, αντικείμενα έχω... ξανά συστηνόμαστε, προσπαθώ να θυμηθώ... και έπειτα αναπολώ...
 
Οοοόχι.. δεν είμαι τόοοσο μεγάλος... απλά ξεχνώ εύκολα.... (και θα βρω και άλλη δικαιολογία....) αν έχεις ζήσει έντονα γεμάτα χρόνια, ένα παραπάνω... είσαι πολύ τυχερός....
 .
.
Είσαι  πολύ τυχερός, γιατί αν ασχολείσαι με την υποκριτική, έχεις να μαζεύεις εμπειρίες, να φέρνεις στη μνήμη σου εικόνες και στιγμές, καταστάσεις, μυρωδιές... και να τις χρησιμοποιείς εκεί που πιστεύεις ότι θα σε δυναμώσουν υποκριτικά... Ναι η ανάκληση μνήμης είναι ένα από τα όπλα στην υποκριτική φαρέτρα του ηθοποιού. Το λέω αυτό γιατί τα τελευταία 14 χρόνια έγραφα θεατρικά, διασκεύαζα  και κυρίως σκηνοθετούσα, έτσι ήταν περίεργη η απόφαση μου να ανέβω πάλι στη σκηνή. Και ναι... τελικά δε ξεχνάς τίποτα....
 
Αρκεί πάντα να είσαι βουτηγμένος σε αυτό και να διαβάζεις συνέχεια θέατρο και ό,τι άλλο πέφτει στα χέρια σου.
 
Για τις ανησυχίες των ηθοποιών κατά τη διάρκεια των προβών είπαμε σε προηγούμενο άρθρο, τώρα που τα έχω και φρέσκα, νομίζω πως ήρθε η στιγμή να σας φανερώσω κάποιες από τις σκέψεις/πράξεις  των ηθοποιών, δυο τρία λεπτά πριν βγουν να παίξουν.
 .
.
Έτσι θα κατανοήσετε περισσότερο για το πόσο ανασφαλή, περίεργα και αλλόκοτα όντα είμαστε. 
  • Σίγουρα μια από τις βασικές σκέψεις είναι τα λόγια. Αν τα θυμόμαστε, που σκαλώνουμε και τα επαναλαμβάνουμε. Και ενώ τα ξέρουμε για κάποιο ηλίθιο λόγο τρέχουμε στο κείμενο να επιβεβαιωθούμε. Ό, τι χειρότερο μπορούμε να κάνουμε για να αυξήσουμε το άγχος μας. 
  • Για να αποφύγεις το άγχος, κάνεις ότι έχεις απορροφήσει, από δασκάλους και παλαιότερους συναδέρφους, μαζί , γιατί θεωρείς ότι κάτι θα πιάσει. Τρίβεις τους λοβούς των αυτιών σου, αν πιστεύεις λες τρεις προσευχές που γνωρίζεις, προσπαθείς  να ελέγχεις την αναπνοή σου, επικεντρώνεσαι  στον ήχο και τις φωνές που ακούς ώστε να μη νιώθεις ξένος από το σύνολο που απαρτίζει το κοινό...
  • Κοιτάς κλεφτά, αν δε σε αγχώνει, από κάποιο κενό που έχουν οι κουρτίνες για να δεις πόσο κόσμο έχετε, ή αν είσαι πιο τολμηρός ψάχνεις να βρεις αν ήρθαν τα πρόσωπα που περιμένεις, αν ήρθαν δημοσιογράφοι... γενικά αν ήρθαν... 
  • Όταν γνωρίζεις σίγουρα κάποια άτομα που θα έχεις από κάτω για να παρακολουθήσουν την παράσταση, ίσως βάζεις στόχο και λες πως σήμερα θα είναι η καλύτερη μου φορά και θα παίξω μόνο γι αυτόν ή αυτούς.
  • Αν τύχει και για κάποιον λόγο είσαι πιο χαλαρός από ότι άλλες φορές, θεωρείς ότι δεν είσαι συγκεντρωμένος και επιβάλλεις τον εαυτό σου να αγχωθεί ... παράνοια ε; Και όμως... Ίσως γιατί συνειδητοποίησες πως τελικά το άγχος σου βγαίνει σε καλό, μπορείς να το γουλαντρίσεις και είναι μόνο δημιουργικό.
  • Προσπαθείς με όποιον τρόπο να αφήσεις από έξω την προσωπική σου ζωή, τις καθημερινές σου στιγμές όσο δύσκολο και αν είναι. Να μη σκεφτείς απειλές πολέμου, ιούς, αν βρέχει κ ήρθε ή δεν ήρθε κόσμος, αν έχεις και κομμάτι από την παραγωγή αν καταφέρεις να πληρώσεις τους συντελεστές, αν λίγο πριν η γενικά δημιουργήθηκε παρεξήγηση ή μάλωσες με δικό σου πρόσωπο, αν φλέρταρες η λίγο πριν έκανες σεξ και ήταν το καλύτερο... Άλλος διώχνει τις σκέψεις του προσπαθώντας να συγκεντρωθεί, άλλος καπνίζει, άλλος τρέχει για κατούρημα έξι φορές ,άλλος τραγουδάει, άλλος ξεσπά πιο πριν σε όποιον περάσει από δίπλα του και άλλος όλα αυτά μαζί.
  • Αν τα πας καλά με τους συναδέρφους επαναλαμβάνεις λίγο πριν βγείτε ενστικτωδώς τις ίδιες κινήσεις, πράξεις γιατί σου κάθισαν καλά στην πρεμιέρα, αν όμως οι σχέσεις σας είναι τυπικές τότε απομονώνεσαι  στην άκρη με την πρόφαση να συγκεντρωθείς , που αυτό κάνεις, αλλά στην ουσία αποφεύγεις να του μιλήσεις.... σκέφτεσαι αν είσαι χαιρέκακος σε ποια σκηνή θα καταφέρεις να εισπράξεις χειροκρότημα και άλλα τέτοια ταπεινά και ευτελή τεχνάσματα κακίας. 
.
.
Αν με ρωτάτε εγώ τι κάνω ή τι έκανα φέτος; Χαιρετούσα τον Βασίλη  δίνοντας μια γερή χειραψία έχοντας σαν μια γροθιά τα χέρια μας, (τον Κανελλόπουλο, που παίζαμε μαζί) γιατί έβγαινε μέσα από τους θεατές και έφευγε από τα καμαρίνια δυο λεπτά πιο πριν. Έπειτα έκλεινα φώτα, σόμπες, κουρτίνες από τα καμαρίνια και καθόμουν σε μια συγκεκριμένη καρέκλα παίρνοντας τη στάση σώματος του ήρωα μου και σκεπτόμενος τη δική του ημέρα.
 
Τips
Με το που βγαίνεις στη σκηνή ξεχνάς τα πάντα και είσαι μόνος, αφοσιωμένος στο έργο σου. Μη διανοηθείς να ψάξεις με τα μάτια γνωστούς, ούτε να κοιτάξεις καθαρό βλέμμα στο κοινό προς κάποιον, έκτος αν δε σε ενοχλεί, δε σε αποκεντρώνει ή το απαιτεί ο ρόλος. 
 
Μην αφήσεις τον εαυτό σου να σκεφτεί ποτέ την ώρα που παίζεις, ποια σκηνή είναι μετά, μωρέ Μπράβο μου που τα θυμάμαι και να σε θαυμάζεις.. Μη γελάτε... συμβαίνει  πολλάκις !!!
.
Ακόμη και το πόδι θεατή  που είχες προσέξει από πριν να κουνιέται και να σε εκνευρίζει ακόμη και αυτό δε σε νοιάζει . Αν ξεπεράσεις το πόδι, το χαζό επαναλαμβανόμενο βήξιμο και την ανάρμοστη συμπεριφορά δημοτικού σχολείου, ακούλτουρου θεατή χωρίς θεατρική παιδεία, τότε πέραν  ότι θα βγεις πιο δυνατός, από την άλλη αν πάει καλά η συγκεκριμένη παράσταση και είσαι ψυχαναγκαστικός, μπορεί να τα αποζητάς και στις επόμενες σου παραστάσεις.... 
 
Το παν είναι, να είσαι σίγουρος πως θες να συμμετάσχεις στη συγκεκριμένη παραγωγή, να νιώθεις ΑΣΦΑΛΕΙΑ και σιγουριά όσο γίνεται για τους ανθρώπους που απαρτίζουν την παραγωγή και το πιο σημαντικό , να εκτιμάς όλους τους ανθρώπους επαγγελματίες που σε συμπληρώνουν ή βοηθούν να ολοκληρωθεί η ατμόσφαιρα της παράστασης. 
 
Εγώ από εδώ θα ήθελα αν μου επιτρέπεται να ευχαριστήσω για αυτό το ταξίδι όλους μα όλους τους συντελεστές της παράστασης που μετέχω  αλλά κυρίως τον σκηνοθέτη μας Αντώνη Καραγιάννη και τον Βασίλη Κανελλόπουλο που παίζαμε μαζί!
 
Τα όνειρα, τα σχέδια, οι βλέψεις, οι φιλίες ποτέ δε σταματούν όσο βίαια καμιά φορά και αν τα διακόπτουν οι συγκυρίες. Δε σταματάμε...
 
Εις το επανιδείν... με την παράσταση μας.... 
 
Και ως το επόμενο άρθρο... υπομονή και  άλλες τόσες θεατρικές σκέψεις θα μοιραστούμε τώρα που ξεκίνησα και αντικειμενικά υπάρχει χρόνος.....!
 
Αν θέλετε μπορείτε να μου στείλετε και προτάσεις για το τί θα σας ενδιέφερε να διαβάσετε από αυτή εδώ τη στήλη.

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Κρίτωνας Ζαχαριάδης
Κρίτωνας Ζαχαριάδης
ΙΔΕΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ..... Η στήλη του Κρίτωνα Ζαχαριάδη ορίζεται από επίκαιρα θέματα της καθημερινότητας τα οποία απασχολούν κυρίως τους νέους και βρίσκουν εφαρμογή το θέατρο, η τέχνη της υποκριτικής , η τηλεόραση, ο κινηματογράφος, τα θεάματα.... Ο Κρίτωνας Ζαχαριάδης ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα συμμετέχοντας σαν ηθοποιός σε πολλές τηλεοπτικές σειρές, στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Εδώ και δέκα χρόνια σκηνοθετεί, γράφει, κάνει οργάνωση παραγωγής και δημόσιες σχέσεις σε σειρές, κινηματογραφικές ταινίες και θεατρικές παραστάσεις. Βραβεύσεις και διακρίσεις συνοδεύουν το βιογραφικό του. Έχει διοργανώσει το πανευρωπαικό φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους FILME , έγραψε θεατρικά βιβλία και αποτέλεσε για πολλά χρόνια διευθυντικό στέλεχος στον τομέα των τεχνών στα δυο μεγαλύτερα ΙΕΚ. Email: mail kritwnaszachariadis@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή