«Μάνα θα πάω στο Ηοllywood»: Mια παρωχημένη επιθεώρηση η παράσταση της Δ. Παπαδοπούλου. Είδαμε & Σχολιάζουμε.

386 Views
«Μάνα θα πάω στο Ηοllywood»: Mια παρωχημένη επιθεώρηση η παράσταση της Δ. Παπαδοπούλου. Είδαμε & Σχολιάζουμε. «Μάνα θα πάω στο Ηοllywood»: Mια παρωχημένη επιθεώρηση η παράσταση της Δ. Παπαδοπούλου. Είδαμε & Σχολιάζουμε.

«Μάνα θα πάω στο Ηοllywood»: Mια παρωχημένη επιθεώρηση η παράσταση της Δ. Παπαδοπούλου. Είδαμε & Σχολιάζουμε.

Το κινηματοθέατρο Κολοσσαίον φιλοξενεί, μετά από αρκετό καιρό απουσίας από τα θεατρικά δρώμενα, τη παράσταση, "Μάνα θα πάω στο Hollywood", σε σκηνοθεσία Δήμητρας Παπαδοπούλου και Φωκά Ευαγγελινού. Μια σύγχρονη κωμωδία γραμμένη από τη πένα της Δ. Παπαδοπούλου.
.
Το δελτίο τύπου αναφέρει: Με φόντο ένα διαμέρισμα στην οδό Φυλής, δύο άνεργοι ηθοποιοί μηχανεύονται τα πάντα ώστε να συγκεντρώσουν το ποσό που χρειάζονται για να πάνε στο Hollywood! Στην προσπάθεια τους αυτή θα φτάσουν στο σημείο ακόμα και να μετατρέψουν προσωρινά το διαμέρισμα τους σε οίκο ανοχής όπου θα συμβούν απίστευτες καταστάσεις… Σε ένα περιβάλλον όπως αυτό της οδού Φυλής, με τις ιδιαιτερότητες της ίδιας μας της φυλής που αδυνατεί να συνεννοηθεί, θα τα καταφέρουν άραγε ποτέ να φτάσουν στον προορισμό τους και να πετύχουν το στόχο τους;
 
Στα αρνητικά [-]…
.
Mε το θέαμα που παρακολουθήσαμε, δυστυχώς, λησμονήσαμε τη παλιά, καλή και διαχρονική πένα της Δ. Παπαδοπούλου. Αυτό που είδαμε δεν ήταν κωμωδία αλλά μία παρωχημένη επιθεώρηση. Ακόμα και το κριτικό σχόλιο που εμπεριέχονταν μέσα στο έργο παρουσιάζονταν αρκετά επιφανειακά και απλοϊκά, σαν μια ακόμα πεζή και ανούσια καταγραφή του φασισμού, της σπουδαιότητας του ελληνικού πολιτισμού, του ρατσισμού, της ομοφοβίας, της οικονομικής κρίσης. Από ολόκληρο το κείμενο έλειπε καθολικά η έμπνευση, το σύγχρονο χιούμορ, το καυστικό σχόλιο που οφείλει να έχει η κωμωδία. Διαπιστώσαμε να πηγάζει μέσα από το λόγο του κειμένου και τους χαρακτήρες του, ένας εκβιασμός γέλιου με ευτελείς ατάκες και παρουσιάσεις διαμέσου μιας μπουζουκλερί, που υποτίθεται χρησιμοποιούνταν ως συνδετικός κρίκος μεταξύ των σκηνικών πράξεων.
 
Η σκηνοθεσία του έργου σε συνάρτηση με όλο το υπόλοιπο κλίμα της παράστασης (Δ. Παπαδοπούλου - Φ. Ευαγγελινός) παρουσιάστηκε ως μια θορυβώδη σκηνοθετική εικόνα, με ασύνδετες σκηνές χωρίς συνοχή, διαμορφώνοντας ουσιαστικά ένα λίγο απ'όλα. Πρόζα, τραγούδι, χορός σε ένα μπερδεμένο και ακαθόριστο αποτέλεσμα.
 
Σε ένα φανταζί σκηνικό (Σκηνικά: Γιάννης Μουρίκης), με βασικό στοιχείο ένα στύλο pole dancing, αποτυπώθηκε μια σκηνοθεσία στείρα πρωτοτυπίας, ακολουθώντας και μετατρέποντας τη παράσταση σαν μία ακόμα της σειράς. Αισθανθήκαμε να γυρνάμε σε παλαιότερα χρόνια καλλιτεχνικής αισθητικής και είδαμε όλα εκείνα τα φθηνά κόλπα προς τέρψη (υποτίθεται ) του θεατή. Μέσα από όλη αυτή τη σκηνοθετική βαβούρα οποιοδήποτε μεγάλο νόημα αφανίστηκε. Όλα αυτά που διαπραγματεύονταν το έργο, μέσα από τους αστεϊσμούς του, εξαφανίστηκαν. Η παράσταση κατέληξε με το δεύτερο μέρος να αποτυπώνεται ως ένας πανηγυρικός επίλογος, διαμέσου χορού και τραγουδιών και κάποιες σκόρπιες ατάκες των ηθοποιών που τις έπαιρνε ο αέρας.
 
Να προσθέσουμε ακόμα ένα φάουλ του έργου, καθώς αυτο-ακυρώθηκε από μόνο του, σε αυτή τη λυσσαλέα ανάγκη για παραγωγή γέλιου. Το να καταδικάζεις τις φυλετικές διακρίσεις αλλά παρόλ' αυτά να δημιουργείς ένα χαρακτήρα-μετανάστη που μιλάει λανθασμένα την ελληνική γλώσσα και να ενθαρρύνεις το κοινό να γελάσει με αυτό είναι αρκετά αντιφατικό, ακόμα και όταν ονοματίζεσαι ως κωμωδία.
 
Στα θετικά [+]….
.
Οι ερμηνείες της παράστασης θα τολμούσαμε να πούμε ότι κατάφεραν να σώσουν έστω και ελάχιστα αυτό το καλλιτεχνικό βατερλό. Σε ένα αξεπέραστο one man show o Θανάσης Αλευράς, όπου το ταλέντο του στιγματίζει οποιαδήποτε παράσταση και αν συμμετάσχει, πήρε στους ώμους του σχεδόν όλο το ερμηνευτικό φορτίο και τα κατάφερε περίφημα. Μία εσωστρεφή προσωπικότητα, που βρίσκει τον εαυτό του και την εξωστρέφεια του στα κωμικά πατήματα. Διαθέτει τεχνική, άνεση, κέφι και μια εξαιρετική ισορροπία στην κωμικότητα του ώστε να μην περνάει τα όρια καταλήγοντας σε γελοιότητα, όπως στο παρακινδυνευμένο μέρος των μιμήσεων. Θα τολμούσαμε να πούμε ότι η παράσταση υπήρξε ΑΥΤΟΣ και το ταλέντο του.
 
Πολύ καλή επίσης η συμπρωταγωνίστρια του, Κωνσταντίνα Μιχαήλ. Μια κωμική φλέβα με αρκετή φυσικότητα πάνω στη σκηνή, ώριμη και μετρημένη, διαθέτοντας αρκετές δυνατότητες και ουσιαστικά σηματοδοτώντας την έναρξη μιας δεύτερης καριέρας στο θεατρικό σανίδι πλεον.
 
Η Ελένη Ροδά, με την υπέροχη βαριά λαϊκή φωνή της, πρόσθεσε στο έργο την εμπειρία της και αυτό το νοσταλγικό κομμάτι μιας άλλης, μακρινής καλλιτεχνικής εποχής.
 
Σε συνοχή με τις υπόλοιπες καλές ερμηνείες του έργου και οι Αντώνης Κρόμπας, Jerome Kaluta, Πέτρος Γεωργοπάλης, Στράτος Λύκος, Παναγιώτης Αλεξανδράκης.
 
Εν κατακλείδι [=]
.
 Όχι άλλο κάρβουνο, θα τολμούσαμε να πούμε για τέτοιου είδους παραστάσεις. Η κωμωδία πρέπει να υπάρχει και να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στα θεατρικά δεδομένα αλλά με φρέσκιες ιδέες, νέες οπτικές, έμπνευση και μεράκι. Το να αναμασάμε και να παρουσιάζουμε ξανά παλιακές ιδέες με προχειρότητα, δεν αξίζει σε ένα κοινό που οφείλουμε να αφυπνίσουμε σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Η θέση του καλλιτέχνη είναι αυτή ακριβώς. Όχι να παρουσιάζει δογματικές θέσεις αλλά να ανοίγει νέους δρόμους και προοπτικές μέσα από τη τέχνη του ,κάτι που δυστυχώς έλειπε από τη συγκεκριμένη παράσταση...
Βαθμολογία:

4/10
 
-Αναλυτικές πληροφορίες για τη παράσταση θα βρείτε ΕΔΩ
-Βίντεο αυλαία – χειροκρότημα – Πρεμιέρα 20/04/2017  
=================================================================================
7α Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης 2017 
ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ -  ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2016 – ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΙΟΝ
Πληροφορίες για τη μεγάλη βραδιά – Προσκλήσεις: Προσεχώς
=================================================================================
Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα.
Πρόγραμμα παραστάσεων ΚΛΙΚ ΕΔΩ
 ==================================================================================

ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ

===========================================================================

Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης [σελίδα ανακοινώσεων] ΕΔΩ
Facebook page ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Νάντια Νικολού
Νάντια Νικολού

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή