H Kulturosupa.gr χρησιμοποιεί cookies για βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοτόπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.
Μάθετε περισσότερα για τα cookies
Ο Δημήτρης Λιγνάδης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου.
13 Αυγούστου 2019761 Views
Ο Δημήτρης Λιγνάδης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου.
Καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου -με απόφαση της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κας Λίνας Μενδώνη- ορίστηκε ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Δημήτρης Λιγνάδης.
Ο κος Λιγνάδης, ο οποίος επιστρέφει έτσι σε έναν γνώριμο για αυτόν χώρο, θα έχει τριετή θητεία, σύμφωνα με τον ιδρυτικό νόμο του φορέα.
«Παράλληλα, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από την υπουργό, θα προετοιμαστεί εγκαίρως η προκήρυξη για την πλήρωση της οικείας θέσης μετά την λήξη της θητείας του κ. Λιγνάδη, σύμφωνα με καλές διεθνείς πρακτικές και μέσα από διάλογο με την καλλιτεχνική κοινότητα. Στόχος μας είναι μία αδιάβλητη και καλά προετοιμασμένη διαδικασία, η οποία θα ακολουθείται εφεξής» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού.
«Βάσει της ευρύτερης στρατηγικής για τον σύγχρονο πολιτισμό, κατά τη διάρκεια της τριετούς θητείας του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή, το Εθνικό Θέατρο φιλοδοξεί να αναπτυχθεί τόσο σε εύρος κοινού, όσο και σε βάθος έργου. Η εκπαιδευτική διάσταση του Εθνικού Θεάτρου είναι αυτονόητη και θα ενισχυθεί τόσο ως προς την Δραματική Σχολή, όσο και από τον κοινωνικό του ρόλο», προσθέτει.
Ο Δημήτρης Λιγνάδης είναι αριστούχος απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου (1985). Δίδαξε επί σειρά ετών στο Τμήμα Θεάτρου του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, στο Ναύπλιο, σε δραματικές σχολές (Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου, Ίασμος, Θέατρο των Αλλαγών κ.ά.).
Διετέλεσε Διευθυντής της Νέας Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, καθώς και αναπληρωτής Διευθυντής στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, ενώ την περίοδο 2014-15 ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής στο Θέατρο Πάνθεον.
Υπήρξε, επί σειρά ετών, υπεύθυνος του θεατρικού ομίλου στα Αρσάκεια Σχολεία και στο Κολλέγιο Ψυχικού. Από το 2018 έως σήμερα, έχει αναπτύξει ένα πρωτότυπο εκπαιδευτικό-καλλιτεχνικό εγχείρημα, τα «Μαθήματα Πολέμου», βασισμένο στο έργο του Θουκυδίδη, με σκοπό την εμπέδωση και εφαρμογή της λεγόμενης βιωματικής διδασκαλίας της Ιστορίας.
Στο Εθνικό Θέατρο, για μία δεκαετία, ερμήνευσε βασικούς ρόλους στις χειμερινές και θερινές παραγωγές του, με κορυφαίους σκηνοθέτες και ηθοποιούς (Μινωτής, Σολωμός, Ευαγγελάτος, Βογιατζής, Ντασέν, Βαλάκου, Χατζηαργύρη, Συνοδινού, Κούρκουλος κ.ά.) Ακολούθως, συνεργάστηκε με το ελεύθερο θέατρο (Θέατρο Τέχνης, Θέατρο του Νότου, Θίασος Γιώργου Κιμούλη κ.ά.).
Από το 2001 σκηνοθετεί, τόσο στο Εθνικό Θέατρο όσο και στο ελεύθερο θέατρο. Ενδεικτικές δουλειές του στο Εθνικό Θέατρο είναι: Ορέστεια, Βιομαγεία, Δόκτωρ Φάουστους και Βάτραχοι του Αριστοφάνη (Επίδαυρος 2008), Έξοδος και Έρως Θηλυκρατής (Μικρή Επίδαυρος 2005-2006) καθώς και άλλες παραγωγές μεταξύ των οποίων Ο συλλέκτης, Πέτρες στις τσέπες του, Όσκαρ (3 βραβεία θεάτρου).
«Μαθήματα Πολέμου»
Για το Φεστιβάλ Αθηνών, έχει σκηνοθετήσει τα έργα: 13 αντικείμενα, Φαίδρα, Δεσποινίς Τζούλια. Έχει επίσης σκηνοθετήσει ή πρωταγωνιστήσει στα έργα Αμαντέους, Ο άνθρωπος της βροχής, Το έπος του Διγενή, Το τέλος του παιχνιδιού, Βάκχες, Πελοποννησιακός Πόλεμος, Billy Elliot, Ριχάρδος Γ', Αντιγόνη, Πέερ Γκυντ. Έχει επίσης εργαστεί στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση. Βραβεύτηκε με Κρατικό Βραβείο της Ένωσης Κριτικών για την παράστασή του Συμπόσιον 1-Περί Έρωτος βασισμένο στο κείμενο του Πλάτωνα και Ελλήνων ποιητών (2010, Θέατρο Θησείον του Μιχαήλ Μαρμαρινού).
Με αφορμή την παράσταση «Φάλτσο Σοπράνο» που ξεκινά από Σάββατο στο θέατρο Αμαλία, τη συμμετοχή της ως Ρένα Βλαχοπούλου στην ταινία «Ευτυχία», την σχέση θεάτρου-τηλεόρασης, την πολιτιστική και πνευματική κρίση, τις αρνητικές κριτικές, αλλά και τα σχέδιά της για το μέλλον,η Ματθίλδη Μαγγίρα μιλά στην Κουλτουρόσουπα.
Ο «Άνθρωπος του Βιτρούβιου» αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα έργα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και θεωρείται, επίσης, ένας από τους αισθητικούς κανόνες της Αναγέννησης.
Δημιούργησε «μια ατμόσφαιρα στην οποία μπορούσα να είμαι ο εαυτός μου, να εκφράσω τις δυνατότητές μου» -αυτά λέει η Πάτι Σμιθ για τις φωτογραφίες της που τράβηξε
Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατηγόρησε την επιτροπή Νόμπελ ότι ανταμείβει τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, απονέμοντας το Νόμπελ Λογοτεχνίας στον Πέτερ Χάντκε.
Δεν είναι λίγα μέχρι στιγμής τα διαφημιστικά φάουλ του Τζαμπομάγαζου, εδώ όμως το τερμάτισε, πατώντας ανάλγητα πάνω σε ευαίσθητη ανθρώπινη χορδή με τρόπο φτηνιάρικο… Γράφει η Π. Στασινοπούλου
Ελάτε να μοιραστώ μαζί σας, τις σκέψεις μου πάνω στα camping, στον θυμό μου, στους οδοντίατρους, στην αλλεργία στη γλουτένη και σε πολλά ακόμα, που πριν μου συμβούν πάντα σκέφτομαι… «θα γίνει μαλακία»