«Εκτός ελέγχου» και ουσίας… Με μια λέξη, κουλουβάχατα. Είδαμε & Σχολιάζουμε

9402 Views
«Εκτός ελέγχου» και ουσίας… Με μια λέξη, κουλουβάχατα. Είδαμε & Σχολιάζουμε «Εκτός ελέγχου» και ουσίας… Με μια λέξη, κουλουβάχατα. Είδαμε & Σχολιάζουμε

Είδαμε & Σχολιάζουμε (δείτε όλες τις κριτικές με μια ματιά)

.

Είδε και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα. 

 
Λέμε να μην αναλωθούμε σε πολλά γιατί δεν είναι και για πολλά καθώς τόσο η παράσταση «Εκτός ελέγχου», όσο και τα παλιομοδίτικα «κειμενάκια» του Αρκά, πέρα από μια μουχλιασμένη ανάμνηση δεν προσφέρουν απολύτως τίποτα και δεν έχουν κανένα νόημα και καμιά ουσία να παρουσιάζονται σήμερα…
 
Όλα αυτά, συν γυναιξί και τέκνοις, την περασμένη βδομάδα στο θέατρο Κολοσσαίον για ένα 3ήμερο παραστάσεων που δεν έπεφτε καρφίτσα σε καμιά από τις 4 προγραμματισμένες παραστάσεις με το πλήθος να χαχανίζει και να χαζοχειροκροτούν, άραγε τι;
 
Καθώς τα πονήματα του εθνικού μας σκιτσογράφου ούτε γέλιο είχαν, ούτε εξυπνάδα, αλλά ούτε την σκαμπρόζικη σπιρτάδα και ευφυΐα που είχαν τότε που πρωτόβγαιναν σε εφημερίδες και περιοδικά και ήταν ένας επιπλέον λόγος να τις αγοράσεις.


 
Γιατί από τότε μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει τα πάντα, ακόμη και ο ίδιος ο Αρκάς, που μπορεί να παραμένει σεβάσμιος και δημοφιλής ωστόσο και πέρα από κάποιες αναλαμπές που του προσφέρει η επικαιρότητα,  η διεισδυτικότητα που είχε η κοφτερή πένα του έχει προ πολλού χαθεί. Αλλά θα μας πείτε γούστα είναι αυτά και δεν θα διαφωνήσουμε! Ωστόσο, για τις θεατρικές μεταφορές, εκεί που μας πέφτει λόγος, η μόνη που έχει λόγο ύπαρξης –και θα παραμείνει εσαεί- είναι το «Εχθροί Εξ Αίματος».

Ενα έργο που διακωμωδεί έναν μελλοθάνατο αλκοολικό με το παχύ έντερο και λεπτό έντερο να ελπίζουν στην ανατροπή της κατάστασης του οργανισμού ενώ η καρδιά, το συκώτι και το νεφρό, τα οποία είναι μεταμοσχεύσιμα, συνωμοτούν για την «μεταθανάτια ζωή» τη «δεύτερη ευκαιρία», που λέμε…. Αυτή την θεσπέσια παράσταση (παρακάτω εικόνα), μεταφερόμενη από το θέατρο του Νέου Κόσμου σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα βράδυ του 2019 στο θέατρο Εγνατία που παραμένει έως σήμερα δυστυχώς, εγκαταλελειμμένο.
 
Ήταν τότε που εκτιμήσαμε ακόμη περισσότερο το μυαλό του Αρκά και εδώ βάζουμε τελεία. 




Από κει και πέρα, τίποτα της προκοπής θεατρικό δεν έχει γράψει και το «Εκτός Ελέγχου» δεν είναι καν θεατρικό γραμμένο από τον ίδιο, αλλά κάποιοι άλλοι το μετέτρεψαν σε θεατρική παράσταση κάνοντας μια συρραφή με το μόνο που να πετυχαίνουν είναι να αναμασούν κάποια σκετσάκια από τα πιο δημοφιλή κόμικς του όπως είναι ο Ισοβίτης, Σπουργίτι είσαι και φαίνεσαι, Καστράτο κ.ά.,  

Και το θέμα που τίθεται είναι: οκ βρε παιδιά αλλά παντελή έλλειψη δημιουργικότητας;
 
Και ξεκινώντας φυσικά από τα αρνητικά (-) έχουμε και λέμε…

-Η ανύπαρκτη σκηνοθεσία του μπες εσύ, βγες εσύ, πέστα όπως ξέρεις, πάμε στον επόμενο καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης. Προφανώς ο Δημήτρης Αγοράς  βασιζόμενος απλά και μόνο στην κορμοστασιά των «ονομάτων» θεώρησε περιττή την όποια σκηνοθετική κατεύθυνση με αποτέλεσμα να τους αφήσει εντελώς εκτεθειμένους και όλο αυτό αποτυπωμένο στα μάτια μας ως προχειροδουλειά.
 
-Τα ίδια και χειρότερα και η διασκευή. Ξεπατικωμένα από τις σελίδες και μεταφερόμενες αυτούσιες τι σόι διασκευή μπορεί να έγινε στο σήμερα, μόνο ο σκηνοθέτης ξέρει που βάζει και εδώ την υπογραφή του. Καμιά φρεσκάδα, καμιά πρωτοπυπία μετατροπή στα καθ’ ημάς, καμιά φροντίδα ακόμη και στο παρελθόν. Βγήκαμε (στη σκηνή), τα είπαμε, τελειώσαμε!
 


-Οι συνδέσεις αταίριαστων κόμιξ που δεν πρόσφεραν καμιά ροή, ένα έξυπνο δέσιμο, όπου για παράδειγμα τα πονηρά υπονοούμενα μιας γριάς γυναίκας έρχονταν σε αντιπαράθεση με τα Θεία ή του άλλου, που ενώ έχει αποδημήσει εις Κύριον φιλοσοφεί για τα κακώς κείμενα της ένδοξης ζωής του… Με μια λέξη, κουλουβάχατα.
 
-Ένα σκηνικό που σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρινόταν σε αθηναϊκή παραγωγή καθώς ένα μάτσο ξύλινων κουτιών σκορπισμένα διάσπαρτα ήταν και τα μοναδικά αξεσουάρ που γέμιζαν τη σκηνή. Ακόμη και σ’ αυτή την περίπτωση ελάχιστα χρησιμοποιήθηκαν με μόνη «δημιουργική» χρησιμότητα να στρογγυλοκάθονται οι ηθοποιοί λέγοντας τα λογύδριά τους.
 
-Ανύπαρκτες υπήρξαν και οι ερμηνείες. Επρόκειτο ουσιαστικά για μια ερμηνευτική ξεπέτα λουσμένη με όση μανιέρα διέθετε καθένας τους προσπαθώντας να μεταφέρουν κάτι από πνεύμα Αρκά, κάτι από την ιδιοσυγκρασία τους, κάτι που τους έκανε γνωστούς και προφανώς αυτό ήθελε το κοινό που έσπευσε να τους δει από κοντά…  και με δυο λόγια...
-καμένο χαρτί ο Σωτήρης Καλυβάτσης,
-ξεχειλωμένος/επαναλαμβανόμενος ο Αντώνης Λουδάρος,
-οριακά ανεκτός ο Πάνος Σταθακόπουλος,
-αδιάφορος ο Χρήστος Τριπόδης,
-υπερβολική/υστερική η Κωνσταντία Χριστοφορίδου,
-πέρασε και δεν ακούμπησε ο Δημήτρης Αγοράς,
και αδιάφορη επιλογή οι μικροί Αθηνά Τριπόδη και ο φιρμάτος λόγω «Καλύτερα μας Χρόνια», Μανώλης Γκίνης.
 
Και δεν είχε τίποτα καλό αυτή η παράσταση; Είχε, το τέλος…
 
Εν ολίγοις (=): «Εκτός ελέγχου» και κυριολεκτικά ουσίας…
 
Βαθμολογία:
2,5/10
 
-Κ-

Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν έως 15/05/2022 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 11α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2022 
.
Δείτε & αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, εδώ.
-Οι νέες ταινίες της εβδομάδαςεδώ.
.
-Είδαμε & Σχολιάζουμε: 
Θέατρο εδώ. 
Συναυλίες εδώ
Σινεμά εδώ
Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε Βιβλίο εδώ 
Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία εδώ.
.
Ακολουθήστε μας στα social media
       


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Γιάννης Τσιρόγλου
Γιάννης Τσιρόγλου
Επικεφαλής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa@yahoo.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο