«Εκκλησιάζοντες»: Παράσταση - βιτριόλι σε ό,τι ζούμε και δεν το μαρτυρούμε. Είδαμε & Σχολιάζουμε.

1154 Views
«Εκκλησιάζοντες»: Παράσταση - βιτριόλι σε ό,τι ζούμε και δεν το μαρτυρούμε. Είδαμε & Σχολιάζουμε. «Εκκλησιάζοντες»: Παράσταση - βιτριόλι σε ό,τι ζούμε και δεν το μαρτυρούμε. Είδαμε & Σχολιάζουμε.

 «Εκκλησιάζοντες»: Παράσταση - βιτριόλι σε ό,τι ζούμε και δεν το μαρτυρούμε. Είδαμε & Σχολιάζουμε +βίντεο - αποσπάσματα

Βγαίνοντας από το θέατρο Αυλαία σκεφτόμουν πόσο φτωχή είναι η ντόπια θεατρική πραγματικότητα από τέτοιου είδους έργα. Παραστάσεις που να προσφέρουν άφθονο γέλιο, να προβληματίζουν και απλόχερα μέσω των συντελεστών της να διασκεδάζουν τον κόσμο.
 
Ο βανδαλισμός της αφίσας που βρίσκεται στην είσοδο του Θεάτρου Αυλαία για να διαφημίζει την εν λόγω παράσταση υπήρξε ένας επιπλέον λόγος να έρθω σε στενότερη επαφή με τους «Εκκλησιάζοντες». Να δω τι είναι αυτό τέλος πάντων που ενοχλεί. Και για να γινόμαστε σαφείς εξ’ αρχής. Πολύ καλά έκανε και ενόχλησε. Όταν λες την αλήθεια είναι λογικό να ενοχλείς αυτούς που φοβούνται να κοιτάξουν κατάματα το είδωλο στον καθρέφτη. Και με αδυναμίες ή μη η παράσταση αυτή ήταν ένα βιτριολικό, καυστικότατο σχόλιο σε ό,τι ζούμε και δεν το μαρτυρούμε. Εκκλησία, πολιτική, δημοσιογραφία, διαφθορά, όλα θίγονται και σχολιάζονται χωρίς καμιά αυτολογοκρισία. Ίσα ίσα, με πλείστη παρρησία όλα έρχονται στη σκηνή προς εξέταση. Ας τα δούμε από πιο κοντά.
 
Βρισκόμαστε σε ένα μοναστήρι στους πρόποδες του Παγγαίου όρους όπου επικρατεί η διαφθορά, η ασυδοσία και το όργιο. Τρεις κληρικοί, βουτηγμένοι μέσα στην αμαρτία εκμεταλλεύονται την ιδιότητα του κλήρου για να πλουτίσουν, με αθέμιτα μέσα ως επί το πλείστον και εμπορευματοποιούν την πίστη προς όφελός τους. Την εγκληματική τους δράση συνδράμει ο αντιπρόσωπος του λαού στο κοινοβούλιο, ένας υπουργός αλλά και μία κωμική φιγούρα πίστης, η Καλλιόπη. Πρόσωπο κλειδί αποτελεί και ένα άτομο το οποίο επισκέπτεται τη μονή για να διαμείνει ως επισκέπτης αλλά που πρόκειται να εξελιχθεί σε κάτι διαφορετικό.
 
(+) Από το δελτίο τύπου ακόμη καταλαβαίνουμε ότι όλα όσα προτίθεται να θίξει το έργο δεν είναι εύκολα στη διαχείριση. Η εκκλησία δεν είναι από τα θέματα που θίγονται συχνά (κακώς αν θέλετε τη γνώμη μου) και τις σπάνιες φορές που γίνεται αυτό συμβαίνει μάλλον επιπόλαια. Στην προκειμένη περίπτωση όμως το σχόλιο δεν ήταν επιφανειακό. Το έργο του Μιχάλη Δαρνάκη και της Μαρίας Λαφτσίδου δεν άφησε τίποτα να πέσει κάτω. Επέκρινε όλα τα κακώς κείμενα του κλήρου και της πολιτικής. Η παιδοφιλία, η υποκρισία, η διαφθορά και η διαπλοκή ήταν κάποια από τα θέματα που άγγιξε χωρίς να φοβηθεί την αντίδραση. Διακωμωδώντας τραγικές καταστάσεις σχολίασε τόσο ό,τι αφορά στενά την εκκλησία όσο και τη σχέση της με τους κρατικούς λειτουργούς και την επιρροή αυτών στη λειτουργία της.
 
Η σκηνοθεσία της παράστασης από την συγγραφέα του κειμένου, Μαρία Λαφτσίδου, ακολούθησε ρυθμό καταιγιστικό. Οι ηθοποιοί γέμισαν τη σκηνή και μόνο με ένα λιτό, αφαιρετικό σκηνικό το έργο φωτίστηκε και του δόθηκε η απαραίτητη πνοή για να προσφέρει γέλιο και προβληματισμό. Τα εμβόλιμα στη δράση κομμάτια όπου κυριαρχούσε ο χορός ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη και παρότι μη αναμενόμενη, έδεσε πολύ ωραία και έκανε τη δράση λιγότερο στατική και  πολυεπίπεδη. Όσον αφορά όμως τον ρυθμό της σκηνοθεσίας, έχω μία ένσταση την οποία και θα διατυπώσω παρακάτω.
 
Σχετικά με το ερμηνευτικό σκέλος, σε γενικά πλαίσια ο θίασος υπήρξε απολαυστικός, καθώς ακολούθησε ερμηνείες ενδιαφέρουσες, επάξιες των ρόλων, οι οποίες και προσέφεραν το αναγκαίο γέλιο και ανέδειξαν το ταλέντο του κάθε ηθοποιού ξεχωριστά. Αν και φλέρταραν με την υπερβολή, υπηρέτησαν με σεβαστό τρόπο την σάτιρα που κλήθηκαν να υπηρετήσουν και το ερμηνευτικό αποτέλεσμα τους δικαίωσε. Από τον ταλαντούχο θίασο, ξεχώρισε ο Νίκος Βατικιώτης, αλλά και ο συγγραφέας του έργου, Μιχάλης Δαρνάκης, σε έναν ιδιαίτερα κωμικό ρόλο. Ο πρώτος ξεδίπλωσε το ύφος και το χαρακτήρα του ρόλου αποδίδοντας με απόλυτο μέτρο και ο δεύτερος, παρά την κραυγαλέα εμφάνιση του δεν εκτράπηκε σε ακρότητες και ευκολίες. Νίκος Τσολερίδης και Ανδρέας Μαυρίδης με πειθώ και ευελιξία συμπλήρωσαν το τρίο της «Μονής Παγκαρίου», ενώ καλοί στους ρόλους τους: Δημήτρης Δάγκαλης και Σταμάτης Στάμογλου.
 
(-) Όσον αφορά τα μελανά σημεία, παρότι το κείμενο υπήρξε ένα πολύ ωραίο κοινωνικοπολιτικό σχόλιο σε πρώτη βάση και παρότι προσέφερε αβίαστα το γέλιο, το χιούμορ του σε ορισμένα σημεία ήταν υπερβολικά τραβηγμένο γεγονός που αποδυνάμωνε την ποιότητα του έργου. Ίσως μια αναθεώρηση σε συγκεκριμένα κομμάτια να δικαίωνε περισσότερο το αποτέλεσμα καθώς και ένα χρονικό, το διάλειμμα δεν χρειαζόταν, μάζεμα.
 
Ο καταιγιστικός ρυθμός της παράστασης υπήρξε ένα στοιχείο που επεδίωκε να εξασφαλίσει το ενδιαφέρον του θεατή αλλά μετά από κάποιο σημείο κούραζε. Η γρήγορη δράση ίσως να μην ζημίωνε το αποτέλεσμα αν υπήρχαν σκηνές πιο μετρημένες στο ρυθμό, σκηνές που θα επέτρεπαν στο θεατή να αναπαυθεί λίγο πριν συνεχίσει ο καταιγιστικός τρόπος κίνησης των νημάτων. Η τόσο έντονη επιλογή στον ρυθμό της σκηνοθεσίας έγινε σε πολλά σημεία και αιτία να μην φτάσουν ατάκες των ηθοποιών στην πλατεία.
 
(=) Καταλήγοντας, ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά που αξίζει κανείς να παρακολουθήσει και οφείλουν να επαναλαβουν αν όχι μέσα στο καλοκαίρι, την επόμενη θεατρική σεζόν. Αγγίζει ένα θέμα – ταμπού που επιτέλους κάποιος έπρεπε να το υπενθυμίσει  στο θέατρο. Το αποτέλεσμα δικαιώνει το εγχείρημα και σίγουρα προσφέρει γέλιο, το οποίο γίνεται αφορμή για προβληματισμό και σκέψη. Να πάτε να το δείτε, έως Κυριακή 30/04.
 
Ο Ντοστογιέφσκι έλεγε ότι χωρίς θεό, όλα επιτρέπονται. Και ορισμένοι σε αυτή τη χώρα δεν έχουν το θεό τους.
 
Βαθμολογία:
6/10
 
Αναλυτικές πληροφορίες για τη παράσταση θα βρείτε ΕΔΩ
Φωτογραφίες ΕΥΤΥΧΙΑ ΠΛΑΖΟΥΜΙΤΗ – Περισσότερες θα βρείτε ΕΔΩ
Τυχαία αποσπάσματα από τη παράσταση – αυλαία χειροκρότημα  
=================================================================================

7α Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης 2017 
ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ -  ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2016 – ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΙΟΝ
Πληροφορίες για τη μεγάλη βραδιά – Προσκλήσεις: Προσεχώς
=================================================================================
Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα.
Πρόγραμμα παραστάσεων ΚΛΙΚ ΕΔΩ
 ==================================================================================

ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ

===========================================================================

Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης [σελίδα ανακοινώσεων] ΕΔΩ
Facebook page ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
ΦΚΘ: 8 έλληνες σκηνοθέτες παρουσιάζουν ταινίες γυρισμένες μέσα στα σπίτια τους.
ΦΚΘ: 8 έλληνες σκηνοθέτες παρουσιάζουν ταινίες γυρισμένες μέσα στα σπίτια τους.
με 0 Σχόλια 664 Views

 Στο «Χώροι 1», 8 αγαπημένοι έλληνες σκηνοθέτες γύρισαν, μετά από ανάθεση του φεστιβάλ, μια ολιγόλεπτη μικρού μήκους ταινία μέσα στο σπίτι τους, καταθέτοντας το δικό τους επίκαιρο κινηματογραφικό σχόλιο για την πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή