Έξοχο ψυχογράφημα με άρτιες ερμηνείες το «Nerium Park». Είδαμε και σχολιάζουμε.

3784 Views
Έξοχο  ψυχογράφημα με άρτιες ερμηνείες το «Nerium Park». Είδαμε και σχολιάζουμε. Έξοχο ψυχογράφημα με άρτιες ερμηνείες το «Nerium Park». Είδαμε και σχολιάζουμε.

Η επιτυχημένη πρόσληψη μιας παράστασης από το κοινό, εκδηλώνεται με αλάνθαστα σημάδια: όταν ας πούμε στη διάρκειά της δεν κουνιέται φύλλο… όταν όλα τα μάτια είναι καρφωμένα στη σκηνή και το κορμί στο κάθισμα χωρίς να σαλεύει… όταν το χειροκρότημα ξεσπά αυθόρμητα, έντονα, παρατεταμένα, σε αληθινές  και όχι  «φτιαχτές» αυλαίες, παρότι εν προκειμένω οι σεμνότατοι ηθοποιοί αρκέστηκαν σε μόλις δεύτερη υπόκλιση, ενώ μπορούσαν να έχουν πολλαπλές… Ο πρόλογος αφορά στην παράσταση «Nerium Park» του Josep Maria Miroαπό την ομάδα «ριSκο» και σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Οικονόμου, που παρακολουθήσαμε με απόλυτη προσήλωση στο θέατρο Αυλαία…
 
Θέμα της η ζωή ενός νεαρού ζευγαριού αστών που μόλις αγόρασε  διαμέρισμα σε νεόδμητο οικιστικό συγκρότημα εκτός πόλης, το «Nerium Park» -όνομα δανεισμένο από τις πικροδάφνες που το περιστοιχίζουν ή το «στοιχειώνουν»-  όντες οι πρώτοι και (τελικά) μόνοι κάτοικοί του. Όλα φαντάζουν ιδανικά… ένα όμορφο καινούργιο σπίτι σε πολυτελές συγκρότημα μακριά από το θόρυβο της πόλης, δύο ερωτευμένοι σύντροφοι με περιζήτητες καριέρες στελεχών σε μεγάλες εταιρείες και με όνειρα για το μέλλον και το παιδί που κυοφορεί η Μάρτα… Μόνο που κάποια στιγμή η επίπλαστη «τελειότητα» των συμβάσεων αρχίζει να ραγίζει… Η απομόνωση στο ερημικό συγκρότημα προκαλεί αδιόρατο φόβο, ενώ το σοκ της απόλυσης για τον Ζεράρ θα λειτουργήσει καταλυτικά για την αλλαγή του, εκδηλώνοντας περίεργες συμπεριφορές με «φανταστικούς» φίλους ή καταστάσεις, που ωστόσο θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάδειξη των αδιέξοδων και την «αποκρυπτογράφηση» της συντρόφου του, οδηγώντας την εννιάχρονη σχέση τους σε διάλυση και τον ίδιο σε μοιραίο τέλος…
 
Στην παράσταση που από ένα σημείο και μετά καθηλώνει (+), δεν μπορείς να μη θαυμάσεις το έξοχο κείμενο του Josep Maria Miro, αφενός για τη σύλληψη του θέματος και αφετέρου για την αριστοτεχνική διαχείρισή του, με βαθιά επεξεργασία της ανθρώπινης ψυχολογίας και όχι μόνο! Όπου ξεκινώντας από μια συμβατικότητα, τοποθετημένη έντεχνα μέσα σε ασφαλή (σχεδόν ιδανικά) κοινωνικά πλαίσια - πρότυπα, επέρχονται σταδιακά μικρές «ρωγμές» που αρχίζουν να τα αποδομούν, για να ακολουθήσει με εξαιρετικά δουλεμένη κλιμάκωση, η πλήρης κατάρρευση, τόσο των προτύπων όσο και των ηρώων. Ένα έργο ευφυέστατο που αναδεικνύει με μοναδική μαεστρία το χάος της οικονομικής/κοινωνικής κρίσης και τον τρόπο που επηρεάζει τις ανθρώπινες σχέσεις… που προκαλεί θαυμασμό για τα ευρήματα, την στέρεα δομή, την δυνατή. απρόβλεπτη πλοκή, την εμβάθυνση στους χαρακτήρες… που αγγίζει το ψυχολογικό θρίλερ ως φόρμα, κορυφώνοντας την αγωνία, τις εντάσεις, την τραγικότητα… Δομημένο σε 12 πράξεις - σκηνές, με κάθε μία να «γκρεμίζει» ένα επιπλέον λιθάρι από το αρχικό «ιδανικό» οικοδόμημα, μέχρι την πλήρη «κατεδάφισή» του… Με λίγα λόγια ένα έργο -  διαμαντάκι!
 
Το οποίο ευτύχησε σκηνοθετικά στα χέρια του Βαγγέλη Οικονόμου, καθώς εστίασε στην ένταση του κειμένου, των χαρακτήρων και των ερμηνειών, επιλέγοντας σοφά μια λιτή και ουσιαστική σκηνοθετική γραμμή, χωρίς τίποτα περιττό ή εντυπωσιακό. Παρόμοια έργα με δυνατό περιεχόμενο ουσίας, τα όποια σκηνοθετικά τερτίπια, είτε τα βαραίνουν είτε τα αδικούν, λειτουργώντας ως περιττό φόρτωμα ή ως αντιπερισπασμός. Οπότε βρήκαμε πολύ εύστοχη και πλέον κατάλληλη την επιλογή της λιτότητας, σε ένα έργο που παρασύρει με την εξαιρετική πλοκή του, και όλη η βαρύτητα δόθηκε στην απόδοση συναισθημάτων μέσω των ερμηνειών. Και ειδικότερα στην κορύφωσή τους, καλύπτοντας με άψογο τρόπο – ερμηνευτικά και σκηνικά - μια τεράστια συναισθηματική κλίμακα από το ζενίθ μέχρι το ναδίρ… Όσον αφορά στο δέσιμο των 12 σκηνών, πρακτικά δεν μπορούσαν να αποφευχθούν τα στιγμιαία χάσματα ως νεκροί χρόνοι, καθώς οι ηθοποιοί σε κάθε μία από αυτές άλλαζαν ρούχα. Παρά ταύτα, η μετάβαση γινόταν με ατμοσφαιρικές και σταθερές αλλαγές φωτισμών, καθώς και σταθερή μουσική υπόκρουση, απαλείφοντας σχεδόν το αναπόφευκτο μειονέκτημα. Με δυνατότερο στοιχείο της σκηνοθεσίας την ιδανική κορύφωση - από ένα σημείο και μετά, του αγωνιώδους κλίματος μέχρι την τραγική κατάληξη που κρατά δέσμιο τον θεατή, και την εξαιρετική απόδοση του πνεύματος του έργου σε όλα τα επίπεδα.
 
Ένα αποτέλεσμα για το οποίο βεβαίως αξίζουν εύσημα στους δύο θαυμάσιους ηθοποιούς, τον Γιώργο Βεργούλη και την Αγγέλα Μπολέτση, για τις άρτιες, μεστές ερμηνείες τους, οι οποίες απέπνεαν ωριμότητα, εμπειρία και υψηλού επιπέδου επαγγελματισμό, καθώς μόνο με τέτοια προσόντα θα μπορούσαν να αποδοθούν τόσο έντονες συναισθηματικές διακυμάνσεις. Ο Γ. Βεργούλης στον απαιτητικό ρόλο του Ζεράρ, ομολογούμε ότι «κέντησε»! Ξεκινώντας από άνετος, κλασικός γιάπης, πέρασε όλα τα ενδιάμεσα στάδια της σταδιακής καταρράκωσης - από την παραίτηση και απαξίωση  μέχρι τον κυνισμό και την τρέλα, με απαράμιλλη πειστικότητα, φυσικότητα, εσωτερική τραγικότητα, εντυπωσιάζοντας για τον τρόπο που δούλεψε αδιόρατες αλλά καθοριστικές λεπτομέρειες, χαρίζοντας μια ερμηνεία μοναδική! Δεν υποδυόταν κανένα ρόλο, ΗΤΑΝ ο ίδιος  ο Ζεράρ! Η Α. Μπολέτση επίσης σε δύσκολο ρόλο με συναισθηματικές μεταπτώσεις, υπήρξε μια εξαιρετική Μάρτα, αποδίδοντας την ηρωίδα της εξίσου με φυσικότητα, απόλυτη αληθοφάνεια, έντονη εκφραστικότητα, συναισθηματισμό, σε μια ερμηνεία  αφοπλιστικά αληθινή… Εύγε και στους δύο!
 
Σε σχέση με τους λοιπούς παράγοντες, αξίζει ακόμα ένα εύγε για τα άφθονα κοστούμια των 12 αλλαγών, καθώς μέσα από τις σταδιακές «μετεξελίξεις» τους με εύστοχες μελετημένες λεπτομέρειες, προβλήθηκαν ξεκάθαρα μέσω και της εμφάνισης οι αλλαγές/αντιθέσεις χαρακτήρων και καταστάσεων. Επαρκές θα χαρακτηρίζαμε το λιτό σκηνικό των δύο καναπέδων, πλαισιωμένο από πολλά επιδαπέδια φωτιστικά, τα οποία λειτούργησαν ιδιαίτερα ατμοσφαιρικά στις αλλαγές φωτισμών για κάθε σκηνή. Το ίδιο ατμοσφαιρικά λειτούργησε και η μουσική με επαναλαμβανόμενο υποβλητικό μοτίβο «μυστηρίου» και είναι αλήθεια ότι θα απολαμβάναμε μεγαλύτερη συμμετοχή.
 
Αν κάτι παρατηρούσαμε (-), παρότι αντιλαμβανόμαστε τις δεδομένες συνθήκες λόγω πλοκής του έργου, αυτό θα ήταν μια ελαφρά υποτονικότητα στο πρώτο ένα τρίτο περίπου της παράστασης, όπου όλα κυλούν συμβατικά και μετά από  τέσσερεις - πέντε σκηνές το ενδιαφέρον εντείνεται ακολουθώντας στην πορεία  κατακόρυφη άνοδο. Σε σχέση επίσης με τους νεκρούς χρόνους των αλλαγών, που όπως είπαμε είναι μεν μειονέκτημα αλλά αναπόφευκτο, θεωρούμε ότι θα μπορούσε να κρατηθεί σταθερά η ίδια αλλαγή φωτισμών για την «ενότητα της ταυτότητας», αλλά το μουσικό μοτίβο που επίσης επαναλαμβάνεται πανομοιότυπα, θα μπορούσε ίσως κάποιες στιγμές να ποικίλει, ακολουθώντας επίσης μια κλιμάκωση της έντασης, ώστε να ενισχύει το φορτισμένο κλίμα…
 
Καταλήγοντας (=) θα πούμε ότι η «ποιότητα» του χειροκροτήματος υπήρξε αδιάψευστος μάρτυρας της αποδοχής. Και πώς αλλιώς, για μια καλοστημένη παράσταση που ανήκει στην κατηγορία του αυθεντικά «καλού θεάτρου», με τη δύναμη ενός έξοχου έργου και δυο άριστων ερμηνειών!
 
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 
6,5 στα 10
.

------------------------------------------------

Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 20/9/2017 έως 31/05/2018 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 8α Θεατρικά (Κουλτουρο) Βραβεία Θεσσαλονίκης 2018 που θα πραγματοποιηθούν πρώτο 15νθήμερο Ιουνίου 2018
– Πληροφορίες για τα 8α ΘΒΘ θα βρείτε εδώ - Facebook pages εδώ
==========================
Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα.
Πρόγραμμα παραστάσεων ΚΛΙΚ ΕΔΩ
=========================

ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ

===========================

Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης [σελίδα ανακοινώσεων] ΕΔΩ
Facebook page ΕΔΩ
==============================
Kάντε like στη σελίδα του Kulturosupa.gr στο facebook και ακολουθήστε μας στο twitter για να βλέπετε πρώτοι όλη την ροή πληροφοριών και να μαθαίνετε όλους τους νέους διαγωνισμούς προσκλήσεων

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Στασινοπούλου Π
Στασινοπούλου Π
Ο «εραστής» οποιασδήποτε τέχνης - εν προκειμένω της θεατρικής, θα κρατά πάντα μαζί της μια σχέση εξιδανικευμένη, ενίοτε παθιασμένη. Επενδύοντας κατά βάση σε συναίσθημα και ένστικτο δουλεμένα με γνώση και εμπειρία… Όταν ο ερασιτέχνης του θεάτρου με χρόνια ενασχόληση μαζί του, από τη θέση του «άρρωστα» θεατρόφιλου εκφέρει γνώμη, δεν χωρά ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ παρά μόνο η αγνή αγάπη του γι αυτό! Και κάποιες φορές, «όποιος αγαπάει παιδεύει»… πάντα με την καλή έννοια! Και απαντά και στο kal.stassinopoulou@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Αποδόθηκαν τα βραβεία σε Ζέτα Δούκα & Μάνο Πετούση για το «Γράμμα σε ένα παιδί» από τα ΘΒΘ
Αποδόθηκαν τα βραβεία σε Ζέτα Δούκα & Μάνο Πετούση για το «Γράμμα σε ένα παιδί» από τα ΘΒΘ
με 0 Σχόλια 381 Views

Ηταν μια βραδιά που την περίμεναν πολλοί. Θεατρόφιλο κοινό,  η Ζέτα Δούκα, ο Μάνος Πετούσης και τα  Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης σε μια συγκινησιακή αλλά και επετειακή βραδιά (+ φωτογραφίες & Βίντεο)

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο
  • Εταιρία δίνει άδεια… αυνανισμού στους υπαλλήλους της, για να μην έχουν άγχος
    Εταιρία δίνει άδεια… αυνανισμού στους υπαλλήλους της, για να μην έχουν άγχος

    Υπάρχουν πολλά είδη αδειών που μπορεί να πάρει κάποιος, εκτός από την κανονική... Υπάρχει η αναρρωτική όταν αρρωσταίνει, η άδεια γάμου όταν παντρεύεται, η άδεια γέννησης παιδιού και πολλές άλλες ακόμα που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Μία εταιρία Σουηδών με έδρα την Μεγάλη Βρετανία όμως, αποφάσισε να δημιουργήσει ακόμη ένα είδος. Την άδεια αυνανισμού...

    Περισσότερα ...
  • Το να πιστεύουμε στον εαυτό μας, μας εξυψώνει το ηθικό
    Το να πιστεύουμε στον εαυτό μας, μας εξυψώνει το ηθικό

     Το να πιστεύουμε στον εαυτό μας και στις δυνατότητες μας, μόνο σε καλό μπορεί να μας βγει. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει να μπορούμε να πούμε την άποψη μας και να πράξουμε αυτό που επιθυμούμε, χωρίς να φοβηθούμε τι γνώμη θα... Γράφει ο Ψυχολόγος-Σύμβουλος Γάμου Γιάννης Ξηντάρας


    Περισσότερα ...
  • «Φορές που η ποίηση καθρέφτισε τον έρωτα»
    «Φορές που η ποίηση καθρέφτισε τον έρωτα»

    5 έργα της νεώτερης ελληνικής ποίησης που αποτύπωσαν πτυχές του έρωτα και συγκινούν. Η σωματική έλξη στον Καβάφη, ο εύθραυστος ψυχισμός της ερωτευμένης από την Πολυδούρη, οι ερωτικές μνήμες στην Δημουλά και η άρνηση του ίδιου του συναισθήματος στους στίχους του Χριστιανόπουλου.  Από την Ντόρα Παπάζη

    Περισσότερα ...

Περισσότερη Παράξενη ζωή