«Μετά τη Θήβα»... τι ήθελε να πει ο ποιητής; Είδαμε και σχολιάζουμε.

4099 Views
«Μετά τη Θήβα»... τι ήθελε να πει ο ποιητής; Είδαμε και σχολιάζουμε. «Μετά τη Θήβα»... τι ήθελε να πει ο ποιητής; Είδαμε και σχολιάζουμε.

Είδε και σχολιάζει η Πίτσα Στασινοπούλου


 
Διαβάζοντας το δελτίο τύπου της παράστασης συναντάς κάτι ασυνήθιστο που προκαλεί εντύπωση, καθώς ο συγγραφέας και σκηνοθέτης στο σημείωμά του και σε πρώτο πρόσωπο, πέραν της ενημέρωσης, προχωρά ο ίδιος σε… αξιολόγηση του έργου του, βρίσκοντάς το «εμπνευσμένο», «απολαυστικό ψυχολογικό θρίλερ», «με αρετές», «κρατά το ενδιαφέρον του θεατή» κλπ. Που σημαίνει ότι εφόσον ο ίδιος έκρινε και απεφάνθη για τα καλύτερα, μάλλον βρίσκει περιττή τη γνώμη του θεατή, εκτός αν αυτή επικυρώσει ή ακόμα καλύτερα ενισχύσει τα παραπάνω… Λυπούμαστε όμως που η διαφωνία μας οριζοντίως και καθέτως- όσο περιττή κι αν την θεωρεί-  θα «ταράξει» τη δική του αξιολόγηση… Πρόκειται για την παράσταση «Μετά τη Θήβα» σε κείμενο και σκηνοθεσία Δημήτρη Καρακάση που παρακολουθήσαμε στο θέατρο Αθήναιον…
 
Με λίγα λόγια και από όσα με κόπο αντιληφθήκαμε, μια γυναίκα γεννά πριν δεκαεφτά χρόνια στη Θήβα ένα γιο και στον τοκετό πεθαίνει. Ο πατέρας  παίρνει το παιδί και φεύγει στη Θεσσαλονίκη όπου το μεγαλώνει δουλεύοντας στα σφαγεία και ήδη ο γιος δίνει πανελλήνιες εξετάσεις για τη σχολή Ψυχολογίας, την οποία επέλεξε για να αντιμετωπίσει δικά του περίεργα ψυχοσωματικά συμπτώματα όταν πλησιάζει ανθρώπους. Τη μέρα που επιστρέφει σπίτι απογοητευμένος από τις εξετάσεις, ο πατέρας του δέχεται την επίσκεψη του γυναικολόγου που ξεγέννησε τη γυναίκα του και οι τραγικές έως παράδοξες αποκαλύψεις που συνδέονται με τον θάνατό της, τη σχέση του γιατρού μαζί της, τα περίεργα συμπτώματα του γιου, το πρώην επάγγελμα του πατέρα ως χρηματιστής και λοιπά περίπλοκα, θα οδηγήσουν σε μοιραία κατάληξη με διπλή τραγωδία…
 
Είναι απορίας άξιο (-) ποιες ακριβώς «αρετές» εντόπισε ο συγγραφέας Δημήτρης Καρακάσης στο πόνημά του, διότι από την πλευρά μας ως αποδέκτες- θεατές χαθήκαμε σε έναν δαιδαλώδη λαβύρινθο παραδοξότητας και πουθενά… το νήμα της Αριάδνης να μας οδηγήσει στην έξοδο! Ένα μπλεγμένο κουβάρι πολυσύνθετων εξελίξεων σε σύγχυση, χωρίς συνάφεια στο σύνολο, επιμέρους αιτιολογημένες σχέσεις, λογική αλληλουχία, εμφανή στόχο, σε σημείο να αναρωτιέσαι που σταματά ο ρεαλισμός και η πραγματικότητα και πού αρχίζει ο σουρεαλισμός και το φαντασιακό... Αναγνωρίζουμε ότι ο πυρήνας της υπόθεσης- που δεν θέλουμε να προδώσουμε- παρότι «επιστημονικής φαντασίας», είναι ένα ιδιαίτερα δυνατό και σκοτεινό εύρημα, όμως ο τρόπος που αναπτύχθηκε γύρω του η πολυδαίδαλη, φλύαρη πλοκή με τις ετερόκλητες παραμέτρους, όπως οικονομολόγος- σφαγέας, γυναικολόγος- ψυχολόγος, γιος ανθρωποφάγος, εκτρώσεις, ειδεχθείς φόνοι κλπ. άφησε άπειρα ανοιχτά μέτωπα, λογικές υπερβάσεις, αναπάντητα ερωτήματα, δυσχεραίνοντας επί της ουσίας την παρακολούθηση και αδικώντας κατάφωρα το ευφυές εύρημα…
 
Και καθώς το κείμενο είναι το θεμέλιο μιας παράστασης που πάνω του θα στηθούν τα λοιπά «δομικά υλικά», είναι αναπόφευκτο ότι όταν χωλαίνει σε βαθμό προβληματικό, το υπόλοιπο οικοδόμημα να μην «αισθάνεται ασφαλές», πόσο μάλλον όταν και η σκηνοθεσία φέρει το στίγμα του συγγραφέα Δ. Καρακάση - αν και οι σκηνοθετικές επιδόσεις του συγκρινόμενες με τις συγγραφικές, αποδείχθηκαν επαρκέστερες, προσφέροντας ένα σχετικά αποδεκτό, συμβατικό αποτέλεσμα. Το οποίο διακρίθηκε μεν από αρκετά γρήγορο ρυθμό, κάποιες εντάσεις με σκηνικό ενδιαφέρον, στοιχειώδη σκοτεινή ατμόσφαιρα (στο φόνο) ή υποτυπώδες χιούμορ- μέσα σε ένα ευπρόσωπο μίνιμαλ σκηνικό,  ωστόσο ούτε εδώ έλειψαν οι σοβαρές αδυναμίες, με πρώτη βεβαίως το χαοτικό της υπόθεσης με τα πολλά πλοκάμια, μέχρι τέλους μπλεγμένα… τους αμφιλεγόμενους χαρακτήρες των ηρώων με ασαφή ταυτότητα και έλλειψη αληθοφάνειας… τα ανεπαρκή- ημιτελή στοιχεία θρίλερ με απρόσωπη ηχητική κάλυψη, αδούλευτους φωτισμούς και την όποια αγωνία να χάνεται στη δυσνόητη παράδοξη πλοκή, συν κάποια λάθη ερασιτεχνισμού, σαν τη μακρά συνομιλία μέσω «τοίχου» και «κλειστής» πόρτας, τον εντελώς «ατσαλάκωτο» γιο μετά το αποτρόπαιο αιματηρό συμβάν, το πεντακάθαρο τσεκούρι κατά τον τεμαχισμό πτώματος…
 
.
Στα θετικά και εν μέρει με επιφύλαξη (+) θα κατατάξουμε τις ερμηνείες, ξεκινώντας από τον Κυριάκο Δανιηλίδη που υποδύθηκε τον πατέρα, με περίσσεια ένταση, πάθος, ενέργεια, αμεσότητα, κυνισμό, παρότι ενίοτε υπέπεσε σε υπερβολή με παραπανίσια νευρικότητα- κινητικότητα. Ο Γιάννης Μόχλας στο ρόλο του γυναικολόγου, υπήρξε αρκούντως πειστικός, εκφραστικός, μυστηριώδης, με φυσικότητα στις αντιδράσεις, αλλά με ελαφρά ερμηνευτική «δυσκαμψία», ενώ ο νεαρός Φαμπρίτσιο Μούτσο ως προβληματικός γιος, πιθανότατα διαθέτει «κάτι» που μπορεί να εξελιχθεί με σωστή καθοδήγηση, ωστόσο εδώ ελάχιστα έπεισε με την ακατέργαστη υποκριτική του, το ανέκφραστο πρόσωπο και την αμήχανη κινησιολογία, σε έναν τόσο ιδιαίτερο, απαιτητικό, σκοτεινό ρόλο που απλά διεκπεραίωσε με τρόπο μηχανικό…
 
Εν κατακλείδι (=) φεύγοντας με το μυαλό σκοτισμένο από τη μάταιη προσπάθεια να συνδέσει τα αταίριαστα κομμάτια του παζλ, κι ενώ από γύρω σκόρπιες κουβέντες μαρτυρούσαν ότι όλοι πάσχιζαν να ερμηνεύσουν «τι ήθελε να πει ο ποιητής» ψάχνοντας εξηγήσεις για τα ανεξήγητα, μια κυρία ακούστηκε να λέει: «Μα αυτός δεν είναι ο σκοπός μιας παράστασης; Να τη συζητάς μετά και να δημιουργεί ερωτήματα…» Λάθος αγαπητή κυρία, έχετε παρερμηνεύσει! Βεβαίως είναι στόχος- ευχής έργο να συζητάμε, να προβληματιζόμαστε, να εμβαθύνουμε, αλλά προφανώς επί… κατανοητών! Όταν ο προβληματισμός εξαντλείται στην μη κατανόηση της πλοκής και τα λογικά κενά, κάτι πήγε πολύ στραβά και είναι κρίμα για μια αρχική ιδέα που με «οργανωμένη» συγγραφική διαχείριση θα μπορούσε να στηρίξει ένα όντως δυνατό ψυχολογικό θρίλερ….
 
Βαθμολογία: 
3/10

.
-k-
.
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 
«ΜΕΤΑ ΤΗ ΘΗΒΑ» του Δημήτρη Καρακάση. 
Ένα μυστικό καλά κρυμμένο στο παρελθόν. Πριν δεκαεπτά χρόνια στη Θήβα, η Ανθή πεθαίνει την ώρα που φέρνει στη ζωή τον Θάνο. Λίγες μέρες αργότερα, ο σύζυγός της, Λάιος, παίρνει το νεογέννητο και φεύγει.

Σκηνοθεσία:  Δημήτρης Καρακάσης. 
Ερμηνεύουν: Κυριάκος Δανιηλίδης, Γιάννης Μόχλας, Φαμπρίτσιο Μούτσο.

Ήμερες και ώρες παραστάσεων: 26 και 27 Οκτωβρίου, 2, 3, 9 και 10 Νοεμβρίου.
.
.

Δείτε αυτά:

Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 15/5/2019 έως 14/05/2020 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020.

Πληροφορίες για τα ΘΒΘ θα βρείτε ΕΔΩ  ΕΔΩ
.

& αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη, κλικ εδώ.
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
.
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία, κλικ εδώ.
 
.
Ακολουθήστε μας στα social media
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Στασινοπούλου Π
Στασινοπούλου Π
Ο «εραστής» οποιασδήποτε τέχνης - εν προκειμένω της θεατρικής, θα κρατά πάντα μαζί της μια σχέση εξιδανικευμένη, ενίοτε παθιασμένη. Επενδύοντας κατά βάση σε συναίσθημα και ένστικτο δουλεμένα με γνώση και εμπειρία… Όταν ο ερασιτέχνης του θεάτρου με χρόνια ενασχόληση μαζί του, από τη θέση του «άρρωστα» θεατρόφιλου εκφέρει γνώμη, δεν χωρά ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ παρά μόνο η αγνή αγάπη του γι αυτό! Και κάποιες φορές, «όποιος αγαπάει παιδεύει»… πάντα με την καλή έννοια! Και απαντά και στο kal.stassinopoulou@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

2 Comments

  1. <strong>g</strong>
    g
    palio poutana 8a se skisw mas exis xeskisii
  2. <strong>τιτοσμαυροσ</strong>
    τιτοσμαυροσ
    Καλα τα λεει η κυρούλα η παρασταση ειναι για τον πουτσο και τζαμπα που το δαμε δεν αξιζε ρε τι να κανουμε

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Οι «Επικίνδυνες μαγειρικές» «Πέρα από αυτό που βλέπεις»… Από την ψυχοθεραπεύτρια Νέλη Βυζαντιάδου.
Οι «Επικίνδυνες μαγειρικές» «Πέρα από αυτό που βλέπεις»… Από την ψυχοθεραπεύτρια Νέλη Βυζαντιάδου.
με 0 Σχόλια 642 Views
Θεατρική ανάλυση από τη ματιά της Ψυχοθεραπεύτριας Νέλης Βυζαντιάδου. Τι συναισθήματα προξενεί, τι σκέψεις δημιουργεί, με ποια ερωτήματα φεύγουμε, ποιες απαντήσεις καταφέρνουμε να δώσουμε και τι μνήμες ξυπνά η θεατρική παράσταση «Επικίνδυνες μαγειρικές»;  


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή