Μία ενδιαφέρουσα παράσταση με ορισμένα «Καθόλου καλά» στοιχεία… από το θέατρο του Νέου Κόσμου. Είδαμε και σχολιάζουμε.

4507 Views
Μία ενδιαφέρουσα παράσταση με ορισμένα «Καθόλου καλά» στοιχεία… από το θέατρο του Νέου Κόσμου. Είδαμε και σχολιάζουμε. Μία ενδιαφέρουσα παράσταση με ορισμένα «Καθόλου καλά» στοιχεία… από το θέατρο του Νέου Κόσμου. Είδαμε και σχολιάζουμε.

 



.
Οι «τηλεκριτικές» που εγκαινίασε η Κουλτουρόσουπα, ένεκα ανυπαρξίας κάθε θεατρικής δραστηριότητας λόγω πανδημίας, σαφώς και δεν αποτελούν «φυσιολογικές» κριτικές (πως θα γινόταν άλλωστε καθώς το θέατρο αποτελεί ένα ζωντανό πυρήνα αλληλεπίδρασης), αλλά μια διαφορετική θεατρική οπτική. Με αυτά τα κριτήρια κρίνουμε και τις παραστάσεις που παρακολουθούμε από τον καναπέ όσο #Μένουμε_σπίτι

"Κ"
 
  
Το «Καθόλου καλά» αποτελεί μία παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο έργο της Ούρσουλα Ράνι Σάρμα, το οποίο καταπιάνεται με ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, αυτό του συστηματικού βιασμού και κακοποίησης μίας κοπέλας σε μία καθωσπρέπει κοινωνία. Εξαιτίας αυτών των γεγονότων δημιουργείται στην έφηβη Κόρα ηανάγκη φυγής και απελευθέρωσης μαζί με τον αδερφό της Μίκυ, κάτι που τους εξωθεί σε παραβατικές συμπεριφορές για την επίτευξη του στόχου τους.
 
Αρχικά, στα θετικά στοιχεία της παράστασης εντάσσεται σε γενικά πλαίσια το κείμενο, το οποίο θίγει τα παραπάνω αναφερόμενα κρίσιμα ζητήματα. Πρόκειται για ένα κείμενο ωμό, που δεν διστάζει να εκθέσει χαρακτήρες, συμπεριφορές, καταπιεσμένες συνθήκες και σπασμωδικές αντιδράσεις. Είναι διαμορφωμένο σε αστυνομικά πλαίσια, με την πρώτη πράξη του έργου να παρουσιάζει τους ήρωες να εξιστορούν την διάπραξη ενός εγκλήματος και τις αιτίες, που τους ώθησαν σε αυτό. Στη συνέχεια η αφήγηση κινείται αναδρομικά και μας μεταφέρει στα παιδικά χρόνια των ηρώων, προκειμένου να σκιαγραφήσει τις πραγματικές αιτίες και να αποκαλύψει τα σκοτεινά τους μυστικά. Η χρήση απλής γλώσσαςταιριάζει απόλυτα στην ψυχοσύνθεση αυτών, οι οποίοι παρουσιάζονται στην εφηβική τους ηλικία, αλλά και η χρήση ορισμένων βωμολοχιών έρχεται σε έμμεση σύγκρουση με τον καθωσπρεπισμό της κοινωνίας, που το κείμενο κριτικάρει και εκθέτει. Η πλοκή κινείται σε ικανοποιητικά πλαίσια με την ύπαρξη ορισμένων ανατροπών να λειτουργεί ευεργετικά στην υπόθεση.
 .
.
Η σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου διατηρεί αφαιρετικούς ρυθμούς, καθώς φαίνεται να επιδιώκει να δώσει βάση στις ερμηνείες των ηρώων. Η επιλογή αυτή, καταρχήν, είναι ενδιαφέρουσα, καθώς εμφανίζει τους ήρωες άλλοτε να συνυπάρχουν και άλλοτε να μονολογούν σε μία απόδοση με κλασικά στοιχεία. Η απλοϊκή επιλογή της σκηνοθεσίας χωρίς την χρήση ιδιαίτερων τεχνασμάτων μπορεί κάπως να ξενίζει, δεδομένου και του ελλιπούς σκηνικού, αλλά φαίνεται να είναι αποτελεσματική στο μέτρο, που καλύπτει επιτυχώς την ιδιόμορφη αφήγηση με τις συνεχείς εναλλαγές χρόνων και ηλικιών. Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα του περιορισμένου χώρου, αλλά και των περιορισμένων αποστάσεων σε ορισμένες σκηνές των ηθοποιών ήταν δηλωτική του κεντρικού άξονα της πλοκής.
 
Αναφορικά με τους φωτισμούς του Σάκη Μπιρμπίλη θα μπορούσε να σημειωθεί, πως αποτέλεσαν το πιο πετυχημένο σημείο της παράστασης. Οι ίδιοι με συνεχείς εναλλαγές και ωραίες μεταβάσεις κατάφεραν να αποτυπώσουν τις συναισθηματικές μεταπτώσεις και ηθικές απολήξεις των ηρώων. Δεδομένου, ότι ήταν άρρηκτα συνδεδεμένοι με την σκηνοθεσία, κατάφεραν να προσδώσουν βαρύτητα σε ένα λιτό σκηνοθετικό αποτέλεσμα και να γεμίσουν το άδειο σκηνικό.
 .
.
Σε ικανοποιητικό βαθμό κινήθηκαν και οι μουσικές επιλογές του Σταύρου Γασπαράτου, οι οποίες φάνηκαν να χρησιμοποιούνται σε στιγμές έντασης και αποκαλύψεων με μία βαθμιαία ανάπτυξη, που αύξανε συνεχώς ρυθμό και ένταση. Ωστόσο, σε μία τέτοιου είδους παράσταση, χωρίς ξεκάθαρο περιεχόμενο, με την έννοια της μετάβασης από αστυνομικό σε δραματικό και σε κωμικό στοιχείο, η μουσική θα μπορούσε να υπάρξει σε πιο γενναίες δόσεις για να βοηθήσει επαρκέστερα σε εναλλαγές.
 .
.
Σχετικά με τους τρείς πρωταγωνιστές σε ένα γενικό σχόλιο μπορούμε να διακρίνουμε χημεία μεταξύ τους. Αρχικά, η Ιωάννα Παππά στο ρόλο της έφηβης κοπέλας παρουσιάζει μία σχετικά επιτυχή απόδοση. Συγκεκριμένα, ισχυρότερο σημείο της ερμηνείας της αποτελεί ο μονόλογος, που περιγράφει την σκηνή του βιασμού της με την ίδια να ισορροπεί επαρκώς. Δυστυχώς αυτή η υποδειγματική στον μονόλογο ισορροπία της έλειψε από άλλα σημεία της παράστασης με την έναρξη και το φινάλε να αποτελούν τα πιο προφανή, όπου οι συνεχείς κραυγές προσπάθησαν ανεπιτυχώς να βγάλουν ένταση. Συγχρόνως, ο Όμηρος Πουλάκης φάνηκε να αποδίδει αποτελεσματικά τον ρόλο του επιπόλαιου, αλλά συνάμα εύθραυστου εφήβου με ωραίες και μετρημένες μεταβάσεις. Τέλος, ο Γιώργος Γάλλος σε διπλό ρόλο, αφενός του βιαστή γιατρού και αφετέρου του κυνικού μάρτυρα του περιστατικού Μάκα αποδίδει απλοϊκά τους δύο αυτούς διαφορετικούς ρόλους με ορθές εναλλαγές ύφους.
 
Από την παράσταση δεν έλειψαν και τα αρνητικά στοιχεία. Στην κορυφή αυτών εντάσσεται το ανύπαρκτο σκηνικό. Η σκηνική διαμόρφωση αποτελείται από ένα σημείο, που παραπέμπει σε δρόμο και σε κάποιο σοκάκι αυτού, καθώς και από ορισμένες πόρτες, που μοιάζουν με κάγκελα φυλακής. Η χρησιμότητα αυτού του σκηνικού σε κάποιες σκηνές λειτούργησε αρνητικά στις υπόλοιπες, όπου, παρά την αναδρομή στο παρελθόν, παρουσιαζόταν το ίδιο σκηνικό, παρότι υπήρχε αναφορά σε άλλα τοπικά σημεία. Η επιλογή αυτή δεν φάνηκε να λειτουργεί με ενισχυτικό τρόπο στην συνολική σκηνοθετική διαμόρφωση. Ευτυχώς, οι φωτισμοί κάπως κάλυψαν με τις εναλλαγές τους αυτό το αδύναμο στοιχείο της παράστασης.
 .
.
Παράλληλα, από το κείμενο έλλειψε η ακριβής ταυτότητα. Ενώ αρχικά παρουσιάζεται σαν ένας αστυνομικός γρίφος, που ζητά επίλυση, στη συνέχεια η αφήγηση αποκτά στο μεγαλύτερο μέρος της δραματικές διαστάσεις με την παρουσίαση του παρελθόντος και των βιωμάτων των ηρώων. Φυσικά το σημείο αυτό αποτελεί ανεξίτηλο στοιχείο της ιστορίας, ωστόσο δεν φαίνεται να υπάρχει ισορροπία, καθώς στην πορεία της παράστασης η επιστροφή στο αστυνομικό ύφος μοιάζει κάπως παράταιρη. Όμως, το πιο αδύναμο σημείο του κειμένου βρίσκεται στο εξής: στην παρείσφρηση κωμικών στοιχείων στην αφήγηση, τα οποία δεν είχαν επί της ουσίας κανέναν λόγο ύπαρξης. Η επιλογή αυτή αλλοίωσε πλήρως την υφολογία του κειμένου σαν να έπρεπε πάση θυσία η παράσταση να τα έχει όλα. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό, πως η κορύφωση του φινάλε οδηγείται σε σημεία παρωδίας
 
Επίσης, περιττό στοιχείο της παράστασης αποτέλεσε η ασύνδετη με το περιεχόμενο και υπερβολική σε σημεία κινησιολογία των ηρώων. Η απόδοση της παιδικής ηλικίας με ένα συνεχές τρεχαλητό και μία συνεχή πάλη, καθώς και οι κινησιολογικά (υπερ)έντονοι καβγάδες των ηρώων ήταν ένα ανισσόροπο στοιχείο της κατά τα άλλα κουρδισμένης κίνησης της παράστασης.
 
Συνολικά θα λέγαμε, πως πρόκειται για μία παράσταση, η οποία έχει μία ικανοποιητική αφετηρία με ένα κρίσιμο κείμενο και μία αφαιρετική, αλλά επαρκή σκηνοθεσία, χωρίς όμως εντέλει να καταφέρνει να μεταδώσει στο μέγιστο τον προβληματισμό, που επιδιώκει, λόγω κωμικών αλλοιώσεων ενός δραματικού περιεχομένου και σκόρπιων υπερβολών στη συνολική απόδοση.
 
Τηλε-Βαθμολογία:
5,4/10
.
.
Ιδού και η παράσταση


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Μπαστουνάς Γιώργος
Μπαστουνάς Γιώργος
Ως απόφοιτος της Νομικής του ΑΠΘ και με πολλαπλές… καλλιτεχνικές ανησυχίες, δοκίμασα την πένα μου, συντάσσοντας τηλεοπτικές κριτικές, ορισμένες συνεντεύξεις και ένα αστυνομικό-ψυχογραφικό μυθιστόρημα, και τη φωνή μου, διενεργώντας μία εκπομπή στο ραδιόφωνο. Μετά από έναν χρόνο στην kulturosupa έδειξα δείγματα γραφής σε διάφορες στήλες με κυριότερες τις θεατρικές κριτικές, τις συνεντεύξεις με δημοφιλή θεατρικά πρόσωπα, αλλά και με το νέο θεατρικό αίμα, καθώς και τα τηλεοπτικά σχόλια. Φέτος, για δεύτερη χρονιά, συνεχίζω με περισσότερο πάθος, θέλοντας να προσεγγίσω κάθε θέμα με απόλυτη ειλικρίνεια! Mail επικοινωνίας: georgebastounas@hotmail.gr.

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Συνελήφθη με κοκαΐνη και πιστόλι ο Νότης Σφακιανάκης. Ο Κούγιας διέψευσε ότι η κοκαΐνη ήταν δική του
Συνελήφθη με κοκαΐνη και πιστόλι ο Νότης Σφακιανάκης. Ο Κούγιας διέψευσε ότι η κοκαΐνη ήταν δική του
με 0 Σχόλια 1260 Views

 Ο ίδιος, σύμφωνα με δημοσιεύματα, επικαλέστηκε ότι το όπλο ήταν για την προσωπική του ασφάλεια, ενώ τα ναρκωτικά για δική του χρήση. 


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή