«Για πάντα μαζί ξανά» με συναίσθημα και μια σπουδαία ερμηνεία… Είδαμε και σχολιάζουμε...

4639 Views
«Για πάντα μαζί ξανά» με συναίσθημα και μια σπουδαία ερμηνεία… Είδαμε και σχολιάζουμε... «Για πάντα μαζί ξανά» με συναίσθημα και μια σπουδαία ερμηνεία… Είδαμε και σχολιάζουμε...

Είδαμε και σχολιάζουμε...


Βράδυ βροχερού Σαββάτου στο θέατρο Σοφούλη… Για να παρακολουθήσουμε μια παράσταση που συστήνεται απλά και μιλά για την αγάπη… Και είναι αλήθεια ότι η γοητεία του απλού και «ακατέργαστου» έχει κάτι από δροσερό αεράκι μέσα στο ενίοτε αποπνικτικό περιβάλλον της υπερβάλλουσας «επεξεργασίας». Νιώθεις σαν να σου δείχνει ένα γαλήνιο  μονοπάτι, δίπλα στους θορυβώδεις, πολυσύχναστους δρόμους. Κάπως έτσι φανταστήκαμε από τις συστάσεις την παράσταση «Για πάντα μαζί ξανά» της Νίκης Ποζίδου και σε σκηνοθεσία της ίδιας, που παρακολουθήσαμε στο θέατρο Σοφούλη και επί της ουσίας δεν πέσαμε έξω… Απλά δεν φανταζόμασταν το «κρυμμένο χαρτί» της…
 
Κεντρικοί ήρωες ένα ζευγάρι  παντρεμένων αρκετά χρόνια, με μια κόρη που ζει  στο Λονδίνο πασχίζοντας να καθιερωθεί ως ζωγράφος, για να ικανοποιήσει το όνειρο της φιλόδοξης μάνας. Η  σχέση του ζευγαριού έχει υποστεί όλη τη φθορά της ρουτίνας, καταλήγοντας να μαλώνουν με το παραμικρό, να ανταλλάσσουν κατηγορίες, να απαξιώνουν ο ένας τον άλλον, παρότι σε στιγμές και μέσα από «χαραμάδες» αχνοφέγγει το βαθύ νοιάξιμο. Κάποια στιγμή θα αναγκαστούν να φιλοξενήσουν για λίγες μέρες την αδελφή της συζύγου, η οποία νοσηλεύεται σε ίδρυμα ως ψυχικά διαταραγμένη και η άφιξή της θα φέρει στο σπίτι τα πάνω- κάτω! Οι απρόβλεπτες εκρήξεις τρέλας της, άλλοτε ακραία κωμικές κι άλλοτε βαθιά συγκινητικές, θα ταρακουνήσουν το ζευγάρι, που επιπλέον το ίδιο διάστημα υποδέχεται και την κόρη… για να καταλήξουν μετά την αναχώρηση της αδελφής για το ίδρυμα και με τη βοήθεια της κόρης, σε τρυφερό, συγκινητικό σμίξιμο…
 
Στη γλυκόπικρη συναισθηματική παράσταση (+), αναγνωρίζουμε στο έργο της Νίκης Ποζίδου το βαθύτερο, ουσιαστικό μήνυμα αγάπης που θέλησε να δώσει μέσω του κειμένου. Φτιάχνοντας μια απλή ιστορία με πυρήνα μια καθημερινή, αναγνωρίσιμη συζυγική σχέση με γνώριμες καταστάσεις, όπου η ρουτίνα «κατατρώει» το συναίσθημα, δημιουργώντας μίζερη ατμόσφαιρα απαξίωσης, χλευασμού, αδιαφορίας, χωρίς ωστόσο να το ακυρώνει. Και ξαφνικά, με την εμπλοκή της τρελής αδελφής, σαν να ρίχνει στα βαλτωμένα νερά ένα ογκώδες «βότσαλο» που προκαλεί απρόβλεπτα κύματα, αναστατώνοντας όλο τον περίγυρο, ενώ παράλληλα και με τη συνδρομή της κόρης , λειτουργεί ως καταλύτης αντιδράσεων… Μια τρυφερή ιδέα ως έμπνευση, που ανέπτυξε δημιουργικά το συγγραφικό εύρημα της «τρελής» με κωμικοτραγικά στιγμιότυπα, με ρεαλιστικούς πειστικούς διαλόγους, με ειλικρινές συναίσθημα. Κάποιες παρατηρήσεις θα αναφερθούν παρακάτω…
 
Η σκηνοθεσία της ίδιας, διακρίθηκε επίσης από απλότητα, «αναζήτηση» και ικανοποιητικό ρυθμό συνολικά, παρότι εντοπίσαμε αδυναμίες, όπως θα αποτυπωθούν στη συνέχεια… Ωστόσο αξίζει να σημειώνουμε στα θετικά την ελκυστική διαχείριση της «τρέλας», με έντονα κωμικά - σχεδόν σουρεαλιστικά και αντίστοιχα συγκινητικά στιγμιότυπα, ικανά να κρατούν προσηλωμένο τον θεατή και να εκφράζουν αυθεντικό συναίσθημα, είτε με γέλιο είτε με δάκρυ… όπως επίσης εκτιμήσαμε μια ενδιαφέρουσα σκηνοθετική παρέμβαση ως εύστοχο εύρημα, με τις «παγωμένες» εικόνες, συνοδευμένες από ηχητικό σήμα και αλλαγή φωτισμών, σε καίριες ατάκες με νόημα, δημιουργώντας ατμόσφαιρα και προσδίδοντας έμφαση στα κατάλληλα σημεία… επιπλέον βρήκαμε χαριτωμένη και πρωτότυπη την επιλογή της «νοηματικής» με μορφασμούς και άηχες ατάκες προς το κοινό, προκειμένου να αποδοθούν κάποια ειρωνικά σχόλια μεταξύ του ζεύγους... Στα θετικά επίσης θα κατατάξουμε τα εύστοχα και άφθονα κοστούμια, τους σωστούς φωτισμούς, την κατάλληλη μουσική.
 
Κι ερχόμαστε στο «κρυμμένο χαρτί» της παράστασης που αφορά στην ερμηνεία της Εύης Εμμανουήλ. Της οποίας το ταλέντο έχουμε θαυμάσει και αλλού, όμως εδώ στο ρόλο μιας ιδιαίτερης «τρελής» – ίσως από τους πιο «ριψοκίνδυνους» ρόλους για έναν ηθοποιό- απέδειξε όλο το μέγεθός του! Διότι διαθέτει σπουδαία υποκριτική γκάμα, αξιοθαύμαστο έλεγχο των εκφραστικών της μέσων, εξαιρετική αίσθηση της σκηνής και του ρόλου με δουλεμένες λεπτομέρειες, ικανή να αποδίδει πειστικότατα  έντονες συναισθηματικές διακυμάνσεις και να περνά αυτοστιγμεί με απίστευτη ευχέρεια από την κωμωδία στο δράμα και ανάποδα… Μια σπουδαία πληθωρική ερμηνεία, που πέραν του γέλιου, στον τελικό της μονόλογο με ένα μικρό ρεσιτάλ υποκριτικής, άγγιξε βαθιά και θα τον θυμόμαστε για καιρό… Οι υπόλοιποι (Νίκη Ποζίδου, Άκης Αποστολίδης, Ζακλίν Τσαουσίδου), παρά τις φιλότιμες, ειλικρινείς προσπάθειες -που ωστόσο οδήγησαν ενίοτε σε υπερβολή ή μειωμένη πειστικότητα- είναι αλήθεια ότι δίπλα σε ένα τόσο ταλαντούχο πλάσμα, ήταν μοιραίο να «απογυμνωθούν»…
 
Όσον αφορά στις παρατηρήσεις μας (-), σε σχέση με το κείμενο, αυτό που θα εντοπίζαμε είναι ένα σφιχτότερο δέσιμο της πλοκής, ώστε η αλληλουχία των εξελίξεων να είναι πιο στέρεη νοηματικά, να μοιάζει πιο φυσική και λογική χωρίς χάσματα. Θα περιμέναμε ας πούμε πιο ενσωματωμένη οργανικά την εμπλοκή της τρελής αδελφής, με πιο εμφανή- καθαρή την επίδρασή της στη ροή των γεγονότων, καθώς και λίγο μεγαλύτερη προσοχή στην αληθοφάνεια των λεπτομερειών. Κάτι που έπασχε ελαφρώς και σε σκηνοθετικό επίπεδο, καθώς η σύζυγος για παράδειγμα, θα μπορούσε να «απασχολείται» με κάτι οικιακό ή άλλο ως πιο πειστική εικόνα, αντί να περιφέρεται πάντα άπραγη έως αμήχανη, αντιδρώντας μάλλον αφύσικα- παγωμένα στις ακραίες εκδηλώσεις τρέλας. Στην οποία σκηνοθεσία, προκάλεσε έκπληξη η αντίφαση μεταξύ της εξαιρετικής, όλο ζωντάνια προσέγγισης σε σχέση με την ιδιαιτερότητα της αδελφής, και της επίπεδης- στατικής προσέγγισης σε σχέση με το ζεύγος.
 
Καταλήγοντας (=) θα πούμε ότι πρόκειται για μια τρυφερή παράσταση με συναίσθημα και υγιείς προθέσεις, που πιθανόν να χώλαινε σε κάποια σημεία, ωστόσο μας χάρισε μια σπουδαία ερμηνεία που άγγιξε αυθεντικά…

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:
5,5  ΣΤΑ  10
.
.

  ------------------------------------------------

Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 20/9/2017 έως 31/05/2018 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 8α Θεατρικά (Κουλτουρο) Βραβεία Θεσσαλονίκης 2018 που θα πραγματοποιηθούν πρώτο 15νθήμερο Ιουνίου 2018
– Πληροφορίες για τα 8α ΘΒΘ θα βρείτε εδώ - Facebook pages εδώ
==========================
Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα.
Πρόγραμμα παραστάσεων ΚΛΙΚ ΕΔΩ
=========================

ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ

===========================

Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης [σελίδα ανακοινώσεων] ΕΔΩ
Facebook page ΕΔΩ
==============================
Kάντε like στη σελίδα του Kulturosupa.gr στο facebook και ακολουθήστε μας στο twitter για να βλέπετε πρώτοι όλη την ροή πληροφοριών και να μαθαίνετε όλους τους νέους διαγωνισμούς προσκλήσεων

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Στασινοπούλου Π
Στασινοπούλου Π
Ο «εραστής» οποιασδήποτε τέχνης - εν προκειμένω της θεατρικής, θα κρατά πάντα μαζί της μια σχέση εξιδανικευμένη, ενίοτε παθιασμένη. Επενδύοντας κατά βάση σε συναίσθημα και ένστικτο δουλεμένα με γνώση και εμπειρία… Όταν ο ερασιτέχνης του θεάτρου με χρόνια ενασχόληση μαζί του, από τη θέση του «άρρωστα» θεατρόφιλου εκφέρει γνώμη, δεν χωρά ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ παρά μόνο η αγνή αγάπη του γι αυτό! Και κάποιες φορές, «όποιος αγαπάει παιδεύει»… πάντα με την καλή έννοια! Και απαντά και στο kal.stassinopoulou@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
Κερδίστε προσκλήσεις για να δείτε την «Βασίλισσα της Ομορφιάς» του Μάρτιν ΜακΝτόνα στο θέατρο Αυλαία.
Κερδίστε προσκλήσεις για να δείτε την «Βασίλισσα της Ομορφιάς» του Μάρτιν ΜακΝτόνα στο θέατρο Αυλαία.
με 9 Σχόλια 1506 Views

Λάβετε μέρος στο διαγωνισμό του Kulturosupa.gr διεκδικώντας διπλές προσκλήσεις για να δείτε την συναρπαστική παράσταση της Ομάδας Νάμα «Η Βασίλισσα της Ομορφιάς» στο Θέατρο Αυλαία  Πέμπτη 19/5 ή Παρασκευή 20/5 στις 21:00

Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή