«Frida Κι Αλλο»: Άλλη μια εμπνευσμένη θεατρική πρόταση από τους Fly Theatre – Είδαμε & Σχολιάζουμε.

3470 Views
«Frida Κι Αλλο»: Άλλη μια εμπνευσμένη θεατρική πρόταση από τους Fly Theatre – Είδαμε & Σχολιάζουμε. «Frida Κι Αλλο»: Άλλη μια εμπνευσμένη θεατρική πρόταση από τους Fly Theatre – Είδαμε & Σχολιάζουμε.

Είδαμε & Σχολιάζουμε.


Είναι αλήθεια ότι πολλά θεατρικά σχήματα φιλοδοξούν και πασχίζουν φιλότιμα να καταθέσουν «πρόταση» στη σκηνή, ωστόσο ελάχιστα καταφέρνουν να κερδίσουν το στοίχημα… με την έννοια μιας ενδιαφέρουσας καινοτομίας, με ουσιαστικό περιεχόμενο, καλλιτεχνική αισθητική, πρωτοπόρα  σκηνοθετική οπτική, πέραν της πεπατημένης και των γνωστών συμβάσεων... Στην καλύτερη περίπτωση μένουν στις προθέσεις και σε ένα αποτέλεσμα αμφιλεγόμενο χωρίς σαφή ταυτότητα. Το παρόν όμως σχήμα, με την προηγούμενη δουλειά του στην «Αγγελική», έδωσε ήδη «ηχηρό» στίγμα ότι πρόκειται για ομάδα με ξεκάθαρο όραμα, που μέσα από σοβαρή δουλειά και ασκημένη φαντασία, είναι ικανή να φέρει το διαφορετικό επί σκηνής κι αυτό με τη ειλικρίνειά του να έλκει ακαταμάχητα τον θεατή… Μιλάμε για την ομάδα FlyTheatre των Κατερίνας Δαμβόγλου και Robin Beer, των οποίων την νέα παράσταση «Frida Κι Άλλο», απολαύσαμε στο κατάμεστο Θέατρο Τ, μετά από επιτυχημένη πορεία στην Αθήνα…
 
Μια παράσταση που αναπαριστά με εντελώς πρωτότυπο – συχνά απροσδόκητο τρόπο, τη ζωή της Μεξικανής ζωγράφου Φρίντα Κάλο… Μια ζωή εξίσου διάσημη με τους πίνακές της, καθώς εμβληματικά κομμάτια της αποτύπωσε στον καμβά, και μια προσωπικότητα πληθωρική κι αντισυμβατική, έξω από στερεότυπα των αρχών του 20ου αιώνα. Η αφήγησή της – έξοχα οπτικοποιημένη και με γενναίες δόσεις χιούμορ-  ακολουθεί φυσιολογική ροή, ξεκινώντας από την καταγωγή και τα παιδικά της χρόνια, τις σχέσεις με γονείς, αδέλφια και συντρόφους, το καθοριστικό δυστύχημα- ορόσημο στη ζωή της, που την καθήλωσε σακατεμένη και σχεδόν ανάπηρη στο κρεβάτι για καιρό βιώνοντας τον απόλυτο πόνο… που ωστόσο το πάθος για ζωή και έρωτα κατάφερε να «μεταφράσει» σε τέχνη ξεκινώντας να ζωγραφίζει «αυτοβιογραφικά» και να αποτυπώνει τις πληγές με έντονα χρώματα… για να ακολουθήσει η θυελλώδης σχέση και γάμος με τον μέντορά της Ντιέγκο Ριβέρα, οι ερωτικές ατασθαλίες εκατέρωθεν και η αντισυμβατική της συμπεριφορά, το ταξίδι στην Αμερική και η καταξίωσή της ως καλλιτέχνιδα, ο δεσμός με τον Τρότσκι και η εμπλοκή με το κομμουνιστικό κόμμα, οι προσωπικές απογοητεύσεις και το παιδί που ποτέ δεν κατάφερε να αποκτήσει… οδηγούμενη σε μοιραίο τέλος, καθώς στολίζει  με λουλούδια τα μαλλιά…
 
Στην υπέροχα ξεχωριστή παράσταση (+), το κείμενο επιμελήθηκε η Κατερίνα Δαμβόγλου και επεξεργάστηκε δραματουργικά η Μιράντα Βατικιώτη, ως μια εξαιρετικά δεμένη συρραφή αποσπασμάτων από βιβλία σχετικά με τη ζωή και το έργο της ζωγράφου. Ένα «κολλάζ» δουλεμένο στην εντέλεια, σκιαγραφώντας με μαεστρία «εκ των έσω» το πορτραίτο μιας γυναίκας μοναδικής, στην οποία συνυπήρξαν σε απόλυτο βαθμό, η χαρά της ζωής και ο πόνος, ο έρωτας και η προδοσία, η ευαισθησία και ο κυνισμός… Ένα κείμενο με σπουδαία επιτεύγματα, καθώς κατάφερε αρχικά να αποφύγει πλήρως τη στείρα γραμμική αφήγηση μιας βιογραφίας... πάντρεψε ιδανικά την τραγικότητα με σαρκαστικό χιούμορ σε σημείο «αποδόμησης» του πόνου, ξορκίζοντας το μελό… εμπλούτισε ελκυστικά τις αφηγήσεις με βαθύτερες σκέψεις και συναισθήματα της ηρωίδας… απέφυγε οτιδήποτε τετριμμένο ή αναμενόμενο και άφησε έντεχνα διακριτικές ρωγμές και χαραμάδες σε έναν ψυχισμό εκρηκτικό και δυσανάγνωστο… πέτυχε ως αφήγηση έναν εξαιρετικό συνδυασμό λυρισμού και κυνισμού, εναλλάσσοντας βαθιά ποιητικές φράσεις με απρόσμενες- κοφτές σαν μαχαιριά βωμολοχίες, αποτυπώνοντας το χαρακτηριστικό στίγμα της προκλητικής και ασυμβίβαστης ζωγράφου, με λόγο χειμαρρώδη επί σκηνής- ακριβής έκφραση του ταμπεραμέντου της….
 
Ωστόσο αυτό που χαρακτηρίζει την παρούσα παράσταση ως υπέροχα ξεχωριστή και θαυμάσια θεατρική πρόταση, είναι η εξαιρετικά ευφάνταστη- καινοτόμα θα λέγαμε, σκηνοθετική προσέγγιση από το δίδυμο Κατερίνα Δαμβόγλου και Robin Beer. Που προφανώς μια λεκτική περιγραφή αδυνατεί να αποδώσει την αίσθηση από μιας σπάνιας αισθητικής αξιοποίηση μοναδικών εικαστικών ευρημάτων. Καθώς ο Robin, στην άκρη της σκηνής, με ένα λάπτοπ, ένα προτζέκτορα και διαφάνειες, τα χέρια του, κάποια απλά αντικείμενα, αλλά κυρίως με διαολεμένη φαντασία, «έχτισε» αριστοτεχνικά έναν αξιοθαύμαστο εικονικό κόσμο να πλαισιώνει τη Φρίντα… «ζωγράφισε» τα τρία τεράστια ταμπλώ της σκηνής με πανδαισία έντονων χρωμάτων, σαν τους πίνακες και την εκρηκτική ζωή της… προσέφερε ένα εικαστικό υπερθέαμα με καίριους συμβολισμούς, συναισθηματική δύναμη, υψηλή αισθητική και βεβαίως… απολαυστικό χιούμορ! Δημιουργώντας ζωντανά την ώρα της αφήγησης- δραματοποίησης, εικόνες, πρόσωπα, χρώματα, ήχους και μουσικές, ως σκηνικό ατμοσφαιρικό περιβάλλον ή χαριτωμένα ευρηματικά «σχόλια» ή εύστοχους συμβολισμούς, ικανά να καθηλώνουν τις αισθήσεις του θεατή και προσδίδοντας στην έννοια του μονολόγου, μια εντελώς καινούργια, πολυεπίπεδη διάσταση. Ωστόσο πέραν της άρτιας τεχνικής- καλλιτεχνικής υλοποίησης, το επιπλέον που εντυπωσίασε ήταν ο άψογος συγχρονισμός ακριβείας μεταξύ λόγου και εικαστικών δρώμενων- καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας εν προκειμένω και το υπέροχο αποτέλεσμα μαρτυρά πολλή… μα πολλή δουλειά! Εύγε!
 
Και βέβαια ένα μεγάλο εύγε στην Κατερίνα Δαμβόγλου ως ηθοποιό, που ενσάρκωσε μια εμβληματική, ιδιαίτερη προσωπικότητα… με «προσωπικότητα»! Εννοούμε με ξεκάθαρο όραμα και καλομελετημένο πλαίσιο, με σαφήνεια και συνέπεια από την αρχή μέχρι το τέλος, με περίσσια φροντίδα στις λεπτομέρειες, επιστρατεύοντας όλα της τα πληθωρικά εκφραστικά μέσα… Καθώς υιοθέτησε μια ιδιαίτερη, πειστική εκφορά του λόγου που φρόντισε να ποικίλει ακολουθώντας τις εντάσεις της ηρωίδας… υπογράμμισε εξαιρετικά με την κίνηση και το κορμί τις διακυμάνσεις του συναισθήματος και τη σωματική καταπόνηση… απέδωσε με αξιοθαύμαστη ισορροπία την τραγικότητα και με απολαυστική άνεση τον σαρκασμό, εναλλάσσοντας αστραπιαία τον ψυχισμό της και ενίοτε «παίζοντας» με τον συνεργάτη της… αποτύπωσε με την εκφραστικότητα του προσώπου και του βλέμματος, όλες τις αντιθέσεις, τις συγκρούσεις, τις ανεξιχνίαστες πτυχές μιας γυναίκας με τραυματικά βιώματα και καταλυτικά πάθη… Η Φρίντα «της» συνδύασε αισθησιασμό, πρόκληση, πάθος, οδύνη, παραίτηση και μια υπόγεια και συνάμα γοητευτική διάθεση «αποδόμησης» του μύθου της… «Τώρα γιατί με φέρατε εμένα εδώ;»
 
Φορώντας ένα εξαιρετικό λευκό σύνολο με προσεγμένα αξεσουάρ- απολαυστική σκηνική εικόνα και καπνίζοντας διαρκώς ως αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της εικόνας… Για το υπόλοιπο εικαστικό σκηνικό- προβαλλόμενο σε τρία μεγάλα ταμπλώ, τους φωτισμούς, τα ηχητικά εφέ και τις μεξικάνικες χορευτικές μουσικές, φρόντισε με τον πλέον ευφάνταστο, απολαυστικό και άκρως επιτυχημένο τρόπο, ο… μάγος Robin Beer!
 
Κάτι ελάχιστο που θα παρατηρούσαμε (-) είναι ένας μικρός πλατειασμός σε κάποια σημεία που μοιάζουν να «εκτείνονται» με πλεονάζοντα πυκνό λόγο και στιγμιαία χαλαρώνει το ενδιαφέρον, ενώ κατά τη γνώμη μας μια μικρή σύμπτυξη θα κέρδιζε στα εν λόγω σημεία. Τέλος, κάτι που ελαφρώς «ξένισε»- παρότι ενταγμένο στην ιδιαίτερη οπτική της παράστασης- ήταν οι λίγες στιγμές που η Φρίντα σαν να «έβγαινε» αστραπιαία από τον ρόλο για να «συνδιαλαγεί» έστω με ένα βλέμμα, ένα νόημα ή μια ατάκα με τον Robin, για να επανέλθει αυτοστιγμεί στη ροή, δίνοντας την αίσθηση (υποθέτουμε ως επιλογή) ενός «παρατηρητή» της ζωής της… Ενδιαφέρον και χαριτωμένο ως εύρημα, αλλά πιθανόν αμφιλεγόμενο ως στόχος…
 
Καταλήγοντας (=) θα επαναλάβουμε ότι πρόκειται για αυθεντική και συνάμα ελκυστική θεατρική πρόταση, από αυτές που έχουν κερδίσει το στοίχημα με το «διαφορετικό», ποντάροντας σε επίπονη σοβαρή δουλειά, δημιουργική φαντασία, αξιοθαύμαστη έμπνευση, καλλιτεχνική αισθητική, που μοιραία συμφωνείς ότι «Frida Κι Άλλο»… κι άλλο! Άλλωστε τα «ανοιχτά μέτωπα» που αφήνει η παράσταση για μια γοητευτικά ανεξιχνίαστη προσωπικότητα, προσφέρουν περιθώρια διερεύνησης να την ανακαλύψεις κι άλλο…
 
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 
7  ΣΤΑ 10
 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΔΩ 
===
Δείτε & αυτά:

-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Σινεμά με Θέα 2018 στο Μέγαρο Μουσικής ΕΔΩ
-ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ & ΘΕΑΤΡΟ ΓΗΣ 2018: Θεατρικές παραστάσεις και συναυλίες στο 4ο Φεστιβάλ Δάσους. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΕΔΩ
-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ 2018. Θέατρο, συναυλίες, φεστιβάλ κ.ά. ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣΕΧΩΣ
-Θέατρο Δάσους & Θέατρο Γης 2018 ΕΔΩ
-Καλοκαιρινές θεατρικές περιοδείες 2018 ΠΡΟΣΕΧΩΣ
-Καλοκαιρινές Συναυλίες 2018 ΠΡΟΣΕΧΩΣ 
-ΕΙΔΑΜΕ θεατρικές παραστάσεις & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
-ΕΙΔΑΜΕ μουσικές συναυλίες & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
-Φεστιβάλ Καλοκαιριού 2018 ΠΡΟΣΕΧΩΣ

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Στασινοπούλου Π
Στασινοπούλου Π
Ο «εραστής» οποιασδήποτε τέχνης - εν προκειμένω της θεατρικής, θα κρατά πάντα μαζί της μια σχέση εξιδανικευμένη, ενίοτε παθιασμένη. Επενδύοντας κατά βάση σε συναίσθημα και ένστικτο δουλεμένα με γνώση και εμπειρία… Όταν ο ερασιτέχνης του θεάτρου με χρόνια ενασχόληση μαζί του, από τη θέση του «άρρωστα» θεατρόφιλου εκφέρει γνώμη, δεν χωρά ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ παρά μόνο η αγνή αγάπη του γι αυτό! Και κάποιες φορές, «όποιος αγαπάει παιδεύει»… πάντα με την καλή έννοια! Και απαντά και στο kal.stassinopoulou@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή