Στον κόσμο της ‘Αννυ Σάλιβαν γίνονται θαύματα… Είδαμε και σχολιάζουμε.

2212 Views
Στον κόσμο της ‘Αννυ Σάλιβαν γίνονται θαύματα… Είδαμε και σχολιάζουμε. Στον κόσμο της ‘Αννυ Σάλιβαν γίνονται θαύματα… Είδαμε και σχολιάζουμε.

 

Είδε και σχολιάζει ο Πρόδρομος Μαυρίδης.
 
Πάντα επίκαιρο και διδακτικό, το «θαύμα της Άννυ Σάλιβαν» σε σκηνοθεσία της Νικαίτης Κουντούρη στο θέατρο Μεταξουργείο, εξυμνεί τη φύση του ανθρώπου που αγωνίζεται, φωνάζοντας πως θαύματα στις μέρες μας γίνονται μόνο με πείσμα, ιδανικά και πολλές θυσίες.
 
Το έργο, λίγο έως πολύ γνωστό, βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, εξιστορεί τον αγώνα της πρώην τυφλής δασκάλας Άννυ Σάλιβαν, να μπορέσει να διδάξει τη μικρή Έλεν Κέλλερ, η οποία λόγω υψηλού πυρετού στη βρεφική της ηλικία έμεινε τυφλή και κωφάλαλη. Η Έλεν, παρά την «συμπονετική» αγάπη των γονιών της, η οποία τελικά την έχει μεταβάλλει σε ένα μικρό αγρίμι, μαθαίνει με πολύ προσωπικό κόπο της δασκάλας της και δική της προσπάθεια την νοηματική γλώσσα για τυφλούς και τελικά καταφέρνει το αδύνατο. Να επικοινωνεί.
 
.
Ο στρατηγός (Αλέξανδρος Σωτηρίου) πατέρας της Έλεν, αποτυπώνει με μια συνεπή ερμηνεία όλες τις αγκυλώσεις που προκύπτουν από το συντηρητισμό και τον κοινωνικό καθωσπρεπισμό. Τελικά κλέβει τη συμπάθεια του θεατή για τον κατά τα άλλα αντιπαθητικό αυτό ήρωα. Η μητέρα της Έλεν από την άλλη (Λίνα Φούντογλου), ιδιαιτέρως συναισθηματική και συμπονετική προς την κόρη της, σκιαγραφεί την κακώς εννοούμενη προστασία του παιδιού από εξωτερικά ερεθίσματα. Σε αρκετές στιγμές, είχε αδικαιολόγητα τραγικές εξάρσεις, αλλά σε γενικές γραμμές η ερμηνεία της ήταν άρτια.
 
Ο ετεροθαλής (από τον πρώτο γάμο του στρατηγού) αδελφός της (Σταμάτης Μπάκνης), στην ουσία αποτυπώνει την επανάσταση της νέας γενιάς σε καθετί παλιό, με τον ενθουσιασμό της νιότης, απορρίπτοντας οτιδήποτε θεωρεί αναχρονιστικό, χωρίς όμως να βρίσκει διεξόδους στις ανησυχίες του. Ευγενής λόγω καταγωγής, παρορμητικός λόγω νιότης και αντιδραστικός λόγω συνθηκών. Οι τρείς αυτοί ήρωες, συνθέτουν και αιτιολογούν την εξέλιξη της Έλεν (Ιωάννα Αλεξανδρή).
.
Η καταλυτική παρουσία της δασκάλας Άννυ Σάλιβαν (Γιασεμί Κηλαηδόνη) στο σπίτι των Κέλλερ, θα πυροδοτήσει εντάσεις, αμφισβήτηση και προστριβές μεταξύ της οικογένειας, τραντάζοντας τα ήδη σαθρά της θεμέλια.
 
.
Η μικρή Έλεν, χωρίς την παραμικρή λέξη, καταφέρνει να κλέβει το βλέμμα του θεατή και με κινήσεις σχεδόν χορευτικές αλλά διόλου επιτηδευμένες ερμηνεύει έναν «μικρό τύραννο» που εκμεταλλευόμενη την αρρώστια της, στην ουσία διαφεντεύει το σπίτι της.
 
Η Άννυ, από την άλλη μεριά, ούσα πρώην τυφλή, δεν δείχνει τον παραμικρό οίκτο για το «δράμα» του παιδιού, αλλά αντιμετωπίζοντάς την ισότιμα, την κατευθύνει στη γνώση. Η μεταξύ τους επαφή γίνεται με κινήσεις ακριβείς, σχεδόν χορογραφημένες, αν και κάποιες φορές χανόταν ο ρεαλισμός (όταν η Έλεν χτυπούσε την Άννυ).
 
.
Το σκηνικό της παράστασης (Βασίλης Παπατσαρούχας) αφαιρετικό και λειτουργικό, προσαρμόζεται στις ανάγκες του έργου, οριοθετώντας ουσιαστικά τρεις διαφορετικούς χώρους, στους οποίους και εξελίσσεται η δράση. Η επιλογή σύγχρονων (λιτών/απλοϊκών ) επίπλων δεν σε μεταφέρει στον Αμερικανικό Νότο του 19ου αιώνα, όπου και τοποθετείται το έργο, εν αντιθέσει με την επιλογή των κουστουμιών (Βασιλική Σύρμα) τα οποία έχουν το ύφος της ανάλογης εποχής. Σκηνικά και κουστούμια δηλαδή έρχονται σε αντίφαση.
 
Η μουσική αλλά και ο φωτισμός της παράστασης έχει σωστές εναλλαγές, άλλοτε υποβλητικοί, άλλοτε σαν μεταφορά σε παραμύθι και άλλοτε ρομαντική. Στην παράσταση γίνεται χρήση και οπτικοακουστικού υλικού (βιντεοπροβολών), το οποίο βοηθά στην εξέλιξη της πλοκής. Όχι κάτι το ιδιαιτέρως εμπνευσμένο αλλά καλαίσθητο.
 
Υπήρξαν μια-δύο στιγμές αμηχανίας, στο μονόλογο εξιστόρησης της ζωής της Άννυ στο ορφανοτροφείο, λόγω παύσεων, σχετικής εσωτερικότητας και ίσως αγωνίας να συγκινήσει. Περιττό. Το κείμενο από μόνο του είναι ιδιαίτερα δυνατό και διδακτικό. Αξίζει βέβαια να αναφερθώ στην κορυφαία στιγμή του έργου (χωρίς να την αποκαλύψω), η οποία τόσο σκηνοθετικά, όσο και ερμηνευτικά ήταν εξαιρετική.
 
Συνοψίζοντας, τα θετικά της παράστασης ήταν οι ερμηνείες των ηθοποιών, που άφηναν το κείμενο να ακουστεί, καθώς και η μουσική επένδυση.
 
Στα αρνητικά, θα τοποθετούσα την «αναντιστοιχία» κουστουμιών και σκηνικού, όπως και κάποιους (ομολογουμένως λίγους) συναισθηματικούς «εκβιασμούς» των γυναικών του θιάσου.
 
Συνολικά, μία αξιόλογη παράσταση που άξιζε το χειροκρότημα.
.
Βαθμολογία
6,4/10
.

.

Δείτε αυτά:
/
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 15/5/2019 έως 14/05/2020 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 10α -επετειακά- Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020.
Πληροφορίες για τα ΘΒΘ θα βρείτε ΕΔΩ  ΕΔΩ
.
& αυτά:
 
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη, κλικ εδώ.
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
.
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία, κλικ εδώ.
 .

Actors Portfolio:
Εμπλουτίστε το βιογραφικό σας με φωτογραφίες υψηλών προδιαγραφών.
Επιπλέον αναλαμβάνουμε: Φωτογράφησης προβών, πρεμιέρας, φωτογραφίες δελτίων Τύπου, συνεντεύξεις, προώθηση φωτογραφιών κοινωνικών δικτύων κ.ά.
.
.
Ακολουθήστε μας στα social media
       

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Πρόδρομος Μαυρίδης
Πρόδρομος Μαυρίδης

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Himmelweg (Ο δρόμος για τον ουρανό) του Χ. Μαγιόργκα σε σκην. Έλενας Καρακούλη στο Θέατρο Αμαλία.
Himmelweg (Ο δρόμος για τον ουρανό) του Χ. Μαγιόργκα σε σκην. Έλενας Καρακούλη στο Θέατρο Αμαλία.
με 0 Σχόλια 843 Views

 Ο Χουάν Μαγιόργκα γράφει ένα έργο απόλυτα σύγχρονο χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη τα παραπάνω γεγονότα: την επίσκεψη του εκπροσώπου του ερυθρού σταυρού, την παρουσία του γερμανού διοικητή του στρατοπέδου αλλά και του εβραίου που αναλαμβάνει να «σκηνοθετήσει» τους συμπατριώτες του. 

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή