Γροθιά στο στομάχι το «Football το παιχνίδι της ανθρωπότητας». Είδαμε και σχολιάζουμε.

2193 Views
Γροθιά στο στομάχι το «Football το παιχνίδι της ανθρωπότητας». Είδαμε και σχολιάζουμε. Γροθιά στο στομάχι το «Football το παιχνίδι της ανθρωπότητας». Είδαμε και σχολιάζουμε.

.

2η κριτική (πρώτη εδώ)

.

Είδε και σχολιάζει ο Γιώργος Μπαστουνάς.

.
Το «Football το παιχνίδι της ανθρωπότητας» αποτελεί ένα εκ των τριών έργων (τα άλλα δύο: «Leopold» και «HIV») του συγγραφέα Θανάση Τριαρίδη, τα οποία συγκροτούν μία τριλογία, η οποία αποτυπώνει τις σκέψεις του συγγραφέα μετά από τα ταξίδια του στην Αφρική.
 
Το έργο αυτοπροσδιορίζεται εύστοχα από τους συντελεστές του ως μία «σκληρή ματωμένη κωμωδία», η οποία θα λέγαμε συμπληρώνοντας έχει έντονο πολιτικό, αλλά καικοινωνικό χαρακτήρα. Ο ανατρεπτικός μονόλογος ξεκινά με τον πρωταγωνιστή ΣήφηΠολυζωίδη να εισέρχεται από τις θέσεις των θεατών στην σκηνή του έργου και να προειδοποιεί ήδη από την αρχή προς πρόκειται για μία «διαφορετική» παράσταση. Καθ’ όλη τη διάρκεια ζητά την ενεργή συμμετοχή του κοινού σε αυτήν, καθώς απευθύνει το λόγο, «πειράζει», πετάει μπάλες, ψέγει και «απειλεί» τους θεατές, θέλοντας να επιτύχει να δημιουργήσει μία διαδραστική παράσταση. Και πράγματι το καταφέρνει.
 
.
Η αφήγηση εκκινεί με αναφορές στο ποδόσφαιρο, σε γνωστούς και άγνωστους παίκτες, αλλά και σε ορισμένους σταθμούς της σύγχρονης ιστορίας του. Βαθμιαία η αφήγηση σοβαρεύει, καθώς πηγαίνει προς τα πίσω στα πρωταρχικά χρόνια της ανθρωπότητας, όπου εμφανίστηκε το ποδόσφαιρο. Και θα αναρωτιέται κανείς, πώς αυτή η αναδρομή αποκτά τον κοινωνικοπολιτικό χαρακτήρα, που αναφέρεται παραπάνω. Και εδώ είναι η αριστοτεχνία του κειμένου. Ο συγγραφέας συνδέει ένα ιδιαίτερα αγαπητό και προσφιλές άθλημα με τις «ματωμένες» περιόδους της ιστορίας του. Και μέσω αυτής της αντίθεσης θέτει προβληματισμούς, δημιουργεί εσωτερικές συγκρούσεις και ασκεί μία αξιομνημόνευτη κριτική πάνω σε σελίδες της ιστορίας, οι οποίες έχουν βαφτεί με αίμα. Η βία, ο αφανισμός πληθυσμών, ο κεκαλυμμένος ρατσισμός, η άκρατη εκμετάλλευση, το δουλεμπόριο είναι μόνο μερικά από τα σημεία, που «φωτίζει» το κείμενο. Ένα κείμενο ωμό και καθηλωτικό, που «ξεγυμνώνει» τον θεατή, αποδίδοντάς του ευθύνες και δημιουργώντας του ενοχές.
 
Η σκηνοθεσία τοποθετεί τον πρωταγωνιστή σε μία συνεχή κινητικότητα, είτε εντός, είτε εκτός σκηνής, συνεχώς κλιμακούμενη και αυξανόμενη, με μικρές, αλλά κομβικές στιγμές παύσης, που φορτίζουν και αποφορτίζουν συνεχώς την ατμόσφαιρα, κρατώντας το θεατή σε εγρήγορση. Το σκηνικό στημένο στα πρότυπα ενός γηπέδου με τις κερκίδες στραμμένες προς το κοινό και ένα μεγάλο δίχτυ να κρέμεται μπροστά τους μοιάζει να «κουμπώνει» με τις θέσεις του θεάτρου, συναποτελώντας ένα ενιαίο σκηνικό. Οι φωτισμοί άρτια ενωμένοι με τη μουσική σύνθεση συμβάλλουν ενεργά στην δραματοποίηση του κειμένου, διαμορφώνοντας μία υποβλητική ατμόσφαιρα έντασης.
[Φωτογραφία 2]
 
Εξαιρετικός ο σκηνοθετικός συμβολισμός της εναλλαγής των ρούχων ανάλογα με το σημείο της ιστορίας, που εκκινεί από μία πρόχειρη ένδυση και καταλήγει σε μία προσεγμένη και κουστουμαρισμένη ένδυση ενός εξευγενισμένου και «παραδομένου» θεατή όσων συμβαίνουν γύρω μας.
 
Ο Σήφης Πολυζωίδης καταφέρνει με μία συνεχώς μεταβαλλόμενη φυσιογνωμία να βιώσει όλα τα στάδια της κλιμάκωσης του κειμένου, μεταβαίνοντας από την απλότητα ενός αστείου στη σοβαρότητα ενός γεγονότος με εξαιρετική μαεστρία. Ιδιαίτερη εντύπωση μου δημιούργησε η εκφραστικότητα των ματιών του, καθώς το βλέμμα του σε όλη τη διάρκεια της παράστασης ήταν «καρφωμένο» στους θεατές, χωρίς να αποσπάται από τον ειρμό της αφήγησης.
[Φωτογραφία 3]
 
Στα αρνητικά της παράστασης, η μερικές φορές επιτηδευμένα επαναλαμβανόμενη απεύθυνση στο κοινό ή την παραγωγή, που περισσότερο κούρασε, παρά συνέβαλε στο διαδραστικό χαρακτήρα της παράστασης, καθώς και ορισμένες χαοτικές ιστορικές αναφορές, που λόγω της ταχύτατης ροής της αφήγησης αποπροσανατόλιζαν από το αποδιδόμενο νόημα.
 
Συνοψίζοντας, το «Football το παιχνίδι της ανθρωπότητας» αποτελεί μία καλοδουλεμένη παράσταση, η οποία απευθύνεται σε απαιτητικούς θεατές, που μπορούν να υπομείνουν τη διαδραστικότητα του εγχειρήματος και να «σηκώσου» την σκληρή αλήθεια του κειμένου. Δεν ξέρω κατά πόσο η παράσταση μπορεί να κάνει τον θεατή καλύτερο άνθρωπο, αλλά σίγουρα θα τον κάνει περισσότερο σκεπτόμενο. Ένα είναι σίγουρο… δεν του προσφέρει απλόχερα την κάθαρση, αλλά του δίνει επαρκή εφόδια για να την ανακαλύψει μόνος του.
 

.
-k-
.
ΑΥΛΑΙΑ 
«FOOTBALL» του Θανάση Τριαρίδη. 
Επανάληψη
-Είδαμε, βαθμολογήσαμε με 6,2 και σχολιάζουμε εδώ
Το FOOTBALL είναι μια "σκληρή ματωμένη κωμωδία", ένας καυστικός μονόλογος με πολύ χιούμορ, που αναλύει την ιστορία της ανθρωπότητας μέσα από την ιστορία του ποδοσφαίρου ,ξεκινώντας από το 1500 μ.Χ.
.
Σκηνοθεσία: Τριαντάφυλλος Δελής.
Ερμηνεύει: Σήφης Πολυζωίδης.

Ήμερες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή  4,. Σάββατο 5 και Κυριακή 6 Οκτωβρίου στις 21:00
. 

Δείτε αυτά:

Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 15/5/2019 έως 14/05/2020 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020.

Πληροφορίες για τα ΘΒΘ θα βρείτε ΕΔΩ  ΕΔΩ
.

& αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη, κλικ εδώ.
ι παίζουν τα θερινά σινεμά της Θεσσαλονίκης τώρα, κλικ εδώ.
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
.
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία, κλικ εδώ.
 
.
Ακολουθήστε μας στα social media
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Kulturosupa.gr
Kulturosupa.gr
μπές, δες, διάβασε, σχολίασε...

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
Το κορυφαίο έργο του Τσαϊκόφσκι «Καρυοθραύστης» στο Μέγαρο από τα Μπαλέτα του Θεάτρου Μόσχας.
Το κορυφαίο έργο του Τσαϊκόφσκι «Καρυοθραύστης» στο Μέγαρο από τα Μπαλέτα του Θεάτρου Μόσχας.
με 0 Σχόλια 752 Views

 ο κορυφαίο έργο του P.I TCHAIKOVSKY ‘’ Ο ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΗΣ’’, από τα κορυφαία Μπαλέτα του Θεάτρου Μόσχας, παρουσιάζεται για 3 μόνο παραστάσεις στην Αθήνα  και 2 μόνο παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή