«6 ευτυχισμένοι άνθρωποι» αναζητούν ταυτότητα σε μία μυστηριωδώς τσιμπημένη παράσταση. Είδαμε και σχολιάζουμε.

3623 Views
«6 ευτυχισμένοι άνθρωποι» αναζητούν ταυτότητα σε μία μυστηριωδώς τσιμπημένη παράσταση. Είδαμε και σχολιάζουμε. «6 ευτυχισμένοι άνθρωποι» αναζητούν ταυτότητα σε μία μυστηριωδώς τσιμπημένη παράσταση. Είδαμε και σχολιάζουμε.

 

Είδε και σχολιάζει ο Γιώργος Μπαστουνάς.

.

Το «6 ευτυχισμένοι άνθρωποι» αποτελεί τη νέα παράσταση του Άνθιμου Κατιρτζόγλου, η οποία αποτελεί μία κωμωδία ψυχολογικού μυστηρίου. Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από τη συνάντηση έξι ατόμων στην πύλη αναχώρησης του αεροδρομίου και το ξετύλιγμα των προσωπικών τους ιστοριών, που με κάποιο τρόπο συνδέονται και περιπλέκονται μεταξύ τους.
 
Ξεκινώντας από τα θετικά (+) στοιχεία της παράστασης, αρχικά τοποθετούμε το κείμενο ως προς την εξέλιξη της ιστορίας. Το δυνατό σημείο που έδωσε θετικό στίγμα, ήταν η δημιουργία μίας μυστηριακής ατμόσφαιρας συνεχώς αυξανόμενης, που καλλιέργησε προσδοκίες για ταγεγονότα, που ακολούθησαν και «έχτισε» μία δομημένη ιστορία με αρχή, μέση και τέλος. Εξίσου σημαντική ήταν η ύπαρξη ανατροπών στην πλοκή της ιστορίας, που κράτησε το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος, με τα plottwists να διαδέχονται το ένα το άλλο στο τελευταίο μισάωρο. Είναι δύσκολο μέσα στα περιορισμένα χρονικά όρια μίας παράστασης να υπάρξει μία ολοκληρωμένη ιστορία, κάτι που εδώ επετεύχθη, χωρίς να αφήσει απορίες ή κενά σημεία. Παράλληλα, σε γενικές γραμμές θετικός ήταν και ο συνδυασμός κωμικών και δραματικών στοιχείων, με την σταδιακή υποχώρηση των πρώτων έναντι των δεύτερων στην πορεία της ιστορίας, που συνέβαλε στο να διαμορφωθεί μία αυξανόμενη κλιμάκωση συναισθημάτων.
 
Σκηνοθετικά ήταν αρκετά προσεγμένη με τους έξι ήρωες να βρίσκονται συνεχώς πάνω στην σκηνή και να συνδιαλέγονται. Ένα ωραίο σημείο ήταν ότι όταν μερικοί μόνο εκ των ηρώων συνομιλούσαν οι υπόλοιποι δεν στέκονταν αδρανείς να τους κοιτούν, περιμένοντας τη σειρά τους, αλλά φάνηκαν να μιλούν ή να ασχολούνται με κάτι σε δεύτερο πλάνο. Ορισμένα σκηνοθετικά τεχνάσματα εμπλούτισαν την σκηνοθεσία, ενώ η λιτότητα στη σκηνογραφία, τους φωτισμούς και τις ηχητικές παρεμβάσεις ήταν σωστή στο μέτρο, που δεν έδωσε άλλη ένταση στο ήδη οπτικά «γεμάτο» από τους πρωταγωνιστές σκηνικό.
.
Οι πρωταγωνιστές φάνηκαν να έχουν «δέσιμο» μεταξύ τους και να προσφέρουν ένα συλλογικό αποτέλεσμα ισομετρικά μοιρασμένων ρόλων.
.
.
Αναλυτικότερα, ο Άνθιμος Κατιρτζόγλου στο ρόλο του πολιτικού-δικηγόρου φάνηκε να υπερέχει και να κρατά τις ισορροπίες σε έναν ρόλο κομβικό για την εξέλιξη της πλοκής. Ο Χρήστος Γαβριηλίδης στο ρόλο του τυφλού σπουδαστή απέδωσε με τον αρμόζων μετριοπαθή τρόπο τον χαρακτήρα του, ενώ ο Κωνσταντίνος Γιωτόπουλος στο ρόλο του παπά πέρα από μία κάπως παρωχημένα δημιουργημένη καλτ φιγούρα, έδωσε ωραίο στίγμα στις πιο δραματικές σκηνές. Από τη μεριά των γυναικών της παράστασης, τις εντυπώσεις έκλεψε η Μάρθα Ξάνθου ως υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων με την πιο ισορροπημένη απόδοση (στην οποία φυσικά συνέβαλε και ο ρόλος της, που ήταν καθαρόαιμα κωμικός, χωρίς νοθεύσεις), σε αντίθεση με τις Σοφία Ντιάγκα (αεροσυνοδός) και Ανδριάνα Αβραάμ (ηθοποιός), που σε ορισμένα σημεία υπερέβαλαν αρκετά.
 
Στα αρνητικά (-) στοιχεία της παράστασης εντάσσονται κάποια σεναριακά μέρη, τα οποία παρουσίασαν αδυναμία. Συγκεκριμένα, ο αρεστός συνδυασμός των δύο διαφορετικών ειδών, δηλαδή της κωμωδίας και του ψυχολογικού μυστηρίου, συμπληρώθηκε με την αναφορά σε πολιτικά γεγονότα της επικαιρότητας, καθώς και με την προβολή κοινωνικών θεμάτων μέσα από τις αναφορές του τυφλού φοιτητή, που είχαν ως συνέπεια τη δημιουργία μίας παράστασης «μπλέντερ». Το κείμενο πάσχιζε να περιπλέξει όλα αυτά τα στοιχεία, χωρίς όμως να προσφέρει πάντα ένα αρμονικό αποτέλεσμα. Απόρροια αυτού ήταν η παράσταση να πασχίζει να βρει συνεχώς ισορροπία σε ένα υπερβολικό συνδυασμό, που δυστυχώς στέρησε μία ξεκάθαρη ταυτότητα και μία εμβάθυνση στο μυστηριακό στοιχείο της, που αποτέλεσε και το ισχυρότερο συστατικό της. Δεν είναι τυχαίο, ότι οι περισσότερες μεταβάσεις ανάμεσα στις ιστορίες, που ξετυλίγονταν σπονδυλωτά ήταν απότομες.
 
Παράλληλα, κάποιες κωμικές ατάκες έμοιαζαν να μην ταιριάζουν στο ύφος της παράστασης και να επιλέχθηκαν για να προσφέρουν μονάχα ένα στιγμιαίο χαμόγελο. Τέλος, οι ιστορίες των ηρώων σε πολλά σημεία ήταν «τσιμπημένες» για να προσφέρουν περισσότερη δραματικότητα, κάτι, που περιόρισε την αληθοφάνειά τους, ενώ η έμπνευση του σεναριογράφου από την ξενόγλωσση ταινία «Relatos Salvajes = Wild Tales = Ιστορίες για αγρίους» ήταν κάτι παραπάνω από προφανής.
 
Σε σκηνοθετικό επίπεδο υπήρχαν κάποια σημεία «τραβηγμένα» από άποψη υπερβολής, που θα μπορούσαν να περιοριστούν, καθώς δημιούργησαν μία επίπλαστη δραματικότητα, ενώ η χρονική υπερίσχυση των κωμικών σκηνών αποτέλεσε αποτρεπτικό παράγοντα για μία πιο επισταμένη εμβάθυνση στους χαρακτήρες και τα κίνητρά τους.
 
Συνολικά (=) θα σημειώναμε, πως πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα παράσταση, που όμως ορισμένες σεναριακές ακρότητες και σκηνοθετικές υπερβολές αποτέλεσαν μπούμερανγκ σε μία πράγματι ωραία κινούμενη ιστορία, που οι ανατροπές της κρατούν αμείωτη την περιέργεια του θεατή μέχρι το τέλος. Εάν υιοθετούνταν μία πιο σφιχτή από άποψη περιεχομένου δομή και μία πιο απλοϊκή σκηνοθετικά προσέγγιση, ίσως να εκπλήρωνε και ορισμένες πιο απαιτητικές προσδοκίες.
 
Βαθμολογία:
5,9/10

 
-k-
 
ΑΘΗΝΑΙΟΝ
«6 ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΆΝΘΡΩΠΟΙ» του Άνθιμου Κατιρτζόγλου.
6 άνθρωποι καταφτάνουν στην πύλη αναχώρησης ενός αεροδρομίου. Ένας παπάς, ένας πολιτικός-δικηγόρος, μία υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων-influencer, μία ηθοποιός, ένας τυφλός σπουδαστής και μία πρώην αεροσυνοδός, περιμένουν την αναχώρηση της πτήσης τους για Βαρκελώνη... Είναι -σχεδόν- όλοι άγνωστοι μεταξύ τους, αλλά τους ενώνει μία κοινή πορεία στη ζωή τους.
 
Σκηνοθεσία: Άνθιμος Κατιρτζόγλου.
Ερμηνεύουν: Ανδριάνα Αβραάμ,Χρήστος Γαβριηλίδης, Κωνσταντίνος Γιωτόπουλος, Άνθιμος Κατιρτζόγλου, Ματίνα Μαλλά, Σοφία Ντιάγκα, Μάρθα Ξάνθου.
 
Ήμερες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή & Σάββατο: 21.00. Κυριακή: 20.00

.
Δείτε αυτά:
/
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 15/5/2019 έως 14/05/2020 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 10α -επετειακά- Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020.
Πληροφορίες για τα ΘΒΘ θα βρείτε ΕΔΩ  ΕΔΩ
.
& αυτά:
 
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη, κλικ εδώ.
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
.
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία, κλικ εδώ.
 .

Actors Portfolio:
Εμπλουτίστε το βιογραφικό σας με φωτογραφίες υψηλών προδιαγραφών.
Επιπλέον αναλαμβάνουμε: Φωτογράφησης προβών, πρεμιέρας, φωτογραφίες δελτίων Τύπου, συνεντεύξεις, προώθηση φωτογραφιών κοινωνικών δικτύων κ.ά.
.
.
Ακολουθήστε μας στα social media
       
.

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Μπαστουνάς Γιώργος
Μπαστουνάς Γιώργος
Ως απόφοιτος της Νομικής του ΑΠΘ και με πολλαπλές… καλλιτεχνικές ανησυχίες, δοκίμασα την πένα μου, συντάσσοντας τηλεοπτικές κριτικές, ορισμένες συνεντεύξεις και ένα αστυνομικό-ψυχογραφικό μυθιστόρημα, και τη φωνή μου, διενεργώντας μία εκπομπή στο ραδιόφωνο, για να καταλήξω φέτος στην αγαπημένη kulturosupa με στόχο να δοκιμαστώ σε γνωστά (τηλεοπτικά), αλλά και άγνωστα (θεατρικά) λημέρια.

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Himmelweg (Ο δρόμος για τον ουρανό) του Χ. Μαγιόργκα σε σκην. Έλενας Καρακούλη στο Θέατρο Αμαλία.
Himmelweg (Ο δρόμος για τον ουρανό) του Χ. Μαγιόργκα σε σκην. Έλενας Καρακούλη στο Θέατρο Αμαλία.
με 0 Σχόλια 842 Views

 Ο Χουάν Μαγιόργκα γράφει ένα έργο απόλυτα σύγχρονο χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη τα παραπάνω γεγονότα: την επίσκεψη του εκπροσώπου του ερυθρού σταυρού, την παρουσία του γερμανού διοικητή του στρατοπέδου αλλά και του εβραίου που αναλαμβάνει να «σκηνοθετήσει» τους συμπατριώτες του. 

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή