Κάποιοι, κάπου, «Κάποτε στον Βόσπορο» μια σαπουνόπερα… Είδαμε & Σχολιάζουμε.

12408 Views
Κάποιοι, κάπου, «Κάποτε στον Βόσπορο» μια σαπουνόπερα… Είδαμε & Σχολιάζουμε. Κάποιοι, κάπου, «Κάποτε στον Βόσπορο» μια σαπουνόπερα… Είδαμε & Σχολιάζουμε.


Είδε ο Γιάννης Τσιρόγλου και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα.

 
Πάνε μέρες που παρακολουθήσαμε αλλά με τις απανωτές πρεμιέρες, το πήγαινε – έλα σε …βουνά και λαγκάδια και με φόρτο εργασίας που ποτέ δεν περισσεύει, δεν μας επέτρεψε να ασχοληθούμε όταν έπρεπε εκτενώς με την παράσταση, παρά ένα σχολιασμό, τότε...

Όμως για μας εδώ στην Κουλτουρόσουπαόσος καιρός κι αν περάσει, δεν θα αφήσουμε ποτέ μια οποιαδήποτε παράσταση χωρίς να την περιποιηθούμε όπως της αναλογεί, πόσο δε περισσότερο όταν πρόκειται για μια καθαρά εμπορική, φιγουράτη με προβεβλημένους  ηθοποιούς και ένα στόρι που αφορά τους Ρωμιούς της Κωνσταντινούπολης λίγο πριν διωχτούν οριστικά και αμετάκλητα από τους Τουρκαλάδες.
 
Ο λόγος βέβαια για το «Κάποτε στον Βόσπορο» που με μπόλικο κόσμο παρέα, είδαμε Δευτέρα 19 Ιουλίου στο θέατρο Δάσους.
 



Όπου μεταφερόμαστε στην Κωνσταντινούπολη και στα ενδότερα μιας ελληνικής παροικίας, με τα σεα και τα μεα τους λίγο πριν διωχθούν σε μια άγνωστη Ελλάδα.
 
Το πρωτότυπο πόνημα υπογράφει ο «δικός» μας, ομολογώ πάντα συμπαθέστατος, Άκης Δήμου, που με αρκετή γλαφυρότητα παρουσιάζει χαρακτήρες με ελληνική ψυχή αλλά μεγαλωμένοι και γαλουχημένοι στην άλλη πλευρά του Αιγαίου. Το οδοιπορικό στην Πόλη περιλαμβάνει μια σειρά προσωπικοτήτων που εμπλέκονται σε μια συνηθισμένη καθημερινότητα και διανθισμένη από χαρές και στεναχώριες. Και ως μια κοινότητα που στρέφεται κυρίως στους ομοίους του, ο έρωτας, τα συνοικέσια, η ίντριγκα, ζουν και βασιλεύουν πλουσιοπάροχα και εκεί… Πως όμως να διαχειριστείς, και πόση ανάπτυξη τελικά είναι αρκετή να δώσεις, όταν στην παραγγελιά της παραγωγής πρέπει να στριμώξεις 11 πρωταγωνιστές, σ’ ένα ιστορικό υπόβαθρο και καμιά 15αριά τραγούδια σε μια παράσταση των 2 ωρών;
 


Η απάντηση είναι εύκολη και δυστυχώς παγίδα για τον συγγραφέα καθώς μπορεί το κείμενο να φαινόταν καλογραμμένο και σε στιγμές συγκινητικό και ανθρώπινο, ωστόσο από το πρώτο μισάωρο είχε κάνει φτερά το πλαίσιο μιας ανεπιθύμητης απειλής που ερχόταν και όλο περνούσε σε δεύτερη μοίρα, ενώ το κυρίαρχο στοιχείο του συναισθήματος ελάχιστα άγγιξε.
 
Ως εκ τούτου, η καλοπροαίρετη «ανατολίτικη» πρόθεση, μετατράπηκε σε μίνι σαπουνόπερα…
 
 
Σε αυτήν θα συναντήσουμε τους «προύχοντες» του χωριού, πραγματευτές, πλούσιους εμπόρους, προμηθευτάδες και λογής ανθρώπινες μικροπεριπτώσεις με τους τελευταίους  να στερούνται περιεχομένου και ουσίας, αλλά για τη θεατρική ροή έτσι απλά θα βολτάρουν τη σκηνή...  Δίπλα τους καμώνονται οι κυράδες τους, οι ερωμένες και τα εξώγαμα, τόσο ώστε στο πιτς φυτίλι να αρχίσουν και τα όργανα! Παρεξηγήσεις, θυμικά και φυσικά Κωνσταντινοπολίτικα γλέντια θα θεριέψουν στον Βόσπορο, ενώ το τηλεοπτικό επεισόδιο περιλαμβάνει και παλληκαράδες  που για τα δίκια των εκεί Ελλήνων θα προτάξουν τα στήθη τους…  Για γαρνιτούρα, πάντα σε αυτά τα λαικά θεάματα υπάρχει και πασπαλισμένη γαρνιτούρα, ένας γραφικός τύπος από κει… θα αγαπήσει μια γραφική τύπισσα από δω… ώστε να γελάσει και το παρδαλό κατσίκι…
 

 
Σε όλα τα παραπάνω τη χαριστική βολή θα δώσει η έμπειρη και δοκιμασμένη με μακρά πορεία στο μουσικό θέαμα Σοφία Σπυράτου και με την πρόχειρη αλλά βολική μέθοδο του «μπες εσύ, βγες εσύ», θα τσουλήσει η παράσταση ικανοποιώντας θεατές που το θέατρο γι’ αυτούς, είναι ότι είναι μια (λαο)σύναξη για ουζάκι δίπλα στην θάλασσα. Πεζή διαπίστωση αλλά πέρα για πέρα αληθινή, όταν διαχειρίζεσαι χωρίς καλλιτεχνικό σθένος, ιστορικά γεγονότα, ανθρώπινες ιστορίες και στο πιάτο σου σερβίρουν χταποδάκι στα κάρβουνα…
 


Στο τραπέζι αυτό, το δίπλα στη θάλασσα… παρατάσσονται γνωστοί ηθοποιοί και από τις λίγες φορές που σε μια μεγάλη αθηναϊκή παραγωγή, τους καταπίνει ο Βόσπορος, μηδενός  εξαιρουμένου…
.
θα αναφερθούμε επιγραμματικά –και σκληρά- σε κάποιους, παρότι τους συμπαθούμε:
 
Αντώνης Καφετζόπουλος: Βαρύς, ασήκωτος και άφωνος… βαριόταν και φαινόταν!
 
Ιεροκλής Μιχαηλίδης: Στατικός και επαναλαμβανόμενος!
 
Δημήτρης Πιατάς: Η μανιέρα μοσχοπουλήθηκε, ξεχείλωσε και πλέον δεν προσφέρει τίποτα καινούριο!
 
Θεοφανία Παπαθωμά: Άχαρα περιφερόμενη, υπερβολική και εντελώς ψεύτικη…
 
Ρένος Ρώτας: Ίδιος και απαράλλαχτος από τότε που πρωτοεμφανίστηκε ως νέος και ελπιδοφόρος, άρα στάσιμος!
 
Ευαγγελία Μουμούρη: Κάτι ψιθύριζε, κάπως τα έλεγε, κάτι προσπαθούσε αλλά δεν ήταν εκεί!
 
Ελένη Καρακάση: Ότι απολαμβάνεις τηλεθεατή στις «Μέλισσες» καταναλώθηκαν σε πέντε πανομοιότυπες ψευτοσκηνές και σε άλλα τόσα «σιγόντα».
 
Παρθένα Χοροζίδου: υπερτιμημένη αναμασά τις χάρες και τα καλούδια της, αυτό δεν είναι τέχνη, κάποιος να της το πει επιτέλους!
 
 
 
Κατ΄ άλλα… ένα μεγάλο σκηνικό που τζάμπα το κουβαλάνε καθώς ελάχιστα χρησιμοποιήθηκε, κάποια βίντεο ...χάσκουν από ψηλά και 4 χορευτές -ότι χειρότερο η παρουσία τους- που από τη μια χόρευαν μοντέρνα της εποχής συνοδεύοντας τενόρους και πριμαντόνες και πότε ντυμένοι χανουμάκια θα συμπληρώσουν την σαπουνόπερα…
 

 
Στα θετικά (+) ναι, τώρα αρχίζουν τα θετικά αλλά περιορίζονται στα τραγούδια και στην παρουσία ενός λαϊκού τραγουδιστή…  Τα πρώτα «ηρέμησαν» την προχειρότητα και την ανοχή μας και ένας τραγουδιστής με μια επιβλητική (κινηματογραφική) φατσάρα και (φωνάρα) εν ονόματι Γιάννης Διονυσίου (καμιά σχέση με την γνωστή οικογένεια, τον ρωτήσαμε), πήρε όλο το χειροκρότημα, δικαίως το παλικάρι.
 

 

Εν ολίγοις (=)με μπουνάτσες και μποφόρια… τώρα πια, δεν σώζεται τίποτα…
 
 
Βαθμολογία:
4,2/10 
.
Τυχαία αποσπάσματα από τη παράσταση στο θέατρο Δάσους:
.
-Πληροφορίες για την παράσταση, πρόγραμμα πανελλαδικής περιοδείας  κλικ  εδώ

-Κ-
.
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν έως 14/05/2022 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 11α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2022 Πληροφορίες ΕΔΩ 

.
Δείτε & αυτά:

ΦΕΣΤΙΒΑΛ:  

ΘΕΑΤΡΟ: 

-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
΄΄

-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλίακλικ εδώ.
.

Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
 ..
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Γιάννης Τσιρόγλου
Γιάννης Τσιρόγλου
Επικεφαλής Kulturosupa.gr - e-mail: kulturosupa@yahoo.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

7 Comments

  1. <strong>Maria Karali</strong>
    Maria Karali
    Διαφωνώ ριζικά κ δν ξέρω τόσο θάψιμο....γιατί....;;;;για μενα ήταν καταπληκτική η παράσταση κ για ένα ολόκληρο θέατρο Γιαννιτσών που χειροκροτούσε όρθιο πολύ ωρα
  2. <strong>Λενα Γιαννοπουλου</strong>
    Λενα Γιαννοπουλου
    Κλασική αθηναϊκή αρπαχτή το λέμε εμείς στη Σαλονίκη!!!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή