Σχολιάζοντας τα «Ερωτευμένα άλογα» της ομάδας Εν δυνάμει, που στο τέλος οι θεατές χειροκροτούν όρθιοι!

11446 Views
Σχολιάζοντας τα «Ερωτευμένα άλογα» της ομάδας Εν δυνάμει, που στο τέλος οι θεατές χειροκροτούν όρθιοι! Σχολιάζοντας τα «Ερωτευμένα άλογα» της ομάδας Εν δυνάμει, που στο τέλος οι θεατές χειροκροτούν όρθιοι!

   Είδαμε & Σχολιάζουμε 

(δείτε όλες τις κριτικές μας με μια ματιά)

Είδε και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα.
 
 
Μέσα στην κατάμεστη Θεατρική Αίθουσα Σωκράτης Καραντινός της Μονής Λαζαριστών παρακολουθήσαμε  την παράσταση Ερωτευμένα άλογα της ομάδας «Εν δυνάμει». 
 
Μια παράσταση που πραγματεύεται με τον δικό της άκρως δεξιοτεχνικό και στις περισσότερες φορές ωμό τρόπο τη θέση του Έρωτα στις ζωές των ανθρώπων. Τον Έρωτα που ξεκινά με το πρώτο καρδιοχτύπι, συνεχίζει με τις ατέλειωτες ώρες αγρύπνιας και προσμονής πάνω σένα ακουστικό ή κινητό, μετουσιώνεται σε φιλί και  προσδοκά την ένωση των σωμάτων, αυτή την συνεύρεση που κάνει τους ανθρώπους να νιώθουν πως γίνονται ένα.
 

 
Σ αυτό το έργο, κείμενο της Ελένης Δημοπούλου και της ομάδας  Εν δυνάμει, πράγματα που θεωρούνται δεδομένα μάς προβληματίζουν και μας κάνουν να σκεφτούμε αλλιώς, να νιώσουμε την πλευρά των ανθρώπων που αναζητούν το χάδι και την τρυφερότητα λεύτερα όπως λεύτερα θέλει ο έρωτας να βιώνεται, αλλά πολλές φορές η κοινωνία, τα διάφορα ταμπού, τα κλισέ, η στείρα αντίληψη για τη διαφορετικότητα, δεν αφήνουν τον Έρωτα να ολοκληρώσει την πορεία του και να ανδρωθεί μέσα από τη σχέση, τις αισθήσεις και τη σμίξη των σωμάτων.
 


ΟΙ ηθοποιοί, άτομα με ή χωρίς αναπηρία της ομάδας Εν δυνάμει, εμφανίζονται στη σκηνή με ρούχα αλλά και με εσώρουχα, ημίγυμνοι και γυμνοί φανερώνοντας τη σημασία του γενετήσιου ενστίκτου, της ανάγκης όλων μας για μια αγκαλιά, για τρυφερότητα, για έρωτα και σεξ, μέσα από τις κινήσεις των σωμάτων τους, τις πετυχημένες ατάκες, το τραγούδι μα και τις θεατρικά  δοσμένες χωρίς να ξενίζουν «ερωτικές περιπτύξεις» των ηρώων. Αξίζει να σημειωθεί ότι σ αυτό το έργο δεν υπάρχουν πρωταγωνιστές και δεύτεροι ρόλοι, όλοι είναι ίσοι απέναντι στις ανάγκες, στην ηδονή, στο φόβο, τη χαρά, όπως άλλωστε συμβαίνει και στην ίδια τη ζωή.


 
Η παράσταση κρατά σχεδόν μιάμιση ώρα χωρίς διάλειμμα κι ολοκληρώνεται με το χειροκρότημα των θεατών που σηκώνονται όρθιοι ως επιβράβευση της ομάδας γι αυτό το τόλμημα. Γιατί είναι τόλμημα της σκηνοθέτιδας Ελένης Ευθυμίου και των ηθοποιών  να δείξουν απ τη μια πλευρά  θεατρικά και σε κάποια σημεία τόσο κυνικά και σκληρά, παράλληλα με τον ρομαντισμό και τη νεανική αγνότητα,  τις εκφάνσεις του Έρωτα και των συναισθηματικών αναγκών του ανθρώπου, τον Έρωτα ανάμεσα σε ετερόφυλους, ανάμεσα σε ομόφυλους, σε άτομα με αναπηρία, σε άτομα ανασφαλή και μοναχικά, κι απ την άλλη, όλα αυτά να συμπορεύονται και συνάμα να συγκρούονται με τα πρέπει και τα πιστεύω των γονιών για το μεγάλωμα και τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών.
 


Το σκηνικό  πάλι οδηγεί με τη σειρά του  σε συμβολισμούς. Το πελώριο δένδρο,  φορτωμένο με μήλα στην αριστερή πλευρά της σκηνής με τον χοντρό κορμό και τις δυνατές του ρίζες χωμένες σε μια λιμνούλα με νερό,  ίσως να παραπέμπει στον απαγορευμένο καρπό που γεύονται οι ήρωες πριν την συνεύρεσή τους και το νερό την ίδια τη ζωή με το οποίο πολλοί ήρωες πλένουν τα χέρια, τα πόδια, το πρόσωπό τους. Ευρηματική κι η χρήση των κόκκων κακάο στο δάπεδο ως χώμα, όπου, όταν οι ήρωες κυλιούνται στο δάπεδο ν αφήνει ένα άρωμα να διαχέεται στην αίθουσα και να δημιουργεί όμορφη αίσθηση στους θεατές. Στη δεξιά πλευρά,  η εικόνα ενός δωματίου -κρεβατοκάμαρας, ο ιδιαίτερος χώρος που καθένας ερωτεύεται, φαντασιώνεται, ξαγρυπνά κι ονειρεύεται,  συμπληρώνει ρεαλιστικά την εικόνα που έχουμε όλοι στο μυαλό μας για τον έρωτα ως πράξη και συναίσθημα .
 


Είμαστε σαν ένα λιβάδι με απότιστα λουλούδια ακούγεται συχνά στο τέλος του έργου με παράλληλη προβολή σε μεγάλη οθόνη, αλλά και σ αρκετές σκηνές  κατά τη διάρκεια του έργου, εικόνων λιβαδιού, δάσους μα και αλόγων που τρέχουν, που τρέχουν να γευτούν τη φύση, τη ζωή, άλογα γερά, όμορφα, αυτάρεσκα, ορμητικά….
.
Ίσως τελικά αυτό να θέλει κι η ίδια η ζωή, αυτό να επιζητά η ανθρώπινη φύση, αυτή την ορμή τη δημιουργική όλων των ανθρώπων με ή χωρίς αναπηρία, χωρίς ετικέτες και παρωχημένες αντιλήψεις, το δικαίωμα στην αγάπη και τον Έρωτα !
 
Σημείωση:  Η παράσταση παίζεται με υπέρτιτλους στα Ελληνικά και στα αγγλικά, γεγονός που καθιστά ακόμη πιο εύκολη την θέαση από άτομα που δεν μιλούν τη γλώσσα ή που αδυνατούν να ακούσουν.
 
-k-
 
ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ
«Ερωτευμένα άλογα» της Ελένης Δημοπούλου.
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
 
Τι είναι ο έρωτας; Πώς τον βιώνουμε; Έχουμε όλοι πρόσβαση σε αυτόν; Τρίτο μέρος της τριλογίας Το Άλλο το Κανονικό, η οποία προέκυψε από την ανάγκη των νέων καλλιτεχνών, με και χωρίς αναπηρία, της κολεκτίβας «Εν Δυνάμει» να μοιραστούν ανοιχτά προσωπικές ιστορίες και να ερευνήσουν οικουμενικές πτυχές της ανθρώπινης ιδιαιτερότητας.
 
Σκηνοθεσία: Ελένη Ευθυμίου.
Ερμηνεύουν: Μαρία Δαχλύθρα, Αγάπη Θεοδωρίδου-Κουνινή, Άννα Καλίντσεβα, Θεανώ Κόντα, Βαγγέλης Κοσμίδης κ.ά..
 
Ήμερες και ώρες παραστάσεων: Τετ. 4 στις 19:00, Πεμ. 5, Παρ. 6, Σαβ. 7, στις 21.00 Κυρ. 8 Μάϊου στις 19:00. (έως 8 Μαίου).
.  

-Κ-

Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν έως 15/05/2022 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 11α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2022 
.
Δείτε & αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, εδώ.
-Οι νέες ταινίες της εβδομάδαςεδώ.
.
-Είδαμε & Σχολιάζουμε: 
Θέατρο εδώ. 
Συναυλίες εδώ
Σινεμά εδώ
Βιβλίο Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε εδώ 
Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία εδώ.
.
Ακολουθήστε μας στα social media
       


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Kulturosupa.gr
Kulturosupa.gr
μπές, δες, διάβασε, σχολίασε...

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή