Ενδιαφέρουσες «Οι Δούλες» αλλά με αδυναμίες. Είδαμε στο θέατρο Αυλαία & Σχολιάζουμε.
Είστε εδώ: Home / ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ / Ενδιαφέρουσες «Οι Δούλες» αλλά με αδυναμίες. Είδαμε στο θέατρο Αυλαία & Σχολιάζουμε.
Ενδιαφέρουσες «Οι Δούλες» αλλά με αδυναμίες. Είδαμε στο θέατρο Αυλαία & Σχολιάζουμε.
30 Ιανουαρίου 2017 897 ViewsΤα κοινωνικά έργα είναι πάντα τα πιο σκληρά γιατί αποτελούν απεικόνιση του άσχημου προσώπου αυτής της κοινωνίας που έχει λάβει τον ευφημισμό «ανθρώπινη». Η ανθρώπινη κοινωνία είναι τόσο ανθρώπινη όσο και τα απάνθρωπα δημιουργήματά της. Η μιζέρια, η θλίψη, η πίεση-προσωπική και κοινωνική- και ο κυνισμός. Ο Ζαν Ζενέ, ένας καλλιτέχνης που όπως είπε και ο Σαρτρ υπήρξε «Άγιος», το αντιλήφθηκε αυτό και θέλησε να το σχολιάσει στο έργο του «Οι δούλες», γραμμένο το 1947.
Πρόκειται για ένα δυνατό έργο της παγκόσμιας δραματουργίας γιατί ασχολείται με θέματα δύσκολα για την ανθρώπινη φύση. Το πόσο ευχάριστη είναι η ίδια μας η ζωή. Πόσο πραγματικά αγαπάμε να ζούμε; Και τι είναι αυτό που μας κρατάει να συνεχίσουμε; Ο Ζενέ έγραψε τις δούλες του μέσα σε μια κοινωνία που κυριαρχεί η υποκρισία και έχοντας στο μυαλό του τη Γαλλία του 1930. Όμως, τοποθετεί το έργο του σε ένα περιβάλλον καθολικό και εντελώς αναγνωρίσιμο. Ο φαύλος κύκλος της ανθρώπινης φύσης θα είναι φαύλος και τώρα και αργότερα. Είναι άχρονος και θα είναι άχρονος όσο οι άνθρωποι παραμένουν άχρονοι. Τα χρόνια περνάνε και παρατηρούμε ότι το καθεστώς υποκρισίας και ψευτιάς μοιάζει πιο σύγχρονο και επίκαιρο από ποτέ. Ο Ζενέ θέλει τις δούλες του να είναι ανυπότακτες και ελεύθερες. Μπορεί ο κόσμος γύρω να έχει συγκεκριμένη άποψη για τα πράγματα αλλά αυτές έχουν την δική τους. Η κοινωνική καταπίεση είναι για αυτές ένας κλοιός που στενεύει και μια δαμόκλειος σπάθη που πρέπει οπωσδήποτε να αποφύγουν. Και με τον ένα ή τον άλλο τρόπο επιτυγχάνουν την ελευθερία τους. Η ταξική διαφορά είναι το εμπόδιο το οποίο πρέπει με κάθε κόστος να ξεπεράσουν.
Βρισκόμαστε, λοιπόν, στο σπίτι της Κυρίας, εν τη απουσία της. Οι δύο δούλες και αδερφές Σολάνζ και Κλαίρη έχουν αφεθεί στην παράλληλη διάστασή τους και ανεβάζουν μια διαφορετική παράσταση, έχοντας δημιουργήσει μια δική τους νοερή πραγματικότητα στην οποία μπορούν να διαχειριστούν τις καταστάσεις κάπως καλύτερα. Η Κυρία τους τις καταπίεζε πάντα και εξοργισμένες αναζητούν τον τρόπο με τον οποίο αυτό θα σταματήσει. Όταν τελικά θα πάρουν την απόφαση να λύσουν τα προβλήματά τους μια για πάντα, η πραγματικότητα θα είναι εκεί να τις περιμένει, ανάλγητη όπως είναι πάντα και απρόβλεπτη.
Ας πούμε, όμως, για την παράσταση. Η πρόταση του σκηνοθέτη Διονύση Καραθανάση που παρακολουθήσαμε στο κατάμεστο Θέατρο Αυλαία ήταν ενδιαφέρουσα αλλά και με αδυναμίες. Σε γενικά πλαίσια έμεινε πιστή στην ατμόσφαιρα που απαιτεί το κείμενο του Ζενέ. Η δράση τοποθετήθηκε σε χώρο κατάμεστο με λουλούδια, με το λευκό να κυριαρχεί, ως σύμβολο του θανάτου και του πένθους και με λίγες σκηνικές προτάσεις, λίγα έπιπλα, δύο καθρέφτες και τα ρούχα της Κυρίας στο πίσω μέρος της σκηνής. Εξαιρετικά λειτουργικοί για την ατμόσφαιρα και ιδιαίτερα καλαίσθητοι υπήρξαν οι φωτισμοί, οι οποίοι δημιουργούσαν το απαραίτητο άγχος στον θεατή όπου χρειαζόταν και επικεντρώνονταν στις ερμηνείες των ηθοποιών στα ξεσπάσματά τους και στις εντάσεις.
Από ερμηνευτικής πλευράς ξεχώρισε η ερμηνεία της Τριανταφυλλίδου ως Σολάνζ, ενώ στις άλλες δύο εντοπίσαμε αδυναμίες. Η Τριανταφυλλίδου έπεισε τόσο στις ήρεμες και «νηφάλιες» στιγμές του ρόλου αλλά έδωσε και ιδιαίτερη σημασία στις έντονες ψυχικές διακυμάνσεις της ηρωίδας της, αποδίδοντας αποτελεσματικά τον μπερδεμένο ψυχισμό της και την σχέση πάθους- μίσους με την Κυρία της. Όσον αφορά την Ιωάννα Λαμνή, υπήρξε καλή στη διάκριση Κυρίας και υπηρέτριας στην ερμηνεία της, καθώς κράτησε διαφορετικό μοτίβο στην ερμηνεία της στα κομμάτια όπου ενσάρκωνε τον ρόλο της υπηρέτριας και στα κομμάτια του «θεάτρου μέσα στο θέατρο», όπου μεταμορφωνόταν σε Κυρία. Ωστόσο, δεν αξιοποίησε όπως θα έπρεπε την κίνησή της και το σώμα της στάθηκε ανέκφραστο, αποδυναμώνοντας την πειστικότητα του χαρακτήρα της. Η Ντιάνα Ζαχαροπούλου περιορίστηκε σε μια επιφανειακή ερμηνεία του ρόλου της Κυρίας, χωρίς να καταφέρει να μπει στο βαθύ ψυχισμό της και ακολουθώντας μια πορεία πεζή και χωρίς την απαιτούμενη υποβλητικότητα που απαιτούσε ο ρόλος της.
Όσον αφορά τη σκηνοθεσία, υπήρξε διεκπεραιωτική. Μια ένσταση που έχουμε, ωστόσο, να καταθέσουμε είναι ότι το κομμάτι όπου η Σολάνζ και η Κλαίρη σχεδιάζουν τον φόνο της Κυρίας φάνηκε παράταιρο στην κατά τα άλλα κλασική ανάγνωση του κειμένου του Ζενέ. Ο μπλε φωτισμός, ο ρυθμός και γενικότερα η επιλογή της συγκεκριμένης μουσικής υπόκρουσης και οι κινήσεις των ηθοποιών στη σκηνή αυτή θα ταίριαζαν σε μια νεωτερίστικη προσέγγιση του έργου. Επίσης, υπήρξαν χάσματα που αποδυνάμωναν την ροή της παράστασης και η ροή του έργου χώλαινε με αποτέλεσμα σε σημεία να χάνεται το ενδιαφέρον του θεατή.
Στο σύνολό της [=], ήταν μια πρόταση που σεβάστηκε το πρωτότυπο κείμενο και πάτησε πάνω σε αυτό. Ναι μεν έφερε επί σκηνής ωραίες εικόνες αλλά κάποιες σκηνοθετικές επιλογές και οι επιμέρους ερμηνευτικές αδυναμίες αποδυνάμωσαν το τελικό αποτέλεσμα.
Βαθμολογία:
5,5/ 10
Πληροφορίες για τη παράσταση: ΕΔΩ
Γραψε το σχολιο σου
Γραψε το σχολιο σου στο Facebook
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
-
-
Το Revival στη Θεσσαλονίκη με οικοδεσπότη το Θέατρο Αρατος. - 48749
09:00 | 26 Ιανουαρίου 2023 -
«Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν πιστό»: Με το 1ο Βραβείο Κοινού επιστρέφει στο Μετροπόλιταν. - 48747
08:00 | 26 Ιανουαρίου 2023 -
Στην «Αυλή των θαυμάτων» της βαρεμάρας και της ανίας… Είδαμε & σχολιάζουμε (2η κριτική) - 48736
19:00 | 24 Ιανουαρίου 2023
τελευταιες αναρτησεις
Οι νέες ταινίες της εβδομάδας και που προβάλλονται στη Θεσσαλονίκη 02-08/02/2023 (& όλες οι επαναλήψεις)
01 Φεβρουαρίου 2023 με 0 Σχόλια 1469 ViewsΕνα μέτριο με την Ολίβια Κόλμαν, ένα επεισόδιο του Αστερίξ και Οβελίξ, ένα τούρκικο για φεστιβαλιστές και άλλη μια παπάρα του πάλαι ποτέ μάστορα των θρίλερ Μ. Νάιτ Σιάμαλαν στο μενού των νέων ταινιών...
-
Ευφυής, ευχάριστη και «στραφταλιζέ» «Η Τριλογία του παραθερισμού» στους Λαζαριστές. Είδαμε & σχολιάζουμε
01 Φεβρουαρίου 2023 με 0 Σχόλια 4679 Views...δυναμική παράσταση, με εξαιρετικό ρυθμό, άπλετο χιούμορ και κωμικοτραγικές καταστάσεις που διαδέχονται η μία την άλλη... Είδε η Ανια Κανακάρη και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα
Περισσότερα ... -
Ο Τατσόπουλος, ο «trash σταρ» και η ελευθερία έκφρασης…
01 Φεβρουαρίου 2023 με 0 Σχόλια 4156 ViewsΜε αυτή τη λογική θα πρέπει να… συλληφθούν και δικαστούν οι 9 στους 10 χρήστες του διαδικτύου που γράφουν ελεύθερα τη γνώμη τους
Περισσότερα ...
Κατηγοριες
- Όλες οι κατηγορίες
- Είδαμε και Σχολιάζουμε
- Έργα & Παραστάσεις (δελτία τύπου)
- Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκης τώρα
- Θεατρικά νέα- ειδήσεις- σχόλια- βίντεο
- Θεατρικές στήλες - άρθρα
- Θέατρο για παιδιά
- Θεατρικά (Κουλτουρο) Βραβεία Θεσσαλονίκης
- Θεατρικές Κουλτουροβραδιές - Δράσεις
- Νέα πρόσωπα - Νέοι Ηθοποιοί
- Actors Portfolio
- Αρχείο παραστάσεων Θεσσαλονίκης
Video
Αρχειο Θεματων
- Ιανουάριος 2014
- Ιανουάριος 2015
- Ιανουάριος 2016
- Ιανουάριος 2017
- Ιανουάριος 2018
- Ιανουάριος 2019
- Ιανουάριος 2020
- Ιανουάριος 2021
- Ιανουάριος 2022
- Ιανουάριος 2023
- Οκτώβριος 2013
- Οκτώβριος 2014
- Οκτώβριος 2015
- Οκτώβριος 2016
- Οκτώβριος 2017
- Οκτώβριος 2018
- Οκτώβριος 2019
- Οκτώβριος 2020
- Οκτώβριος 2021
- Οκτώβριος 2022
- Νοέμβριος 2013
- Νοέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2017
- Νοέμβριος 2018
- Νοέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2020
- Νοέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2022
- Δεκέμβριος 2011
- Δεκέμβριος 2012
- Δεκέμβριος 2013
- Δεκέμβριος 2014
- Δεκέμβριος 2015
- Δεκέμβριος 2016
- Δεκέμβριος 2017
- Δεκέμβριος 2018
- Δεκέμβριος 2019
- Δεκέμβριος 2020
- Δεκέμβριος 2021
- Δεκέμβριος 2022
- Φεβρουάριος 2013
- Φεβρουάριος 2014
- Φεβρουάριος 2015
- Φεβρουάριος 2016
- Φεβρουάριος 2017
- Φεβρουάριος 2018
- Φεβρουάριος 2019
- Φεβρουάριος 2020
- Φεβρουάριος 2021
- Φεβρουάριος 2022
- Φεβρουάριος 2023
- Μάρτιος 2011
- Μάρτιος 2013
- Μάρτιος 2014
- Μάρτιος 2015
- Μάρτιος 2016
- Μάρτιος 2017
- Μάρτιος 2018
- Μάρτιος 2019
- Μάρτιος 2020
- Μάρτιος 2021
- Μάρτιος 2022
- Απρίλιος 2013
- Απρίλιος 2014
- Απρίλιος 2015
- Απρίλιος 2016
- Απρίλιος 2017
- Απρίλιος 2018
- Απρίλιος 2019
- Απρίλιος 2020
- Απρίλιος 2021
- Απρίλιος 2022
- Μάιος 2011
- Μάιος 2012
- Μάιος 2013
- Μάιος 2014
- Μάιος 2015
- Μάιος 2016
- Μάιος 2017
- Μάιος 2018
- Μάιος 2019
- Μάιος 2020
- Μάιος 2021
- Μάιος 2022
- Ιούνιος 2013
- Ιούνιος 2014
- Ιούνιος 2015
- Ιούνιος 2016
- Ιούνιος 2017
- Ιούνιος 2018
- Ιούνιος 2019
- Ιούνιος 2020
- Ιούνιος 2021
- Ιούνιος 2022
- Ιούλιος 2013
- Ιούλιος 2014
- Ιούλιος 2015
- Ιούλιος 2016
- Ιούλιος 2017
- Ιούλιος 2018
- Ιούλιος 2019
- Ιούλιος 2020
- Ιούλιος 2021
- Ιούλιος 2022
- Αύγουστος 2013
- Αύγουστος 2014
- Αύγουστος 2015
- Αύγουστος 2016
- Αύγουστος 2017
- Αύγουστος 2018
- Αύγουστος 2019
- Αύγουστος 2020
- Αύγουστος 2021
- Αύγουστος 2022
- Σεπτέμβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2020
- Σεπτέμβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2022
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ
-
-
Συναυλία κιθάρας με το Cantum Guitar Quartet - Ωδείο Θέρμης με ελεύθερη είσοδο.
30 Ιανουαρίου 2023
Περισσότερη Μουσικόμανία
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
-
-
Μέσα στον Φεβρουάριο η προέγκριση για το Μουσείο Ολοκαυτώματος .
29 Ιανουαρίου 2023
Περισσότερη Θεσσαλονίκη
-
-
Αγορές στα σούπερ μάρκετ: Δεκάλογος ενημερωμένου καταναλωτή.
27 Ιανουαρίου 2023 -
Περισσότερα Όλα είναι δωρεάν
-
Ο Τατσόπουλος, ο «trash σταρ» και η ελευθερία έκφρασης…
01 Φεβρουαρίου 2023Με αυτή τη λογική θα πρέπει να… συλληφθούν και δικαστούν οι 9 στους 10 χρήστες του διαδικτύου που γράφουν ελεύθερα τη γνώμη τους
Περισσότερα ... -
Να τον χαίρεσαι Ελένη Καστάνη, «Θεωρώ τον Μάρκο Σεφερλή τον μεγαλύτερο λαϊκό κωμικό που έχει η Ελλάδα»
27 Ιανουαρίου 2023 -
Στην Άχρηστη... Η Χάρις Αλεξίου φωτογραφίζεται αγκαλιά με δύο γυναίκες από την Ινδία.
27 Ιανουαρίου 2023
Περισσότερα Της «K» το κάγκελο
-
Viral στο Twitter το πρώτο φιλί δύο γυναικών στην Γη της Ελιάς
27 Ιανουαρίου 2023 -
Καπουτζίδης: «Εγώ το πρωί δεν ξυπνάω και λέω "αχ Θεέ μου, πάλι γκέι ξύπνησα"»
27 Ιανουαρίου 2023 -
Γκέι ξεγκέι, Νίκος Βέρτης όλ δε στρέιτ γουέι! | Ιωάννης Κυφωνίδης | Kif Express
25 Ιανουαρίου 2023Γράφει ο Ιωάννης Κυφωνίδης για την Κουλτουρόσουπα
Περισσότερα ...
Περισσότερη Παράξενη ζωή
-
-
Όλες οι σειρές που θα προβληθούν τον Φεβρουάριο 2023 στο Netflix
31 Ιανουαρίου 2023 -
«Ο αληθινός Τζέιμς Μποντ/Stalin’s James Bond» στην ΕΡΤ3
30 Ιανουαρίου 2023
Περισσότερα Αυτά και άλλα
ΕΛΛΑΔΑ
+-
-
Οι Χειρότερες θεατρικές παραστάσεις του 2022 by Kulturosupa
29 Δεκεμβρίου 2022 -
Οι Καλύτερες θεατρικές Παραστάσεις του 2022 by Kulturosupa
27 Δεκεμβρίου 2022