«BILLY ELLIOT»: Εξαιρετική αλλά ακριβή η παράσταση- μιούζικαλ στο Παλλάς. Είδαμε και Σχολιάζουμε.

22552 Views
«BILLY ELLIOT»: Εξαιρετική αλλά ακριβή η παράσταση- μιούζικαλ στο Παλλάς. Είδαμε και Σχολιάζουμε. «BILLY ELLIOT»: Εξαιρετική αλλά ακριβή η παράσταση- μιούζικαλ στο Παλλάς. Είδαμε και Σχολιάζουμε.

«BILLY ELLIOT»: Εξαιρετική αλλά ακριβή η παράσταση- μιούζικαλ στο Παλλάς.

Είδαμε και Σχολιάζουμε.

Βρεθήκαμε στο θέατρο Παλλάς με αφορμή το μιούζικαλ Billy Elliot του Lee Hall (Λι Χολ) με τη μουσική του Elton John. Τη φιλόδοξη παραγωγή σκηνοθετεί ο Δημήτρης Λιγνάδης, ενώ τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν οι  Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Αποστόλης Τότσικας, Νίκη Παλληκαράκη, Γιώργος Ψυχογιός,  Τιτίκα Στασινοπούλου καθώς και ένας πολυπληθής θίασος.Η μετάφραση είναι του Αντώνη Γαλέου και η  χορογραφία του Δημήτρη Παπάζογλου (πρωτότυπη χορογρ. Peter Darling).Σκηνικά-κοστούμια Εύα Νάθενα και ενορχήστρωση-διεύθυνση ορχήστρας Γιάννης Χριστοδουλόπουλος. Κοντά τους ένα παιδομάνι κυριολεκτικώς, με έξι μικρούς πρωταγωνιστές: (εναλλάξ τρεις Μπίλυ Έλιοτ) ο Πέτρος Ζαμπάκας , ο Ανδρέας Καρτσάτος και ο Σωτήρης Πιερράκος  και (εναλλάξ τρεις Μάικλ) ο Δημήτρης Βανός , ο Παναγιώτης Τασούλης  και ο Φοίβος Χονδρέλης.
 
Η ιστορία του μικρού Μπίλλυ Έλιοτ που  έσπασε καρδιές κινηματογραφικά, “Μπίλυ Έλλιοτ, Γεννημένος Χορευτής” Stephen Daldry μεταφέρεται και στο ελληνικό σανίδι σε μια φιλόδοξη υπέρ-παραγωγή. Η Υπόθεση είναι γνωστή και αναφέρεται στη μάχη που δίνει ο μικρός Μπίλλυ Έλιοτ για να ξεφύγει από μια μίζερη και άτυχη ζωή. Σύμμαχος του ο χορός, σε μια Αγγλία (1984) των μαζικότερων ίσως απεργιών των ανθρακωρύχων, εναντίον της πλέον φιλελεύθερης όλων των εποχών Μάργκαρετ Θάτσερ. Ένα όνομα μια καλλιτεχνική πάλη, ως αντίσταση, στην οποιαδήποτε κοινωνική/πολιτική επιβολή!
 .
.
Το μιούζικαλ δεν είναι ελληνικό κεκτημένο, ωστόσο εξ ορισμού διέπεται από κανόνες ισορροπίας ανάμεσα στις τέχνες που το πλαισιώνουν πρόζα/τραγούδι/χορός. Η επιτυχία του έγκειται στην εξισορρόπηση των τεχνών του και όχι στα μεγαλειώδη εφέ και σίγουρα στο οικείο συναίσθημα έκαστου (εγχώριου) ή πολυπληθούς κοινού (κινηματογράφος). Τούτο το τελευταίο είναι απαραίτητο, τουλάχιστον για να διαχωρίζει ελαφρώς το είδος από την όπερα, με στόχο το ευρύτερο κοινό.
 
Όλοι είμαστε μια γροθιά… και ο Δημήτρης Λιγνάδης σκηνοθέτησε έντεχνα μια ιστορία διαπροσωπική που έγινε συλλογικό καλλιτεχνικό σύμβολο αποφεύγοντας την οποιοδήποτε αγγλική. Η μαεστρία του ήταν στην έλλειψη ενός ασφυκτικού πατροναρίσματος και στην επιτυχία της αυτό/έκφρασης κατά πολύ από τους ερμηνευτές στη σκηνή, χωρίς ξεχειλώματα. Υπήρχε ρυθμός, παλμός, συλλογική εικονοπλαστική και ατομική ορμή. Συγκίνηση και δράση σε εναλλαγή, μουσική in situ, οικονομία τεχνών αλληλό- καλυπτόμενων και οργάνωση θιάσου. Αλλά περισσότερο από όλα υπήρχε οικείο συναίσθημα.
 .
.
Έχεις έρθει στη γη με ένα σκέτο κορμί… και κορυφαία του θιάσου αναμφισβήτητα υπήρξε η Αθηνά Μαξίμου. Η ίδια έχει μαθητεία στο κλασσικό μπαλέτο και κατόρθωσε με άνεση να ανταποκριθεί στην εναλλαγή χορού/τραγουδιού και πρόζας. Η Μαξίμου είναι ακριβής στη σκηνή, όπως ακριβώς όφειλε και ο ρόλος της, αυτός που δείχνει το δρόμο μιας καλύτερης ζωής.
 
Ο Αιμίλιος Χειλάκης διατήρησε έντεχνα τη δωρικότητα του πατρός που έχει χαοθεί/συγχυστεί (δε χρειαζόταν τίποτα επί πλέον), ενώ πραγματικά εκτός κλίματος και εφ όλης της ύλης ήταν ο Αποστόλης Τότσικας. Στην αντίπερα όχθη, με τον τόνο της ευεργετικής προσαρμογής προς το ελληνικότερο της δράσης ήταν οι Νίκη Παλληκαράκη (συγκίνηση),Γιώργος Ψυχογιός (τραχύς ) και η Τιτίκα Στασινοπούλου (χάρη και εμπειρία).
 
Το σύνολο των παιδιών στη σκηνή ήταν το πλέον χαρακτηριστικό με το μικρό Έλιοτ, Πέτρο Ζάμπακα (εναλλάξ) να ενθουσιάζει κατά τη διάρκεια και την πορεία της δράσης. Επικουρικές και οι μπαλαρίνες και στο σύνολο χορός, πολύ χορός.
 .
.
Στα συν [+] της παράστασης:
1.   Η σκηνοθεσία του Δημήτρη Λιγνάδη με όλες τις αμηχανίες του θιάσου και το οικείο αίσθημα που αυτές αντανακλούσαν, μέσα από συλλογικές στιγμές και ατομικές εικόνες/ερμηνείες. Ολιστική Εξισορρόπηση και μέτρο.
2.   Το σύνολο των ερμηνειών με κορυφαία του θιάσου την Αθηνά Μαξίμου
3.   Τα σκηνικά της Εύας Νάθενα
4.   Η κατανοητή  μετάφραση του Αντώνη Γαλέου
5.   Η μουσική του Elton John και η ακόλουθη επί σκηνής ενορχήστρωση-Διεύθυνση ορχήστρας από το Γιάννη Χριστοδουλόπουλο.
6.   Οι χορογραφίες του Δημήτρη Παπάζογλου προσιτές σε κάθε ερμηνευτική γκάμα.
7.   Η απουσία μελοδραματισμού και η ύπαρξη οικείου συναισθήματος χωρίς βεντετισμούς.
 
Στα πλην [-] της παράστασης:
1.   Οι φωτισμοί στο σύνολό τους που δεν ήταν το ελάχιστο βοηθητικοί καθ όλη τη διάρκεια της δράσης. Έλλειψη ατμόσφαιρας σε ένα είδος θεάτρου που το επιζητεί πολύ. Μα δεν το πρόσεξε κανείς;
2. Χρειάζεται  μετακίνηση της δράσης μπροστά, περισσότερο κοντά στην πλατεία και όχι προς το βάθος της σκηνής. Οι ατέλειες είναι η χάρη !
3. Ο ήχος, ο ήχος, ο ήχος.
4.  Οι απαγορευτικές τιμές των εισιτηρίων. Πρόκειται για είδος μαζικής ψυχαγωγίας και άλλωστε ποτέ δε γνωρίζουμε πιο παιδί μπορεί να εμπνευστεί που παρακολουθεί ή βρίσκεται στην πλατεία (ή τη σκηνή) !
 
Εν κατακλείδι [=]
Η παράσταση Billy Elliot είναι για μια εξαιρετική μεταφορά του διάσημου μιούζικαλ στην αθηναϊκή σκηνή με οικείο και ανθρώπινο συναίσθημα, αλλά με συνοδεία μια υψηλή τιμή. Ανοίξτε τις πόρτες του Παλλάς και δημιουργήστε επιτέλους ένα γιορτινό καλλιτεχνικό γεγονός στο κέντρο της πρωτεύουσας !
.

Βαθμολογία

6,5 στα 10
 

Φωτογραφικό υλικό





Αρθρογραφος

Kulturosupa.gr
Kulturosupa.gr
μπές, δες, διάβασε, σχολίασε...

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Ανθίζοντας στη Θεσσαλονίκη χωρίς τον Βασίλη… στον Θεατρόκοσμο της Νταίζης Λεμπέση.
Ανθίζοντας στη Θεσσαλονίκη χωρίς τον Βασίλη… στον Θεατρόκοσμο της Νταίζης Λεμπέση.
με 0 Σχόλια 2932 Views

Ετούτη η χρονιά είχε απ' όλα. Είχε όμορφα, είχε άσχημα. Είχε φόβο,  είχε άγνωστο, είχε αγωνία, είχε απώλειες, είχες χαρές, είχε  επαναπροσδιορισμούς και τι δεν είχε. Βασικά καταλάβαμε όλοι ότι δεν υπάρχουν δεδομένα. Γράφει η Νταίζη Λεμπέση για την Κουλτουρόσουπα.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή