«Ο Τζόνι πήρε το όπλο του» στο Θέατρο Αμαλία. Ο Τάσος Ιορδανίδης σε έναν αντιπολεμικό μονόλογο.

1265 Views
«Ο Τζόνι πήρε το όπλο του» στο Θέατρο Αμαλία. Ο Τάσος Ιορδανίδης σε έναν αντιπολεμικό μονόλογο. «Ο Τζόνι πήρε το όπλο του» στο Θέατρο Αμαλία. Ο Τάσος Ιορδανίδης σε έναν αντιπολεμικό μονόλογο.

Στις 5,6 & 7 Ιουνίου  
 
Η παράσταση «Ο Τζόνι πήρε το όπλο του» που απέσπασε από την πρώτη στιγμή διθυραμβικές κριτικές από κοινό και κριτικούς, θα φιλοξενηθεί στο Θέατρο Αμαλία.
 
Το αντιπολεμικό αριστούργημα του Ντάλτον Τράμπο «Ο Τζόνι πήρε τ' όπλο του», γράφτηκε το 1939 και κέρδισε το Εθνικό Βραβείο Βιβλίου των ΗΠΑ. Μεταφέρθηκε από τον ίδιο στον κινηματογράφο το 1971 και απέσπασε το Διεθνές Βραβείο του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Καννών.
 
Το έργο του σπουδαίου και κυνηγημένου από τον Mακαρθισμό, σεναριογράφου Nτάλτον Tράμπο, είναι μία από τις πιο συγκλονιστικές αντιπολεμικές φωνές. Ο Τζο, ένας νεαρός Αμερικανός στρατιώτης, τραυματίζεται φρικτά κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου από μια οβίδα. Ακρωτηριασμένος στα χέρια και τα πόδια, χωρίς όραση και ακοή, με διαλυμένο πρόσωπο και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των γιατρών, με κατεστραμμένο εγκέφαλο, μεταφέρεται στο νοσοκομείο, με την προοπτική να χρησιμοποιηθεί ως πειραματόζωο. Αυτό το κατακρεουργημένο σώμα, καθηλωμένο στο κρεβάτι της φρίκης, αυτό το ασώματο σώμα που του λείπουν σχεδόν τα πάντα, αυτός ο ζωντανός που είναι νεκρός, ο νεκρός που είναι ζωντανός, έχει διατηρήσει το πιο σημαντικό ανθρώπινο χαρακτηριστικό: την ικανότητα της σκέψης.
 
Όπως σημειώνει η Σοφία Αδαμίδου:

«Πρόκειται για ένα τραγικά επίκαιρο έργο που συγκλονίζει με τη δύναμη και την αμεσότητά του. Ένα έργο γροθιά στο στομάχι. Ένα έργο που θέτει όλους μας απέναντι στην ευθύνη όπως την ορίζει ο Καζαντζάκης “Ν΄ αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω”. Μπορστά σ' αυτή την ευθύνη θέτει όλους μας ο Τράμπο. Δεν ασχολείται με τον πόλεμο ως θέαμα, αλλά με τα αποτελέσματά του. Σκιαγραφεί τη μεγαλύτερη παράνοια του πολιτισμού μας σαν ένα εργοστάσιο παραγωγής κουφαριών. Στο βιβλίο μάλιστα είναι ιδιαίτερα αιχμηρός με αυτούς που «σπέρνουν» πολέμους, «θερίζοντας» κέρδη. Διαβάζοντας το βιβλίο από τα αγγλικά, το τέλος μου θύμισε το Γερμανικό Εγχειρίδιο Πολέμο, του Μπρεχτ, που κατά μαγική σύμπτωση γράφτηκε επίσης το 1939: “Ο πόλεμος που έρχεται δεν είναι ο πρώτος. Πριν απ’ αυτόν
γίνανε κι άλλοι πόλεμοι.Όταν τελείωσε ο τελευταίος, υπήρχαν νικητές και νικημένοι.Στους νικημένους, ο φτωχός λαόςπέθαινε από την πείνα. Στους νικητέςο φτωχός λαός πέθαινε το ίδιο... Στρατηγέ, ο άνθρωπος είναι χρήσιμος πολύ.Ξέρει να πετάει, ξέρει και να σκοτώνει. Μόνο που έχει ένα ελάττωμα: Ξέρει να σκέφτεται”. Αυτό μας λέει και ο Τράμπο. Η σκέψη μπορεί να αναχαιτίσει τα σχέδιά τους.»

Ο Τάσος Ιορδανίδης αναμετριέται με τον συγκεκριμένο μονόλογο ακολουθώντας τις σκηνοθετικές οδηγίες της Θάλειας Ματίκα, η οποία σημειώνει «ο Τζο, όπως κάθε άνθρωπος, το μόνο που ήθελε ήταν να ζήσει. Γεννήθηκε και μεγάλωσε σε μια όμορφη χώρα. Δεν έχει σημασία σε ποιά. Όλες οι χώρες είναι όμορφες. Ο πόλεμος όμως ακύρωσε τη ζωή του. Δεν ήταν δικός του αυτός ο πόλεμος. Ποτέ δεν έμαθε κι ούτε θα μάθει για ποιο λόγο πραγματικά έγινε αυτός ο πόλεμος, για ποιο λόγο γίνονται οι πόλεμοι. Το μόνο που νιώθει είναι το αίμα του να χτυπάει στα μηνίγγια του. Αλλά δεν πονάει. Είναι ένας ζωντανός που είναι νεκρός. Ένας νεκρός που είναι ζωντανός. Μπορεί να μην έχει ούτε πόδια, ούτε χέρια, ούτε ακοή, ούτε φωνή, να μην έχει πρόσωπο, να είναι ένα κομμάτι κρέας που το τρέφουν με σωληνάκια, αλλά χτυπάει η καρδιά του και το κυριότερο σκέφτεται. Έχει μνήμη. Θυμάται, σκέφτεται, θυμώνει, επιθυμεί, παλεύει για επικοινωνία. Δεν θέλει να συνεχίσει να ζει κάτω από αυτές τις συνθήκες αν δεν μπορεί να είναι χρήσιμος για τον άνθρωπο. Αναζητά ευήκοα ώτα. Αλλά μάταια. Η αντιπολεμική φωνή του γίνεται μια φωνή βοώντος εν τη ερήμω».

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Θεατρική διασκευή - απόδοση: Σοφία Αδαμίδου
Σκηνοθεσία: Θάλεια Ματίκα
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Σκηνογραφία-Κοστούμι: Ηλένια Δουλαδήρη
Μουσική: Τάσος Σωτηράκης
Τζο: Τάσος Ιορδανίδης.
Yπεύθυνη για την επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου
Διάρκεια: 70 λεπτά
Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων
- Τετάρτη 5 Ιουνίου - 21:00
- Πέμπτη 6 Ιουνίου - 21:00
- Παρασκευή 7 Ιουνίου - 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 13 ευρώ γενική είσοδος , 10 ευρώ μειωμένο
Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αμαλία, Καθημερινά 10.00-15.00 & 17.30-21.30
Πληροφορίες-Κρατήσεις: 2310842509, 2310257218

18:40 - 20:00 
.
Δείτε αυτά:
/
9α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2019 [Βραβεία Κριτικής Επιτροπής και Κοινού].
 
Τα φετινά βραβεία θα απονεμηθούν τη Τρίτη 11 Ιουνίου 2019 στο θέατρο Κολοσσαίον και ώρα 21.00, σε μία άκρως ψυχαγωγική βραδιά όπου θα παρουσιαστούν βίντεο αποσπάσματα κατηγοριών όλων των υποψήφιων παραστάσεων, μουσικοθεατρικά δρώμενα, τιμητικά αφιερώματα, επώνυμους καλεσμένους κ.α. 
 
Αναφορές, άρθρα, παρουσιάσεις, συνεντεύξεις, κ.α. για τη μεγάλη και μοναδική γιορτή θεάτρου της Θεσσαλονίκης θα «προλογίσουν» όλο αυτό το διάστημα στην «Κ» όπου είστε προσκαλεσμένοι όλοι. Συντελεστές και θεατρόφιλο κοινό. Είσοδος στη Τελετή Απονομής των Βραβείων, ελεύθερη (με σειρά προτεραιότητας). Μείνετε συντονισμένοι: Ολη η ροή πληροφοριών εδώ 
.
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε ΕΔΩ
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιαζουμε ΕΔΩ
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία ΕΔΩ
.
-Θέατρο Δάσους & Θέατρο Γης 2019: πρόγραμμα εκδηλώσεων ΕΔΩ


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Kulturosupa.gr
Kulturosupa.gr
μπές, δες, διάβασε, σχολίασε...

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Κολύμπα ή αλλιώς Βυθίσου» ή αλλιώς κάντε μας τη χάρη. Είδαμε & Σχολιάζουμε
«Κολύμπα ή αλλιώς Βυθίσου» ή αλλιώς κάντε μας τη χάρη. Είδαμε & Σχολιάζουμε
με 0 Σχόλια 350 Views
 Μπορεί το γαλλικό σινεμά στα θερινά σινεμά της χώρας να έχει την τιμητική του, ωστόσο κυριαρχεί η μετριότητα, με ψιλοαδιάφορες ταινιούλες, όπως το «Κολύμπα ή αλλιώς Βυθίσου» που εκτός των άλλων το χρέωσαν και με έναν γελοίο τίτλο. Είδε και σχολιάζει ο Γιάννης Τσιρόγλου.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή