Απογοήτευση και βαρεμάρα στις ΑΛΕΠΟΥΔΕΣ στο θέατρο Αυλαία. Πήγαμε, είδαμε, σχολιάζουμε…

368 Views
Απογοήτευση και βαρεμάρα στις ΑΛΕΠΟΥΔΕΣ στο θέατρο Αυλαία. Πήγαμε, είδαμε, σχολιάζουμε… Απογοήτευση και βαρεμάρα στις ΑΛΕΠΟΥΔΕΣ στο θέατρο Αυλαία. Πήγαμε, είδαμε, σχολιάζουμε…

Απογοήτευση και βαρεμάρα στις ΑΛΕΠΟΥΔΕΣ στο θέατρο Αυλαία.
…πήγαμε …είδαμε …σχολιάζουμε…
Στο θέατρο Αυλαία βρεθήκαμε την περασμένη εβδομάδα και παρακολουθήσαμε  το θεατρικό έργο “Οι Αλεπούδες” στην παρθενική του συνεργασία με το Θέατρο Επί Κολωνώ.
          Σύμφωνα με το δελτίο τύπου ο Ουίλιαμ Μπλόρ, ένας ειδικά εκπαιδευμένος «ανιχνευτής», σταλμένος από την κεντρική εξουσία, φτάνει στο αγρόκτημα του Σαμουήλ και της Ιουδίθ για να διερευνήσει μία υπόνοια προσβολής… από αλεπούδες! Όσο προχωράει η έρευνά του, θα συμβούν γεγονότα που θα αλλάξουν την ζωή τους.
Για πάντα.
 Οι απαιτήσεις μας από τη συγκεκριμένη παράσταση ήταν μεγάλες και λόγω της φημισμένης καλλιτεχνικής πορείας του αθηναϊκού αυτού θεάτρου αλλά και λόγω των νέων και ταλαντούχων ηθοποιών της. Δυστυχώς απογοητευτήκαμε και βαρεθήκαμε…

          Το κείμενο της παράστασης όλο πήγαινε να πει κάτι και όλο το έχανε. Οι αλληγορικοί του συμβολισμοί είχαν να κάνουν με το σήμερα αλλά ποτέ δεν ήταν έντονοι ή απόλυτα ξεκάθαροι. Δεν κατάφερε να αγγίξει σε καμία στιγμή του το κοινό. Μια επιδερμική γραφή χωρίς ουσιαστικό βάθος ούτε στο κείμενο αλλά ούτε και στους χαρακτήρες. Εύπεπτο και ανούσιο χωρίς να προσφέρει ουδεμία σκέψη για το μετά.
          Όσον αφορά τη τετράδα των ηθοποιών (Δημήτρης Λάλος, Ιωάννα Παππά, Χάρης Χιώτης, Ιωάννα Κολλιοπούλου) δεν κατόρθωσαν να ανατρέψουν το κακό αποτέλεσμα της παράστασης. Με εξαίρεση τον ηθοποιό Δημήτρη Λάλο που σημείωσε την καλύτερη ερμηνεία της παράστασης, σε σχέση όμως με τους υπόλοιπους και όχι μια καθολικά καλή ερμηνεία. Διακρίναμε στον ηθοποιό μια δυναμικότητα που την πέρασε στον ρόλο του και μια δουλεμένη δραματικότητα που δεν ήταν όμως αρκετή για να αναστήσει τη παράσταση. Αμέσως καλύτερη ερμηνεία αυτή της Ιωάννας Κολλιοπούλου ,σε έναν πιο περιορισμένο ρόλο που μπόρεσε να τον εμπλουτίσει με ερμηνευτικό πάθος. Ιωάννα Παππά,περιμέναμε πολλά περισσότερα και παρακολουθήσαμε μια απλά διεκπεραιωτική ερμηνεία. Περιορίστηκε σε επαναλαμβανόμενες εκφράσεις του προσώπου της χωρίς καμία έκρηξη ή ένταση του χαρακτήρα της ενώ είχε χώρο για κάτι τέτοιο. Ο ρόλος της εμπεριείχε και δραματικά στοιχεία και αδιέξοδα και φορτισμένες συγκινησιακές στιγμές που δεν τις επικοινώνησε καθόλου στους θεατές. Φαινόταν σαν να ήταν κουρασμένη ή βαριεστημένη! Πλήρη απογοήτευση ο ηθοποιός Χάρης Χιώτης σε μία πραγματικά κακή απόδοση. Σε ένα επίπεδο και άνευρο μοτίβο ερμηνείας με τρομερή έλλειψη αυτοπεποίθησης πάνω στην σκηνή. Σε έναν ρόλο κυριαρχίας και εξουσίας υποτίθεται. Μέχρι και ερασιτεχνικός θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο τρόπος παιξίματος του, κατακρεουργώντας τον βασικό πρωταγωνιστικό χαρακτήρα.
          Η σκηνοθεσία της παράστασης από την Ελένη Σκότη, απλοϊκή και ανέμπνευστη. Στημένη σε ένα λιτό σκηνικό που αποτελούνταν ουσιαστικά από δύο παγκάκια, χωρίς να είναι φυσικά αυτό το πρόβλημα της παράστασης, δεν κατάφερε να παρουσιάσει κάτι αξιέπαινο. Οι ηθοποιοί περιφέρονταν απλά πάνω στην σκηνή με τη μόνη διαφορά την αλλαγή εικόνας στο εναλλασσόμενο φόντο. Ίσως το πιο ιδιαίτερο στοιχείο αυτής της σκηνοθετικής επιμέλειας να ήταν η μεταφορά κάποιων σκηνών, όπως αυτή της στιγμής του φαγητού, που αποτυπώνονταν ως ασπρόμαυρο βίντεο στην οθόνη -φόντο που υπήρχε στο πίσω μέρος της σκηνής. Ακόμα ένα στοιχείο που παρουσίαζε κάποιο ενδιαφέρον ήταν η μουσική αλλά και το απόλυτο σκοτάδι που σηματοδοτούσε το τέλος κάθε πράξης. Κατά τ΄ άλλα η σκηνοθεσία ήταν μονότονη και αδιάφορη ακολουθώντας την άσχημη πορεία όλης της υπόλοιπης παράστασης.
Εν ολίγοις[=]
          Μια παράσταση που τα 90 της λεπτά τα νιώσαμε πολύ περισσότερα λόγω της ανίας που μας προκάλεσε η παρουσίαση της υστερώντας σε κείμενο, ερμηνεία και σκηνοθεσία χωρίς να δανειστεί πουθενά λίγη από την εξυπνάδα της αλεπούς...
Βαθμολογία

στα 10

Συντελεστές
Μετάφραση: Γιώργος Χατζηνικολάου
Σκηνοθεσία:   Ελένη Σκότη
Σκηνικά/Κοστούμια: Γιώργος Χατζηνικολάου
Φωτισμοί:       Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Μουσική:        Στέλιος Γιαννουλάκης
Φωτογραφίες:           Δημήτρης Στουπάκης
Βοηθός σκηνογράφου:       Γιώργος Θεοδοσίου
Διανομή
Σαμουήλ: Δημήτρης Λάλος     
Ιουδίθ: Ιωάννα Παππά
Ουίλιαμ:  Χάρης Χιώτης
Σάρα: Ιωάννα Κολλιοπούλου
Οι Αλεπούδες, είναι μια καθηλωτική και συνταρακτική παραβολή της Dawn King, μια σκοτεινά κωμική διερεύνηση της πίστης, της επιθυμίας και της ευθύνης που διαδραματίζεται σε ένα κόσμο τόσο ξένο όσο και οικείο.
Oι παραστάσεις στο θέατρο Αυλαία ολοκληρώθηκαν και  η παράσταση «Αλεπούδες» θα συνεχιστεί στο θέατρο Επί Κολωνώ.

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Νάντια Νικολού
Νάντια Νικολού

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Νόστος Ρίζα μ’ και κλαδί μ’…» και προχειρότητα… Είδαμε και σχολιάζουμε.
«Νόστος Ρίζα μ’ και κλαδί μ’…» και προχειρότητα… Είδαμε και σχολιάζουμε.
με 3 Σχόλια 4616 Views

 Μετά από σχεδόν 4 μήνες ήρθε επιτέλους η ώρα να βιώσουμε τη μαγεία του ζωντανού θεάτρου, αλλά βρεθήκαμε μπροστά σε μια προχειροδουλειά που καλό θα είναι όλοι όσοι ασχολούνται με το ποντιακό θέατρο, να το πάρουν στα σοβαρά.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή