Η Σωφέρ Θεάτρου συζητά με τον ηθοποιό Δημήτρη Ελιά (βίντεο) | Ζωή Ταυλαρίδου | Σκηνής Διάλογοι

5295 Views
Η Σωφέρ Θεάτρου συζητά με τον ηθοποιό Δημήτρη Ελιά (βίντεο) | Ζωή Ταυλαρίδου | Σκηνής Διάλογοι Η Σωφέρ Θεάτρου συζητά με τον ηθοποιό Δημήτρη Ελιά (βίντεο) | Ζωή Ταυλαρίδου | Σκηνής Διάλογοι

  

“Σκηνής Διάλογοι” 

Γράφει η Ζωή Ταυλαρίδου.
 
Η Σωφέρ Θεάτρου συνεχίζει τη σειρά συνεντεύξεων με ανθρώπους της σκηνής.
 
Το θέατρο δεν είναι δυνατόν να υπάρξει ερήμην του ανθρώπου. Αλλά κι ο άνθρωπος δεν έχει την ευκαιρία να ολοκληρωθεί ως προσωπικότητα ερήμην του θεάτρου κι οποιασδήποτε άλλης καλλιτεχνικής ή πνευματικής δραστηριότητας. Βρισκόμαστε ίσως σε μια εποχή “ισχνών αγελάδων” όσον αφορά στον πολιτισμό και την τέχνη. Οι άνθρωποι του πνεύματος επιχειρούν μέσω του δημιουργικού τους οίστρου να διασκεδάσουν την πνευματικό και δημιουργικό αποχρωματισμό της γενιάς αυτής…
 
Οι άνθρωποι του θεάτρου έχουν ήδη επιστρέψει στο «σανίδι», μετά από πολύ καιρό, και μας περιμένουν, με την ενέργεια και την ψυχή τους, να μας προβληματίσουν, να μας συγκινήσουν, να ξυπνήσουν μέσα μας συναισθήματα και να μας ψυχαγωγήσουν. Γιατί η ψυχή του θεάτρου είναι ο άνθρωπος και μόνο ο άνθρωπος.
 


Ο Δημήτρης Ελιάς γεννήθηκε στη Μύρινα της Λήμνου το 1978. Είναι απόφοιτος του ΔΙΕΚ Θέρμης, του Τμήματος Υποκριτικής Θεάτρου-Κινηματογράφου. Έχει παρακολουθήσει εργαστήρια υποκριτικής στην Ανώτερη Δραματική Σχολή του Ανδρέα Βουτσινά, σεμινάρια αρχαίου θεάτρου, υποκριτικής μεθόδου Stanislavski, κινησιολογίας και σκηνοθεσίας. Από το 2003 έως σήμερα, έχει συμμετάσχει σε πολλές θεατρικές παραστάσεις, σε έργα του κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου. Έχει συνεργαστεί με πολλούς σκηνοθέτες (Β. Παπαχαραλάμπους, Α. Μίγκας, Δ. Σακατζής, Κ. Αθυρίδης, Β. Δουμανίδου, Α. Πανταζούδης, Α. Κατιρτζόγλου, Δ. Χατζηθεοδοσίου, Κ. Μελίδης, Δ. Καλαϊτζίδου Β. Τσικάρας, Ι. Κυφωνίδης Α. Κουρέπης κ.ά.). Συμμετείχε επίσης σε τηλεοπτικές, κινηματογραφικές και ραδιοφωνικές παραγωγές, σε παρουσιάσεις βιβλίων και εκδηλώσεων, stand up comedy, video clips καθώς και σε διαφημιστικά σποτ. Ως ολοκλήρωση μιας πρώτης θεατρικής πορείας, φέτος ξεκίνησε να διδάσκει στο τμήμα υποκριτικής του ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Θεσσαλονίκης, για το οποίο είναι υπερήφανος και οι μαθητές του εξαιρετικά τυχεροί. Ένας νέος κύκλος, ακόμη πιο ώριμος και δημιουργικός, έχει δρομολογηθεί για αυτόν.
 

 
Ο Δημήτρης Ελιάς είναι ένας πολυτάλαντος ηθοποιός, πολυπράγμων, δημιουργικός, σχολαστικός, εραστής της τέχνης και επαγγελματίας μαζί. Εργάζεται αποκλειστικά ως ηθοποιός εδώ και 20 χρόνια και βιοπορίζεται από την τέχνη αυτή. Δεν είναι καθόλου περίεργο. Έχει καταφέρει με το ταλέντο του και την ταπεινή του φυσιογνωμία να εντάσσεται στο θεατρικό δυναμικό των περισσότερων παραστάσεων της Θεσσαλονίκης μας, τις οποίες εμπλουτίζει και ενδυναμώνει με την ξεχωριστή του φυσιογνωμία, την πληθώρα των εκφραστικών του σχημάτων, την βαθιά ή και καρτουνίστικα παιχνιδιάρικη φωνή του, την κινησιολογική του δυναμικότητα και πλαστικότητα.
 
 
Αφιερώνει όλη του τη δύναμη και την ένταση στους ρόλους που υποδύεται. Το να ενσαρκώνει πολλαπλούς ρόλους σε μια παράσταση δεν τον μπερδεύει και δεν τον κουράζει, αφενός γιατί δίνει όλη του την αγάπη και τη φροντίδα σε αυτούς, αφετέρου γιατί είναι μια θεατρική μορφή ύλης που διαδοχικά μεταμορφώνεται, ένας Πρωτέας της σκηνής, θα τολμούσα να πω. Δεν τον τρομάζει η κριτική και η σύγκριση. Μαθαίνει και τροφοδοτείται από αυτήν, αρκεί να είναι εμπεριστατωμένη, καλοπροαίρετη κι επί της ουσίας. Άλλωστε, κάθε παράσταση είναι ενεργειακά διαφορετική και χτίζεται με την πάροδο του χρόνου, δεν υπάρχει τίποτε το στάσιμο και το αναλλοίωτο σε αυτήν, παρά την όποια σταθερότητα της σκηνοθετικής της προσέγγισης.
 

 
Θεωρεί το ήθος, το πάθος και τον έρωτα για το θέατρο ως βασικά συστατικά του «καλού ηθοποιού». Με μετριοφροσύνη στοχάζεται και δουλεύει για την υποκριτική του ταυτότητα, η οποία εναλλάσσεται και εμπλουτίζεται συνεχώς. Για το μόνο που μετανιώνει είναι ότι δεν έκανε πολλά ταξίδια στο παρελθόν. Όμως και σε αυτόν τον τομέα, επιχειρεί την αλλαγή, επενδύοντας σε ανακάλυψη ξένων πολιτισμών και τρόπων ζωής. Ανάμεσα στο θέατρο και τον κινηματογράφο, επιλέγει με το χέρι στην καρδιά το πρώτο, καθώς το θέατρο τού δίνει τη δυνατότητα βαθύτερης επικοινωνίας κι επαφής με τον κόσμο γύρω του, είναι ένα παιχνίδι και αλισβερίσι ενεργειών και προσωπικοτήτων. Έτσι, η σκηνή του θεάτρου μετουσιώνεται σε εν δυνάμει ποιητή της αλήθειας και του ηθικού μας κόσμου, σε βάση της καλλιτεχνικής φινέτσας του σύμπαντος.
 


Η φθινοπωρινή θεατρική περίοδος τον βρίσκει να πρωταγωνιστεί σε τρία θεατρικά έργα, αρχής γενομένης του «Covid 9» του Άνθιμου Κατιρτζόγλου στο Θέατρο Σοφούλη, που ολοκλήρωσε τον πρώτο του κύκλο, την παράσταση «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο» των Μιχάλη Ρέππα- Θανάση Παπαθανασίου σε σκηνοθεσία του Άγγελου Κουρέπη στο Metropolitan Urban Theater, και την παράσταση «Μια Μπάλα για όλους», ένα θεατρικό έργο βασισμένο στην παγκόσμια καμπάνια A Ball For All του Ηλία Μάστορα, σε σκηνοθεσία Βαρβάρας Δουμανίδου από το Θέατρο του Άλλοτε στο Θέατρο Αυλαία. Και οι δύο τελευταίες παραστάσεις τρέχουν αυτή την περίοδο και σάς περιμένουν να τις απολαύσετε. Θα συγκινηθείτε, θα γελάσετε, θα περάσετε πολύ όμορφα με την παρέα και την οικογένειά σας.
 
Καλή σας διασκέδαση!

Δείτε παρακάτω όλη τη συνέντευξη με τον αγαπημένο ηθοποιό:

 
-Βιντεολήψη και μοντάζ: Τάσος Πέππας
 
 
ΤΑΥΛΑΡΙΔΟΥ ΖΩΗ
Facebook Instagram
 
 
 
.
.
Ακολουθήστε μας στα social media
       

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ζωή Ταυλαρίδου
Ζωή Ταυλαρίδου
Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη μια ζεστή νύχτα. Μεγάλωσα, ζωγραφίζοντας και χορεύοντας τις σκέψεις μου. Από πολύ μικρή αγαπούσα τα παιδιά, κι έτσι έγινα δασκάλα. Ώσπου... ερωτεύτηκα το θέατρο κι άρχισα να με ανα-καλύπτω από την αρχή. Έπειτα, “τρίτωσαν” τα θαύματα της ζωής μου με δύο υπέροχα παιδιά, αγγίζοντας σχεδόν το ιδανικό μου. Έκτοτε, ανακαλύ-πτω τον εαυτό μου μπροστά από σκηνές, μπαίνοντας σε σταθερή πορεία. Παρατηρώ τον κόσμο του θεάτρου, τον περιγράφω, του δίνω σχήμα και ανακαλύπτω τα νοήματά του. Το θέατρο, η δίνη που καταπίνει τα πάντα, πηγάζει από την ακόρεστη ποιητική φλέβα. Γιατί, εν αρχή ην η ποίηση, ο έντεχνος λόγος. Η ποίηση, αυτή η ανυπόμονα γαργαλιστική συνήθεια, αρπάζει τα πάντα και τα με-τατρέπει σε Αλήθεια. Το Θέατρο μορφοποιεί και χρωματίζει την Αλήθεια αυτή και την εξωτερικεύει, την επικοινωνεί στους ανθρώπους πίσω, πάνω και μπρος από τη σκηνή. Και μαγευόμαστε. Και ξυπνάμε. Κι αντιδρούμε Το θέατρο, η δίνη που καταπίνει τα πάντα, πηγάζει από την ακόρεστη ποιητική φλέβα. Γιατί, εν αρχή ην η ποίηση, ο έντεχνος λόγος. Η ποίηση, αυτή η ανυπόμονα γαργαλιστική συνήθεια, αρπάζει τα πάντα και τα με-τατρέπει σε Αλήθεια. Το Θέατρο μορφοποιεί και χρωματίζει την Αλήθεια αυτή και την εξωτερικεύει, την επικοινωνεί στους ανθρώπους πίσω, πάνω και μπρος από τη σκηνή. Και μαγευόμαστε. Και ξυπνάμε. Κι αντιδρούμε. H Σωφέρ Θεάτρου και οι Σκηνής Διάλογοι ως στήλες στην Κουλτουρό-σουπα αποκρυσταλλώνουν αυτή ακριβώς την ανάγκη. Η αγάπη μου για το θέατρο έχει αποκτήσει πλέον και μουσικό χρώμα, “έχει ανοίξει” σε άλλα μονοπάτια και φιλοξενείται διαδικτυακά από το Καλλιτεχνικό Ραδιόφωνο του Ερευνητικού Οργανισμού Ελλήνων (https://eoeradio.org/arts/) κάθε Πέμπτη 9-10 το βράδυ! Καλό μας ταξίδι!

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή