«Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ»: Tο αριστούργημα του Άλμπι έρχεται στο θέατρο Σοφούλη να συναρπάσει.

7726 Views
«Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ»: Tο αριστούργημα του Άλμπι έρχεται στο θέατρο Σοφούλη να συναρπάσει. «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ»: Tο αριστούργημα του Άλμπι έρχεται στο θέατρο Σοφούλη να συναρπάσει.

 

Α΄ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

  
Πρεμιέρα Παρασκευή 25 Μαρτίου 2022 στις 21.00
 
Το Θέατρο Σοφούλη συνεχίζει την επιτυχημένη του πορεία με έργα παγκοσμίου βεληνεκούς (Σκηνές από ένα Γάμο, Το παλτό) και παρουσιάζει ένα από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, το έργο του Έντουαρντ Άλμπι “Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γούλφ” σε σκηνοθεσία Αντώνη Καραγιάννη.
  
Λίγα λόγια για το έργο
 
Ένα ζευγάρι μεσήλικων διανοουμένων, ο Τζορτζ και η Μάρθα, που ζουν σε μία πανεπιστημιακή κοινότητα της Αμερικής, πίνουν, καυγαδίζουν, βρίζουν, ειρωνεύονται και κανιβαλίζουν ο ένας τον άλλο συνεχώς. Είναι εθισμένοι στο αλκοόλ από επιλογή κι έχουν πλάσει τις δικές τους ψευδαισθήσεις με τις οποίες συμπορεύονται και συνεχίζουν την καθημερινότητά τους. Ένα Σαββατόβραδο, σε ένα πάρτι, προσκαλούν ένα νεαρότερο ζευγάρι στο σπίτι τους. Το νεαρό ζευγάρι, ο Νικ και η Χάνι, καταφθάνουν στο σπίτι τους μετά τα μεσάνυχτα. Αμέσως, η Μάρθα κι ο Τζορτζ αρχίζουν τα παιχνίδια με τους καλεσμένους τους. Οι φαινομενικά αθώοι καλεσμένοι του Τζορτζ και της Μάρθας θα φύγουν από το σπίτι τα ξημερώματα, μεθυσμένοι και διαλυμένοι. Τι έχει προηγηθεί;
 
 
Σημείωμα σκηνοθέτη
 
“Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ”: ένα από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας δραματουργίας. Ένα έργο που τοποθετείται ανάμεσα στα εκατό κορυφαία θεατρικά έργα όλων των εποχών. Ο Άλμπι στο αριστούργημά του «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ» προβάλει τις σκέψεις του με έναν ιδιαίτερα καυστικό κι ευφυή λόγο συνδυάζοντας το ρεαλιστικό με το σουρεαλιστικό.
 
Ο Άλμπι κατεδαφίζει το αμερικανικό “πατρίς- θρησκεία- οικογένεια” και δημιουργεί τέσσερις χαρακτήρες που τους οδηγεί σε μια κούρσα εκτός ορίων. Οι ήρωες κουβαλούν τις δικές τους ενοχές και ζουν ο καθένας στη δική του ψευδαίσθηση. Σε ένα βράδυ με πολύ αλκοόλ, οι ήρωες θα έρθουν αντιμέτωποι με την προσωπική τους αλήθεια. Στο τέλος της βραδιάς ο κάθε ένας δοκιμάζει τις αντοχές του. Ο Άλμπι δημιουργεί ένα ρινγκ που όλοι μονομαχούν σε φαινομενικά παιγνίδια επικράτησης, επιβολής κι ελέγχου, σε παιχνίδια που η αποκάλυψη της αλήθειας σκορπίζει τους μύθους και ξεσκεπάζει τις ενοχές. Μέσα από τη σφοδρή σύγκρουση του κεντρικού ζευγαριού, ο Άλμπι, φωτίζει τον αέναο κι ανελέητο προσωπικό αγώνα του ανθρώπου για την κατάκτηση ενός ονείρου, την κατάκτηση ενός ιδανικού τρόπου ζωής που, όπως τους έχουν μάθει, η πληρότητα θα φέρει την ευτυχία, η οποία όμως δεν έρχεται τόσο εύκολα. Οι ήρωες δείχνουν πως είναι ευτυχισμένοι μα σταδιακά αποκαλύπτεται η κατάθλιψή τους.
 
.
Ο Άλμπι χρησιμοποιεί ένα συμβολικό ζευγάρι, τον Τζορτζ και τη Μάρθα, και φωτίζει τη φαινομενικά ευτυχισμένη οικογένειά τους. Είχε πει σε μία συνέντευξή του πως οι άνθρωποι λένε ψέματα στον εαυτό τους για το ποιοι είναι και πώς βλέπουν τον εαυτό τους. «Το έργο μου αφορά την ανικανότητά μας να είμαστε αντικειμενικοί με τον εαυτό μας». Ο Τζορτζ και η Μάρθα συμμετέχουν σε αυτό το ψέμα. Έχουν δημιουργήσει τον δικό τους μύθο, τη δική τους φανταστική ιστορία, τη δική τους ψευδαίσθηση. Έπλασαν και τοποθέτησαν πλάι τους ένα ψέμα. Το ψέμα αυτό ίσως να είναι άλλος ένας συμβολισμός που έχει ανάγκη η ιδανική οικογένεια για την κατάκτηση του αμερικανικού ονείρου και της πολυπόθητης ευτυχίας. Στο τέλος της βραδιάς, όταν ο Τζορτζ ξεσκεπάζει το ψέμα μπροστά στους καλεσμένους, η Μάρθα καταρρέει. Φαίνεται πως το μίσος ανάμεσά τους έχει ξεπεράσει την αγάπη. Ο Τζορτζ σκορπάει τις ψευδαισθήσεις και δίνει χώρο είτε στην αλήθεια είτε σε νέες ψευδαισθήσεις. Η αποκάλυψη της αλήθειας όμως, ίσως και να δώσει το έναυσμα για μια νέα αρχή. Τα ναι και όχι που ξεστομίζει στο τέλος του έργου η Μάρθα στην αγκαλιά του Τζορτζ, δίνουν μια αλληγορική διάσταση για τη συνέχεια.
.


.
.
Πολλά αλληγορικά στοιχεία κι ένα έργο που κινείται στα όρια του θεάτρου του παραλόγου. Ένα έργο που καταγγέλλει τις επιστημονικές ανακαλύψεις για τη δημιουργία κλώνων, για ανθρώπους με ίδια χαρακτηριστικά κι ένα κατηγορώ για την περιθωριοποίηση της διαφορετικότητας. Ένα έργο με αποκαλύψεις με καταιγιστικό ρυθμό, με διάθεση αυτοσαρκασμού της αμερικανικής κοινωνίας και του υποτιθέμενου ευδαιμονισμού. Το πέρασμα της νύχτας είναι σαρωτικό και το ποτό, απαραίτητο καύσιμο, όπως ξεστομίζεται, από μια ηλικία και μετά. Τα ξεσπάσματα δημιουργούν απρόβλεπτες συνθήκες. Η Χάνι φωνάζει βία, βία κι ο Νικ ορμάει στον ιστό της Μάρθας επιζητώντας την πανεπιστημιακή καριέρα. Όλοι, απογυμνωμένοι στο τέλος της βραδιάς, αναρωτιούνται με το βλέμμα τους αν αξίζει η όποια θυσία για το «βόλεμα» που απολαμβάνουν. Ένα έργο σκληρό με πολλή τρυφερότητα. Ένα απαιτητικό κείμενο στο οποίο ο Έντουαρντ Άλμπι μας αφήνει πολλές χαραμάδες για πολλαπλές αναγνώσεις. Και μόνο η ατάκα της Μάρθας «μόνοι μας είμαστε» αφήνει πολλές ερμηνείες στον υπάρχοντα χώρο της αλήθειας και των ψευδαισθήσεων.
 
Αντώνης Καραγιάννης
 
Συντελεστές
Πρωτότυπο κείμενο: Edward Albee
Μετάφραση: Τζένη Μαστοράκη
Σκηνοθεσία: Αντώνης Καραγιάννης
 
Παίζουν: Παυλίνα Χαρέλα, Κρίτωνας Ζαχαριάδης, Αλέξης Κότσυφας, Χρύσα Μπουγιουκλή
 
Πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Καζαντζής
Κοστούμια: Ελένη Μπλέτσα
Σκηνικά: Λορέτζο Μπελλέλλι
Φωτισμοί: Ανέστης Ατακτίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Χρύσα Καραμούζη
Ειδικές κατασκευές: Μίλτος Τσαλικίδης
Γραφιστικά: Αριστοτέλης Σομπότης
Επικοινωνία-δημόσιες σχέσεις: Κατερίνα Νικολάου
Φωτογραφίες: Νίκος Σεϊδαρίδης (www.sofinis.com)
Στίχοι: Κρίτωνας Ζαχαριάδης
Τραγούδι: Ρούλα Μανισάνου
Παραγωγή: Καλλιτεχνική Εταιρεία


Παραστάσεις
Από την Παρασκευή 25 Μαρτίου στις 21.00 και κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 20.00 έως 3 Απριλίου.
 
Εισιτήρια
Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ, 12 ευρώ (προπώληση, φοιτητικό, άνω των 65, ΑμεΑ)
Προπώληση viva.gr
.
 

Θέατρο Σοφούλη
Τραπεζούντος 5 & Σοφούλη, Τ.Κ. 55131 Θεσσαλονίκη

Τηλ. 2310 423925    
        
Στο θέατρο και όλη τη διάρκεια της παράστασης τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα κατά του Covid

Με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η άδεια για την από σκηνής θεάτρου παρουσίαση του έργου χορηγήθηκε από την Ελληνική εταιρία THE ART BASSADOR / Performing Arts Management (www.theartbassador.gr) για λογαριασμό των δικαιούχων των δικαιωμάτων ESTATE OF EDWARD ALBREE” και του ατζέντη αυτών WILLIAM MORRIS ENDEAVOUR ENTERTAINMENT LLC (www.wmeagency.com)
  
-k-

Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν έως 14/05/2022 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 11α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2022 
.
Δείτε & αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα, κλικ εδώ.
-Οι νέες ταινίες της εβδομάδας, κλικ εδώ.
.
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιάζουμε, κλικ εδώ.
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία, κλικ εδώ.
.
Ακολουθήστε μας στα social media
       

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Kulturosupa.gr
Kulturosupa.gr
μπές, δες, διάβασε, σχολίασε...

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Ο Πουπουλένιος» σε σκηνοθεσία Μαίρης Ανδρέου επιστρέφει στο Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
«Ο Πουπουλένιος» σε σκηνοθεσία Μαίρης Ανδρέου επιστρέφει στο Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
με 0 Σχόλια 2194 Views

Μετά τις διθυραμβικές κριτικές που εισέπραξε την περσυνή χρονιά και τη μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου η παράσταση «Ο Πουπουλένιος» του Μάρτιν Μακ Ντόνα επιστρέφει στο Φουαγιέ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών. 


Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή