Στο μικροσκόπιο των επιστημόνων τα πετρώματα της Σελήνης - Τα αναλύουν με νέο τρόπο

421 Views
Στο μικροσκόπιο των επιστημόνων τα πετρώματα της Σελήνης - Τα αναλύουν με νέο τρόπο Στο μικροσκόπιο των επιστημόνων τα πετρώματα της Σελήνης - Τα αναλύουν με νέο τρόπο

 


Κάθε πέτρωμα το οποίο έχει συλλεχθεί από τη Σελήνη είναι πολύτιμο, πόσο μάλλον από τη στιγμή που η τελευταία επανδρωμένη αποστολή στον δορυφόρο της Γης πραγματοποιήθηκε το 1972.

Ερευνητές από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Σικάγο σε δημοσίευσή τους στην επιστημονική επιθεώρηση «Meteorics and Planetary Science» περιγράφουν έναν καινούριο τρόπο ανάλυσης των πετρωμάτων τα οποία είχαν συλλεχθεί κατά τη διάρκεια της αποστολή «Απόλλων 17», ο οποίος μπορεί να δώσει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τη σύσταση και τον σχηματισμό του εδάφους της Σελήνης, όπως αναφέρει το in.gr  

Μελέτη άτομο προς άτομο
Η μέθοδος αυτή, η οποία ονομάζεται στην αγγλική γλώσσα «Atom probe tomography», έγκειται στην ανάλυση των πετρωμάτων σε επίπεδο ατόμου. «Είναι η πρώτη φορά που ένα πέτρωμα της Σελήνης μελετάται με αυτόν τον τρόπο» σημείωσε σε δηλώσεις της η διδακτορική φοιτήτρια και πρώτη συγγραφέας της δημοσίευσης Τζένικα Γκριρ, συμπληρώνοντας σχετικά με την τεχνική την οποία χρησιμοποίησαν ότι «πολλοί γεωλόγοι δεν την γνωρίζουν».

Αξιοποιώντας τη συγκεκριμένη τεχνική, η οποία χρησιμοποιείται ευρέως στην επιστήμη των υλικών, οι επιστήμονες ακτινοβόλησαν με ιονισμένα άτομα δείγματα σεληνιακών πετρωμάτων με τέτοιον τρόπο ώστε τα άτομα του πετρώματος να εκτιναχθούν για να προσκρούσουν ακολούθως σε έναν ανιχνευτή.

Από τη στιγμή που βαρύτερα άτομα όπως αυτά του σιδήρου καθυστερούν περισσότερο να φτάσουν στον ανιχνευτή σε σχέση με άτομα μικρότερης μάζας, ο υπολογιστής μπορεί κατατάξει τα άτομα ανάλογα με το είδος τους και το φορτίο τους, δημιουργώντας τελικά ένα τρισδιάστατο μοντέλο των σεληνιακών πετρωμάτων σε επίπεδο νανοκλίμακας.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα της μεθόδου αυτής είναι ότι οι ερευνητές μπορούν να συσχετίσουν το είδος των ατόμων με την ακριβή τους θέση μέσα στο πέτρωμα, κάτι που τους δίνει πολύτιμες πληροφορίες για τη διεργασία την οποία ακολούθησε ο σχηματισμός του πετρώματος. Η σύσταση των πετρωμάτων μπορεί να δώσει πολλές πληροφορίες στους ερευνητές σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες αυτά σχηματίστηκαν.

Η δουλειά της ερευνητικής ομάδας τώρα θα συνεχιστεί με σκοπό να χαρτογραφηθεί μεγάλο μέρος των σεληνιακών πετρωμάτων τα οποία είχαν συλλεχθεί κατά τη διάρκεια παλαιότερων αποστολών.
 

Ο φωτιστής θεάτρου Άλεξ Αλεξάνδρου μιλά στην «Κ»: «Στο μέλλον δεν μπορώ φανταστώ ικανή αυτή τη δουλειά να με ζήσει».

Έχοντας συμμετάσχει σε πάνω 200 θεατρικές παραστάσεις, αποτελεί ένα πρόσωπο, που η δουλειά του είναι γεμάτη με φως. Για το ανεξερεύνητο επάγγελμα του, για τις συνθήκες εργασίας, για την πολυσημαντότητα των φωτισμών στο τελικό οπτικό αποτέλεσμα, καθώς και για τα μελλοντικά του σχέδια αλλά και με αφορμή την παράσταση «Η Απολογία της Μαρί Κιουρί»,  ο φωτιστής θεάτρου Άλεξ Αλεξάνδρου στην πρώτη του δημόσια συνέντευξη, μιλά στον Γιώργο Μπαστουνά για την Κουλτουρόσουπα.
 
 
1. Πες μας δύο λόγια για τον εαυτό σου, την οικογένειά σου, τον τόπο καταγωγής, τις σπουδές σου, τις προηγούμενες ασχολίες και γενικότερα τα ενδιαφέροντα σου.
Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1981.Είμαστε τέσσερα αδέλφια εκ των οποίων ο μικρότερος είμαι εγώ. Θαυμάζω πολύ τα αδέλφια μου και απ’ τον καθένα νομίζω έχει επηρεαστεί η προσωπικότητά μου. Ο πατέρας μας ήταν μεγάλη μορφή σαν άνθρωπος και σαν τεχνικός στα «χρυσά χρόνια» του ελληνικού κινηματογράφου, αλλά και πρωτεργάτης στο ελεύθερο θέατρο. Αξίζει να αναφέρω πως έκανε την μελέτη και την ηλεκτρολογική εγκατάσταση στο πρώτο σύγχρονο για την εποχή του κινηματογραφικό στούντιο (στούντιο Άλφα), όπως και μετέπειτα στα στούντιο του Φίνου, τα οποία θεωρούνταν από τα πιο σύγχρονα στα Βαλκάνια στην εποχή τους. Ήταν ιδρυτικό στέλεχος στην ΕΤΕΚΤ (Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου και Τηλεόρασης) και είχε συμμετάσχει σε όλες τις μεγάλες ξένες και ελληνικές παραγωγές. Όπως καταλαβαίνεις ήταν πηγή έμπνευσης για όλους μας στην οικογένεια. 
 
Η πρώτη αγάπη μου ήταν το «ρεύμα» και τα εργαλεία, μετά ακολούθησε η μουσική, η ηχοληψία, το σινεμά, και η φωτογραφία. Αυτάήταν πράγματα με τα οποία ασχολούμασταν όλοι στην οικογένεια, μιας και η οικογενειακή μας δουλειά είχε σχέση με μηχανήματα για κινηματογραφικές και θεατρικέςπαραγωγές, τα οποία χειριζόμασταν και συντηρούσαμε. Θυμάμαι η πρώτη μου εργασία στο χώρο ήταν «μπούμαν» με ηχολήπτη τον μεγάλο μου αδελφό σε μια ταινία μικρού μήκους γυρισμένη σε 35αρι φίλμ, καλοκαίρι του 1995. Μέχρι να σπουδάσω δούλευα τα καλοκαίρια σε ταινίες, διαφημιστικά και συντηρούσα τον εξοπλισμό της εταιρείας μας. Επειδή αυτόήταν κάτι που θέλαμε να το εξελίξουμε, ο καθένας μας έμαθε και εργαζόταν σε μια ειδικότητα γύρω απ’ το αντικείμενο του κινηματογράφου. Εγώ ασχολήθηκα με την φωτογραφία και τον φωτισμό σπουδάζοντας στη σχολή του Λυκούργου Σταυράκου στην Αθήνα το 2003.
 
2. Πότε και πώς ξεκίνησε η επαφή σου με το αντικείμενο ενασχόλησής σου; Ποια ήταν η αφορμή να ασχοληθείς με τον φωτισμό;
Η επαφή ξεκίνησε στον πάγκο συντήρησης των προβολέων παράλληλα με τις φωτογραφίες που τραβούσα και το σινεμά, που έβλεπα. Τα φωτιστικά σώματα και οι προβολείςείναι εργαλεία θαυμαστά. Το καθένα «ειδικεύεται» για συγκεκριμένη ανάγκη/συνθήκη κινηματογράφησης/φωτογράφισης. Αφού τα επισκεύαζα, τα τοποθετούσα και τα άναβα, προσπαθώντας να μιμηθώ με στατικά φωτογραφικά καρέ αντίστοιχα  κινηματογραφικά καρέ και στυλμεγάλωνδιευθυντών φωτογραφίας. Συνειδητοποίησα, πώς με τους φωτισμούς είχα τελειομανία.Το αποτέλεσμα ήταν πώς θέλησα να μάθω την τέχνη από την αρχή και εκεί ήρθε η σχολή Σταυράκου.
.
Το μικρόβιο του θεάτρου το κόλλησα από τον φίλο μου, τον Σάκη Μπιρμπίλη, όταν πριν 20 χρόνια σχεδόν, με παρότρυνε να δούμε (σε βιντεοκασέτα!) και να αναλύσουμε φωτιστικά ένα λάιβ των Πινκ Φλόιντ. Η πρώτη επαφή  με το θέατρο ήταν με τον Σάκη σε κάποιες παραστάσεις που φώτιζε στο θέατρο «Φούρνος».
 .
«Στέλλα Βιολάντη» 2016 – Θέατρο Χώρα. Σκην: Γιώργος Λύρας
.
3. Μίλησέ μας για κάποιες δουλειές/παραστάσεις στις οποίες συμμετείχες έως τώρα. Ξεχωρίζεις κάποια και γιατί;
Η πρώτη μου ήταν το 2006, η παράσταση λεγόταν «Οι μπαλάντες του Μπραμς» σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά στο παλιό πανεπιστήμιο στην Πλάκα.Την ίδια χρονιά τελείωσα την σχολή και υπέγραψα την φωτογραφία σε μια σειρά ντοκιμαντέρ για την ΕΡΤ3. Από τύχη ή ατύχημα λόγω κρίσης, φώτισα μια θεατρική παράσταση ενός φίλου σκηνοθέτη με τον οποίο μόλις είχαμε ολοκληρώσει μια μικρού μήκους ταινία, κι έκτοτε μετράω κάτι παραπάνω από 200 θεατρικές πρεμιέρες μέχρι σήμερα.
 
Μερικές από αυτές είναι οι εξής:«Ο ήχος του όπλου (σκην. Μ.Καρατζογιάννης, Θέατρο Σταθμός), «Ο Συλλέκτης» (σκην. Αλέξ. Κοέν, Θέατρο Παπαδημητρίου/Χαλκίδα, Θέατρο Αθήναιον/Θεσσαλονίκη), «Ζητείται Άνθρωπος»(σκην. Γιώργος Δάμπασης), «Το είδος της» (σκην. Μ. Παπαδοπούλου, Θέατρο Φάουστ), «Form.at» (χορογ. Ελεονώρα Ηλία, Bios), «Κόκκινος Ουρανός & Αυτός και το Παντελόνι του»(σκην. Μ.Καρατζογιάννης, Θέατρο Σταθμός), «Φυλές» (σκην. Τ.Τζαμαργιάς, Θέατρο Σταθμός), «Rejection. vol2» (Dirty Granny Tales Θέατρο Κακογιάννη & EnglishTheatre Βερολίνο Δεκέμβριος 2019), «24 Ώρες μιας γυναίκας» (σκην.K. Καραλή, Θέατρο Θησείο), «Μια ζωή στο θέατρο» (σκην.Τ. Πυργιέρης), «Κούρσα Γκρέκα» (σκην. Τ. Πυργιέρης) «Περί σώματος» (σκην. Στ. Τσάκωνας, Θέατρο Olvio), «Didi’s Son» (Dirty Granny Tales Θέατρο Σταθμός), «Η απολογία της Μαρί Κιουρί» (σκην. Κ. Καραλή, Θέατρο Σταθμός), «Άβυσσος, αριθμός 0» (σκην. Ρ. Μοσχοχωρίτη, Θέατρο Olvio & Απόλλων Πάτρας), «Τάβλι» (σκην. Δημ. Λάλος, Θέατρο Αποθήκη), «Για την Ελένη» και «Πατρίδα ώρα 8:35» (σκην. Μ. Καρατζογιάννης, Θέατρο Σταθμός), «Η κυρία της νύχτας» (σκην. Φρ. Λύτρα, Θέατρο Κιβωτός), «Εφτά χρόνια» (σκην. Οδ. Παπασπηλιόπουλος, Θέατρο Αποθήκη), «Στέλλα Βιολάντη» (σκην. Γ. Λύρας, Θέατρα Χώρα και Δημήτρης Χορν), «Σατωβριάνδου και Γ΄ Σεπτεμβρίου» (σκην. Τ. Πυργέρης - Δ. Τάμπαση, Ανοιχτή Πλατφόρμα Εθνικού Θεάτρου), «Δεύτερη φωνή» (σκην. Κων. Μαρκουλάκης, Θέατρο Αποθήκη), «Το φως του γκαζιού» (σκην. Αλ. Κοέν, Θέατρο Βεάκη), «Telion’s Garden» (Dirty Granny Tales, Θέατρο Χώρα και Fuzz), «Δώδεκα ένορκοι» και «Ανύπαρκτοι φίλοι» (σκην. Κ. Νικολαΐδη, Θέατρο Αλκμήνη), «Η θηλιά» (σκην. Κ. Πύλιουρα, Θέατρο Αργώ), «1 blank 2-Blossom» (χορογρ. Αγγ. Τρομπούκη, Φεστιβάλ Αθηνών), «Ένας υπέροχος κόσμος» (σκην. Δ. Τάμπαση, Σύγχρονο Θέατρο), «Λούλου»(σκην.Δ.ΤάμπασηBios), «Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού» (σκην. Γ. Δάμπασης, Θέατρο Καρέζη), «Συγνώμη» (σκην. Τ. Τζαμαργιάς, Θέατρο Σταθμός), «Anti - Gone» (σκην. Τ. Δέδε, Ανοιχτή Πλατφόρμα Εθνικού Θεάτρου),«Αγνή του Θεού» (σκην. Μ. Κοντούλη, Θέατρο Αλκμήνη), «Exit» (σκην. Κ. Φιλίππογλου, Bios), «Πεντέμιση ιστορίες για την κρίση» (σκην. Θ. Αντωνοπούλου, Θέατρο Καρέζη), «Οδύσσεια» (σκην. Σ. Πάσχου, Θέατρο Olvio), «Μύγα» (σκην. Δ. Λυκιαρδόπουλος, Θέατρο Αλκμήνη), «Εκ βαθέων» (σκην. Σπ. Κυριαζόπουλος, Θέατρο Άνεσις), «Ταξίδι μακριάς μέρας μέσα στη νύχτα» (σκην. Αλεξ.Κοέν, Θέατρο Εξαρχείων), «Ξένες πόρτες» (σκην. Μ.Καρατζογιάννης,Φεστιβαλ Αθηνών2019), «Terror» (σκην.Γ. Οικονόμου,θέατρο Αθηνων), «Οργισμενα Νιάτα»(σκην.Αλεξ.Κοέν., ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου), «Ψίθυροι» (σκην. Αλεξ.Κοέν, θέατρο Δημ. Χόρν), «Μοντέκοι και Καπουλέτοι» (σκην. Νικ.Φιλόσογλου, Εθνική Λυρική Σκηνή, Κεντρική σκηνή ιδρύματος Στ.Νιάρχος) κ.ά.
 
Ξεχωρίζω σίγουρα της παραστάσεις που δούλεψα στο Φεστιβάλ Αθηνών και στην Κεντρική σκηνή του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
 .
«Awakening» 2018 – Θέατρο Σύγχρονο. Σκην: Νίκος Κατής
.
4. Ποιο από τα έργα στα οποία έχεις συμμετάσχει σε έχει αγγίξει ως προσωπικότητα και θεωρείς ότι σε έχει επηρεάσει σε κάποιο βαθμό;
Η παράσταση που με άγγιξε λεγόταν «Ζητείται Άνθρωπος» σε σκηνοθεσία του Γιώργου Δάμπαση και σε κείμενο και περφόρμανς της Έλιας Βεργανελάκη. Ήταν μια παράσταση σε μη θεατρικό χώρο, σε έναν όροφο κλεισμένο με παράθυρα και μπετό. Με προσωπική εργασία απ’τον προσωπικό μας χρόνο,όλοι οι συντελεστές τον διαμορφώσαμε σε θεατρικό χώρο γι’ αυτήν την παράσταση. Θυμάμαι το κρύοήταν η κινητήριος δύναμη σε αυτήν την συνθήκη, εργαζόμασταν ο καθένας σε ό,τι ήξερε και μπορούσε, και η κίνηση μας ζέσταινε. Σε μένα έλαχε η ηλεκτρολογική εγκατάσταση και η φωτιστική μελέτη του χώρου.Θυμάμαι ένας φίλος, όταν είδε από κοντά την προσπάθεια μας είπε: «είστε για δέσιμο». Ένας αυτοσχέδιος χώρος σαν κι αυτόν φυσικά δεν είχε εισιτήριο. Έτσι για να βγάλουμε ένα μέρος των εξόδων μας βγάζαμε «καπέλο». Με άγγιξε, γιατί μέσα από αυτήν τη δύσκολη προσπάθεια βρήκαμε τον «άνθρωπο» που πραγματευόταν το κείμενο της παράστασης.
 
5. Πες μας μια αστεία ή άβολη στιγμή που είχες σε κάποια παράσταση;
Πέρυσι που ανεβάσαμε στη Χαλκίδα τον «Συλλέκτη», σε μια στιγμή στην παράσταση η ηθοποιός (IωάνναΠυλιχού) φωνάζει, «Βοήθεια με ακούει κανείς, βοήθεια!». Η σκηνή ήταν μεσοτοιχία με την πυροσβεστική υπηρεσία, κι όπως καταλαβαίνεις μπήκανε μέσα πυροσβέστες την ώρα της παράστασης να δουν τι συνέβη. Οι πιο κωμικές κι άβολες καταστάσεις συμβαίνουνπάντως έξω από την σκηνή.
 
6. Πόσο περίπου χρόνο χρειάζεσαι για να ολοκληρώσεις το «ντύσιμο» μίας παράστασης με φωτισμούς; Θυμάσαι κάποια δουλειά που είχε ιδιαίτερες απαιτήσεις και σε δυσκόλεψε; 
Συνήθως ο χρόνος δεν είναι ποτέ αρκετός, κι αν υπάρχει δεν τον δίνουν εύκολα στα «φώτα». Προσωπικά νομίζω κακώς το κάνουν, γιατίμε τους γρήγορους χρόνους πάντα χάνει η ποιότητα. Παίζουν πολλοί παράγοντες, τεχνικοί και μη, που καθορίζουν την ολοκλήρωση μιας παραγωγής συμπεριλαμβανομένων των φωτισμών. Κάτι, που ισχύει νομίζω σε παγκόσμια κλίμακα, είναι πως δεν υπάρχει δύσκολη εργασία, αλλά «δύσκολοι άνθρωποι»…
 .
«Ψίθυροι» 2019 – Θέατρο Αθηνών. Σκην: Αλεξανδρος Κοεν
.
7. Σε ποιόν βαθμό το κόστος της παραγωγής, που αφιερώνεται για το φωτιστικό σκέλος, επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα της δουλειάς σου;
Θα έλεγα, πως λόγω μπάτζετ, αρκετές φορές συμβιβάζω πολύ εκπτωτικά τις δουλειές μου -κι αυτό είναι κάτι που φαίνεται, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια-. Από την άλλη όμως, υπάρχουν φορές που η φωτιστική λύση ή το «διάβασμα» ενός κειμένου, απαιτεί μια ΙΔΕΑ που μπορεί να είναι φτηνή, αλλά λόγω χρόνου να γίνεται ακριβή η υλοποίησή της. Θα αναφέρω κάτι που έλεγε πολύ συχνά για τις παραγωγές ο πατέρας μου, που έχει  σχέση και με την πιο πάνω ερώτηση. Έλεγε λοιπόν: «Υπάρχει μια συνάρτηση των τριών ‘’Χ” (χρόνος-χώρος-χρήμα). Με όποια σειρά κι αν βάλεις τα τρία ‘’Χ’’, τα δυο πρώτα σου δίνουν το τρίτο. Χώρος και χρήμα σου δίνουν χρόνο, χρόνος και χώρος σου δίνουν χρήμα κ.λπ.». Οι παράμετροι του χώρου και του χρόνου, είναι αλληλένδετοι προς το κέρδος και την επιτυχία σε οποιαδήποτε δουλειά.
 
8. Σε ένα θεατρικό έργο, πόση αυτονομία δίνεται σε έναν φωτιστή από το σενάριο και την σκηνοθεσία; Είναι μία διεκπαιρεωτική ή καθόλα δημιουργική εργασία;
Εξαρτάται από πόσο περιθώριο, πόση ελευθερία, θα σου δώσει το κείμενο και η σκηνοθεσία. Όταν συντελούν το κλίμα και η εμπιστοσύνη τότε το φώς γίνεται δημιουργική εργασία, έκφραση, πρόταση, ιδέα στο κείμενο,στην σκηνοθεσία, στο σκηνικό, στο κοστούμι, στη μουσική… 
 
9. Στη διαμόρφωση των φωτισμών παίζει ρόλο ο χώρος της παράστασης, αν πρόκειται δηλαδή για κλειστό ή ανοιχτό θέατρο; Τι διαφορές υπάρχουν στον σχεδιασμό του φωτισμού και ποια περίπτωση θεωρείς μεγαλύτερη πρόκληση για σένα;
Ανοιχτός ή κλειστός χώρος το φώς από κάπου ξεκινάει και κάπου σταματάει. Αν υπάρχει υποδομή και παραγωγή, είτε ανοιχτό, είτε κλειστό δεν παίζει ρόλο.Τα προβλήματα προκύπτουν σε κακοφτιαγμένους χώρους αρχιτεκτονικά και τεχνικά, που δυστυχώς πρέπει να εργαστούμε σε πολλούς τέτοιους. Πολλές φορές είναι ακατάλληλοι και επισφαλείς χώροι για εργασία.
 .
«Ξένες Πόρτες» 2019 - Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου. Σκην: Μάνος Καρατζογιάννης
.
10. Ποια είναι η γνώμη σου για θεατρική παραγωγή στην Ελλάδα των τελευταίων χρόνων;
Δεν έχω κάτι να πω… Απαντώ με το «ουδέν σχόλιο».
 
11. Πώς αντιδράς γενικότερα στις κακές στιγμές αλλά και στις κακές κριτικές που μπορεί να ακολουθούν;
Οι κακές στιγμές σε οποιαδήποτε εργασία απαιτούν ψυχραιμία και καλές ανάσες. Κακές κριτικές για φωτισμούς μου δεν έχω δει ή ακούσει -ή τουλάχιστον δεν έχουν πέσει στην αντίληψή μου-. Από την άλλη,  θα ήταν ενδιαφέρον να έχουμε κριτική για φωτισμούς, αλλά από εικαστικούς…
 
12. Πες μας τη γνώμη σου για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον θεατρικό κόσμο και κυρίως για τις συνθήκες εργασίας που υπάρχουν; Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι προς το καλύτερο, τι θα ήταν αυτό;
Στον ελληνικό θεατρικό κόσμο η κατάσταση που επικρατεί δεν είναι ούτε εύκολη, ούτε δύσκολη, είναι περίεργη. Οι συνθήκες εργασίας ιδίως στο ελεύθερο θέατρο είναι από περίεργες μέχρι άθλιες.Αν δεν είχα εμπειρία οικοδομής, ηλεκτρολόγου, τεχνικού γενικά δεν θα έφτανα στο εικαστικό μέρος της εργασίας μου. Υπάρχουν ελλείψεις υποδομής, γνώσης όχι των τεχνικών,αλλάτων διαχειριστών. Όμως, βλέπεις, έτσιείναι παντού τα πράγματα στην Ελλάδα, όλοι διευθυντές! Αν θα άλλαζα κάτι, το ανέφερα και πιο πάνω, θα ήταν η νοοτροπία, αλλά θα χρειαζόμουν την βοήθεια των Avengers γι ’αυτό!
 .
«Telion's Garden» 2017 – Fuzz Dirty Granny Tales
.
13. Θεωρείς ότι οι μέχρι τώρα οικονομικές σου απολαβές είναι ικανοποιητικές; Είναι το επάγγελμα αυτό ικανό να σε καλύψει βιοποριστικά στο μέλλον;
Αν πω ικανοποιητικές θα πω ψέματα. Στο μέλλον δεν μπορώ φανταστώ ικανή αυτή τη δουλειά να με ζήσει. Γιατί, λοιπόν, συνεχίζεις θα μου πεις; Έ, έγινα περίεργος και γω…
 
14. Με τι ακριβώς ασχολείσαι αυτή την εποχή;
Aυτήν την εποχή ανεβάζουμε τα «Οργισμένα Νιάτα» σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν στο ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, την «Απολογία της Μαρί Κιουρί» σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή στη Θεσσαλονίκη στο θέατρο Αμαλία και τον «Συλλέκτη» σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν στην Αθήνα στο θέατρο Άλμα. Παράλληλα, μαζί με τον αδελφό μου κάνουμε χειροποίητη αναβάθμιση στον ξυλότορνό του, ένα εκπληκτικό μηχάνημα ηλικίας… 110 χρόνων!
 .
«Talking Heads» 2019 – Θέατρο 104. Σκην: Βαγγέλης Παπαδάκης
.
15. Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια; Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο πρότζεκτ στο οποίο θα ήθελες να συμμετάσχεις;
Θέλω κάποια στιγμή να φτιάξω μια δική μου παράσταση. Όχι να γράψω, να φτιάξω.Θα ήθελα να συμμετέχω, ας πούμε, σε κάποιο μουσικοπερίεργο σχήμα στο εξωτερικό φυσικά ή να βρεθεί μια παραγωγή να μας ταξιδέψει τον Σταύρο Μητρόπουλο με τους Dirty Granny Tales στη Λατινική Αμερική…
 
16. Με ποιον/ποια ηθοποιό ή σκηνοθέτη θα ήθελες  να συνεργαστείς;
Με όλους!
 
17. Ποιος φωτιστής αποτελεί πρότυπο για σένα;
Ο φίλος μου ο Σάκης Μπιρμπίλης.
 .
«Mια ζωή στο θέατρο» 2018 - Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας. Σκην:Τάσος Πυργιέρης.
«Mια ζωή στο θέατρο» 2018 - Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας. Σκην:Τάσος Πυργιέρης.
.
18. Τι θα συμβούλευες σε άλλα νέα παιδιά που επιθυμούν να ασχοληθούν με αυτό το επάγγελμα;
Να ασχοληθούν μόνο αν μπορούν να κατανοήσουν τρεις λέξεις: δουλειά! δουλειά! δουλειά!
 
Ευχαριστούμε
 ..
Ακολουθήστε μας στα social media
       
=========================
10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020: Υποψηφιότητες Κριτικής Επιτροπής & Κοινού.



10α ΘΒΘ 2020: 
ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ: 
.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
.
ΤΡΙΤΗ 2  ΙΟΥΝΙΟΥ ΩΡΑ: 21:00
 
Μετά από ένα ετήσιο μαραθώνιο ψηφοφοριών, η στιγμή της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων σε όλες τις κατηγορίες θεατρικής περιόδου Μάιου 2019 – Μαρτίου 2020, για τα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης, έφτασε! 
 .
.
Θυμίζουμε πως λόγω πανδημίας μια λαμπρή επετειακή τελετή που ετοιμάζαμε ακυρώθηκε, αλλά ως ένα ελπιδοφόρο μήνυμα πως η ζωή (και ο πολιτισμός) συνεχίζεται, τα έπαθλα των φετινών 10ων Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης οφείλουν περισσότερο από ποτέ, να αποδοθούν  στους κατόχους τους για όλες αυτές τις υπέροχες θεατρικές στιγμές που μας χάρισαν την περασμένη χρονιά.
Τα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020, [Βραβεία Κριτικής Επιτροπής και Κοινού], θα ανακοινωθούν διαδικτυακά τη Τρίτη 2 Ιουνίου 2020  και ώρα 21.00 (λεπτομέρειες παρουσίασης θα ανακοινωθούν σύντομα).
 ..
 
Οι υποψηφιότητες της 16μελού; Κριτικής Επιτροπής
.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020

1. «Ιστορία χωρίς Όνομα» του Στέφανου Δάνδολου.
Σκηνοθεσία: Κώστας Γάκης. Παραγωγή: Performing arts & entertainment - Πρεμιέρα: 11/11/2019. Θέατρο Κήπου. Για τη παράσταση, διαβάστε εδώ 
.
2. «Μήδεια» του Μποστ.
Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης. Παραγωγή: Μυθωδία - Πρεμιέρα: 30/01/2020. Θέατρο Αυλαία. Για τη παράσταση, διαβάστε εδώ 
.
3. «Το Παλτό» του Νικολάι Γκογκόλ.
Σκηνοθεσία: Αντώνης Καραγιάννης. Παραγωγή: Καλλιτεχνική εταιρία θεάτρου - Πρεμιέρα: 21/02/2020. Θέατρο Σοφούλη. Για τη παράσταση, διαβάστε εδώ 

4. «Ρένα» του Αύγουστου Κορτώ.
Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη. Παραγωγή: - -  Πρεμιέρα: 11/07/2019. Θέατρο Κήπου. Για τη παράσταση, διαβάστε εδώ 

5. «Φυλές» της Νίνα Ρέιν.
Σκηνοθεσία: Τάκης Τζουμαργιάς. Παραγωγή: Lead-in-Arts ΑΜΚΕ, Θέατρο Σταθμός - Πρεμιέρα: 20/02/2019. Θέατρο Αμαλία. Για τη παράσταση, διαβάστε εδώ.
.
Σημείωση: Η εταιρεία παραγωγής «Μυθωδία» είναι κάτοχος 1 βραβείου, Καλύτερη παράσταση Χρονιάς, «Η γίδα η ποια είναι η Σύλβια?» 2019. 

.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020
Αντώνης Καραγιάννης, «Το Παλτό». 
Γιώργος Κιμούλης, «Το Παγκάκι».
Κώστας Γάκης, «Ιστορία χωρίς Όνομα».
Νικορέστης Χανιωτάκης, «Μήδεια» 
Τάκης Τζαμαργιάς,  «Φυλές».   

Σημειώσεις: 
-Ο Αντώνης Καραγιάννης είναι κάτοχος (1 βρ.) Γ’ Βραβείο Κοινού, «Δεσποινίς Χάος», 2019. Συνολικά 3  υποφηφιότητες.

-Ο Γιώργος Κιμούλης είναι κάτοχος  (2 βρ.) Ερμηνευτικού συνόλου και Τιμητικό Βραβείο για την καλλιτεχνική του προσφορά στο θέατρο. (5 υποψ): Α’ Ανδρικού, Σκηνοθεσία, «Θείος Βάνιας», 2019.
.
-Ο Κώστας Γάκης είναι κάτοχος (1 βρ.) έπαινος σκηνοθεσία [από κοινού με Β. Μαυρογεωργίου), «Μια τεράστια έκρηξη», 2012 και 4 υποψ.
.
-Ο Νικορέστης Χανιωτάκης είναι κάτοχος 2 βραβείων και 7 υποψηφιοτήτων: (2 βρ.) Καλύτερη παράσταση Χρονιάς, σκηνοθεσία. (9 υποψ) Ερμηνευτικού συνόλου, Κειμένου, «Η γίδα η ποια είναι η Σύλβια?» 2019. Καλύτερη παράσταση, Ερμηνευτικού συνόλου «Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν, 2019.  Είναι μοναδικός νικητής βραβείου σκηνοθεσίας.

-Τζαμαργιάς Τάκης, (7 υποψ) Σκηνοθεσία, Ερμηνευτικού συνόλου, Καλύτερη παράσταση, «Ορφανά», 2018. Παιδική παράσταση, «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου», 2019.   

ΑΝΔΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020
Γιώργος Κιμούλης, «Το παγκάκι».
Δάνης Κατρανίδης, «Έγκλημα στο Orient Express».
Κρίτωνας Ζαχαριάδης, «Το Παλτό».
Μάνος Καρατζογιάννης, «Φυλές».
Τάσος Νούσιας, «Ιστορία χωρίς όνομα».

Σημείωση:
Ο Κρίτωνας Ζαχαριάδης είναι κάτοχος: (2 βρ), Πρωτοεμφανιζόμενης Ομάδας «Πως απο δω; Αλλά και γιατί όχι;», 2017. Κειμένου, «Πελότα». (6 υποψ) Κειμένου, «Πως απο δω; Αλλά και γιατί όχι;», 2017. φιναλίστ βραβείο Κοινού, Παιδική παράσταση «Ποιος ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος», 2019.

.
ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020
Ηρώ Μουκίου, «Η φωνή της Λουντμίλα».
Ιωάννα Δεμερτζίδου, «Μόλλυ Σουίνι».
Μαρία Ναυπλιώτου, «Master Class».
Πέγκυ Τρικαλιώτη, «Η Απολογία της Μαρί Κιουρί».
Υρώ Μανέ, «Ρένα».
,
Σημείωση:
Η Ηρώ Μουκίου είναι κάτοχος 1 βρ.,  Β’ Γυναικείου «Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν, 2019. 2 Υποψηφιότητες.

.
Β΄ ΑΝΔΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ (υποστηρικτικού ρόλου) ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020 

Γιάννης Δρακόπουλος, «Μήδεια».
Δημήτρης Πετρόπουλος, «Όμματα Δακρωμένα».
Θανάσης Σαράντος, «Γέρμα».
Χρήστος Βαλαβανίδης, «Προσωπική συμφωνία».
Βασίλης Κανελλόπουλος, «Το παλτό».

Σημείωσεις:
-Γιάννης Δρακόπουλος: Αυτή είναι η (2η υποψ) Β΄ Ανδρικού Ρόλου, «Η γίδα η ποια είναι η Σύλβια?», 2019.
.
-Βασίλης Κανελλόπουλος : Είναι η (2 υποψ) για Β΄ Ανδρικού, «Απόψε στο Στράτφορντ», 2016.

.
Β΄ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ (υποστηρικτικού ρόλου) ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020
Βάσω Γουλιελμάκη, «Σπασμένο γυαλί».
Γεωργία Ζώη, «Όμμάτα Δακρωμένα».
Μαρία Παπαφωτίου, «Iστορία χωρίς όνομα».
Χριστίνα Σαχινίδου, «Όμμάτα Δακρωμένα».
Μάρω Κοντού, «Έγκλημα στο Orient Express».

.
ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ 2020
«Ιστορία χωρίς όνομα».
«Μήδεια». 
«Νεφέλες».
«Το παλτό».
«Φυλές». 

.
ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020
Dot Theater, «100».
Experimento, «Lemon».
Εταιρεία Θεάτρου Monks, «Ωραίος & Sexy!».    
Ομάδα Tribe, «Ο Κύκλος του Έρωτα». 
Σύλλογος Πολιτιστικής Ανάπτυξης Μακεδονίας Θράκης, «Μ&Μ».

Σημειώσεις:
-Η ομάδα Dot έχει υποψ. και στη κατηγορία φιναλίστ Βρ, Κοινού 2020.
.
-Γιάννης Μαστρογεωργίου ("Μ&Μ"), ήταν υποψίφιος  Νέου προσώπου για το «Ελλάς Γελάς», 2018.

.
ΝΕΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ 2020
[μικτή κατηγορία ανδρών - γυναικών & ιδιότητας].
Άννα Κλάδη, «Μήδεια».
Δημήτρης Γούλιος, «Δαίδαλος και Ίκαρος».
Ειρήνη Παπαδοπούλου, «Ομμάτα Δακρωμένα».
Μαρίνα Γεωργοπούλου, «Η Καθαρίστρια». 
Περικλής Σιούντας, «Παραμύθι Για Δυο».

.
ΣΚΗΝΙΚΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020
Γιώργος Γαβαλάς, Μαίρη Τσαγκάρη, «Έγκλημα στο Orient Express». 
Lorenzo Bellelli,  «Το Παλτό».
Κένυ Μακλέλλαν, «Τρεις αδερφές».
Κλειώ Μπομπότη, «Νεφέλες».
Κωνσταντίνος Ζαμάνης, «Ιστορία χωρίς Όνομα».
.
.
Σημειώσεις:
-Κέννυ Μακ Λέλαν: (5 υποψ.) Σκηνικά, κοστούμια «Προμηθέας Δεσμώτης», 2015, «Περιμένοντας τον Γκοντό», 2018.

-Κωνσταντίνος Ζαμάνης,  (4 υποψ), Σκηνικά, Κοστούμια, «Ταρτούφος ή οι απατεώνες», 2017.

.
ΚΟΥΣΤΟΥΜΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020

.
Άση Δημητρολοπούλου, «Η Απολογία της Μαρί Κιουρί».
Ιωάννα Τσάμη, «Έγκλημα στο Οrient Express»
Ιωάννα Τσάμη, «Νεφέλες».
Κωνσταντίνος Ζαμάνης, «Ιστορία χωρίς Όνομα».
Μανόλης Παντελιδάκης, «Θεογονία»: Η αρχή του κόσμου…».
.
.
Σημειώσεις:
-Η Αση Δημητρολοπούλου είναι κάτοχος (1 βρ.) Σκηνικά, «Βασιλική», 2014. (2 υποψ).
.
-Η Ιωάννα Τσάμη έχει διπλή υποψηφιότητα στην ίδια κατηγορία, γεγονός που συμβαίνει σπάνια.
.
-Παντελιδάκης Μανώλης, είναι κάτοχος (2 βρ) Σκηνικά «Απατεώνες και Τζέντλεμαν», 2013. «Κουρδιστό Πορτοκάλι», 2016. (5 υποψ), Σκηνικά, «Αγαπητικός της Βοσκοπούλας», 2016. Σκηνικά «Ερωτευμένος Σαίξπηρ», 2019.


ΦΩΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020
Γιώργος Νανούρης, «Αίας». 
Ζωή Μολυβδά, «Η Μεγάλη Πλατεία».
Αλέκος Αναστασίου, «Νεφέλες».
Δήμητρα Αλουτζανίδου, «Μόλλυ Σουήνυ».
Ανέστης Ατακτίδης, «Το Παλτό».

Σημειώσεις:
-Νανούρης Γιώργος, σκηνοθέτης, ηθοποιός: (2 υποψ) Σκηνοθεσία, «Κατερίνα», 2017.

-Αναστασίου Αλέκος: (4 υποψ) «Σμύρνη μου αγαπημένη», 2017. «Μεγάλη Χίμαιρα», 2018. «Πυρκαγιές» 2019.

-Ατακτίδης Ανέστης: (1 βρ), Φωτισμών, «Μακμπέττ», 2017. (3 υποψ) «Μπραντ», 2018. «Πελότα», 2019.

ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020
Ανδρέας Καρανίκας, «Νούρα ενα πένθιμο μπλουζ».
Γιώργος Καζατζής, «Το Παλτό».
Γιώργος Χριστιανάκης, «Φυλές».
Ευσταθία, «Η Απολογία της Μαρί Κιουρί». 
Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης, «Γέρμα».
.
Σημείωση: Γιώργος Χριστιανάκης: (2 υποψ) Μουσικής, «Ορφανά», 2018.
.
.
ΚΕΙΜΕΝΟΥ - ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Ή ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020
Άγγελος Κολοκοτρώνης, «Πλανόδιοι έρωτες» (πρωτότυπο).
Αντώνης Τσιπιανίτης, «Η Καθαρίστρια»  (πρωτότυπο).
Γρηγόρης Διδασκάλου, «Οιδίποδας και Αντίποδας»  (πρωτότυπο).
Δέσποινα Καλαΐτζίδου «Το Παλτό» (διασκευή).
Ανθή Φουντά-Κώστας Γάκης, «Ιστορία χωρίς Όνομα» (διασκευή).
.
Σημείωση: Ο Γρηγόρης Διδασκάλου (2 υποψ.) και φιναλίστ Βρ, Κοινού 2020.


ΒΡΑΒΕIΑ ΚΟΙΝΟΥ 2020
Όπως θεατρόφιλοι επέλεξαν μετά από 2 ηλεκτρονικές ψηφοφορίες κατά τη διάρκεια της χρονιάς (9.600 ψήφοι) για τα 3 Βραβεία Κοινού, Α΄, Β' και Γ'.
Οι παρακάτω παραστάσεις θα κριθούν εκ νέου από το κοινό στη 3η και τελευταία ψηφοφορία,  Πέμπτη 21 - Σάββατο 23 Μαίου, όπου ψηφίζουν τους 3 νικητές των Βραβείων.
.
.
«100» των D. Petterle – N. Monaghan – C. Heinmann.
Σκηνοθεσία: Χάρης Θώμος.
Πρεμιέρα 27/05. Θέατρο: Studio Vis Motrix

Σημείωση: Υποψήφια και για το βρ. Πρωτοεμφανιζόμενης ομάδας.

«FAUX DARIO» του Βαγγέλη Δουκουτσέλη.
Σκηνοθεσία: Βασίλης Τσικάρας.
Πρεμιέρα 11/10. Θέατρο: Άρατος.

Σημείωση: Ο επικεφαλής του θιάσου, Γιάννης Λαζαρίδης, ηθοποιός, σκηνοθέτης έχει 3 υποψηφιότητες: Πρωτοεμφανιζόμενης Ομάδας, Φιναλίστ Κοινού, «Πως να κάνετε σεξ με όποιον θέλετε», 2016. 
.
Σημείωση: Ο Βασίλης Τσικάρας (θέατρο ‘Αρατος) ηθοποιός, σκηνοθέτης, συγγραφέας, είναι κάτοχος 5 βραβείων και 5 υποψηφιοτήτων: (5 βρ.) 1ο Κοινού «Κωδικός Σπασίμπα – Ντα, 2014. 1ο Κοινού, Τοπικού, «Σουτζούκ Λουκούμ, 2015. Β’ Κοινού «Τα άδεια πιάτα», 2016. Κειμένου «Sorry λάθος κρεβάτι», 2018. (11 υποψ) Τοπικού, Κοινού, «Μια σφαίρα για την τζέην», 2016. Τοπικού, φιναλίστ Κοινού, «Sorry λάθος κρεβάτι», 2018. Τοπικού, «Το Σεξ αεχίζει στα 40», 2019, φιναλίστ Βρ, Κοινού 2020. 

«ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΩΝ ΚΥΡΙΩΝ, Τ’ ΟΝΕΙΡΟ» της Ελενας Παλαιολόγου.
Σκηνοθεσία: Ισμήνη Σακελλαροπούλου.
Πρεμιέρα 20/05. Θέατρο: Αμαλία.

«ΠΛΑΝΟΔΙΟΙ ΈΡΩΤΕΣ» του Άγγελου Κολοκοτρώνη.
Σκηνοθεσία: Σταύρος Παρχαρίδης.
Πρεμιέρα 14/02. Θέατρο: Μαίωτρον.
 
Σημείωση: Σταύρος Παρχαρίδης (3 υποψ.)  «Το κομμάτι της ντροπής» φιναλίστ Βρ. Κοινού, 2019. 
.
Σημείωση: Ο Άγγελος Κολοκοτρώνης είναι υποψήφιος για βραβείο Κειμένου.
.
«ΤΗΣ ΚΟΛΑΣΕΩΣ» του  Λευτέρη Βουτσά.
Σκηνοθεσία: Λευτέρης Βουτσάς.
Πρεμιέρα 11/03. Θέατρο: Αυλαία.
.
«ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΛΦΕΣ» του Αντόν Τσέχοφ.
ΚΘΒΕ
Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις.
Πρεμιέρα 09/11. Θέατρο: ΕΜΣ

Σημείωση: ΚΘΒΕ - παραγωγή: (3 Βραβεία) Καλύτερη παράσταση της χρονιάς, «Το Όνειρο το Χάιμε», 2011. «Το μεγάλο μας Τσίρκο», 2013, «Οικογενειακή Γιορτή» (Festen) 2017. (1 υποψ) «Περιμένοντας τον Γκοντό», 2018. Πολλαπλές υποψηφιότητες σε όλες τις άλλες κατηγορίες.
.
Σημείωση: Τσέζαρις  Γκραουζίνις, σκηνοθέτης: (1 βραβείο - έπαινος) σκηνοθεσία, «Déjà vu», 2011. (2 υποψ) . 
          
«ΥΠΟΓΕΙΟ» του Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ ι Ζουρνέτ.
Σκηνοθεσία: Νατάσα Παπαμιχαήλ.
Πρεμιέρα 23/09. Θέατρο: Αυλαία.

«ΤΟ ΠΑΓΚΑΚΙ» του Αλεξάντερ Γκέλμαν.
Σκηνοθεσία: Γιώργος Κιμούλης.
Πρεμιέρα 16/10. Θέατρο: Αμαλία.
         
«ΟΙΔΙΠΟΔΑΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΟΔΑΣ» του Γ. Διδασκάλου.
Σκηνοθεσία: Κ. Αθυρίδης.
Πρεμιέρα 22/11. Θέατρο: Δημοτικό Καλαμαριάς. 
.
Σημείωση: Κώστας Αθυρίδης, σκηνοθέτης: (3 βρ.) Μουσική, Β΄ Κοινού, Ερμηνευτικού συνόλου (συν/σκηνοθεσία Γιάννη Βούρο), «Alexander The great. Rock opera» 2015. (5 υποψ) Μουσική «Τελευταία Φορά», 2019. 
 
«ΤΡΑΚΤΕΡ» του Θωμά Βελισσάρη.
Σκηνοθεσία: Θωμάς Βελισσάρης.
Πρεμιέρα 8/01. Θέατρο: Τ.
.
Σημείωση: Θωμάς Βελισάρης, ηθοποιός, σκηνοθέτης, συγγραφέας: (4 υποψ) Κειμένου, «Ο Βιος του Ευστρατίου», 2017. Κειμένου «Ουτοκία – Παραλλαγή στους Όρνιθες», Παιδική παράσταση «Ο μάγος του Οζ», 2019.
.
.
ΤΟΠΙΚΟΥ ΘΙΑΣΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020
Ομάδα Θέατρο Πρόταση, «Γράμμα στον πατέρα».
No van Theater,  «Το τρελό μικρό πράγμα που ονομάζεται Έρωτας».
θέατρο Ρο,  «Ο Αρχοντοχωριάτης».
Καλλιτεχνική εταιρία θεάτρου,  «Το παλτό».
Θέατρο Μαίωτρον, «Το Λαχείο», «Πλανόδιοι Έρωτες». 
.
Σημειώσεις:
-Η ομάδα Νo Van Theatre Group είναι κάτοχος (1 βρ) Πρωτοεμφανιζόμενη Ομάδα, «Απόψε στο Στράτφορντ», 2016 και (2 υποψ.).

-Θέατρο Ροντίδη: (2 υποψ): Κοινού, «Λίστα Γάμου», 2015.

-Θέατρο: Μαίωτρον,  (3 υποψ.)  «Το κομμάτι της ντροπής» φιναλίστ Βρ. Κοινού, 2019. 
.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020
«Δαίδαλος και Ίκαρος»: Σκηνοθεσία: Δήμητρα Λαρεντζάκη - Παιδική Σκηνή Θεσσαλονίκης. Θέατρο Ράδιο Σίτυ.
«Θεογονία»: Η αρχή του κόσμου…»: Σκηνοθεσία: Σοφία Σπυράτου. Θέατρο Κολοσσαίον.
«Μια γιορτή στου Αλ-Νουρί»: Σκηνοθεσία: Βασίλης Κουκαλάνι - ΚΘΒΕ - θέατρο Βασιλικό.
«Πήτερ Παν»: Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αδάμης - θέατρο Αυλαία. 
«Το Καπλάνι της βιτρίνας»: Σκηνοθεσία: Ανδρομάχη Χρυσομάλη. Θέατρο Αμαλία.
.
Σημειώσεις:
-Η Σοφία Σπυράτου είναι κάτοχος (2 βρ) Παιδική, «Ο Ιάσονας και το Χρυσόμαλλο Δέρας», 2017. Παιδική, «Θησέας και Αριάδνη στο νησί των Ταύρων», 2018. (6 υποψ) Σκηνοθεσία, θεατρικού συνόλου «Σερσε Λα Φαμ», 2015.
.
-Παιδική Σκηνή Θεσσαλονίκης (2 υποψ.) παιδικής «Το Γαιτανάκι», 2017.
.

10
.
«Το Παλτό»: Καλύτερη παράστασης Χρονιάς 2020, σκηνοθεσία (Αντώνης Καραγιάννης), Α’ Ανδρικός (Κρίτωνας Ζαχαριάδης), Β’ Ανδρικού (υποστηρικτικού) (Βασίλης Κανελλόπουλος), ερμηνευτικού συνόλου, φωτισμοί (Ανέστης Ατακτίδης), μουσική (Γιώργος Καζατζής), κειμένου (Δέσποινα Καλαΐτζίδου), σκηνικά (Lorenzo Bellelli), τοπικού θιάσου  (Καλλιτεχνική εταιρία θεάτρου).

8
.
«Ιστορία χωρίς Όνομα»: Καλύτερη παράστασης Χρονιάς 2020, σκηνοθεσία (Κώστας Γάκης), Α’ Ανδρικός (Τάσος Νούσιας), Β’ Γυναικείου (υποστηρικτικού) (Μαρία Παπαφωτίου), ερμηνευτικού συνόλου, σκηνικά (Κωνσταντίνος Ζαμάνης), κοστούμια (Κωνσταντίνος Ζαμάνης), κειμένου (Ανθή Φουντά - Κώστας Γάκης).

5
.
«Μήδεια»: Καλύτερη παράστασης Χρονιάς 2020, σκηνοθεσία (Νικορέστης Χανιωτάκης), Β’ Ανδρικού (υποστηρικτικού) (Γιάννης Δρακόπουλος), ερμηνευτικού συνόλου, Νέου προσώπου (Άννα Κλάδη).

5
.
«Φυλές»: Καλύτερη παράστασης Χρονιάς 2020, σκηνοθεσία (Τάκης Τζαμαργιάς), Α’ Ανδρικός (Μάνος Καρατζογιάννης), ερμηνευτικού συνόλου, μουσική (Γιώργος Χριστιανάκης).
.
4
.
«Έγκλημα στο Orient Express»: Α’ Ανδρικός (Δάνης Κατρανίδης), Β’ Γυναικείου (υποστηρικτικού) (Μάρω Κοντού), Σκηνικά (Γιώργος Γαβαλάς, Μαίρη Τσαγκάρη), κοστούμια (Ιωάννα Τσάμη).

«Νεφέλες»: Ερμηνευτικού συνόλου, σκηνικά (Κλειώ Μπομπότη), κοστούμια (Ιωάννα Τσάμη), φωτισμοί (Αλέκος Αναστασίου).

«Όμματα Δακρωμένα»: Β’ Ανδρικού (υποστηρικτικού) (Δημήτρης Πετρόπουλος), Β’ Γυναικείου (υποστηρικτικού) (Γεωργία Ζώη), Β’ Γυναικείου (υποστηρικτικού) (Χριστίνα Σαχινίδου), Νέου προσώπου (Ειρήνη Παπαδοπούλου).

3
.
«Το Παγκάκι»: σκηνοθεσία (Γιώργος Κιμούλης), Α’ Ανδρικός (Γιώργος Κιμούλης), φιναλίστ Βραβείου Κοινού.

«Η Απολογία της Μαρί Κιουρί»: Α’ Γυναικείου (Πέγκυ Τρικαλιώτη), κοστούμια (Άση Δημητρολοπούλου), μουσική (Ευσταθία). 
.
«Πλανόδιοι έρωτες»: τοπικού θιάσου (Θέατρο Μαίωτρον), κειμένου (Άγγελος Κολοκοτρώνης), φιναλίστ Βραβείου Κοινού.

«Οιδίποδας και Αντίποδας»: κειμένου (Γρηγόρης Διδασκάλου), τοπικού θιάσου (Θέατρο Μαίωτρον),  φιναλίστ Βραβείου Κοινού.

2
.
«Ρένα»: Καλύτερη παράστασης Χρονιάς 2020, Α’ Γυναικείου (Υρώ Μανέ).

«Γέρμα»: Β’ Ανδρικού (υποστηρικτικού) (Θανάσης Σαράντος), μουσική (Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης).

«Μόλλυ Σουίνι»: Α’ Γυναικείου (Ιωάννα Δεμερτζίδου), φωτισμοί (Δήμητρα Αλουτζανίδου).

«Η Καθαρίστρια»: Νέου προσώπου (Μαρίνα Γεωργοπούλου), κειμένου (Αντώνης Τσιπιανίτης).

«Τρεις αδερφές»: σκηνικά (Κένυ Μακλέλλαν), φιναλίστ Βραβείου Κοινού.

«Θεογονία» Η αρχή του κόσμου…»: παιδικής παράστασης, κοστούμια (Μανόλης Παντελιδάκης).

«Δαίδαλος και Ίκαρος»: παιδικής παράστασης, Νέου προσώπου (Δημήτρης Γούλιος).

«100»: πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα, φιναλίστ Βραβείου Κοινού.

1
.
«Η φωνή της Λουντμίλα»:  Α’ Γυναικείου (Ηρώ Μουκίου).

«Master Class»: Α’ Γυναικείου (Μαρία Ναυπλιώτου).

«Προσωπική συμφωνία»: Β’ Ανδρικού (υποστηρικτικού) (Χρήστος Βαλαβανίδης).

«Σπασμένο γυαλί»: Β’ Γυναικείου (υποστηρικτικού) (Βάσω Γουλιελμάκη).

«Lemon»: πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα.

«Ωραίος & Sexy!»:  πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα.

«Ο Κύκλος του Έρωτα»:  πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα.

«Μ&Μ»: πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα.

«Παραμύθι Για Δυο»: Νέου προσώπου (Περικλής Σιούντας).

«Αίας»: φωτισμοί (Γιώργος Νανούρης).

«Η Μεγάλη Πλατεία»: φωτισμοί (Ζωή Μολυβδά).

«Νούρα ενα πένθιμο μπλουζ»: μουσική (Ανδρέας Καρανίκας). 

«Γράμμα στον πατέρα»: τοπικού θιάσου (Ομάδα Θέατρο Πρόταση).

«Το τρελό μικρό πράγμα που ονομάζεται Έρωτας»: τοπικού θιάσου (No van Theater).

«Ο Αρχοντοχωριάτης»: τοπικού θιάσου (θέατρο Ρο).

«Το Λαχείο»: τοπικού θιάσου  (Θέατρο Μαίωτρον).

«Μια γιορτή στου Αλ-Νουρί»: παιδικής παράστασης. 

«Το Καπλάνι της βιτρίνας»: παιδικής παράστασης. 

«Faux Dario»: φιναλίστ Βραβείου Κοινού.

«Εφημερίς των κυρίων, τ’ όνειρο»: φιναλίστ Βραβείου Κοινού.

«Τρακτέρ»: φιναλίστ Βραβείου Κοινού.

«Υπόγειο»: φιναλίστ Βραβείου Κοινού.

«Της Κολάσεως»: φιναλίστ Βραβείου Κοινού.

«Πήτερ Παν»: παιδικής παράστασης.
 .
Ατζέντα ψηφοφοριών:
.
3η και τελική Ψηφοφορία Βραβείων Κοινού: (Πέμπτη 21 Παρασκευή 22 και Σάββατο 23 Μαΐου 2020).
Ψηφίζετε τους 3 νικητές Α΄ Β’ και Γ’ από τη τελική λίστα υποψηφιοτήτων.
 
Ανακοίνωση Βραβείων: Τρίτη 2 Ιουνίου 2020
-
Για να συμμετάσχει μια παράσταση στην ψηφοφορία των 10ων Θ.Β.Θ. 2020 και να διεκδικήσει βραβεία, οφείλει να έχει δώσει έστω μια παράσταση για θεατές τη τρέχουσα χρονιά (Μαίος 2019 - Μάρτιος 2020), να μην είναι επανάληψη και να μην είναι ερασιτεχνική. 
.
Αναφορές, άρθρα, παρουσιάσεις, συνεντεύξεις κ.α. για τα 10α ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2020, θα προλογίσουν όλο αυτό το διάστημα στην «Κ»  Δεν έχετε παρά να μείνετε συντονισμένοι:  ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΔΩ 

.
Ακολουθήστε μας στα social media
      

2222222222222222222222222222222222222222222222222


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή