21ο ΦΝΘ: Ανοιχτή συζήτηση «Γιατί να κοιτάζουμε τα ζώα;»

506 Views
21ο ΦΝΘ: Ανοιχτή συζήτηση «Γιατί να κοιτάζουμε τα ζώα;» 21ο ΦΝΘ: Ανοιχτή συζήτηση «Γιατί να κοιτάζουμε τα ζώα;»

 


ΣΥΝΕΧΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΤΗΝ "Κ" 
(Ολη η ροή πληροφοριών εδώ)
.

21ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 

[1-10/3/2019] 
 
Πόσο και σε τι διαφέρει ο άνθρωπος από τα ζώα; Πού ξεκινά και πού τελειώνει η ηθική διάσταση των πειραμάτων στα ζώα; Πόσο έχει διαταραχθεί η σχέση μας με αυτά; Πώς συνομιλούν με τα ζώα η τέχνη και η φιλοσοφία; Αυτά και άλλα ερωτήματα απασχόλησαν την ανοιχτή συζήτηση «Γιατί να κοιτάζουμε τα ζώα;» που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 5 Μαρτίου 2019, στην Αποθήκη Γ΄, στο πλαίσιο του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Στη συζήτηση, η οποία πλαισιώνει το φετινό αφιέρωμα του φεστιβάλ με τίτλο «Γιατί να κοιτάζουμε τα ζώα;», συμμετείχαν οι Σταύρος Καραγεωργάκης, Δρ. Πανεπιστημίου Αθηνών, συγγραφέας – ερευνητής, Γιώργος Σκαμπαρδώνης, συγγραφέας και Λούι Ψυχογιός, σκηνοθέτης, ενώ τον συντονισμό έκανε η Άννα Λυδάκη, Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου.

Καλωσορίζοντας συμμετέχοντες και κοινό στην εκδήλωση, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης αναφέρθηκε στο έναυσμα για το φετινό αφιέρωμα, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Πριν από 30 χρόνια διάβασα ένα συγκλονιστικό δοκίμιο που είχε τίτλο ‘’Γιατί να κοιτάζουμε τα ζώα;’’. Το είχε γράψει ο βρετανός διανοούμενος Τζον Μπέρτζερ και μου άλλαξε τη ζωή. Το δοκίμιο αυτό επανερχόταν συνεχώς στο μυαλό μου και η παρουσία ενός σκύλου μέσα στο σπίτι μου επί 14 χρόνια με έκανε να αλλάξω τον τρόπο που βλέπω τον κόσμο. Κάπως έτσι ξεκίνησε λοιπόν αυτό το αφιέρωμα, το οποίο δεν είναι απλά ζωοφιλικό, αλλά καθαρά πολιτικό».

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε η συντονίστρια της συζήτησης Άννα Λυδάκη, η οποία υπενθύμισε τη ρήση του γερμανού φιλόσοφου και κοινωνιολόγου Γκέοργκ Ζίμελ πως ο διαχωρισμός του ανθρώπου από τα άλλα ζώα αποτελεί τη μεγαλύτερη θηριωδία στη διαδικασία του πολιτισμού. «Ένα μέρος του όλου, ο άνθρωπος, αποσπάστηκε από τον κόσμο, μετατράπηκε σε αυτόνομο όλον κι αξίωσε ένα δικό του δίκιο. Ένα δίκιο που βασίστηκε στην ιεράρχηση των ειδών. Ωστόσο, τα ζώα δεν είναι κατώτερα όντα, αφού αισθάνονται, αγαπούν, αντιλαμβάνονται, κρίνουν, θυμούνται, έχουν γλώσσα, επικοινωνούν, θρηνούν τους νεκρούς τους. έχουν ικανότητες που δεν έχουμε. Έχουν δικαιώματα», τόνισε η κα Λυδάκη. Η ίδια αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη να κατανοήσουν οι άνθρωποι αυτό που επιβεβαιώνει η επιστήμη σχετικά με την αλληλεξάρτηση των ειδών, επισημαίνοντας: «Περιβαλλοντολόγοι, καθηγητές φιλοσοφίας, βιοηθικής και κοινωνιολογίας των αμερικάνικων πανεπιστημίων αρθρώνουν από τη δεκαετία του ’80 έναν έντονο λόγο για τα δικαιώματα και την προστασία των ζώων και της φύσης. Οι κοινωνικές επιστήμες, που ήταν μέχρι πρότινος ανθρωποκεντρικές, σήμερα ανοίγονται και στον μη ανθρώπινο κόσμο, λαμβάνοντας υπόψη τους τις σχέσεις μεταξύ ανθρώπων, ζώων και φύσης». Η κα Λυδάκη τόνισε επιπλέον ότι είναι ανάγκη «να αναζητήσουμε την χαμένη ενότητα με τα άλλα όντα, που η νοσταλγία της, σε μη συνειδητό ίσως επίπεδο, μας ταλανίζει. Όμως είναι καιρός να κοιτάξουμε μέσα στα μάτια των ζώων όχι για να καθρεφτιστούμε εμείς σε αυτά, αλλά για να δούμε τη δική τους πραγματικότητα, την τόσο όμοια και τόσο διαφορετική ταυτόχρονα από την δική μας. Εκεί θα δούμε την απέραντη θλίψη που προκάλεσε το ανθρώπινο είδος ασκώντας το δίκιο του ισχυρότερου, το οποίο ξέρουμε ότι είναι άδικο».

Αμέσως μετά, ο Σταύρος Καραγεωργάκης αναφέρθηκε στα πειραματόζωα, σχολιάζοντας πως η επαφή του ανθρώπου με τα ζώα είναι καθημερινή και δεν αφορά μόνο στην αυτονόητη συναναστροφή μας με τα οικόσιτα, τα αδέσποτα ή τα ζώα της υπαίθρου, καθώς υπάρχουν επίσης τα ζώα που έχουν σφαγιαστεί και τα τρώμε, τα φοράμε ή τα χρησιμοποιούμε ποικιλοτρόπως. «Το πεδίο όμως στο οποίο τα ζώα δεν έχουν καμία απολύτως αξία, είναι ο πειραματισμός. Εκεί μειώνεται το ενδιαφέρον ακόμα και από μια μεγάλη μερίδα φιλόζωων», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά. Ο κ. Καραγεωργάκης υπογράμμισε επίσης, ανάμεσα σε άλλα, πως ο πειραματισμός με ζώα δεν αφορά μόνο στην ιατρική, όπως ίσως υποθέτει ένα μεγάλο μέρος του κόσμου, αλλά περιλαμβάνει και πολλές άλλες χρήσεις, όπως οι δοκιμές καλλυντικών και άλλων καταναλωτικών προϊόντων αλλά και η πολεμική βιομηχανία, μεταξύ άλλων. «Σύμφωνα με υπολογισμούς, περίπου 115 εκατομμύρια ζώα χρησιμοποιούνται παγκοσμίως για πειραματικούς σκοπούς. Ειδικότερα στην Ελλάδα, την περίοδο 2014-2015, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων χρησιμοποιήθηκαν περίπου 42 με 47 χιλιάδες πειραματόζωα, στην πλειοψηφία τους ποντίκια», πρόσθεσε ο ίδιος.

Από τη δική του σκοπιά, ο συγγραφέας Γιώργος Σκαμπαρδώνης αναφέρθηκε στην σχέση ανθρώπων – ζώων στην ελληνική ιστορία λέγοντας ότι «στην αρχαιότητα τα ζώα είναι σύμφυτα με τον καθημερινό βίο σε όλες τις εκδοχές. Η σχέση του ανθρώπου με αυτά είναι οργανική, έχει μια βαθύτερη ουσιώδη σχέση επιβίωσης». Ο ίδιος στάθηκε επίσης στην παρουσία των ζώων στη μυθολογία αλλά και την τέχνη, υπογραμμίζοντας τα εξής: «Υπάρχουν άπειρα ζώα σε πολλούς μύθους. Ξεκινώντας από τα ανθρωπόμορφα ζώα του Αισώπου και τις ζωικές μεταμορφώσεις του Δία όποτε ήθελε να προσεγγίσει τους ανθρώπους και φτάνοντας στα περίφημα άλογα του Αχιλλέως στην Ιλιάδα ή τα βόδια του Ήλιου στην Οδύσσεια. Όμως συνολικότερα και στην τέχνη υπάρχουν άπειρες αναφορές στα ζώα. Από τη λογοτεχνική φάλαινα του Μέλβιλ μέχρι το κινηματογραφικό Άλογο του Τορίνο του Μπέλα Ταρ και το Άλογο του πολέμου του Σπίλμπεργκ. Υπάρχει επίσης σαφής αναφορά στα ζώα και στο χώρο της διαφήμισης, καθώς η εμφάνιση ενός ζώου γλυκαίνει την ψυχή του θεατή». Για ποιο λόγο τα ζώα ενυπάρχουν τόσο συμβολικά μέσα στη λογοτεχνία και στη τέχνη; Ο κ. Σκαμπαρδώνης απάντησε σχετικά: «Διότι κάτι τέτοιο συμβολίζει τη βαθύτερη κατάσταση στην ψυχολογία ενός λαού. Θα το κατανοήσετε αν παρατηρήσετε τις γάτες. Προσωπικά όταν παρατηρώ τις δικές μου γάτες, μένω ενεός από την μοναδικότητα, την αντίληψη, την ομορφιά τους. Όλο αυτό το ακατανόητο στοιχείο, το ένστικτο, είναι κάτι που ξεφεύγει από την δική μας ανθρώπινη νόηση. Παρατηρώ την εμφάνιση και την στάση τους για τη ζωή που δεν έχει σχέση με την κατάθλιψη, αλλά με την αισιοδοξία. Αυτή η συμπεριφορά των ζώων είναι μάθημα ζωής για εμάς, ένα μεγαλείο ζωής. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που οι καλλιτέχνες εμπνέονται και θα συνεχίσουν να εμπνέονται από τα ζώα».

Από την πλευρά του, αμέσως μετά, ο σκηνοθέτης Λούι Ψυχογιός αναφέρθηκε στη διάσταση της χρήσης των ζώων στη διατροφή: «Παλιότερα θεωρούσα ότι για να είμαι δυνατός θα έπρεπε να τρώω κρέας. Υπάρχει μάλιστα στην Αμερική μια εντυπωσιακή διαφήμιση που λέει ότι αν είσαι άντρας πρέπει να τρως μια ζουμερή μπριζόλα. Αν όμως πας σε ένα σφαγείο, βλέπεις τα ζώα που τα σκοτώνουν, τα γδέρνουν, τα κρεμάνε. Αυτά τα ζώα έτσι όπως είναι κρεμασμένα, αν και νεκρά, σε κοιτάζουν. Αυτή είναι μια σκηνή που δεν την ξεχνώ και με οδήγησε στην απόφαση να σταματήσω την κρεοφαγία. 

Ακόμη όμως και όταν ξεκίνησα την ψαροφαγία για να καλύψω τις ανάγκες μου σε ζωικές πρωτεΐνες, δεν σταμάτησα να εντυπωσιάζομαι από την παρέμβαση του ανθρώπου στη φύση. Κάποια στιγμή αποφάσισα να κάνω μια μέτρηση του υδραργύρου στο σώμα μου. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό, καθώς η συσσώρευση ήταν στο οκταπλάσιο από το φυσιολογικό. Κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει σοβαρά νευρολογικά προβλήματα στον οργανισμό». Ο Λουί Ψυχογιός τόνισε ότι μια διατροφή αποκλειστικά από φυτικά προϊόντα είναι πολύ περισσότερο ωφέλιμη για όλους. «Η επιλογή της κρεοφαγίας είναι μια επιλογή εγωιστική που την έχουμε εκλογικεύσει. Στην πραγματικότητα γίνεται για την ευχαρίστηση του ανθρώπου. Αν θέλουμε όμως να είμαστε εγωιστές, μπορούμε επίσης να αλλάξουμε κάποιες από τις συνήθειες μας όπως η διατροφή, κερδίζοντας πολλαπλάσια. Υπάρχουν αθλητές που προπονούνται και συμμετέχουν σε επίπονα αθλήματα όπως η άρση βαρών ή ο μαραθώνιος, οι οποίοι παρά την vegan διατροφή τους δεν στερούνται τίποτα από τα πολύτιμα στοιχεία που χρειάζεται ο οργανισμός τους», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Η συζήτηση εστίασε επίσης σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με απτά προβλήματα της καθημερινότητας που αφορούν στα ζώα, αλλά διαθέτουν προεκτάσεις που τα καθιστούν περίπλοκα ως προς το να επιλυθούν. Ο κ. Σκαμπαρδώνης αναφέρθηκε στο θέμα του εμπορίου κρέατος από τον οποίο ζουν αρκετές οικογένειες, λέγοντας: «Αυτά είναι περίπλοκα θέματα που δεν λύνονται έτσι απλά. Υπάρχει μια αλυσίδα διαφόρων επαγγελματιών που είτε το θέλουμε είτε όχι ζει από την κρεοφαγία: από τον βοσκό που τρέφει τα πρόβατά του μέχρι το χασάπη της γειτονιάς. Αν θέλαμε οι άνθρωποι να σταματήσουν να τρώνε κρέας, θα έπρεπε πρώτα να μεριμνήσουμε ώστε όλοι αυτοί οι άνθρωποι να βρουν μια νέα δουλειά που θα τους συντηρεί. Πέρα από αυτό, αρκετοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν ζητήματα υγείας που δυστυχώς δεν λύνονται με την επιλογή της χορτοφαγίας. Με άλλα λόγια, υπάρχουν αρκετά πρακτικά θέματα που καλούμαστε να λύσουμε πριν οδηγηθούμε σε τέτοιες αποφάσεις». Ως αντίλογο, ο  κ. Ψυχογιός σχολίασε σχετικά πως «Αν κάποιες εναλλακτικές είναι αντικειμενικά καλύτερες, τότε αξίζει να τις επιλέξουμε. Σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί από μια τέτοια σημαντική αλλαγή όπως η αποχή από την κρεοφαγία, να υποφέρουν κάποιοι, αλλά το κέρδος είναι συνολικό».

Μιλώντας για τις διαφορές μεταξύ ανθρώπων και ζώων, οι ομιλητές αναφέρθηκαν στον Λόγο. Ο κ. Σκαμπαρδώνης σημείωσε πως ο Λόγος - υπό την έννοια της λογικής και της ηθικής διάστασής του - αποτελεί μια βασική διαφορά. Από την πλευρά τους, η κα Λυδάκη όσο και ο κ. Ψυχογιός τόνισαν ότι τα ζώα έχουν γλώσσα. «Υπάρχει μια κοινωνική επικοινωνία ανάμεσα στα ζώα», είπε ο κ. Ψυχογιός, συμπληρώνοντας ότι «με τους συνεργάτες μου έχουμε καταγράψει ήχους φαλαινών που επικοινωνούν με ένα ιδιαίτερο τραγούδι, το οποίο έχει ρυθμό. Να σημειώσω εδώ επίσης ότι η όρκα έχει πιο μεγάλο και ευαίσθητο εγκέφαλο σε σχέση με τον άνθρωπο». Με τη σειρά του, και ο κ. Καραγεωργάκης επεσήμανε πως «ο λογοκεντρισμός μας οδήγησε στο να απομακρυνθούμε από τα ζώα και να σκεφτούμε πως ό,τι δεν διαθέτει ανθρώπινο λόγο, δεν έχει ευφυΐα ή δεν σκέφτεται. Τα ζώα έχουν επικοινωνία και μάλιστα πολύπλοκη, με κινήσεις, ανασήκωμα του τριχώματος και ούτω καθεξής. Θεωρώ ότι είμαστε σε πολύ πρώιμο στάδιο για να κατανοήσουμε τα ζώα σε αυτό το επίπεδο». 
.    
ΣΥΝΕΧΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΤΗΝ "Κ" 
(Ολη η ροή πληροφοριών εδώ)
9α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2019: Οι Υποψηφιότητες Κριτικής Επιτροπής & Κοινού.
 
Μετά από ένα ετήσιο μαραθώνιο ψηφοφοριών, η στιγμή της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων σε όλες τις κατηγορίες για τα 9α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης, θεατρικής περιόδου Μάιου 2018 – Μάιου 2019, έφτασε! 
 
Τα 9α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2019, [Βραβεία Κριτικής Επιτροπής και Κοινού], θα απονεμηθούν τη Τρίτη 11 Ιουνίου 2019 στο θέατρο Κολοσσαίον και ώρα 21.00.
 
Σε μία άκρως ψυχαγωγική βραδιά θα παρουσιαστούν βίντεο αποσπάσματα κατηγοριών όλων των υποψήφιων παραστάσεων, μουσικοθεατρικά δρώμενα, τιμητικά αφιερώματα, επώνυμους καλεσμένους κ.α.
 
Καθημερινές ανακοινώσεις έως τη μεγάλη βραδιά θα ξεδιπλώνουν το πάζλ των συντελεστών που θα παρελάσουν στη μεγάλη και μοναδική γιορτή του θεάτρου της Θεσσαλονίκης όπου είστε προσκαλεσμένοι όλοι. Συντελεστές και θεατρόφιλο κοινό. Είσοδος στη Τελετή Απονομής των Βραβείων, ελεύθερη (με σειρά προτεραιότητας).

Οι υποψηφιότητες της 36 μέλους Κριτικής Επιτροπής
(29 με δικαίωμα ψήφου και 6 χωρίς. Τα ονόματα των οποίων θα δημοσιευτούν στις 9 Ιουνίου)

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019
1. «Δείπνο Ηλιθίων» του Φρανσίς Βεμπέρ. Σκηνοθεσία: Σπύρος Παπαδόπουλος.
Παραγωγή: -. Πρεμιέρα: 14/10/2018. Θέατρο Αριστοτέλειον. Για τη παράσταση, διαβάστε εδώ
2.  «Η γίδα ή ποια είναι η Σύλβια;» του Έντουαρντ Άλμπι.Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης.
Παραγωγή: Μυθωδία. Πρεμιέρα: 9/5/2019. Θέατρο Αμαλία. Για τη παράσταση, διαβάστε εδώ
3. «Ο Θείος Βάνιας» του Αντον Τσέχωφ. Σκηνοθεσία: Γιώργος Κιμούλης.
Παραγωγή: Πρεμιέρα: 1/2/2018. Θέατρο Αριστοτέλειον. Για τη παράσταση, διαβάστε εδώ 
4. «Οι Δούλες» του Ζακ Ζενέ. Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη.
Παραγωγή: Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν. Πρεμιέρα: 3/5/2018. Θέατρο Αθήναιον. Για τη παράσταση, διαβάστε εδώ
5. «Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν» του Μπέρτολτ Μπρεχτ. Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης.
Παραγωγή: Μυθωδία. Πρεμιέρα: 4/4/2019. Θέατρο Αυλαία. Για τη παράσταση, διαβάστε εδώ
,
Σημείωση: Ο «πρωτοεμφανιζόμενος» Νικορέστης Χανιωτάκης και η Μυθωδία έχουν διπλή υποψηφιότητα στην κατηγορία Καλύτερη παράσταση της Χρονιάς. 
,
 
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019
1. Γιώργος Κιμούλης «Ο Θείος Βάνιας».
2. Ιώ Βουλγαράκη «Πυρκαγιές».
3. Μαίρη Ανδρέου «Βρωμιά».
4. Μαριάννα Κάλμπαρη «Οι Δούλες».
5. Νικορέστης Χωνιωτάκης «Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια?».
 
ΑΝΔΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019
1.   Γιώργος Κιμούλης «Ο Θείος Βάνιας».
2.   Δημήτρης Χατζηθεοδοσίου «Πελότα».
3.   Κωνσταντίνος Ραβνιωτόπουλος «Άνθρωπος Σκύλος».
4.   Νίκος Κουρής «Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια?»
5.   Σπύρος Σαραφιανός «Βρωμιά».
.
Σημ: Ο Δημήτρης Χατζηθεοδοσίου, είναι κάτοχος 3 βραβείων και 4 υποψηφιοτήτων: (3 βρ) Α’ Ανδρικού, Σκηνοθεσία, Τοπικού θιάσου (Δυιόσκουρος Φοίνιξ). (3 υποψ) Παράσταση της χρονιάς, «Μπραντ», 2018.
Σημ: Αυτή είναι η 2η υποψηφιότητα του Νίκου Κουρή, υπήρξε υποψ. Β Ανδρικού «Ο Πουπουλένιος» 2015.
.
 
ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019
1. Βανέσσα Μπαρρέ «Τελευταία Φορά».
2. Κατερίνα Δαμβόγλου «Frida & άλλο».
3.  Λουκία Μιχαλοπούλου «Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια?».
4.  Πέγκυ Τρικαλιώτη «Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν».
5.  Σοφία Καλεμκερίδου «Υπέρ Ελλάδος»
 
Σημ: Η Βανέσσα Μπαρρέ, είναι κάτοχος 1 βραβείου και 2 υποψηφιοτήτων: (1 βρ), Νέου προσώπου, «Η Αφροδίτη με γούνα», 2017. (1 υποψ) Β΄ Γυναικείου «Μπραντ», 2018.
.
ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ 2019
1.  «Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια?».
2.  «Θείος Βάνιας.
3.  «Ο Καλός άνθρωπος του Σετσουάν».
4.  «Οι Δούλες».
5.  «Πυρκαγιές».
 
Β ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019
1. Ελένα Χατζή «5ος Όροφος».
2. Ελένη Θυμιοπούλου  «Πυρκαγιές».
3. Εύη Σαρμή «Πυρκαγιές».
4. Ηρώ Μουκίου «Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν».
5. Χαρά Μάτα Γιαννάτου «Ο Θείος Βάνιας».  
.
Σημ: Αυτή είναι η 2η υποψηφιότητα της Εύης Σαρμή, υπήρξε υποψ. Β΄ Γυναικείου, «Μακμπέθ», 2016.
.
Β ΑΝΔΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019
1.  Γιάννης Δρακόπουλος «Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια?».
2.  Μιχάλης Πανάδης  «Ο Φεγγίτης» 
3. Σήφης Πολυζωίδης «Υπέρ Ελλάδος».
4.  Στάθης Μαυρόπουλος «Ορεστ3ια».
5.  Χρήστος Χατζηπαναγιώτης «Ηλέκτρα».
 
Σημ: Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης είναι κάτοχος 1 βραβείου και 3 υποψηφιοτήτων: (1 βρ) Α΄ Αντρικού «Η Θεία μου και εγώ», 2012. (1 υποψ) Α΄ Ανδρικού «Για Όνομα», 2016.
.
Σημ: Αυτή είναι η 2η υποψηφιότητα του Στάθη Μαυρόπουλου, υπήρξε υποψ. Α’ Ανδρικού, «Σπιρτόκουτο - Πόλεμος σε τέσσερεις τοίχους», 2018.
.
ΒΡΑΒΕIΑ ΚΟΙΝΟΥ 2019
Όπως θεατρόφιλοι επέλεξαν μετά από 2 ηλεκτρονικές ψηφοφορίες κατά τη διάρκεια της χρονιάς (20.000 ψήφοι) για τα 3 Βραβεία Κοινού, Α΄, Β' και Γ'.
Οι παρακάτω παραστάσεις θα κριθούν εκ νέου από το κοινό στη 3η και τελευταία ψηφοφορία, Τετάρτη 22 και Πέμπτη 23 Μαίου, όπου ψηφίζουν τους 3 νικητές των Βραβείων.
 
«ΔΕΙΠΝΟ ΗΛΙΘΙΩΝ» του Φρανσίς Βεμπέρ.
Σκηνοθεσία: Σπύρος Παπαδόπουλος. Πρεμιέρα 14/10. Θέατρο: Αριστοτέλειον.
«ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΧΑΟΣ» της Δέσποινας Καλαϊτζίδου.
Σκηνοθεσία: Αντώνης Καραγιάννης. Πρεμιέρα 30/01. Θέατρο: Μαίωτρον.
«ΛΙΩΜΕΝΟ ΒΟΥΤΥΡΟ» του Σάκη Σερέφα.
Σκηνοθεσία: Ιωάννα Γεωργαντά. ART MATES Theater Group Πρεμιέρα 08/05. Θέατρο: Αμαλία.
«Ο ΓΑΜΟΣ ΣΟΥ» του Ανδρέα Μπαλαούρα.
Σκηνοθεσία: Ανδρέας Μπαλαούρας. Πρεμιέρα 7/11. Θέατρο: Αυλαία.
«Ο ΗΡΑΚΛΗΣ ΠΟΥΑΡΟ ΣΤΟ ORIENT EXPRESS?» του Ιωάννη Κυφωνίδη.
Σκηνοθεσία: Ιωάννης Κυφωνίδης. Ομάδα Swim or die. Πρεμιέρα 03/04. Θέατρο: Σιδηροδρομικό Μουσείο.
«ΟΛΓΑ» του Μιχάλη Κοβανίδη.
Σκηνοθεσία: Καλλιόπη Ευαγγελίδου. ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ΣΕΡΡΩΝ. Πρεμιέρα 16/02. Θέατρο: Αλέξανδρος.
«ΠΕΛΟΤΑ» του Κρίτωνα Ζαχαριάδη.
Σκηνοθεσία: Κρίτωνας Ζαχαριάδης. Πρεμιέρα 10/10. Θέατρο: Σοφούλη.
«ΠΕΦΤΕΙ Η ΝΥΧΤΑ…..» του Μάριου Κωνσταντίνου. 
Σκηνοθεσία: Κώστας Μελίδης. Ομάδα «So Full». Πρεμιέρα 7/12. Θέατρο: Σοφούλη.
«ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ» του Σταύρου Παρχαρίδη.
Σκηνοθεσία: Σταύρος Παρχαρίδης. Πρεμιέρα 18/01. Θέατρο: Μαίωτρον.
«ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΕΡΔΕΜΑ» του Θανάση Πέντσου.
Σκηνοθεσία: Μελίδου Νίκη. «Θέατρο in art» Πρεμιέρα 19/04. Θέατρο: La Latina.
 
Σημ: Ο Ανδρέας Μπαλαούρας είναι κάτοχος 1 βραβείου και 3 υποψηφιοτήτων: (1 βρ) Γ’ Κοινού. (1 υποψ) Νέου προσώπου, «Οι Κρημνοί», 2018
.
Σημ: Ο Ιωάννης Κυφωνίδης είναι κάτοχος 1 βραβείου και 4 υποψηφιοτήτων:  (1 βρ) Β Κοινού, «Mea Culpa», 2014. (3 υποψ) Άρτιας, Κοινού, «Η Μαγεμένη Βασιλοπούλα, 2015, Φιναλίστ Κοινού «Οι Ναυαγοσώστες», 2016.
.
Σημ: ΟΚρίτωνας Ζαχαριάδης, είναι κάτοχος 1 βραβείου και 5 υποψηφιοτήτων: (1 βρ), Πρωτοεμφανιζόμενης «Πως απο δω; Αλλά και γιατί όχι;». (1 υποψ) Κειμένου, «Πως απο δω..», 2017. Στα φετινά  Βραβεία διεκδικεί 3 βρ. Κειμένου, Φιναλίστ Κοινού «Πελότα» και Παιδική παράσταση της χρονιάς, «Ποιός ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος».
.
Σημ: ο Μάριος Κωνσταντίνου είναι κάτοχος ενός Βραβείου και δυο υποψηφιοτήτων: Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενης (Ντόμινο), και υποψ. φιναλίστ Κοινού, «Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας», 8α ΘΒΘ 2018.
 
ΤΟΠΙΚΟΥ ΘΙΑΣΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019
1.Εταιρεία Θεάτρου Γκραν Γκινιόλ & Ομάδα Τέχνης Oberon, «Ορέστ3ια» του Αισχύλου.
2. Μικρός Βορράς, «Τίτος Ανδρόνικος» του Σαίξπηρ
3. Angelus Novus, «Ερκουλέν Μπαρμπέν: Οι αναμνήσεις ενός ερμαφρόδιτου» των H. Adélaïde, A.Barbin.
4. ΄Αρατος, «To σεξ αρχίζει στα 40» του Βασίλη Τσικάρα.
5. Δυόtrees, «Ecce Homo» του Γιάννη Τσιαβού.

Σημ: Αυτή είναι η 2η υποψηφιότητα της Εταιρείας Θεάτρου Γκραν Γκινιόλ, υπήρξε υποψ. Τοπικού, «Σπιρτόκουτο - Πόλεμος σε τέσσερεις τοίχους», 2018. «Σπιρτόκουτο».
.
Σημ: Ο Μικρός Βορράς είναι κάτοχος 1 βραβείου και 2 υποψηφιοτήτων: (1 βρ) Γ΄ Κοινού, «Απο το σφαγείο», 2013.
.
Σημ: η Angelus Novus είναι κάτοχος 1 βραβείου και 2 υποψηφιοτήτων: (1 βρ.) Τοπικού, 2012.
.
Σημ: Ο ΄Αρατος είναι κάτοχος 5 βραβείων και 5 υποψηφιοτήτων: (4 βρ.) 1ο Κοινού «Κωδικός Σπασίμπα – Ντα, 2014. 1ο Κοινού, Τοπικού, «Σουτζούκ Λουκούμ, 2015. Β’ Κοινού «Τα άδεια πιάτα», 2016. Κειμένου «Sorry λάθος κρεβάτι», 2018.(4 υποψ) Τοπικού, Κοινού, «Μια σφαίρα για την τζέην», 2016. Τοπικού, φιναλίστ Κοινού, «Sorry λάθος κρεβάτι», 2018.
.
ΚΕΙΜΕΝΟΥ - ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Ή ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019
 
1. Γεωργία Βελιβασάκη «Τελευταία φορά».
2. Κρίτωνας Ζαχαριάδης «Πελότα».
3.  Νικορέστης Χανιωτάκης «Η Γίδα ή Ποια είναι η Σύλβια;».
4. Δαμιανός Κωνσταντινίδης «Ερκουλίν Μπαρμπέν: Οι αναμνήσεις ενός ερμαφρόδιτου».
5. Θωμάς Βελισσάρης «Ουτοκία – παραλλαγή στους Όρνιθες.
.
Σημ: Αυτή είναι η 2η υποψηφιότητα της Γεωργίας Βεληβασάκη, υπήρξε υποψ. Κειμένου, «Κοντσέρτο για μια μέρα που πέρασε», 2018.
.
Σημ: Αυτή είναι η 3η υποψηφιότητα του Θωμά Βελισάρη, υπήρξε υποψ Κειμένου, «Ο Βιος του Ευστρατίου», 2017. Στα φετινά διεκδικεί και το βρ. Παιδικής παράστασης (σκην.), «Ο Μάγος του Οζ».
 
ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019
1.  Actors Social Club, «Ολόκληρος ο Σαίξπηρ σε μια ώρα».
2.  Malum Discodiue «Μεταξύ Πειραιώς & Νεαπόλεως».
3.  Monstrare Art Group «Ουτοκία - παραλλαγή στους Όρνιθες».
4. Γκαζόζα Snatch, «Λιωμένο Βούτυρο».
5. Κοrεχατ «(Μ)Παρωδύσσεια».
 
ΝΕΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ 2019 [μικτή κατηγορία ανδρών - γυναικών και ιδιότητας].
1. Αλεξάνδρα Τσιάγκα ηθοποιός, «Δεσποινίς Χάος».
2. Γιάννης Γκρέζιος ηθοποιός, «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου».
3. Μαίρη Ανδρέου ηθοποιός, σκηνοθέτις, «Η Βρωμιά».
4. Χαρά Γιώτα ηθοποιός, «Ecce Homo».
5. Δανάη Μπάρκα ηθοποιός, «Ουρανία.
 
ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2018
 
1. «Ο Μολυβένιος Στρατιώτης» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν - Σκηνοθεσία: Μαριάννα Τόλη. Θέατρο Αριστοτέλειον.
2. «Η πεντάμορφη και το τέρας» της Jeanne-Marie Leprince de Beaumont - Σκηνοθεσία: Παυλίνα Χαρέλα. Θέατρο Σοφούλη.
3. «Ο Μάγος του Οζ» του Μπάουμ Λύμαν Φρανκ - Σκηνοθεσία: Θωμάς Βελισσάρης. Θέατρο Ράδιο Σίτυ.
4.«Ποιός ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος» του Κρίτωνα Ζαχαριάδη - Σκηνοθεσία: Κρίτωνας Ζαχαριάδης. Θέατρο Σοφούλη.
5. «Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου» της Άλκης Ζέη - Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς. Θέατρο Βασιλικό.
 
Σημ: Αυτή ήταν η 2η υποψηφιότητα της Μαριάννας Τόλη, υπήρξε υποψ Παιδικής, «Η παπλωματού», 2018. Η ηθοποιός απεβίωσε στις 29 Δεκεμβρίου 2018.
 
Σημ: Αυτή είναι η 4η υποψηφιότητα του Τάκη Τζαμαργιά, υπήρξε υποψ: Σκηνοθεσία, Ερμηνευτικού συνόλου, Καλύτερη παράσταση, «Ορφανά», 2018
.
ΚΟΥΣΤΟΥΜΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2018
1.   Άννα Μαχαιριανάκη «Ο Καλός Άνθρωπος του Σετσουάν».
2.   Ηλένια Δουλαδίρη «Ερωτευμένος Σαίξπηρ».
3.   Μαρία Μυλωνά «Πυρκαγιές».
4.   Σοφία Νικολαΐδη «Θείος Βάνιας».
5.   Χριστίνα Κάλμπαρη «Οι Δούλες».
 
ΣΚΗΝΙΚΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019
 
1. Αρετή Μουστάκα «Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια?»
2. Ευαγγελία Κιρκινέ «Η Βρωμιά».
3. Μανόλης Παντελιδάκης «Ερωτευμένος Σαίξπηρ»
4. Μαρία Φιλίππου «Σκηνές από ένα γάμο».
5. Χριστίνα Κωστέα «Θείος Βάνιας»
 
Σημ: Ο Μανώλης Παντελιδάκης είναι κάτοχος 2 βραβείων και 3 υποψηφιοτήτων: (2 βρ) Σκηνικά «Απατεώνες και Τζέντλεμαν», 2013. «Κουρδιστό Πορτοκάλι», 2016. (1 υποψ), Σκηνικά, «Αγαπητικός της Βοσκοπούλας», 2016.
.
Σημ: Αυτή είναι η 2η υποψηφιότητα της Χριστίνας Κωστέα: Σκηνικά, «Η επίσκεψη της γηραιάς κυρίας», 2016.
.
ΦΩΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019
 
1.  Χριστίνα Θανασούλα «Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια?».
2.  Αλέκος Αναστασίου «Πυρκαγιές».
3.  Διονύσης Καραθανάσης «Η Βρωμιά».
4.   Ατακτίδης Ανέστης «Πελότα».
5.  Δημοσθένης Γαλλής «Ριχάρδος Β΄ - το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά»
 
Σημ: Αυτή ήταν και  η 3η υποψηφιότητα του Αλέκου Αναστασίου: (2 υποψ) Φωτισμοί, «Σμύρνη μου αγαπημένη», 2017. «Μεγάλη Χίμαιρα», 2018.
 
Σημ: Ο Ανέστης Ατακτίδης είναι κάτοχος 1 βραβείου και 3 υποψηφιοτήτων: (1 βρ), Φωτισμών, «Μακμπέττ», 2017. (1 υποψ) «Μπραντ», 2018.
.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019
1. Γιάννης Μαθές «Η Γίδα ή ποια είναι η Σύλβια?».
2. Γιώργος Τζιαφέττας «Σκηνές απο έναν γάμο».
3. Κωνσταντίνος Αθυρίδης «Τελευταία φορά»
4.Κωστής Βοζίκης – Χρήστος Παπαδόπουλος «Ερκουλίν Μπαρμπέν: Οι αναμνήσεις ενός   ερμαφρόδιτου»
5. Χάρης Γκατζόφλιας «Πελότα».
.
Σημ: Ο Κωνσταντίνος Αθυρίδης είναι κάτοχος 3 βραβείων και 1 υποψ: (3 βρ.) Μουσική, Β΄ Κοινού, Ερμηνευτικού συνόλου (συν/σκηνοθεσία Γιάννη Βούρο), «Alexander The great. Rock opera» 2015.
 
Σημ: Αυτή είναι η 2η υποψηφιότητα του Κωστή Βοζίκη: (1 υποψ) Μουσική «Ελλάς, Γελάς…», 2018.
.
Σημ: Ο Χάρης Γκατζόφλιας είναι κάτοχος 1 βραβείου και 3 υποψηφιοτήτων: (1 βρ), Μουσικής, «Stringλα», 2017. (1 υποψ) «Οι Κρημνοί», 2018.
 
Οι Υποψηφιότητες των 9ων ΘΒΘ 2019 σε ΑΡΙΘΜΟΥΣ.
 
10
«Η ΓΙΔΑ Η ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΛΒΙΑ?»: Καλύτερη παράσταση της χρονιάς 2019, Σκηνοθεσία (Νικορέστης Χωνιωτάκης), Α’ Ανδρικού ρόλου (Νίκος Κουρής), Α΄ Γυναικείου ρόλου Λουκία Μιχαλοπούλου, Β΄ Ανδρικού Ρόλου (Γιάννης Δρακόπουλος), Κειμένου (Νικορέστης Χανιωτάκης), Ερμηνευτικού συνόλου, Σκηνικά (Αρετή Μουστάκα), Φωτισμοί (Χριστίνα Θανασούλα), Μουσική, (Γιάννης Μαθές).
.
6
«ΘΕΙΟΣ ΒΑΝΙΑΣ»:
Καλύτερη παράσταση της χρονιάς 2019, Σκηνοθεσία (Γιώργος Κιμούλης), Α’ Ανδρικού ρόλου (Γιώργος Κιμούλης), Ερμηνευτικού συνόλου,Β΄ Γυναικείου ρόλου (Χαρά Μάτα Γιαννάτου),Κοστούμια (Σοφία Νικολαΐδη).
 
«ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ»: Σκηνοθεσία (Ιώ Βουλγαράκη), Ερμηνευτικού συνόλου,Β’ Γυναικείου (Ελένη Θυμιοπούλου), Β’ Γυναικείου (Εύη Σαρμή), Κοστούμια (Μαρία Μυλωνά),  Φωτισμοί (Αλέκος Αναστασίου).
 
5
«ΒΡΩΜΙΑ»: Σκηνοθεσία (Μαίρη Ανδρέου), Α’ Ανδρικού ρόλου (Σπύρος Σαραφιανός), Νέου προσώπου (Μαίρη Ανδρέου), Σκηνικά (Ευαγγελία Κιρκινέ), Φωτισμοί (Διονύσης Καραθανάσης).
«Ο ΚΑΛΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΣΕΤΣΟΥΑΝ: Καλύτερη παράσταση της χρονιάς 2019, Ερμηνευτικού συνόλου, Α΄ Γυναικείου ρόλου (Πέγκυ Τρικαλιώτη),Β’ Γυναικείου (Ηρώ Μουκίου), Κοστούμια (Άννα Μαχαιριανάκη). 
«ΠΕΛΟΤΑ»: Α’ Ανδρικού ρόλου (Δημήτρης Χατζηθεοδοσίου), Κειμένου (Κρίτωνας Ζαχαριάδης), Μουσική, (Χάρης Γκατζόφλιας), Φωτισμοί (Ατακτίδης Ανέστης), φιναλίστ βραβείο Κοινού.
.
4
«ΟΙ ΔΟΥΛΕΣ»: Καλύτερη παράσταση της χρονιάς 2019, Σκηνοθεσία (Μαριάννα Κάλμπαρη), Ερμηνευτικού συνόλου, Κοστούμια (Χριστίνα Κάλμπαρη).
 
3
«ΕΡΚΟΥΛΕΝ ΜΠΑΡΜΠΕΝ: ΟΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΕΡΜΑΦΡΟΔΙΤΟΥ»: Κειμένου (Δαμιανός Κωνσταντινίδης), Τοπικού θιάσου, Μουσική, (Κωστής Βοζίκης – Χρήστος Παπαδόπουλος).
«ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΟΡΑ»: Α΄ Γυναικείου ρόλου (Βανέσσα Μπαρρέ), Κειμένου (Γεωργία Βελιβασάκη), Μουσική, (Κωνσταντίνος Αθυρίδης).
 
2
«ECCE HOMO»: Τοπικού θιάσου, Νέου προσώπου (Χαρά Γιώτα).
«ΔΕΙΠΝΟ ΗΛΙΘΙΩΝ»: Καλύτερη παράσταση της χρονιάς 2019, φιναλίστ βραβείο Κοινού.
«ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΧΑΟΣ»: Νέου προσώπου (Αλεξάνδρα Τσιάγκα), φιναλίστ βραβείο Κοινού.
«ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ ΣΑΙΞΠΗΡ»: Κοστούμια (Ηλένια Δουλαδίρη), Σκηνικά (Μανόλης Παντελιδάκης).
«Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ»: Παιδική παράσταση, Νέου προσώπου (Γιάννης Γκρέζιος).
«ΟΡΕΣΤ3ΙΑ»: Τοπικού θιάσου, Β΄ Ανδρικού Ρόλου (Στάθης Μαυρόπουλος).
«ΟΥΤΟΚΙΑ – ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟΥΣ ΌΡΝΙΘΕΣ»: Κειμένου (Θωμάς Βελισσάρης), Πρωτοεμφανιζόμενης (Monstrare Art Group).
«ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΓΑΜΟ»: Μουσική, (Γιώργος Τζιαφέττας), Σκηνικά (Μαρία Φιλίππου).
«ΥΠΕΡ ΕΛΛΑΔΟΣ»: Α΄ Γυναικείου ρόλου (Σοφία Καλεμκερίδου), Β΄ Ανδρικού Ρόλου (Σήφης Πολυζωίδης).
 
1
«(Μ)ΠΑΡΩΔΥΣΣΕΙΑ»: Πρωτοεμφανιζόμενης (Κοrεχαρτ).
«5ος ΟΡΟΦΟΣ»: Β’ Γυναικείου (Ελένα Χατζή).
«FRIDA & ΑΛΛΟ»: Α΄ Γυναικείου ρόλου (Κατερίνα Δαμβόγλου).
«TO ΣΕΞ ΑΡΧΙΖΕΙ ΣΤΑ 40»: Τοπικού θιάσου.
«ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΣΚΥΛΟΣ»: Α’ Ανδρικού ρόλου (Κωνσταντίνος Ραβνιωτόπουλος ).
«Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ»: Παιδική παράσταση.
«ΗΛΕΚΤΡΑ»: Β΄ Ανδρικού Ρόλου (Χρήστος Χατζηπαναγιώτης).
«ΛΙΩΜΕΝΟ ΒΟΥΤΥΡΟ»: Πρωτοεμφανιζόμενης (Γκαζόζα Snatch).
«ΛΙΩΜΕΝΟ ΒΟΥΤΥΡΟ»: Φιναλίστ βραβείο Κοινού.
«ΜΕΤΑΞΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ & ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ»: Πρωτοεμφανιζόμενης (Malum Discodiue).
«Ο ΓΑΜΟΣ ΣΟΥ»: Φιναλίστ βραβείο Κοινού.
«Ο ΗΡΑΚΛΗΣ ΠΟΥΑΡΟ ΣΤΟ ORIENT EXPRESS?»: Φιναλίστ βραβείο Κοινού.
«Ο ΜΑΓΟΣ ΤΟΥ ΟΖ»: Παιδική παράσταση.
«Ο ΜΟΛΥΒΕΝΙΟΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ»: Παιδική παράσταση.
«Ο ΦΕΓΓΙΤΗΣ»: Β΄ Ανδρικού Ρόλου (Μιχάλης Πανάδης ).
«ΟΛΓΑ»: Φιναλίστ βραβείο Κοινού.
«ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ Ο ΣΑΙΞΠΗΡ ΣΕ ΜΙΑ ΩΡΑ»: Πρωτοεμφανιζόμενης (Actors Social Club).
«ΟΥΡΑΝΙΑ»: Νέου προσώπου (Δανάη Μπάρκα).
«ΠΕΦΤΕΙ Η ΝΥΧΤΑ…..»: Φιναλίστ βραβείο Κοινού.
«ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ»: Παιδική παράσταση.
«ΡΙΧΑΡΔΟΣ Β΄ - ΤΟ ΡΕΚΒΙΕΜ ΕΝΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑ»: Φωτισμοί (Δημοσθένης Γαλλής).
«ΤΙΤΟΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ»: Τοπικού θιάσου.
«ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ»: Φιναλίστ βραβείο Κοινού.
«ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΕΡΔΕΜΑ»: Φιναλίστ βραβείο Κοινού.
.
ΔΕΙΤΕ & ΑΥΤΑ 
 
Ενημερώσεις έως την βραδιά Απονομής. 
.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ πρώτη ανακοίνωση 
(ημερ. δημ: 20/2/2019)  -Αναλυτικά διαβάστε εδω
.
-Ο σπουδαίος Δημήτρης Χατζηθεοδοσίου σκηνοθετεί τη Τελετή Απονομής  των Βραβείων.
(ημερ. δημ: 13/5/2019)  -Αναλυτικά διαβάστε εδώ

-
-
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ: 
8α ΘΒΘ 2018 - Οι νικητές των βραβείων ΕΔΩ.
7α ΘΒΘ 2017 - Οι νικητές των βραβείων ΕΔΩ.
6α ΘΒΘ 2016 - Οι νικητές των βραβείων ΕΔΩ.
5α ΘΒΘ 2015 - Οι νικητές των βραβείων ΕΔΩ.
4α ΘΒΘ 2014 - Οι νικητές των βραβείων ΕΔΩ.
3α ΘΒΘ 2013 - Οι νικητές των βραβείων ΕΔΩ.
2α ΘΒΘ 2012 - Οι νικητές των βραβείων ΕΔΩ.
1α ΘΒΘ 2011 - Οι νικητές των βραβείων ΕΔΩ.
.
-
-Ενημέρωση μέσω εκδήλωσης στο Facebook ΕΔΩ
-Κάντε  like στη σελίδα των Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης  ΕΔΩ 
.
Αναφορές, άρθρα, παρουσιάσεις, συνεντεύξεις, προσκλήσεις κ.α. για τα 9α ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΘΕΣΣΛΟΝΙΚΗΣ 2019, θα «προλογίσουν»  όλο αυτό το διάστημα στην «Κ» τη σημαντική βραδιά. Δεν έχετε παρά να μείνετε συντονισμένοι: ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΔΩ
.
.
Ακολουθήστε μας στα social media
      


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
«ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΓΕΝΝΑ ΤΥΡΑΝΝΟΥΣ»… Σοφοκλής. Περί ΚΘΒΕ ο λόγος. Του Σπύρου Σαραφιανού.
«ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΓΕΝΝΑ ΤΥΡΑΝΝΟΥΣ»… Σοφοκλής. Περί ΚΘΒΕ ο λόγος. Του Σπύρου Σαραφιανού.
με 0 Σχόλια 1850 Views

 Με μια σκληρή πολυσέλιδη επιστολή που εστάλη στην Κουλτουρόσουπα, ο γνωστός και αγαπητός στο πανελλήνιο ηθοποιός Σπύρος Σαραφιανός στρέφεται εναντίον της Διοίκησης του ΚΘΒΕ, εξιστορώντας όλα όσα διαδραματίστηκαν τα τελευταία 3,5 χρόνια στην δεύτερη κρατική σκηνή της χώρας μας, χαρακτηρίζοντας, «ουδέποτε στην ιστορία του το ΚΘΒΕ  βίωσε τέτοια εσωτερική κατάσταση»…  Στο ΚΘΒΕ πλέον κυριαρχούν ο φόβος, η εκδικητικότητα, η μόνιμη απειλή, η άνευ προηγουμένου αναλγησία και  ο ρεβανσισμός. Όποιος διεκδικεί απολύεται είναι το πλέον η τακτική του αχαλίνωτου Αναστασάκη».


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή