Διαγωνισμός βιβλίων: Κερδίστε 5 αντίτυπα της Μήδειας ἐν Ἠλυσίοις του Γιάννη Παπαθεοδώρου.

821 Views
Διαγωνισμός βιβλίων: Κερδίστε 5 αντίτυπα της Μήδειας ἐν Ἠλυσίοις του Γιάννη Παπαθεοδώρου. Διαγωνισμός βιβλίων: Κερδίστε 5 αντίτυπα της Μήδειας ἐν Ἠλυσίοις του Γιάννη Παπαθεοδώρου.

 

 

Η συγκεκριμένη ενέργεια, σε συνεργασία με την παραγωγή της εκδήλωσης, δεν αποτελεί διαφημιστική προβολή του προϊόντος με σκοπό το κέρδος, παρά μια προσφορά του Kulturosupa.gr στους αναγνώστες της.
 
Το Kulturosupa.gr σε συνεργασία με τις Eκδόσεις Φίλντισι χαρίζουν 5 αντίτυπα του βιβλίου «Μήδεια ἐν Ἠλυσίοις» του Γιάννη Παπαθεοδώρου, μιας έξοχης εκδοχής του μύθου σε 5 αναγνώστες, που μόλις κυκλοφόρησε.
 
Λόγω πανδημίας τα βιβλία θα αποσταλούν στους τυχερούς μέσω κούριερ στα σπίτια τους. Για το λόγο αυτό απαιτείται πλήρης διεύθυνση και κινητό τηλέφωνο.
 
Για να συμμετάσχετε ώστε να είναι έγκυρη η συμμετοχή σας ακολουθείστε την παρακάτω διαδικασία:


Μπαίνετε στη ΦΟΡΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
-Συμπληρώνετε το ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ σας
- Συμπληρώνετε το E-MAIL,
-ΥΠΗΡΕΣΙΑ επιλέγεται «διαγωνισμός»
-στο ΘΕΜΑ συμπληρώνετε την λέξη «Μήδεια»
και στο ΛΕΥΚΟ ΠΕΔΙΟ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ συμπληρώνετε ονοματεπώνυμο, ταχυδρομική διεύθυνση, κινητό τηλέφωνο και e-mail.
Τέλος, ΠΑΤΑΤΕ ΑΠΟΣΤΟΛΗ και σας εμφανίζει το εξής μήνυμα: "Thanks! Your email was success fully sent", μπαίνοντας αυτόματα στην κλήρωση για τις διπλές προσκλήσεις.
 
Διάρκεια διαγωνισμού: 27/11/2020 – 06/12/2020
 
Τα προσωπικά στοιχεία των συμμετεχόντων έχουν σκοπό τη διάθεση και μόνο του βιβλίου και δεν θα αποθηκευτούν και χρησιμοποιηθούν για άλλο λόγο.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Από την «Μήδεια» του Ευριπίδη έως την «Μήδεια» του Ανούϊγ και από κει στην «Μήδεια» του Μποστ και την «Μήδεια» του Παζολίνι υπάρχει ένας ομφάλιος λώρος κοινός, αλλά τα έμβρυα, και αργότερα τα τέκνα, που θα γεννηθούν διαφέρουν, όπως, συχνά, διαφέρουν και τα δίδυμα αδέλφια.
 
Ο Γιάννης Παπαθεοδώρου έγραψε μια, πράγματι, έξοχη εκδοχή του μύθου της Μήδειας, «Μήδεια εν Ηλυσίοις», ακολουθώντας τον δόκιμο μορφολογικό κανόνα τής αρχαίας τραγικής φόρμας: επεισόδια, χορικά, κομμοί, αγγελικές ρήσεις.
 
Τοποθετεί την Μήδειά του στην Αθήνα, όπου κατέφυγε μετά το αποτρόπαιο έγκλημα της παιδοκτονίας. Έτσι, η καταφυγή στον οίκο του Αιγέα γίνεται αιτία αναδρομής και τραυματικών αναμνήσεων από τον προδομένο έρωτα του Ιάσονα και τη φρικτή σφαγή των τέκνων.
 
Τα χορικά του Παπαθεοδώρου είναι έξοχα, χορισμός και τραγικό ρίγος ισορροπούν και ο λόγος αναζητεί μουσικό ένδυμα για να απογειώσει τη συγκίνησή του.
 
Όσον αφορά στους χαρακτήρες, έχουν αδρότητα, ψυχολογικό μέτρο και οι διάλογοι προωθούν τη δράση, χωρίς φλυαρίες και «ποιητικότητα». Θα είναι κέρδος για το θέατρό μας, αλλά και για τους ειδικευμένους Έλληνες συντελεστές (μουσικούς, εικαστικούς, χορογράφους, υποκριτές) να αναδείξουν και μια νέα και πρωτότυπη εκδοχή τού αρχαίου μύθου.
 
Κώστας Γεωργουσόπουλος
/
Στίχοι βγαλμένοι θαρρείς από αρχαία ανθολογία υψηλής αρμονίας και Κάλλους ποιητικού: «οἱ Ἐρωτιδείς τυλίγουν μὲ περίσσια χάρη τὸ πεπρωμένο, τὸ ἄλγος καὶ τὴ μαγεία τοῦ Ἒρωτος καὶ τῆς Ἡδονής».
 
Ιδιόλεκτος περίτεχνη και συγχρόνως απλή, κατανοητή, ουχί όμως και καθημερινή. Η Μήδεια πρωτοστατεί αναβαπτισμένη: “Ναὶ, ἀπόψε, ποὺ διαβαίνει μόνη, τοὺς δρόμους τοῦ Μύθου θλιμμένη, στεφανωμένη μὲ φαρμακερούς Ὄφεις” (από το σημείωμα του εικαστικού Δημήτρη Ταλαγάνη που φιλοτέχνησε το εξώφυλλο και όχι μόνο).
 
Σύμβολα πάνω σε άλλα σύμβολα, όμως ο λόγος δεν είναι κρυπτικός αλλά δαφνοστεφανωμένος από ελληνική καθαρότητα. Η διαύγεια είναι βασικό συστατικό στοιχείο της αρχαίας σκέψης. Κι αυτό ακριβώς την διαιώνισε στα πέρατα
της οικουμένης.
 
Φράσεις σαν γνωμικά, συμπυκνωμένη σοφία, ανεξάλειπτα, χαράσσονται βαθιά μέσα στην συλλογική Μνήμη:
 
 
«Οὐδέν χεῖρον τῆς Ἐξουσίας.
Ἡ βία καὶ ὁ Φθόνος
κασίγνητοι ἀνελεήμονές εἰσιν
καὶ γένους εὐκλεοῦς”.
Ευθεία διακειμενική παραπομπή στο Κράτος και στην Βία
από τον αισχύλειο “Προμηθέα Δεσμώτη”.
“Ὁ θεός Κράτος, ἀνηλεής,
οὐκ ἔλεος οὐδέ φιλίαν ἐπαισθάνεται•
καὶ γνῶθι, ὦγαθέ,
ὅτι ἡ ἐξουσία τὸν βροτόν
οὐ μόνον ἀλλάσσει•
ἀλλ’ αὐτόν φανερόν ποιεῖ.»
 
Το Κράτος γίνεται αρσενικός θεός, ο Κράτος.
 
Θεατρικό έργο σε τρία μέρη (επεισόδια) με πρόλογο από την Παραμάνα και πάροδο από τον Χορό ακολουθώντας τα αριστοτελικά πρότυπα περί αρχαίας τραγωδίας.
 
Η ενασχόληση σύγχρονων ποιητών και διανοουμένων με την αρχαία τραγωδία είναι ιδιαίτερα εντατική από το 1954 όταν εγκαινιάστηκε ο θεσμός των Επιδαυρίων και όλοι οι Έλληνες, οι ελληνόφωνοι και οι ξένοι φιλέλληνες περιηγητές αναβαπτίσθηκαν στα νάματα της λαγαρής ελληνικής λαλιάς.
 
Φιλοδοξία θεμιτής και πεδίον δόξης λαμπρόν. Αγάπης αγών γόνιμος!
 
Κωνσταντίνος Μπούρας
Ποιητής, θεατρολόγος και κριτικός
 
Το εξώφυλλο φιλοτέχνησε ο εικαστικός Δημήτρης Ταλαγάνης.

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή