The Voice II: Ξαναζεσταμένο φαγητό μιας ήδη δοκιμασμένης συνταγής. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

6746 Views
The Voice II: Ξαναζεσταμένο φαγητό μιας ήδη δοκιμασμένης συνταγής. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου. The Voice II: Ξαναζεσταμένο φαγητό μιας ήδη δοκιμασμένης συνταγής. Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

 Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

 
Οι ιθύνοντες του ΣΚΑΪ έμειναν προφανώς ικανοποιημένοι από την απήχηση των εκπομπών της προηγούμενης σεζόν γεγονός που οδήγησε φέτος στην παραχώρηση άφθονου τηλεοπτικού χρόνου σε concept αναζήτησης νέων ταλέντων όπως το ιδιαίτερα άστοχο ως προς τον τίτλο του «Ελλάδα έχεις ταλέντο», το άνευ ουσίας  «My style rocks» ή το δοκιμασμένο πια «The Voice». Διότι μετά την ανάδειξη του περσινού νικητή (του οποίου το όνομα φυσικά μου διαφεύγει) και την δρομολόγηση μιας μεγάλης καριέρας (που ποτέ δεν θα επιτευχθεί) κρίθηκε σκόπιμο να επαναληφθεί η όλη διαδικασία δίνοντας την ευκαιρία σε παλιότερους διαγωνιζόμενους να απογοητευτούν και πάλι αλλά και σε νέα πρόσωπα να ηττηθούν από έναν ακόμη Κύπριο που σύντομα θα ξεχαστεί. Λογικό θα μου πεις αλλά και δευτερεύουσας σημασίας αφού, όπως έχω τονίσει και σε παλαιότερο άρθρο, έχουμε να κάνουμε με ένα καθαρόαιμο τηλεοπτικό προϊόν που στοχεύει απλώς στην τηλεθέαση και πολύ λιγότερο με ένα talent show που θα παρέχει τα κατάλληλα εφόδια για την έναρξη μιας επιτυχημένης καριέρας στο τραγούδι.
 
Συνένοχοι στο παραπάνω «έγκλημα», τα μέλη της κριτικής επιτροπής που επαναλαμβάνουν για δεύτερη φορά τη θητεία τους προσφέροντας μας μια από τα ίδια.
 
Πιο συγκεκριμένα, o Κωστής Μαραβέγιας συνεχίζει να αποτελεί τον «χαριτωμένο» της παρέας (κάτι που βέβαια συνιστά στοιχείο της προσωπικότητας του που όπως έχω μάθει ξεδιπλώνεται και επί σκηνής στις ζωντανές του εμφανίσεις) αλλά και την πιο «στιβαρή» καλλιτεχνικά παρουσία ως εκπρόσωπος του κάπως πιο ποιοτικού τραγουδιού.
 
Ο Σάκης Ρουβάς αναλαμβάνει και πάλι το ρόλο του «ωραίου» και αγαπημένου του γυναικείου πληθυσμού αν και φέτος ανιχνεύεται μία προσπάθεια να προβεί σε πιο λεπτομερείς και ρεαλιστικές αξιολογήσεις παικτών προσδίδοντας μια σοβαρότητα στο έργο του (ή μια σοβαροφάνεια, δεν έχω καταλήξει ακόμη).
 
Η συμπαθέστατη Έλενα Παπαρίζου διαθέτει αναμφισβήτητα τις καλλιτεχνικές περγαμηνές που απαιτεί η θέση του κριτή σε ένα τέτοιο show, επικοινωνιακά, ωστόσο, υστερεί σημαντικά καθώς εξακολουθεί να αδυνατεί να εκφράσει μια άποψη σε απλά και σωστά ελληνικά. Και ναι, όταν μιλάμε για ένα ρόλο που προϋποθέτει συστηματικές τοποθετήσεις μπροστά στην κάμερα, οφείλεις να χρησιμοποιείς την ελληνική γλώσσα αξιοπρεπώς αποφεύγοντας τα ανώριμα «μπριτς μπριτς» ή κριτικές του τύπου «το μόνο που έχω να σου πω είναι “Ααααααα”». Και όχι, δεν διαθέτει την τσαχπινιά της Καλομοίρας για να της το συγχωρέσουμε και να το προσπεράσουμε έτσι (ούτε στην Καλομοίρα συγχωρείται πια).
 
 Last but not least, ο Πάνος Μουζουράκης ο εναλλακτικός, ο Μουζουράκης ο φευγάτος ή -με άλλα λόγια- ο τρελός του χωριού. Δε θα σταθώ στις διεκδικήσεις των παικτών που συνεχίζουν να κινούνται στα περσινά πρότυπα του αποτυχημένου χιούμορ αλλά στην έκφραση «εμείς οι ειδικοί» που ξεστόμισε με σοβαρότητα απευθυνόμενος σε κάποια παίκτρια. Ομολογουμένως, δε γνώριζα πως 2-3 κάπως επιτυχημένα τραγουδάκια (και αυτό με μεγάλη επιείκεια αφού μονάχα το «Φίλα με ακόμα» έκανε πραγματική ραδιοφωνική επιτυχία)  σε καθιστούν ειδικό επί του θέματος. Ή ότι ένας ειδικός διαισθάνεται το ταλέντο πριν από οποιονδήποτε άλλο με αποτέλεσμα ο ειδήμων Μουζουράκης να πατήσει το κουμπί στην καρέκλα του πριν καν προλάβει να ακούσει την καλούτσικη φωνή κάποιας συμμετέχουσας κρίνοντας από τις αντιδράσεις του κοινού σε σχέση με την εξωτερική της εμφάνιση. Ίσως βέβαια στις μέρες μας η καλλιτεχνική καταξίωση να επέρχεται από τη στιγμή που ο Σπύρος Παπαδόπουλος αποφασίζει για άγνωστο λόγο να σου αφιερώσει μια ολόκληρη εκπομπή του «Στην υγειά μας», ως επίτιμο καλεσμένο. Μην μπερδεύεστε, δεν πρόκειται για κάποια προσωπική μου εμπάθεια απέναντι στον κύριο Μουζουράκη, ούτε για αμφισβήτηση του όποιου ταλέντου του. Απλώς εκφράζω μια μικρή αγανάκτηση απέναντι στην υπερβολή που συνοδεύει συγκεκριμένα πρόσωπα ή καταστάσεις με τη μορφή της αποθέωσης ή της απαξίωσης, κάτι που με τη σειρά του μπορεί εύκολα να οδηγήσει στην υπερεκτίμηση ή τον εκμηδενισμό του εγώ.
 
Ακόμη να σημειωθεί πως οι «ειδικοί» ενός talent show θα πρέπει να είναι σε θέση να επιχειρηματολογήσουν ανά πάσα στιγμή δικαιολογώντας την όποια απόφασή τους. Και ενώ αυτό αποδεικνύεται εύκολο όταν γυρνούν την καρέκλα τους σε κάποιον παίκτη, δε συμβαίνει το ίδιο όταν κάποιος απορρίπτεται. Τότε διαπιστώνεται έλλειψη επιχειρηματολογίας και ασαφείς τοποθετήσεις του τύπου «δεν είναι ότι δεν έχεις φωνή, δεν είναι ότι δεν έχεις εκφραστικότητα», «δεν έχουμε να πούμε κάτι κακό» ή το κορυφαίο «είσαι εξαιρετική» χωρίς να ειπώνεται κάτι ουσιαστικό και ικανό να βοηθήσει κάποιον να βελτιωθεί ή έστω να κατανοήσει το λόγο απόρριψής του.
 
Και για να μην επισημαίνουμε μόνο τα αρνητικά φλερτάροντας με την προαναφερθείσα υπερβολή προς τη μεριά της απαξίωσης, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως το επίπεδο φωνητικών ικανοτήτων του συνόλου των συμμετεχόντων παραμένει σταθερά υψηλό (όπως και πέρσι) με αποτέλεσμα να βλέπουμε στους δέκτες μας νέους ανθρώπους που διαθέτουν πραγματικά χαρισματικές φωνές και την ενδεχόμενη προοπτική μιας καριέρας στο τραγούδι.
 
Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω, λοιπόν, καταλήγω στο εξής συμπέρασμα: Δέσποινα λείπεις… ως μέλος κριτικής επιτροπής και μόνο!    

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Ατενίζοντας τον χρόνο»: Μια ιστορία του Σ. Παρχαρίδη εμπνευσμένη από φωτογραφίες των Ελένη &. Παναγιώτη Σταθοπούλου.
«Ατενίζοντας τον χρόνο»: Μια ιστορία του Σ. Παρχαρίδη εμπνευσμένη από φωτογραφίες των Ελένη &. Παναγιώτη Σταθοπούλου.
με 0 Σχόλια 3648 Views

Όταν η πρώτη πέτρα ακούμπησε τη γη, για να γίνει θεμέλιο, που θα στέγαζε ζωές, όνειρα και ελπίδες, δεν φανταζόταν πως θα γινόταν σιωπηλός μάρτυρας μιας πορείας στην φθορά αλλά και την εξέλιξη, τη δημιουργία, τη ζωή. Μια πρωτότυπη #ιστορία γραμμένη από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη #ΣταύροςΠαρχαρίδης εμπνευσμένη από φωτογραφίες της συγγραφέας Ελένης Σταθοπούλου και του φωτογράφου Παναγιώτη Σταθόπουλου  για τη στήλη «ΕικόνεςΛέξεις» και την #Κουλτουρόσουπα.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή