Σάκης Ρουβάς: είναι ένας και είναι παντού… δυστυχώς! Από τον Ματθαίο Οικονόμου.

221 Views
 Σάκης Ρουβάς: είναι ένας και είναι παντού… δυστυχώς! Από τον Ματθαίο Οικονόμου. Σάκης Ρουβάς: είναι ένας και είναι παντού… δυστυχώς! Από τον Ματθαίο Οικονόμου.

 Σάκης Ρουβάς: είναι ένας και είναι παντού… δυστυχώς! Από τον Ματθαίο Οικονόμου.

Τα live shows του XFactor ξεκίνησαν και ο Σάκης Ρουβάς βρήκε για άλλη μια φορά την ευκαιρία να διεισδύσει στους τηλεοπτικούς μας δέκτες και  να αναμετρηθεί με το autocue.
 
Ο Σάκης στις πίστες, ο Σάκης στον κινηματογράφο, ο Σάκης στην Επίδαυρο, ο Σάκης παρουσιαστής στην Eurovision, έπειτα παρουσιαστής του X Factor, ο Σάκης τοποθετείται πολιτικά, ο Σάκης κριτής στο Voice, ο Σάκης στο Survivor, ο Σάκης και πάλι παρουσιαστής του X Factor. Είναι ένας και είναι παντού. Κατανοητό εν μέρει. Ο Σάκης Ρουβάς διαθέτει αναμφισβήτητα αυτό που λέμε starquality. Παρόλο που δεν συγκαταλέγεται στις καλλιτεχνικές μου προτιμήσεις, οφείλω να παραδεχτώ πως πέρα από την εκρηκτική σκηνική του παρουσία και το απαιτούμενο ταλέντο στα πλαίσια της pop μουσικής, υπάρχει παράλληλα μια λάμψη που γοητεύει το φακό αλλά και μια διαχρονική αντοχή στα φώτα της δημοσιότητας, στοιχεία που προφανώς τον καθιστούν μια ελκυστική επιλογή για διαφορετικά πρότζεκτ.
 
Ωστόσο, παρατηρείται μια αδικαιολόγητη «άφεση αμαρτιών» προς όφελος του συγκεκριμένου καλλιτέχνη αλλά και μια πρωτοφανής ανεκτικότητα στις ποικίλες δραστηριότητες του ακόμη και αν δεν είναι ιδιαίτερα αποδοτικός. Αρχικά, δεν μπορεί να του προσάψει κανείς κάτι όσον αφορά την πρωταρχική ιδιότητα του pop τραγουδιστή. Συνεχίζει να υπηρετεί το είδος που τον ανέδειξε και να πραγματοποιεί ζωντανές εμφανίσεις παρόλο που δισκογραφικά και ραδιοφωνικά δεινοπαθεί αδυνατώντας να βγάλει επιτυχημένα κομμάτια. Δεν μπορώ να εκφράσω άποψη για την ανάμειξή του με την υποκριτική καθώς δεν έχω παρακολουθήσει τίποτα δικό του αλλά όσον αφορά την Επίδαυρο αναγνωρίζω πως η επιστράτευση του Ρουβά από τον Λιγνάδη δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μια έξυπνη κίνηση που απέφερε ανέξοδα μπόλικη δημοσιότητα. Επίσης, είμαστε -μεταξύ άλλων- πολιτικά όντα και έχουμε σίγουρα το δικαίωμα να εκφράζουμε πολιτική άποψη. Το να δημιουργείς όμως ολόκληρο τηλεοπτικό σποτ προκειμένου να την καταθέσεις είναι υπερβολή και φανερώνει ένα υπερεκτιμημένο εγώ και μια εσωτερική σύγχυση που ίσως οφείλεται στις συνεχώς εναλλασσόμενες ιδιότητές του και την απουσία ενός ενδόμυχου «φρεναρίσματος». Και έπειτα είναι και ο ρόλος του παρουσιαστή που αποδεικνύει στην προκειμένη περίπτωση πόσα μπορεί να συγχωρέσει ο μη απαιτητικός τηλεθεατής χάρη σε κάποια αισθητικά χαρίσματα. Διότι ο Σάκης απεδείχθη μετριότατος στο συγκεκριμένο ρόλο, ανίκανος να τα βγάλει πέρα με το autocue και να αρθρώσει ολόσωστα μια ολοκληρωμένη πρόταση χωρίς να  «στραμπουλήξει  τη γλώσσα του». Στο Voice, ως coach, ήταν ομολογουμένως καλύτερος σε επίπεδο προσωπικής έκφρασης και τοποθετήσεων. Εκεί όμως οι κριτές οφείλουν να είναι οι σταρ του show, κάτι που επί ελληνικού εδάφους παρερμηνεύτηκε και εκφράστηκε ως επιτηδευμένο καραγκιοζιλίκι. Και φτάσαμε αισίως στην πρεμιέρα του φετινού X Factor την προηγούμενη Πέμπτη 1 Ιουνίου με το Σάκη να εμφανίζεται αφενός βελτιωμένος εκφραστικά (αν και τρώει συχνά ορισμένα γραμματάκια σε λέξεις) και αφετέρου να προβαίνει σε αναρίθμητα σχόλια του τύπου «Βουτηγμένος στην καψούρα ο Γιώργος (Παπαδόπουλος)» ή «Εσύ (προς Ευαγγελία Αραβανή) έχεις έντονη πλάτη (!)», υπερβαίνοντας τον διεκπεραιωτικό ρόλο ενός παρουσιαστή, «διανθίζοντας» την παρουσία του με άστοχες επισημάνσεις. Και αυτό λογικά με τις ευλογίες του Σκάϊ αφού πλασάρει τον Ρουβά ως τον βασικότερο σταρ του show, επενδύοντας προφανέστατα πάνω του, υποβαθμίζοντας παράλληλα το ρόλο της κριτικής επιτροπής που μάλλον υστερεί συνολικά σε σταριλίκι. Να σημειωθεί ωστόσο πως με μια αντικειμενική ματιά η όποια επιτυχία του X Factor είναι αποτέλεσμα της εξαιρετικής δουλειάς που γίνεται από την εκάστοτε κριτική επιτροπή (μέσα από την σωστή επιλογή και καθοδήγηση των εκκολαπτόμενων ταλέντων) αλλά και του υψηλού επιπέδου παραγωγής που δημιουργεί ένα αξιόλογο τηλεοπτικό θέαμα για τα ελληνικά δεδομένα. Ο Ρουβάς, ως παρουσιαστής του, είναι πιθανότατα το μελανό σημείο που αδυνατείς παρόλα αυτά να αναγνωρίσεις έτσι και προβείς σε συγκρίσεις με τους παρουσιαστές άλλων αντίστοιχων πρότζεκτ όπως τα Rising Star και Star Academy (ο Καπουτζίδης του Voice απεδείχθη ο καλύτερος όλων). Να προστεθεί πως, μάλλον επειδή το Voice και το X Factor δεν ήταν αρκετά για να ικανοποιήσουν τις φιλοδοξίες του Σάκη για αυτή τη σεζόν, αποφάσισε να ενδώσει και στην πρόταση ενός guest από το δημοφιλές Survivor εμπλουτίζοντας το βιογραφικό του με μια τηλεοπτική εμφάνιση δίχως νόημα.
 
Από την άλλη μεριά κατανοώ απολύτως την ανησυχία και το άγχος που μπορεί να βιώνει ένα pop είδωλο που μεγαλώνει υποκύπτοντας αναγκαστικά στο πέρασμα του χρόνου. Ο Σάκης σίγουρα γνωρίζει πως οι μέρες του επί σκηνής ως popstar είναι μετρημένες καθώς, όταν οδεύεις στα πρώτα -ήντα, τα αποθέματα ενέργειας σου μειώνονται σημαντικά ενώ ο χρόνος αποτυπώνεται στο πρόσωπο σου κάτι που έχει αρχίσει ήδη να συμβαίνει στο πρόσωπο του τραγουδιστή. Το ρεπερτόριο του δε δεν βοηθά ιδιαίτερα στη διαιώνιση της υπάρχουσας καριέρας του αφού είναι αμιγώς προσανατολισμένο σε ήχους που απαιτούν συγκεκριμένη σκηνική παρουσία και κυρίως νιάτα. Έχοντας λοιπόν όλα αυτά κατά νου, λέει το πολυπόθητο «ναι» και πειραματίζεται εξερευνώντας ενδεχομένως άλλα μονοπάτια (που εντάσσονται στη γνώριμη βιομηχανία του θεάματος) προκειμένου να εντοπίσει εγκαίρως αυτό που του ταιριάζει και να επικεντρωθεί σε αυτό. Ίσως πάλι να δέχεται συστηματικά τις προτάσεις που του γίνονται σε μια προσπάθεια να μαζέψει χρήματα τώρα που μπορεί και συνεχίζει να αφορά. Ανθρώπινο, το σεβόμαστε. Καλό θα είναι βέβαια να καλλιεργείται μέσα σε κάθε καλλιτέχνη μια στοιχειώδης αυτογνωσία που θα θέτει όρια, θα χαράσσει διαχωριστικές γραμμές και θα διατηρεί το μέτρο.

«Μέτρον άριστον» Αναστάσιε!  


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ματθαίος Οικονόμου
Ματθαίος Οικονόμου
Ματθαίος Οικονόμου – Με το βλέμμα στραμμένο στην Ευρώπη και την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, παρακολουθώ με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις σε σχέση με τους stars της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας. Λατρεύω τα φαντασμαγορικά shows και τις υψηλού επιπέδου παραγωγές. Ενθουσιάζομαι εύκολα και απογοητεύομαι ευκολότερα. Με βρίσκετε κάθε πρώτη και τελευταία Παρασκευή του μήνα, μέσα από τη Μουσικομανία με τη στήλη “Popular Culture Alert”. Facebook: Matthaios Oikonomou

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Θέλω να δω τον «Οθέλλο» που σκηνοθέτησε ο Χ. Φραγκούλης και τελικά, γιατί τόση βαβούρα; (2η κριτική).
Θέλω να δω τον «Οθέλλο» που σκηνοθέτησε ο Χ. Φραγκούλης και τελικά, γιατί τόση βαβούρα; (2η κριτική).
με 0 Σχόλια 806 Views

Τα λεμόνια ίσως... μόνο δικαιολογούν την ‘παρουσία’ τους, εναρμονισμένα με την ξινή γεύση με την οποία φεύγει ο θεατής έχοντας δει την παράσταση… Και αναρωτιέται κανείς… Τελικά, γιατί τόοοση βαβούρα;;; Είδε και σχολιάζει η Αθηνά Καρανάσιου

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή