Σύμπραξη ΚΟΘ, ΚΘΒΕ και El Sistema Greece για ένα «Παλιόπαιδο».... (Συνέντευξη Τύπου) Βίντεο.

945 Views
Σύμπραξη ΚΟΘ, ΚΘΒΕ και El Sistema Greece για ένα «Παλιόπαιδο».... (Συνέντευξη Τύπου) Βίντεο. Σύμπραξη ΚΟΘ, ΚΘΒΕ και El Sistema Greece για ένα «Παλιόπαιδο».... (Συνέντευξη Τύπου) Βίντεο.

 

 

Από την Αννια Κανακάρη.
 
Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το μουσικό πρόγραμμα κοινωνικής ένταξης El Sistema Greeceπαρουσιάζουν από κοινού ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Το παλιόπαιδο», που στοχεύει μέσα από τη δύναμη της μουσικής να πολεμήσει τις προκαταλήψεις και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Για την παράσταση αυτή δόθηκε  χθες 13-2-2020, συνέντευξη Τύπου, στην οποία παραβρέθηκε και η Κουλτουρόσουπα, η οποία διεξήχθη στην Αίθουσα Συναυλιών της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης «Σόλων Μιχαηλίδης». Ακολούθησαν ερωτήσεις από τους παρευρισκόμενους. 
 
Η συνέντευξη τύπου πέρα από τις εισηγήσεις των βασικών συντελεστών και την συζήτηση που ακολούθησε στο τέλος, εμπλουτίστηκε με δύο πολύ σημαντικές καλλιτεχνικές παρεμβάσεις που πραγματικά ενθουσίασαν και καταχειροκροτήθηκαν. Συγκεκριμένα η εκδήλωση ξεκίνησε με ένα μικρό δείγμα της παράστασης από τους σπουδαστές του Κρατικού Θεάτρου που συμμετέχουν στο «Παλιόπαιδο», οι οποίοι με εξαιρετικές χορογραφίες, μας έδωσαν μια γεύση από αυτό που θα δούμε  και μας έκαναν να ανυπομονούμε για την παράσταση. Επίσης στο τέλος είχαμε την χαρά να παρακολουθήσουμε   μια πολύ όμορφη μουσική στιγμή με τον Αντώνη Σουσάμογλου, στο βιολί, και τον Διονύση Παντή, στο πιάνο σε έργο του Ταϊκόφσκι. Πραγματικά εξαιρετικοί και οι δύο.
 
 
Σύμφωνα και με το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε η ΚΟΘ: ‘Το Παλιόπαιδο’ είναι ένα θεατρικό έργο της Αγγελικής Δαρλάση, βασισμένο στο ομώνυμο βραβευμένο βιβλίο της, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πατάκη. Πρόκειται για την ιστορία ενός συνηθισμένου παιδιού όπως όλα τα παιδιά και ξεχωριστού σαν κάθε παιδί, που όλοι το φωνάζουν έτσι γιατί είναι φτωχό και θλιμμένο. Η πολυβραβευμένη συγγραφέας εμπνεύστηκε την ιστορία του βιβλίου από αληθινές ιστορίες μουσικών του El Sistema και η Κ.Ο.Θ. φιλοξενεί στα αναλόγιά της 20 νεαρούς μουσικούς του El Sistema Greece, για να διηγηθούν μαζί αυτή την ιστορία. Μια ιστορία για τη δύναμη της τέχνης και του πολιτισμού ενάντια στη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό και την αξία της πίστης στον άνθρωπο. Σκηνοθετεί ο Δημήτρης Τσιλινίκος, ενώ συμμετέχουν σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε.. Στο ρόλο του ‘Παλιόπαιδου’ ο Μάριος Τζόγκανος. Την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και την El Sistema Greece Youth Orchestra διευθύνουν ο Διονύσης Παντής και η Ζαφείρα Αντζούς Ράμος.
 .
.
Στο πάνελ παραβρέθηκαν ο εξάρχων βιολιστής της Κ.Ο.Θ. και σολίστ της συναυλίας Αντώνης Σουσάμογλου, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Κ.Θ.Β.Ε. Νίκος Κολοβός, ο σκηνοθέτης της παράστασης Δημήτρης Τσιλινίκος, ο πρωταγωνιστής Μάριος Τζόγκανος, η εκπρόσωπος του El Sistema Greece Αδριάνα Γρηγορίου και η συγγραφέας του βιβλίου Αγγελική Δαρλάση.
Η διευθύντρια της Κ.Ο.Θ. Ζωή Τσόκανου δεν μπόρεσε να παραβρεθεί λόγω μίας ξαφνικής ασθένειας.
 
Η συνέντευξη ξεκίνησε με ένα σύντομο θεατρικό δρώμενο από την παράσταση.
Στην αρχή, ο Αντώνης Σουσάμογλου αναφέρθηκε σε αυτή τη νέα συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε ένα ακόμη εκπαιδευτικό πρόγραμμα, μετά από τα επιτυχημένα ‘Πέτρος και Λύκος’ και ‘Πάμε Ορχήστρα’, τονίζοντας πως είμαστε στην εποχή των συνεργειών και η Κ.Ο.Θ. το αποδεικνύει συνεχώς στην πράξη. Ο εξάρχων της Κ.Ο.Θ. στάθηκε ιδιαίτερα στο συμβολισμό της συνεργασίας της Κ.Ο.Θ. με το ElSistemaGreece και την αναμενόμενη από όλους συνύπαρξη επί σκηνής των μουσικών.
 .
.
Ο Νίκος Κολοβός με τη σειρά του προσυπέγραψε την καλή συνεργασία με την Κ.Ο.Θ. και εξέφρασε τη σιγουριά του για την επιτυχία και αυτού του προγράμματος, προσδοκώντας σε ακόμη περισσότερες συνέργειες των δύο φορέων στο μέλλον. Το παρόν έδωσε και ο διευθυντής σπουδών της Δραματικής Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε., Γιάννης Ρήγας, οι μαθητές του οποίου πρωταγωνιστούν στην παράσταση, ενώ και ο Μάριος Τζόγκανος είναι απόφοιτος της ίδιας σχολής.
 
Στη συνέχεια πήρε το λόγο η συγγραφέας του βιβλίου Αγγελική Δαρλάση, που εκμυστηρεύτηκε πως όλα ξεκίνησαν όταν είδε το ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου ‘El Sistema, Σώζοντας Ζωές’ (2011). Συγκλονισμένη από την ιστορία και την προσφορά αυτού του προγράμματος πήρε την απόφαση να γράψει το πολυβραβευμένο, σήμερα, βιβλίο της ‘Το Παλιόπαιδο’, που είναι μεν η ιστορία ενός παιδιού από τα πρώτα που μπήκαν στην ορχήστρα του Abreu, αλλά αφορά σε κάθε παιδί, που έχει πρόβλημα κοινωνικού αποκλεισμού και έχει στερηθεί την ταυτότητά του. Μάλιστα, η συγγραφέας σημείωσε ότι τα πιο έξυπνα παιδιά ελκύονται πιο συχνά από την παραβατικότητα, ενώ τόνισε το γεγονός πως στα καλλιτεχνικά σχολεία το bullying είναι ανύπαρκτο.
Η Instrument & Orchestra Manager του El Sistema Greece Αδριάνα Γρηγορίου αναφέρθηκε στην ιστορία του προγράμματος, που ξεκίνησε ο José Antonio Abreu τη δεκαετία του ’70 σ’ ένα γκαράζ του Καράκας της Βενεζουέλας με σκοπό να σώσει, μέσα από τη δύναμη της μουσικής, όσα περισσότερα παιδιά μπορούσε από τη φτώχεια, τους δρόμους και την εγκληματικότητα κάνοντάς τα μέλη μιας συμφωνικής ορχήστρας. Μια απλή και συνάμα τόσο έξυπνη ιδέα, αφού η ένταξη του παιδιού σε μία συμφωνική ορχήστρα, του μαθαίνει όχι μόνο μουσική, αλλά και το να είναι μέλος μίας ομάδας, ανήκοντας κάπου. Σήμερα το El Sistema λειτουργεί σε περισσότερες από 60 χώρες σε όλο τον κόσμο, ως μία ιδέα που προσαρμόζεται σε κάθε χώρα ξεχωριστά. Στην Ελλάδα ξεκίνησε το 2016 και έκτοτε λειτουργεί μαθαίνοντας μουσική σε όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτου εθνικότητας, θρησκείας και οικονομικών δυνατοτήτων.
 
Ο σκηνοθέτης της παράστασης Δημήτρης Τσιλινίκος διηγήθηκε την ενδιαφέρουσα ιστορία πίσω από τη δημιουργία αυτής της παράστασης, που ξεκίνησε όταν η συγγραφέας τον άκουσε να διαβάζει το βιβλίο στην εκπομπή της Αναστασίας Γρηγοριάδου στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ3 και θέλησε να τον γνωρίσει. Μιλώντας ο σκηνοθέτης για το γεγονός αυτό με τον Αντώνη Σουσάμογλου, έμαθε πως λειτουργεί και στην Ελλάδα το El Sistema και μάλιστα η ορχήστρα του βρισκόταν για συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Πήγαν λοιπόν μαζί και με τη Ζωή Τσόκανου να την παρακολουθήσουν και εκεί έπεσε αυτή η ιδέα από τον Τσιλινίκο, που ενθουσίασε εξαρχής τη Ζωή Τσόκανου, η οποία αποφάσισε να το κάνει ξεπερνώντας κάθε δυσκολία στην πορεία.
 
Η συνέντευξη έκλεισε με ένα σύντομο μουσικό δρώμενο, με τον Αντώνη Σουσάμογλου να ερμηνεύει απόσπασμα από την ‘Καντσονέτα’ του κοντσέρτου για βιολί του Τσαϊκόφσκι, που θα παρουσιάσει και στην παράσταση ως σολίστ, και τον έναν από τους δύο μαέστρους του προγράμματος, τον Διονύση Παντή, να τον συνοδεύει στο πιάνο.
 
Στο τέλος της συνέντευξης οι συντελεστές απάντησαν σε ερωτήσεις και συγκεκριμένα η συγγραφέας ερωτώμενη σχετικά, ανέφερε πως ναι μεν η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα της παιδικής παραβατικότητας στο βαθμό που το αντιμετωπίζει η Βενεζουέλα, σε κάθε περίπτωση όμως υπάρχει θέμα κοινωνικού αποκλεισμού καθώς και (σχολικού) εκφοβισμού, εκφράζοντας παράλληλα και τις ανησυχίες της ως μητέρα για το φαινόμενο αυτό. Δήλωσε μάλιστα ότι στην  αντιμετώπιση των παραπάνω στοχεύει και η παρουσίαση του «Παλιόπαιδου». Επίσης η Αδριάνα Γρηγορίου σε ερώτηση για το είδος της μουσικής που διδάσκονται τα παιδιά της ορχήστρας του El Sistema, απάντησε ότι τα παιδιά διδάσκονται κλασική μουσική, αρχικά να παίζουν μελωδίες και στη συνέχεια θεωρία της μουσικής που τη θεωρούν πιο δύσκολη και μάλιστα πρόσθεσε ότι στην ορχήστρα συμμετέχουν όλα τα παιδιά, διαφόρων επιπέδων ως προς τις μουσικές τους γνώσεις, εκτελώντας ο καθένας ένα πιο πολύπλοκο ή πιο απλοποιημένο κομμάτι του μουσικού έργου, ακριβώς για να μάθουν να λειτουργούν σε ένα σύνολο. Όλοι  οι συντελεστές εξέφρασαντην αισιοδοξία τους ότι η παρουσίαση της παράστασης αυτής δεν θα περιοριστεί στις προγραμματισμένες μόνο λιγοστές εμφανίσεις αλλά θα συνεχιστεί με νέες εμφανίσεις την επόμενη χρονιά.
 
Από όσα είδαμε και ακούσαμε, μπορούμε να πούμε πως αν μη τι άλλο η παράσταση αυτή έχει έναν ιδιαίτερο ευγενή σκοπό να εξυπηρετήσει και έχοντας τη σφραγίδα δύο από τους σημαντικότερους φορείς της πόλης μας της ΚΟΘ και του ΚΘΒΕ πιστεύουμε θα έχει τεράστια επιτυχία. Της το ευχόμαστε ολόψυχα.
 .
.
«Το Παλιόπαιδο»
Διεύθυνση ορχήστρας: Διονύσης Παντής / SafiraAntzusRamos
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τσιλινίκος
Κείμενο: Αγγελική Δαρλάση
Σκηνογραφική – Ενδυματολογική επιμέλεια: Δημήτρης Τσιλινίκος
Σχεδιασμός φωτισμού: Παναγιώτης Σαλαπάτας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάριος Τζόγκανος
 
Συμμετέχουν οι ηθοποιοί:
Παλιόπαιδο:  Μάριος Τζόγκανος (φιλική συμμετοχή)
 
Αστυνομικός, Αφηγητής, Μέλος της Συμμορίας: Παναγιώτης Γκιζώτης
Γυναίκα, Μέλος της Συμμορίας:  Αναστασία Ιθακήσιου
Κορίτσι:  Μυρσίνη Καρματζόγλου
Μητέρα, Αφηγήτρια, Μέλος της Συμμορίας: Ιωάννα Κωνσταντίνου
Μαέστρος, Μέλος της Συμμορίας: Βίκτωρ Μπενουζίλιο
Φούρναρης, Μέλος της Συμμορίας: Αλέξανδρος Πιεχόβιακ
Ραούλ: Γιώργος Σκαρλάτος

Ακούγονται τα έργα:
Κλωντ Ντεμπυσσύ (1862-1918): Πρελούδιο από το ‘Απομεσήμερο ενός Φαύνου’
Τζοακίνο Ροσσίνι (1792-1868): Εισαγωγή από την όπερα ‘Η Κλέφτρα Κίσσα’
Ζαν ΦιλίπΡαμώ (1683-1764): Ροντώ από την όπερα ‘Αρχοντικές Ινδίες’ 
ΠιέτροΜασκάνι (1863-1945): Ιντερμέτζο από την όπερα ‘Αγροτική Ιπποσύνη’’
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893): Β’ μέρος (Καντσονέτα) από το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα, έργο  35 (σολίστ: Αντώνης Σουσάμογλου)
Μαρκ-Αντουάν Σαρπαντιέ (1634-1704): Ροντώ από το ‘TeDeum’
ΈντβαρντΓκρηγκ (1843-1907): ‘In The Hall Of The Mountain King’ από τη σουίτα ‘Peer Gynt, αρ1, έργο 46
Κάρλος Μεντράνο: Merenguedel Primero

Συναυλίες για σχολεία
Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2020, ώρα 11:30
Πέμπτη, 5 Μαρτίου 2020, ώρες 10:00 & 11:30
Παρασκευή, 6 Μαρτίου 2020, ώρες 10:00 & 11:30

Αποστολή αιτήσεων για κράτηση θέσεων:
boxoffice@tsso.gr
τηλ. 2310236990

Σε συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το μουσικό πρόγραμμα κοινωνικής ένταξης El SistemaGreece
Δωρητής: Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr
τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή