Ελλάδα και Κύπρος αμφότερες στον τελικό της Eurovision με “μικρό καλάθι”.

5075 Views
Ελλάδα και Κύπρος αμφότερες στον τελικό της Eurovision με “μικρό καλάθι”. Ελλάδα και Κύπρος αμφότερες στον τελικό της Eurovision με “μικρό καλάθι”.

.

Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.

 
Και ναι, οι ημιτελικοί ανήκουν ήδη στη σφαίρα του παρελθόντος με Ελλάδα και Κύπρο να κερδίζουν την πρώτη μάχη μετά την εξασφάλιση του πολυπόθητου εισιτηρίου πρόκρισης στον μεγάλο τελικό του Σαββάτου. Η χαρά μας -για όποιον φυσικά ασχολείται με το θεσμό- μεγάλη καθώς έχεις διαφορετικό ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό όταν οι εκπρόσωποι μας φτάνουν μέχρι το γεμάτο αδρεναλίνη στάδιο ανακοίνωσης των εκάστοτε “douze points”. Αν και η υποστήριξή μας στη ελληνική και κυπριακή αποστολή είναι δεδομένη και συνοδεύεται με την ευχή να κατακτήσουν μια καλή θέση στην τελική κατάταξη (κάτι που μεταφράζεται σε μια θέση στην πρώτη δεκάδα), δε γίνεται να μην επισημανθούν ορισμένες αλήθειες τώρα που έχουμε πλήρη εικόνα των εμφανίσεων.
 
Η ελληνική αποστολή, λοιπόν, είχε ένα συγκεκριμένο όραμα για μια άκρως καλλιτεχνική απόδοση του Better Love επί σκηνής, εμπνευσμένη από την περίοδο της Αναγέννησης. Απολύτως σεβαστό και έθετε μάλιστα ως concept τις βάσεις για να δημιουργηθεί ένα αποτέλεσμα υψηλής αισθητικής με διασφαλισμένους πόντους πρωτοτυπίας στα πλαίσια του θεσμού.
,
Οι καλές προθέσεις, ωστόσο, δεν αποδόθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αφού πέρα από κάποιες όμορφες εικόνες στην αρχή και το τέλος του τραγουδιού, το βλέμμα του τηλεθεατή αποπροσανατολίζεται συνεχώς από τα όσα αδιάφορα διαδραματίζονται πάνω στη σκηνή.
,
Πιο συγκεκριμένα, η τραγουδίστρια χάνεται ανάμεσα στα κίτρινα τούλια, τα ξίφη και τις χορογραφίες, περνά αρκετά δευτερόλεπτα κάπου στα αριστερά αφήνοντας το θίασο να κάνει τα δικά του, την ξαναθυμόμαστε προς το τέλος στις “ψηλές”, στο ίδιο σημείο αντιλαμβανόμαστε για πρώτη φορά ότι υπάρχει ένα τεχνολογικά εξελιγμένο background διαθέσιμο το οποίο δεν αξιοποιήθηκε πριν τον τεράστιο λωτό και κάπως έτσι το τραγούδι ολοκληρώνεται με ελάχιστους τηλεθεατές να έχουν αντιληφθεί και εκτιμήσει το “αναγεννησιακό” της όλης κατάστασης. Και επειδή σας καίει, το αντιλαμβάνομαι, φωνητικά δεν έχουμε να προσάψουμε κάτι στην ιδιαίτερη Κατερίνα Ντούσκα.
 
Στα της Κύπρου, συνεχίζω να υποστηρίζω πως το “Replay” είναι ένα αξιόλογο δείγμα καλής σύγχρονης pop, το οποίο η Τάμτα πριμοδοτεί ερμηνευτικά. Σε σκηνικό επίπεδο, όμως, η όλη προσπάθεια περιορίστηκε σε τετριμμένες επιλογές που εξυπηρετούν και με το παραπάνω το σκοπό τους στα πλαίσια μιας συναυλίας ή μιας εμφάνισης στα βραβεία του Mad για παράδειγμα αλλά αδυνατούν να εντυπωσιάσουν σε ένα μουσικό διαγωνισμό με 41 συμμετοχές και αρκετή έμπνευση.
Η τραγουδίστρια μοιάζει επιφορτισμένη με το καθήκον να σηκώσει στις πλάτες της όλο το βάρος της κυπριακής συμμετοχής και η αλήθεια είναι πως δεν απογοητεύει ούτε φωνητικά (παρά τις αδυναμίες που εντοπίζονταν στις πρόβες) ούτε ενεργειακά, παρόλα αυτά οι ασφαλείς επιλογές σε όλα τα υπόλοιπα επίπεδα σίγουρα θα έχουν το κόστος τους. Βέβαια, τόσο η Ελλάδα όσο και η Κύπρος προκρίθηκαν, γεγονός που ενδεχομένως να καθιστά αβάσιμα για κάποιους τα όσα αρνητικά προαναφέρθηκαν.
.
Μα είχαμε την τύχη -και ευγνωμονούμε τους διοργανωτές για αυτό- να βρισκόμαστε στον πρώτο ημιτελικό ο οποίος κατακλυζόταν από μέτριες έως αδιάφορες συμμετοχές με αποτέλεσμα να εξασφαλιστεί σχετικά εύκολα το εισιτήριο για τον τελικό του Σαββάτου. Θα έχουμε άραγε την ίδια ευνοϊκή μεταχείριση από τους τηλεθεατές-ψηφοφόρους και τις επιτροπές όταν βρεθούμε αντιμέτωποι με όλα τα μεγάλα φαβορί;
 
Όσον αφορά τον πρώτο ημιτελικό, την πρόκριση εξασφάλισαν επίσης η καθόλα υπερτιμημένη Αυστραλία που προσπάθησε επιτυχημένα να καλύψει το μετριότατο τραγούδι της με ένα εντυπωσιακό performance (η Εσθονή Ελίνα πέρσι κλάσεις ανώτερη σε αντίστοιχου είδους κομμάτι), η Ισλανδία που έφερε στο διαγωνισμό για πρώτη φορά (διορθώστε με αν κάνω λάθος) την techno-punk μουσική καθώς και η Τσεχία που παρουσίασε κάτι φρέσκο και νοσταλγικό παράλληλα σε όλα τα επίπεδα (τόσο σαν άκουσμα όσο και σαν εικόνα) θέτοντας υποψηφιότητα για μια καλή θέση στην τελική κατάταξη. Ακόμη, στη σκηνή θα δούμε τις Λευκορωσία, Σερβία, Εσθονία, Σλοβενία αλλά και το outsider Άγιο Μαρίνο.
 
Νικητές του δεύτερου και πιο juicy ημιτελικού αναδείχθηκαν τα φαβορί Ολλανδία, Σουηδία, Ρωσία, Αζερμπαϊτζάν, Ελβετία, Μάλτα και τα λιγότερο φαβορί Αλβανία, Δανία, Σκόπια, Νορβηγία. Από τις προαναφερθείσες να σημειωθεί πως οι Μάλτα και Ελβετία ήταν από τις ελάχιστες συμμετοχές που παρουσίασαν κάτι ολοκληρωμένο και άρτιο σε οπτικοακουστικό επίπεδο (ναι, ο Λούκα ακολούθησε τη συνταγή “Φουρέιρα” και το έκανε καλά), ο Σεργκέι (Ρωσία) ήταν τόσο συγκλονιστικός φωνητικά που και στατικός να ήταν χωρίς props και εφέ θα παρέμενε φαβορί, το Αζερμπαϊτζάν θα μπορούσε να το παλέψει λίγο περισσότερο με τη σκηνική του παρουσία δεδομένου του δυνατού dance pop κομματιού και του ερμηνευτή του, η Νορβηγία αποτέλεσε την ευχάριστη έκπληξη της βραδιάς ενώ τέλος η Ολλανδία επαναπαύτηκε στο συμπαθητικό τραγούδι και την απλώς καλή φωνή του Ντάνκαν διεκδικώντας βραβείο απλοϊκότητας (όλως περιέργως παραμένει το αδιαφιλονίκητο φαβορί στα πρακτορεία στοιχημάτων).
.
.
Κρίνοντας από τις δύο προηγούμενες βραδιές, οφείλουμε να παραδεχτούμε πως το Ισραήλ κάνει εξαιρετική δουλειά ως διοργανώτρια χώρα εξασφαλίζοντας στους μεν συμμετέχοντες μια επιβλητική σκηνή εναρμονισμένη με τις επιταγές της σύγχρονης τεχνολογίας, στους δε τηλεθεατές αξιόλογο ψυχαγωγικό θέαμα που βασίστηκε στο συναίσθημα, την τόλμη και την επιστράτευση του εγχώριου καλλιτεχνικού κεφαλαίου (Netta, Dana International κ.α.). Ο τελικός αναμένεται άκρως φαντασμαγορικός βάσει των πρώτων δειγμάτων και πληροφοριών που φτάνουν στα αυτιά μας. Ελπίζουμε μόνο να μη μας επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις στον πίνακα της τελικής κατάταξης.
 
Καλή επιτυχία στην Ελλάδα και την Κύπρο!
 
.
Δείτε αυτά:
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε ΕΔΩ
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιαζουμε ΕΔΩ
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία ΕΔΩ
.
Ακολουθήστε μας στα social media
      

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή