Σπάνια ακουστική εμπειρία η Νατάσα Μάρε Μουμτζίδου + G.T. Trio στο Μέγαρο Μουσικής. Πήγαμε, είδαμε, ακούσαμε, σχολιάζουμε.

342 Views
Σπάνια ακουστική εμπειρία η Νατάσα Μάρε Μουμτζίδου + G.T. Trio στο Μέγαρο Μουσικής. Πήγαμε, είδαμε, ακούσαμε, σχολιάζουμε. Σπάνια ακουστική εμπειρία η Νατάσα Μάρε Μουμτζίδου + G.T. Trio στο Μέγαρο Μουσικής. Πήγαμε, είδαμε, ακούσαμε, σχολιάζουμε.

Σπάνια ακουστική εμπειρία η Νατάσα Μάρε Μουμτζίδου + G.T. Trio στο Μέγαρο Μουσικής…

…πήγαμε, είδαμε, ακούσαμε, σχολιάζουμε…
    
     Τελευταία μέρα του Φλεβάρη κι είπαμε να αποχαιρετήσουμε τον «ημερολογιακό» χειμώνα με μια ξεχωριστή μουσική εμπειρία στο Μέγαρο Μουσικής, παρακολουθώντας την ερμηνεύτρια Νατάσσα Μάρε Μουμτζίδου σε συνεργασία με το G.T. Trio. Οι οποίοι, σύμφωνα με το δελτίο τύπου «παρουσιάζουν ένα μοναδικό δρώμενο που εμβαπτίζει αφενός το ελληνικό ηχόχρωμα -τον παραδοσιακό, μεσογειακό και ρεμπέτικο ήχο- και αφετέρου τις μουσικές του κορυφαίου Έλληνα μουσουργού Μάνου Χατζιδάκι, στο σύγχρονο ηχοχρωματικό τοπίο διαμέσου της jazz και του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού». Πιο ακριβής διατύπωση δεν θα μπορούσε να υπάρξει, μετά την επιβεβαίωση της ζωντανής ακρόασης.
     Το δρώμενο έλαβε χώρα στο «μπαρ» του Μεγάρου, έναν χώρο ιδιαίτερης αισθητικής και με μοναδική θέα στον Θερμαϊκό, αλλά θεωρούμε «προβληματικό» από πλευράς ακουστικής, λόγω της αχανούς έκτασης, με επιπτώσεις στον ήχο συναυλιών με υψηλές απαιτήσεις. Προσπερνάμε όμως το «τεχνικό» κομμάτι κι ερχόμαστε στο «συναυλιακό», επισημαίνοντας κατ’ αρχήν την ακρίβεια της έναρξης, ακριβώς στις 9.00 (!), ως πρώτη ένδειξη σεβασμού προς το (αρκετά μεγάλο στην προσέλευση) κοινό. Σχεδόν ταυτόχρονα με τους 3 μουσικούς που ξεκίνησαν πρώτοι να παίζουν, εμφανίστηκε και η Νατάσσα. Μια παρουσία αέρινη, ντελικάτη, γλυκύτατη, με έναν αέρα «ξωτικού» από τον κόσμο των παραμυθιών… Μας καλωσόρισε με περίσσεια ευγένεια, μας έβαλε στο κλίμα των τραγουδιών με ποιητικό λόγο και άρχισε να τραγουδά, με πρώτο κομμάτι το ρεμπέτικο «Άνοιξε γιατί δεν αντέχω», βεβαίως σε τζαζ διασκευή! Στο δίωρο που ακολούθησε με ένα ενδιάμεσο διάλειμμα, ακούστηκαν πολλά… δημώδη, ρεμπέτικα, παραδοσιακά, λατρεμένος Χατζιδάκης – ιδιαίτερα στο δεύτερο μέρος – όλα, όντως με «ελληνικό ηχόχρωμα βαπτισμένο στο τοπίο της τζαζ και του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού».  
     Για τους τρεις κορυφαίους μουσικούς του σχήματος, στο πιάνο, το κοντραμπάσο και τα κρουστά, τα όποια λόγια περιττεύουν όταν έχεις απέναντί σου δεξιοτέχνες -  σολίστες της τζαζ! Κι ο τελευταίος μουσικός μπορεί να αντιληφθεί τι σημαίνει αυτό και πώς μεταφράζεται σε σκληρή δουλειά, σοβαρές σπουδές, ταλέντο, αλλά κυρίως ψυχή! Όλα αυτά ήταν εμφανέστατα στη σκηνή, ιδιαίτερα στα πολλά και μεγάλα «σολαρίσματα», δίνοντας κάθε φορά ο καθένας ένα μίνι ρεσιτάλ αυτοσχεδιασμού και αποσπώντας θερμό χειροκρότημα!
     Όμως το τελειότερο μουσικό όργανο όλων ήταν… η φωνή της Νατάσσας! Μια φωνή τόσο άρτια δουλεμένη, που δεν αποκλείεται… να «κουρντίζουν» πάνω της τα μουσικά όργανα! Σίγουρα μια ερμηνεύτρια της τζαζ, όχι μόνο τυχαία δεν είναι, αλλά το ιδιαίτερο μουσικό είδος που υπηρετεί, απαιτεί από αυτήν, πολύ υψηλές… «τεχνικές προδιαγραφές» και όχι απλά μια «σωστή» φωνή. Σαν τις προδιαγραφές της Νατάσσας… με την τεράστια έκταση, την αξιοθαύμαστη σταθερότητα, τους απίστευτους λαρυγγισμούς , τα λογής «ακροβατικά», αλλά παράλληλα  και τη ζεστασιά, την αμεσότητα, την ερμηνεία. Η οποία ερμηνεία δεν περιορίζεται στην φωνή αλλά διαχέεται σε όλο το σώμα και μέσα από την εκφραστικότητα των «αέρινων» χεριών που παίζουν θαρρείς μιαν αόρατη άρπα στον αέρα, μεταφέρεται στην ατμόσφαιρα. Φωνή ευλογημένη από τη φύση αλλά που είναι πασιφανές ότι επιπλέον… «ίδρωσε πολύ τη φανέλα»! Εξίσου εκφραστικός και ο λόγος της στα ενδιάμεσα των τραγουδιών, σαν αφήγηση παραμυθιού… γιατί κάπως έτσι μας παρουσίασε την ιστορία κάποιων παραδοσιακών κομματιών, όπου στην ερμηνεία τους αντικατέστησε τα λόγια με φωνητικά, σε μια  επίδειξη σπάνιας ερμηνευτικής δεινότητας. Το γεγονός ότι «χάναμε» κάποια λόγια, μόνο στην ακουστική του χώρου μπορεί να αποδοθεί και όχι σε προβλήματα ορθοφωνίας, γιατί γενικότερα ο ήχος ήταν «θαμπός».
     Όσον αφορά στα κομμάτια καθαυτά και τις τζαζ – διασκευές τους, πέρα από άψογα εκτελεσμένες μουσικά, σαν γενικό σύνολο υπήρξαν σίγουρα εμπνευσμένες, απρόβλεπτες και ευφάνταστες, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Η μουσική του Χατζιδάκι είναι αλήθεια ότι προσφέρεται ιδανικά γι αυτό, αλλά κάποια παραδοσιακά και πολύ περισσότερο κάποια ρεμπέτικα τραγούδια, θεωρούμε ότι αλλοιώνονται σε βαθμό «μη αναγνωρισιμότητας». Είναι τόσο χαρακτηριστική η δύναμη του αυθεντικού ακούσματος με την καθαρή μελωδία και τον ακόμα πιο καθαρό ρυθμό, που ένα παρόμοιο τζαζ «πείραγμα» μοιάζει με… παρά φύσιν μετάλλαξη, δίνοντας κάτι που ελάχιστα έως καθόλου θυμίζει το πρωτότυπο. Έτσι καταλήγεις να  ακούς σπουδαία τραγούδια σαν να είναι όλα «το ίδιο ένα», σε βάρος της μοναδικότητας του ρυθμού και της μελωδίας καθενός. Βέβαια ο πειραματισμός είναι μεγάλη πρόκληση για έναν μουσικό και εξαιτίας αυτού έχουμε εισπράξει και «διαμάντια», οπότε κρατάμε απλά μια (υποκειμενική) επιφύλαξη. Και κάτι τελευταίο που θα θέλαμε να συστήσουμε στην εξαιρετική Νατάσσα, είναι το ελαφρύ… ανέβασμα των τόνων. Όχι βεβαίως της εκπληκτικής φωνής της που ανεβαίνει σε δυσθεώρητα ύψη, αλλά της ενέργειάς της, έστω κι αν η ευγενική «ποιητική» της φύση εν είδει «ψιθύρου» διαφωνεί…

     Μετά το θερμότατο χειροκρότημα και τον ζεστό χαιρετισμό της καλλιτέχνιδας από την αντιπρόεδρο του «Συλλόγου των φίλων της τζαζ», αποχωρήσαμε με την «μονάκριβη αίσθηση του φωτός» αγκαλιά και με ένα υπέροχο μουσικό αντίο στο φετινό χειμώνα.

Νατάσσα Μάρε Μουμτζίδου, Τραγούδι
G.T. Trio
Γιώργος Τζούκας, πιάνο
Πέτρος Δαμιανίδης, κοντραμπάσο
Μανώλης Κουτσουνάνος, τύμπανα

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ιωάννης Κυφωνίδης
Ιωάννης Κυφωνίδης

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Drama for Life» της Δέσποινας Καλαϊτζίδου: Η νέα θεατρική στήλη της «Κ» από 15/4
«Drama for Life» της Δέσποινας Καλαϊτζίδου: Η νέα θεατρική στήλη της «Κ» από 15/4
με 0 Σχόλια 537 Views

Η στήλη αυτή θα προσπαθήσει να δείξει πτυχές θεατρικών κειμένων και θεατρικών τεχνικών που συνδέονται με τον άνθρωπο και την κοινωνία στην οποία ζει, βασανίζεται, αλλά συνεχίζει με τόλμη να αγαπά.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή